Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Onnea matkaanMulle tehtiin tänään 6-päiväisen blaston siirto. Alkio oli selvinnyt hyvin sulatuksesta. Huomenna pistän Gonapeptylin ja pe 26.1. verikoe. Itseni tuntien varmaan testaan kuitenkin jo viikonloppuna. Vika alkio kyseessä, joten jännittää erityisen paljon tämä kierros.
Oo vaan yhteydessä klinikalle, jos epäilyttää! Ymmärtääkseni eka vuotopäivä on, kun "kunnon" vuoto alkaa. Itsellä ainakin on tiputtelua ennen kunnon vuotoa.Mulla pitäis olla siirto tässä kuussa, mutta menkat alkoi tosi tiputellen, eikä missään vaiheessa yltynyt kunnon vuodoksi. Mutta toissapäivänä tuli verta vähän siteeseen ja ajattelin niiden alkaneen kunnolla, joten soitin heti klinikalle ja sain ohjeet pistämiseen ja varattiin eka ultra. Mua huolestuttaa, kun vuoto on kuitenkin ollut tosi vähäistä, että voiko näitä edes menkoiksi sanoa Siis ihan vaan pisaroita siteessä ja pyyhkiessä vähän enemmän. Jos on kyse vaan tosi niukoista menkoista, niin onkohan se mikään este hoitojen aloittamiseen? Ja oliko se toissapäiväinen edes mikään "eka vuotopäivä"? Ahdistaa
Soitan huomenna. Oon kanssa ymmärtänyt että "kunnon vuoto" on merkki ekasta vuotopäivästä, mutta nyt sitä kunnon vuotoa ei tullut ollenkaan, vaan 3 päivää tihruttelua. Ja normaalisti ois viikko sitten alkanut menkat.Oo vaan yhteydessä klinikalle, jos epäilyttää! Ymmärtääkseni eka vuotopäivä on, kun "kunnon" vuoto alkaa. Itsellä ainakin on tiputtelua ennen kunnon vuotoa.
Onpa hyvä että teillä meni kaikki noin kivasti oudoista menkoista huolimatta! Toivottavasti itsekin pääsisi siirtoon ja kaikki menisi hyvin@Nelliu itsellä oli myös todella oudot menkat pas:sissa. Ne ”alkoi” ennakkoo kahden päivän pienellä tihkumisella, mitä en muita aiemmin käyneen ja kolmantena oli iltapäivästä tuli jo sen verran että ilmoitin kierron alkaneen.
Ovis oli sitten vuorostaan reilun vuorokauden myöhemmässä, mitä normaalisti ja sain kaksi ultrakäyntiä kun ekassa oli liian kaukana vielä kehitys mutta hyvin meni ja menään nyt kolmannessatoista viikossa
Et sinä tuosta kenkää saa vaan voimahalauksia potutuksen poistoon sekä tottakai plussatuulta sinne siirtoon!Moi, kirjoittelen ekaa kertaa, koska ei ole muutakaan paikkaa ja kaipaan tätä aihetta arkeen. Tosin mun stoori on sellainen, että saan varmaan hetkessä kenkää Mulla on menossa lääkkeellinen pas. Oli tarkoitus siirtää 6 päivänen alkio tänään. MUTTA, kaikessa tyhmyydessäni unohdin...Siis todellakin: unohdin aloittaa luget 18.1. ja aloitin ne vasta 20.1. Yhtäkkiä lauantaiaamulla tajusin, että nyt on jo 20.1. kätilö soitti aamulla ja ilmoitti, että alkio oli otettu jo sulamaan siirtoa varten, mutta laitetaan uudelleen pakkaseen, koska ei kannata siirtää. Se otetaan uudelleen sulamaan keskiviikkona. Ja tiedänhän, että riski sille, ettei sulatus onnistu voi olla nyt suurempi. Tiedän. Mutten tiedä koska olisi tehnyt yhtä paljon mieli hakata päätä seinään: miten tyhmä sitä voi olla.
Kyseessä on meidän viimeinen alkio. Edellinen siirrettiin luonnolliseen kiertoon joulukuussa. Itselläkin on ikää sen verran, että tämän siirron myötä, jos siihen edes pääsen, on homma taputeltu. Alkio on vuoden 2015 IVF:stä. Siis kohta 9 vuoden takaa. Samasta hoidosta on vuosina -15 ja -18 syntyneet lapset, toinen tuoresiirrosta ja toinen lääkkeellinen pas:ta.
