Pakastealkion siirto (PAS)

Täältä myös onnittelut plussanneille ja tsemppiä teille, joilla piinapäivät meneillään!💕

Mäkin kävin tänään ultrassa kp11 ja vuodan edelleen, ei follikkeleita ja limakalvoa luonnollisesti ei ollut. Menopuria takana 10 päivää. Lääkäri ja minä ihan ymmällään. Samoin selittämättömäksi jää se edellisen siirtokierron ennenaikainen vuoto. Ehkä alhainen estrogeeni syynä, kun keltarauhashormonit pitäis olla kuitenkin kunnossa. Kokeillaan nyt vielä viikko Menopuria ja varmaan sit vihelletään peli poikki ja jatkossa lääkkeelliseen kiertoon. Tää vähän jännittää ja pelottaa itteeni, kun kaikki olisi vaan pillereiden ja puikkojen varassa, mut ainakaan ei sit ovulaatiota tarttis stressata.

Hyvää viikonloppua ja ystävänpäivää kaikille, toivottavasti muilla tulisi parempia uutisia❤️

Heippa 👋🏻☺️
Paljon onnea plussanneille ja tsempit muille uusiin mahdollisuuksiin💕

Kävin tänään ultrassa tsekkaan ovulaation kehittymistä seuraavaa siirtoa varten, kp12, mutta follikkelit olikin vain 12mm luokkaa😬 vielä on toki toivoa, että ovulaatio tapahtuu, mutta sunnuntai ja maanantai ovat siirron kannalta vääriä päiviä. On tää vaan stressaavaa aikatauluttamista 🫣
Edellinen taisi olla korkeintaan kemiallinen, kierto venyi vähän, 30 päiväiseksi (norm.27), onko muilla kokemusta, että ovulaatio tapahtuisi hormonimylläkän jälkeen totutusta poiketen myöhemmin? Ivf:n jälkeen ovis tuli vasta kp18, sen jälkeen luonnollisesti kp13 ja ovitrellella kp12.

Aikahan (ja mahd.testit) sen näyttää, miten tässä käy, mutta vertaistuki ja kokemukset olisi tervetulleita ☺️

Kiitos ja kivaa ystävänpäivää kaikille 🥰

Mäkin kävin tänään ultrassa kp12 ja oli 15mm ja 16mm follikkelit eli hyvä tilanne. Mullakin tulee ovulaatio kyllä normaalia myöhemmin. Kp9 oli 11mm ja ajattelin et jää ovulaatio kokonaan tulematta kun viimeksi ovis oli kp12. Voi se siis vaihdella.

Mä tikutan vielä huomenna ovista ja jos ei tuu hymynaamaa niin pistän ovitrellen sunnuntaina. To tai pe siirtoon 😊

Täällä aamun testi näytti niin negatiivista, kuin olla voi. Vaikka viimeksi kemiallisessakin näytti tässä kohtaa negaa, tuli sentään roskishaamu. Nyt siirto tehtiin päivää myöhemmin kuin viimeksi. En jaksa uskoa, että tän voimistuvan tiputteluvuodon jälkeen tästä muuttuisi (ainakaan pysyväksi) positiiviseksi ylihuomiseksi. Kemiallinen raskauskin vaan hidastaisi jatkoa. Turhauttavaa.

Tänään pp 7. Ja jotain se viivanpaikka enteili! Onhan toi haalea, mut näkyy kuvassakin 🥰 eiks näy?
Nyt vaan peukut pystyyn, et viiva jaksais vahvistua!

20250215_064309.jpg

Huh mitä jännitysnäytelmää tää on🫣😅 testasin tänään ovista klo 13.20 ja negaa näytti. Testiviivat olivat kuitenkin lähes tasavahvat. Pettymyksessäni näin jo sieluni silmin hymynaaman ilmestyvän huomenna, eli huonona päivänä, ruutuun. Vahva tunne tuli, että testaan vielä uudelleen ja uuden n.2,5h pidättelyn jälkeen se hymynaama sit ilmestyi 🥳😅
Eli jos olisin huomiseen odottanut, olisi testi näyttänyt toisen päivän plussaa ja olisin tulkinnut sen pohjalta kierron menetetyksi.
Vähän toki jännittää, mitä hoitaja vastaa siirron suhteen, kun lääkäri kuitenkin eilen oli vähän sitä mieltä, ettei muutamaan päivään vielä tulisi follikkeleiden koon perusteella, kertomistani ovisoireista huolimatta 🤷🏻‍♀️
Olisiko nuori lääkäri ehkä sit tulkinnut jotain väärin tms 🤷🏻‍♀️

