Pakastealkion siirto (PAS)

kp 26 ja dpo 6. Onkos se niin, että lääkityksen pitäisi pitää vuoto pois, vaikka raskaus ei alkaisi? Luget ei ole mulla vaikuttanut, mutta yhdessä progynovan kanssa?
 
6 päivää blaston siirrosta ja alkoi tiputteluvuoto. Voisikohan tää olla kiinnittymisvuotoa vai oliko tää nyt tässä? Aika runsasta on kyllä. Kp on tosin vasta 22 mutta ihan tuntuu kuin olisi kuukautiset alkamassa. Miten paljon nää lääkkeet sekoittaa kiertoa? Testipäivään olis vielä 5 päivää!
Samat päivät täällä 🙋‍♀️ mutta mun testipäivään 6 päivää.
Mulla oli ekassa Pasissa, josta siis lapsi, vuotoa joka alkoi ennen testiä ja jatkui useita viikkoja plussan jälkeen.

Muistan, että silloin itkin, että miten epäreilua etten pääse edes testipäivään asti kun vuoto alkaa. Määrältään oli sellaista, että pikkarisuojalla pärjäsi, mutta muuten ihan joka päiväistä.
 
Tsemppiä sinne piinailuun Soila 😊 Mullakin esikoisesta alkuraskaus oli vuotoa ja kaikki meni hyvin silti. Mutta se alkoi vasta testin ja kuukautisten odotetun alkamispäivän jälkeen niin ihmetyttää mitä tää nyt on.
 
6 päivää blaston siirrosta ja alkoi tiputteluvuoto. Voisikohan tää olla kiinnittymisvuotoa vai oliko tää nyt tässä? Aika runsasta on kyllä. Kp on tosin vasta 22 mutta ihan tuntuu kuin olisi kuukautiset alkamassa. Miten paljon nää lääkkeet sekoittaa kiertoa? Testipäivään olis vielä 5 päivää!

Vuodot raskaudessa on tavallisia, mutta testin voisi myös tehdä jo 😊🌈
 
Aamutuulia, mun edellisessä raskaudessa tuli pientä vuotoa neljä päivää siirron jälkeen ja olin silloin aivan hädässä että mikä homma, aiemmissa siirroissa tukilääkityksen läpi ei tullut mitään. Sain silloin lisäystä tukilääkitykseen, oli ollut pelkät terolutit mutta lisättiin myös cyclogestit ja tiputtelu loppuikin sitten aivan päivän parin sisällä.

Soila, itselläni on vuoto alkanut epäonnistuneissa siirroissa lähes joka kerta kaksi päivää lääkkeiden lopetuksen jälkeen, eli kyllä ne ovat vuodon alkua siirtäneet. (Hussilla hoidoissa passien testipäivä oli kaksi viikkoa siirron jälkeen, mutta lääkitys ei jatkunut sinne asti, joten testit oli käytännössä turhia, kun oli jo vuotokin alkanut..)

Omasta navasta: tänään olin ultrassa, jossa todettiin hyvä limakalvo ja folli, joten äsken pistin ovitrellen, tukilääkkeet alkavat lauantaina ja siirto viikon päästä. Alkaa käydä jännäksi.
 
Mikäs Aamutuulia tilanne? Onko vuoto jatkunut tai oletko tehnyt testiä?

Yleisemmin kysymys: missä kohtaa olette lopettaneet tietyt ruoka-aineet, joita ei suositella? Esim. homejuusto ja feta ovat sellaisia, että niitä tulee vastaan harva se päivä ja ovat kyllä hyvin huolella kaiken muun mukana/vaikea kiertää. Äitini aikoo tehdä voileipäkakun, jossa tietenkin tuorejuustoa ja graavia. Minulle on epäselvää, missä vaiheessa istukka toimii niin, että siitä alkaa alkiolle välittyä asioita :pregnant-woman:
 
Vuoto jatkuu ja testi oli nega, tai no oon näkevinäni siinä joka toisella katsomisella ihan haaleaa viivaa ja joka toisella pelkkää valkoista että aikamoista toiveajattelua ilmassa nyt. Kaikki oireetkin eli jatkuva palelu, herkistynyt hajuaisti, rintojen turvotus ja päänsärky kadonneet. Ihme olisi jos maanantaina plussa tulisi, mutta odotellaan...
 