Olin pitkään käsityksessä, että jos on 2 lasta ei julkisella enää hoideta. Keväällä soitin klinikalle, että pitääkö alkiot laittaa roskiin vai voiko niitä lahjoittaa tai voiko ne siirtää yksityiselle siirrettäväksi. Selvisi, että voi vielä siirtää. Uusia hoitoja ei tehdä, mutta pakastimessa olevat voidaan siirtää. Lahjoittaminen olisi vaatinut laajemmat selvitykset meistä vanhemmista, eikä välttämättä olisi silti täytetty kriteerejä. Olen ollut koko ajan ilman ehkäisyä toiveena 3., koska selittämätön lapsettomuus, joten totta kai halusin kokeilla siirtoa. Nyt vaan tuntuu, että tulee auttamattomasti liian myöhään, kun dementia ehtii sotkea homman
Moi, kirjoittelen ekaa kertaa, koska ei ole muutakaan paikkaa ja kaipaan tätä aihetta arkeen. Tosin mun stoori on sellainen, että saan varmaan hetkessä kenkää Mulla on menossa lääkkeellinen pas. Oli tarkoitus siirtää 6 päivänen alkio tänään. MUTTA, kaikessa tyhmyydessäni unohdin...Siis todellakin: unohdin aloittaa luget 18.1. ja aloitin ne vasta 20.1. Yhtäkkiä lauantaiaamulla tajusin, että nyt on jo 20.1. kätilö soitti aamulla ja ilmoitti, että alkio oli otettu jo sulamaan siirtoa varten, mutta laitetaan uudelleen pakkaseen, koska ei kannata siirtää. Se otetaan uudelleen sulamaan keskiviikkona. Ja tiedänhän, että riski sille, ettei sulatus onnistu voi olla nyt suurempi. Tiedän. Mutten tiedä koska olisi tehnyt yhtä paljon mieli hakata päätä seinään: miten tyhmä sitä voi olla.
Kyseessä on meidän viimeinen alkio. Edellinen siirrettiin luonnolliseen kiertoon joulukuussa. Itselläkin on ikää sen verran, että tämän siirron myötä, jos siihen edes pääsen, on homma taputeltu. Alkio on vuoden 2015 IVF:stä. Siis kohta 9 vuoden takaa. Samasta hoidosta on vuosina -15 ja -18 syntyneet lapset, toinen tuoresiirrosta ja toinen lääkkeellinen pas:ta.
Olin pitkään käsityksessä, että jos on 2 lasta ei julkisella enää hoideta. Keväällä soitin klinikalle, että pitääkö alkiot laittaa roskiin vai voiko niitä lahjoittaa tai voiko ne siirtää yksityiselle siirrettäväksi. Selvisi, että voi vielä siirtää. Uusia hoitoja ei tehdä, mutta pakastimessa olevat voidaan siirtää. Lahjoittaminen olisi vaatinut laajemmat selvitykset meistä vanhemmista, eikä välttämättä olisi silti täytetty kriteerejä. Olen ollut koko ajan ilman ehkäisyä toiveena 3., koska selittämätön lapsettomuus, joten totta kai halusin kokeilla siirtoa. Nyt vaan tuntuu, että tulee auttamattomasti liian myöhään, kun dementia ehtii sotkea homman
Kiitos! Ei tullut tästä puhetta. Itsellä tulee tänä vuonna 41 täyteen.Hurjasti tsemppiä jatkoon! Saako kysyä, onko tullut puheeks julkisella, mikä on äidin oma ikäraja sille, että alkio siirretään? Esim 45 vuotta tms? Kiinnostelee, kun rohkeutta ei itsellä taida olla sen vikan alkion siirtämiseen, mutta ei raaskisi vielä roskiinkaan määrätä heitettäväksi…
Ainakin meidän sopimuksessa lukee, että pakastettuja alkioita säilytetään kunnes täytän 45, eli oletan että siihen asti on aikaa käyttää ne.Hurjasti tsemppiä jatkoon! Saako kysyä, onko tullut puheeks julkisella, mikä on äidin oma ikäraja sille, että alkio siirretään? Esim 45 vuotta tms? Kiinnostelee, kun rohkeutta ei itsellä taida olla sen vikan alkion siirtämiseen, mutta ei raaskisi vielä roskiinkaan määrätä heitettäväksi…
Mä näitä HUSilta kyselin, ja tosiaan 45 on raja pakkasessa olevien alkioiden siirtoon :) uudelle hoitokierrokselle raja on 40. Ja kysyin sillon kanssa tuota että mitä jos pakkaseen menee vaikka 11 alkiota ja jokasesta aina vaan tärppää, kauanko saa siirrellä? Kuulemma niin kauan saa siirrellä ku alkioita riittää tai ikä tulee vastaan, vaikka jokasesta aina tuliskin lapsiHurjasti tsemppiä jatkoon! Saako kysyä, onko tullut puheeks julkisella, mikä on äidin oma ikäraja sille, että alkio siirretään? Esim 45 vuotta tms? Kiinnostelee, kun rohkeutta ei itsellä taida olla sen vikan alkion siirtämiseen, mutta ei raaskisi vielä roskiinkaan määrätä heitettäväksi…
Mä näitä HUSilta kyselin, ja tosiaan 45 on raja pakkasessa olevien alkioiden siirtoon :) uudelle hoitokierrokselle raja on 40. Ja kysyin sillon kanssa tuota että mitä jos pakkaseen menee vaikka 11 alkiota ja jokasesta aina vaan tärppää, kauanko saa siirrellä? Kuulemma niin kauan saa siirrellä ku alkioita riittää tai ikä tulee vastaan, vaikka jokasesta aina tuliskin lapsi
Eli tässä taisikin tulla vastaus, eli siirto ennen kuin täyttää 45? Yksityisellä ei taida olla niin just jetsulleen tämä, käsittääkseni riippuu vähän lääkäristä kun oma mielestäni sanoi just rajaksi 45 mutta hoitajan mukana jopa 50 ja onhan noita tosi ”vanhoja” synnyttäjiä ollut esillä.. siis 46 tai 47.. Ihan mielenkiinnosta kyselen.Ainakin meidän sopimuksessa lukee, että pakastettuja alkioita säilytetään kunnes täytän 45, eli oletan että siihen asti on aikaa käyttää ne.