Halusin jakaa tämän ihan oman äimistyksen takia, mutta myös jos jollain toisella on deadline oviksen metsästyksessä ja vahvoista tuntemuksista huolimatta ei päivän ekalla vielä plussaa tikkuun anna ☺️

@Piisku paljon tarrasukkia ja onnea matkaan pienelle ❣️🌈

Meillä 6 kpl blastoja odottelee pakkasessa ja 1. PAS on suunnitelmissa ensi kuussa. Oltaisiin päästy jo heti tässä IVF jälkeisessä kierrossa siirtoon, mutta itselle on vähän ottanut koville ja on pelkoja kaikesta tulevasta, että koin yhden taukokuukauden tekevän hyvää tähän väliin.

Joku kysyi aiemmin, voiko IVF jälkeen ovulaatio viivästyä niin minua kiinnostaisi myös, että voisiko ovulaatio myös aikaista megapaljon...? Olen testaillut ovulaatiota digillä eikä ole yhtään ovuloiva olo, kuiva meno eikä haluja.. kun taas kuukautisvuodon aikaan olisi ollut megahimot ja jossain kohtaa näytti, kuin veren seassa olisi ollut kirkasta ovulaatiolimaa 🤔 voisiko olla siis mahdollista IVF jälkeen ovuloida noin paljon aikaisemmin, kk-vuodon aikaan? On kyllä myös mahdollista, että on vaan ovuloimaton kierto menossa... Niinkuin inseminaation jälkeenkin minulla oli.

@Piisku paljon tarrasukkia ja onnea matkaan pienelle ❣️🌈

Meillä 6 kpl blastoja odottelee pakkasessa ja 1. PAS on suunnitelmissa ensi kuussa. Oltaisiin päästy jo heti tässä IVF jälkeisessä kierrossa siirtoon, mutta itselle on vähän ottanut koville ja on pelkoja kaikesta tulevasta, että koin yhden taukokuukauden tekevän hyvää tähän väliin.

Joku kysyi aiemmin, voiko IVF jälkeen ovulaatio viivästyä niin minua kiinnostaisi myös, että voisiko ovulaatio myös aikaista megapaljon...? Olen testaillut ovulaatiota digillä eikä ole yhtään ovuloiva olo, kuiva meno eikä haluja.. kun taas kuukautisvuodon aikaan olisi ollut megahimot ja jossain kohtaa näytti, kuin veren seassa olisi ollut kirkasta ovulaatiolimaa 🤔 voisiko olla siis mahdollista IVF jälkeen ovuloida noin paljon aikaisemmin, kk-vuodon aikaan? On kyllä myös mahdollista, että on vaan ovuloimaton kierto menossa... Niinkuin inseminaation jälkeenkin minulla oli.
Mulla tuli punktion jälkeisessä kierrossa ovis vasta kp 31 🤣
Mut mun kierto aina suuttuukin kaikesta mahdollisesta!

Voisko joku laittaa mulle vaikka yksityisviestinä TAYS:n hoitokeskustelun PIN-koodin? Mä oon vaan samaan keskusteluun vastaillut, mut nyt kun on uusi kierto niin haluisin uuden viestin aloittaa. En vaan enää muista sitä koodia 😔 kiitos ❤️