Yleisemmin kysymys: missä kohtaa olette lopettaneet tietyt ruoka-aineet, joita ei suositella? Esim. homejuusto ja feta ovat sellaisia, että niitä tulee vastaan harva se päivä ja ovat kyllä hyvin huolella kaiken muun mukana/vaikea kiertää. Äitini aikoo tehdä voileipäkakun, jossa tietenkin tuorejuustoa ja graavia. Minulle on epäselvää, missä vaiheessa istukka toimii niin, että siitä alkaa alkiolle välittyä asioita :pregnant-woman:
Minä lopetin "kielletyt" ruoka-aineet, kun PASin ajankohta oli tiedossa. Ehkä ylivarovaista oli se. Yleisesti kai suositellaan, että sitten kun tietää raskaudesta, alkaa noudattaa. En osaa vastata kysymykseen istukasta. Mutta esim graavilohen kohdalla riski on listeria, jonka itämisaika on viikosta kolmeen kuukauteen, joten tartunta vauvaan on mahdollista myöhemminkin.

Ja sitten minulla on ystäviä, jotka eivät ole yhtään noudattaneet ruokarajoituksia, heillä on useampi lapsi ja tosi vähän/ei ollenkaan keskenmenoja. Joten miten suuria ne riskit todella ovat... Valion sivuilla esim on hyvää tietoa siitä, että Valion pehmeätkin juustot ovat hyvin turvallisia
Itsestä vaan tuntui, että kun homma oli kirjaimellisesti yhden alkion varassa, en halunnut ottaa mitään riskiä. Olen syönyt homejuustoa yms kuumennettuna.

Tsemppiä! Sinä päätät itse, miten suhtaudut ruokarajoituksiin! Itse toivon jälkeenpäin, että olisin osannut raskauden alkuvaiheessa olla vähemmän hysteerinen.
 
Oliko täällä jollakulla kokemuksia Innohepistä tai vastaavasta verenohennuspiikistä? Aloitan sen nyt samalla muun tukilääkityksen ohella jo ennen siirtoa (koska tosiaan edellinen raskaus päättyi rv17 eikä tukosta esim istukassa voitu poissulkea), mutta en tullut kysyneeksi, onko sen pistoajankohdalla jotain merkitystä.. Aamut kun tuppaa olemaan melkoista säätöä, niin ilta olisi helpompi. Mutta onko siis kokemuksia tai tietoa muuten? Kiitos ❤️
 
Oliko täällä jollakulla kokemuksia Innohepistä tai vastaavasta verenohennuspiikistä? Aloitan sen nyt samalla muun tukilääkityksen ohella jo ennen siirtoa (koska tosiaan edellinen raskaus päättyi rv17 eikä tukosta esim istukassa voitu poissulkea), mutta en tullut kysyneeksi, onko sen pistoajankohdalla jotain merkitystä.. Aamut kun tuppaa olemaan melkoista säätöä, niin ilta olisi helpompi. Mutta onko siis kokemuksia tai tietoa muuten? Kiitos ❤️

Minua neuvottiin aikoinaan pistämään sekä aamulla että illalla Klexanea. Lääkkeessä kyllä ohessa ohjeet miten pistetään. 🙂
 
Minua neuvottiin aikoinaan pistämään sekä aamulla että illalla Klexanea. Lääkkeessä kyllä ohessa ohjeet miten pistetään. 🙂
Kiitos! Ohjeissa sanotaan vain että samaan aikaan joka päivä, tätä tosiaan pistetään yksi ruisku päivässä. Eiköhän se ole ihan toimiva tapa pistää illalla, kun ei mitään muuta tosiaan erityisesti mainittu :)

Soilalle ja Aamutuulialle vielä lämpimiä ajatuksia, että testipäivänä tulisi toivotut tulokset ❤️
 
Kiitos! Ohjeissa sanotaan vain että samaan aikaan joka päivä, tätä tosiaan pistetään yksi ruisku päivässä. Eiköhän se ole ihan toimiva tapa pistää illalla, kun ei mitään muuta tosiaan erityisesti mainittu :)

Soilalle ja Aamutuulialle vielä lämpimiä ajatuksia, että testipäivänä tulisi toivotut tulokset ❤️
voi pistää illalla. Kannattaa vaan varmistaa ennen siirtoa ettei tarvitse mitään varoaikaa piettää. En kyllä usko, mutta kannattaa se kysyä. Illalla pistettäessö tulee kuitenkin se 12h vähintään ennen toimenpidettä että hyvä aikakin on välissä. Siirtohan ei pitäisi aiheuttaa suuremmin vuotoa.
 