Voisko joku laittaa mulle vaikka yksityisviestinä TAYS:n hoitokeskustelun PIN-koodin? Mä oon vaan samaan keskusteluun vastaillut, mut nyt kun on uusi kierto niin haluisin uuden viestin aloittaa. En vaan enää muista sitä koodia 😔 kiitos ❤️
Mä en oo ihan varma, mut onkohan ne koodit henkilökohtaisia? Jos sulla on OmaPosti sovellus, niin siellä pitäisi olla tallessa saapuneet kirjeet, missä PIN-koodi muistaakseni on🤔 itse kirjoittelen uusissa kierrossa yleensä samaan ketjuun, paitsi kun mobiilissa ei omatays mulla enää suostu näyttään keskusteluja lainkaan (joku tekninen bugi), niin selaimesta sain kyllä aloitettua uuden ketjun ilman PIN-koodia, valitsin vain oikean osaston vastaanottajaksi ☺️

Mä en oo ihan varma, mut onkohan ne koodit henkilökohtaisia? Jos sulla on OmaPosti sovellus, niin siellä pitäisi olla tallessa saapuneet kirjeet, missä PIN-koodi muistaakseni on🤔 itse kirjoittelen uusissa kierrossa yleensä samaan ketjuun, paitsi kun mobiilissa ei omatays mulla enää suostu näyttään keskusteluja lainkaan (joku tekninen bugi), niin selaimesta sain kyllä aloitettua uuden ketjun ilman PIN-koodia, valitsin vain oikean osaston vastaanottajaksi ☺️
Okei, kiitos! Pitääpä tutkia. Mä sain sellaisen ”yleisen” lappusen vastaanottokäynnillä, jossa se PIN-koodi oli. Veikkaan siis ettei ole henkilökohtainen, kun siinä oli pino niitä lappuja tulostettuna. Kokeilen jos sais selaimen kautta aloitettua uuden ketjun.

Okei, kiitos! Pitääpä tutkia. Mä sain sellaisen ”yleisen” lappusen vastaanottokäynnillä, jossa se PIN-koodi oli. Veikkaan siis ettei ole henkilökohtainen, kun siinä oli pino niitä lappuja tulostettuna. Kokeilen jos sais selaimen kautta aloitettua uuden ketjun.
Nettiselaimen kautta onnistui 😊

Uutena tähän ketjuun tuolta ivf puolelta.
Tänään ilmoittauduin ensimmäiseen pakastealkionsiirtoon. Viime marraskuun icsin tuoresiirto ei tuonut plussaa ja elämään tuli esikoisen sairauden myötä kriisi, joten pidettiinkin taukoa hoidoista kolmen kierron verran, kunnes nyt taas valmiina yrittämään.
Pakkasessa meillä on 2kpl 6pv ikäistä alkiota.
Osaako joku sanoa, että siirretäänkö tuon ikäinen alkio sitten 6 päivää ovulaatioplussan jälkeen vai milloin?
Alustavasti näyttäisi siltä, että osuisi ikävästi viikonlopulle tässä kierrossa jos siirto on noin.. 🙄 Luonnolliseen kiertoon tehdään siirto.

Mun mielestä meillä on pakkasessa 5 päiväisiä. Mut TYKS:ssä ainakin mulle sanottiin, et jos ovisplussa ei tuu maanantaina niin siirto voidaan tehdä. Eli vaan maansntaihin ei olis meillä saanut osua. Mulle tuli plussa la ja siirto oli sit perjantaina!

Uutena tähän ketjuun tuolta ivf puolelta.
Tänään ilmoittauduin ensimmäiseen pakastealkionsiirtoon. Viime marraskuun icsin tuoresiirto ei tuonut plussaa ja elämään tuli esikoisen sairauden myötä kriisi, joten pidettiinkin taukoa hoidoista kolmen kierron verran, kunnes nyt taas valmiina yrittämään.
Pakkasessa meillä on 2kpl 6pv ikäistä alkiota.
Osaako joku sanoa, että siirretäänkö tuon ikäinen alkio sitten 6 päivää ovulaatioplussan jälkeen vai milloin?
Alustavasti näyttäisi siltä, että osuisi ikävästi viikonlopulle tässä kierrossa jos siirto on noin.. 🙄 Luonnolliseen kiertoon tehdään siirto.
TAYS:ssa 5. ja 6. päivän alkiot siirretään 5. päivänä molemmat. Mun mielestä ovisplussa/ovitrelle on 0. päivä ja siitä lasketaan eteenpäin sit päivät.

Onnea @Piisku 🤗

Takaisin