Plussaamiseen on lopetettava vauvalle haitalliset ruoka-aineet, alkoholia kannattaa vähentää/vältellä yritysaikana. Mä oon itse pas jälkeen syönyt jouluna graavilohta yms. ja tein plussatestin 1.1. En siis alkionsiirtojen takia vielä ole vältellyt.

Tutkimukset on tehty niin, että lopputulemana on ollut päätös, että raskaudesta tietäessä, pitäisi alkaa rajoittaa ruokavaliota. Luottaisin siihen.
 
Plussaamiseen on lopetettava vauvalle haitalliset ruoka-aineet, alkoholia kannattaa vähentää/vältellä yritysaikana. Mä oon itse pas jälkeen syönyt jouluna graavilohta yms. ja tein plussatestin 1.1. En siis alkionsiirtojen takia vielä ole vältellyt.

Tutkimukset on tehty niin, että lopputulemana on ollut päätös, että raskaudesta tietäessä, pitäisi alkaa rajoittaa ruokavaliota. Luottaisin siihen.
Noin minuakin lupatulla v2021 vaiheessa ohjeistettiin. Alko oli koko ajan tyystin pois. Optimistina rajoitin ruokia + kofeiinia aina oviksesta alkaen tädin vierailuihin saakka. Tuli raskausajan ruokavaliota jo samalla muutama kuukausi esitreenattua. Ehkäpä siksi kukaan ei esim työkaverista sitten plussan jälkeen edes huomannut mun" outoja" ruokavalintoja esim noutopöydässä yhdessä porukalla syödessä.
 
Voimia pettymyksiin ❤️ ja tsemppiä piinailijoille 🍀

Lääkäri soittelee huomenna rinnoista otettujen näytteiden tuloksista ja samalla selviää päästäänkö vihdoin jatkamaan hoitoja. Mulla on ollut tässä kierrossa outo olo; oon ollut tosi väsynyt, rinnat on arat (ehti parantua välissä näytteiden otosta), viikko ovulaation jälkeen tuli paksua limaista vuotoa jossa oli hän verta, pieniä flunssanoireita ja vilun väristyksiä, menkkamaista kipua ja joinain aamuina pahoinvointia. Ehdin jo ajatella että nyt se tärppäsikin luonnolisesti, mutta tänään alkoi vuoto. On ollut vielä tosi niukkaa, mutta eiköhän ne ihan menkat ole 😞
 
Täällä on kp1 ja siitä sitten oviksen metsästystä kp10 lähtien. Ultra todennäköisesti 16.2.perjantaina. Silloin selviää pas siirron ajankohta. Toivottavasti tämä kerta menisi maaliin asti 🫶🏻

Iso halaus pettyneille ja tsemppiä piinailijoille❤️
 
Voimia pettymyksiin ❤️ ja tsemppiä piinailijoille 🍀

Lääkäri soittelee huomenna rinnoista otettujen näytteiden tuloksista ja samalla selviää päästäänkö vihdoin jatkamaan hoitoja. Mulla on ollut tässä kierrossa outo olo; oon ollut tosi väsynyt, rinnat on arat (ehti parantua välissä näytteiden otosta), viikko ovulaation jälkeen tuli paksua limaista vuotoa jossa oli hän verta, pieniä flunssanoireita ja vilun väristyksiä, menkkamaista kipua ja joinain aamuina pahoinvointia. Ehdin jo ajatella että nyt se tärppäsikin luonnolisesti, mutta tänään alkoi vuoto. On ollut vielä tosi niukkaa, mutta eiköhän ne ihan menkat ole 😞

Teitkö testiä, oisko ollu kemiallinen? Musta se ois kiva tietää omalla kohdalla, jos on kemiallinen niin tietäis että on mahdollista raskautua luomuna. Tsemppiä ❤️ toivottavasti saat hyviä uutisia rinnoista.
 
Takaisin
Top