Pakastealkion siirto (PAS)

Mitenhän tätä odottelua jaksais järjissään?! 😅 Punktion jälkeen tuoresiirtoa ei tehty, kun oli hypeririski. Sit odoteltiin uuden kierron alkua, että pääsis pasiin, mutta ovulaatio osui ns. väärälle päivälle eikä siirtoa voitu tehdä ja sit taas odoteltiin uutta kiertoa.. se alkoi nyt vihdoin tänään ja nyt odotellaan taas ovulaatiota. Oon itse jo täysin varma, että se osuu taas huonolle päivälle 😔 Mitenhän sais fiiliksen käännettyä vähän positiivisempaan ja toiveikkaampaan suuntaan? Ennen tätä ivf-hoitoa mulla ollut aina melko pitkä kierto (n. 33 pv) ja nyt punktiokierto ja tämä juuri päättynyt kierto olleet lyhyempiä (n. 28 pv). Pelottaa, että taas ovulaatio osuu huonoon päivään, kun kierto alkoi samana viikon päivänä kuin edellisessäkin kierrossa, vaikka tiedän hyvin, että sen ajankohta voi vaihdella ja nyt alkanut kierto venyä pidemmäksi tai olla lyhyempi.. Luonnolliseen kiertoon siis tehdään siirto ja tää on jotenkin tosi stressaavaa, kun on niin tuurista kiinni 😔
Feel you, been there! ❤️

Itselläkin kävi niin, että tuoresiirtoon ei päästy ja eka mahdollinen PAS olisi osunut viikonlopulle. Kierto myös yli 30 pv pitkä ja arvaamaton. Tokassa kierrossa käytin sitten letroja ja PAS saatiin tehtyä toiseksi viimeisenä päivänä ennen kesäsulkua. Siitä plussa ja nyt rv 18+2.

Itselläni Letrot ovat tosiaan lyhentäneet kiertoa ja niitä käytettiin PAS-kierrossa varmuuden vuoksi. Kannatti.

Tsemppiä tosi paljon! 🍀🌈

Feel you, been there! ❤️

Itselläkin kävi niin, että tuoresiirtoon ei päästy ja eka mahdollinen PAS olisi osunut viikonlopulle. Kierto myös yli 30 pv pitkä ja arvaamaton. Tokassa kierrossa käytin sitten letroja ja PAS saatiin tehtyä toiseksi viimeisenä päivänä ennen kesäsulkua. Siitä plussa ja nyt rv 18+2.

Itselläni Letrot ovat tosiaan lyhentäneet kiertoa ja niitä käytettiin PAS-kierrossa varmuuden vuoksi. Kannatti.

Tsemppiä tosi paljon! 🍀🌈
Kiitos tsempeistä! Ihanaa, että teillä onnistui ❤️ varmasti meilläkin sit jossain kohtaa lääkkeellisesti avitetaan, jos aina vaan siirtopäivä osuu viikonlopulle. Mutta ymmärsin, ettei ihan vielä parin yrityskerran jälkeen oteta lääkkeitä avuksi 😔

Mut täytyy nyt vaan toivoa, että ovulaatio osuis tässä kierossa hyvään kohtaan ja päästäis vihdoin siirtoon. Täytyy myös yrittää olla stressaamatta, kun asialle ei mitään itse voi tehdä.. 😅 Helpommin sanottu kuin tehty!

Tsemppiä muillekin!

Tää odottaminen näissä hoidoissa on jotain niin turhauttavaa. Vielä kun et tiedä mitä lopulta käy. Jotenkin vaan täytys yrittää pysyä toiveikkaana ❤️

Tuo lisää enemmän vaan stressiä kun joutuu vielä kaiken muun lisäksi miettiä osuuko ovis väärälle päivälle. Toivottavasti saisit puhuttua itselles siirron tehtävän lääkkeelliseen kiertoon.

Sain uuden ajan hysteroskopiaan. Vasta seuraava vapaa aika on noin kuukauden päästä. Ja mikä ärsyttävintä tässä niin vuoto näyttää nyt olevan loppu niin olisin voinut mennä kuitenkin jo siihen aikaisemmin sovittuun hysteroskopia toimenpiteeseen. Että osaakin nyt ärsyttää!

Mietin tässä että paljonkohan maksaa jos kävis yksityisellä hysteroskopiassa? Ei tarvitsi odottaa näin kauaa ja pääsis tekemään siirtoja.

Sain uuden ajan hysteroskopiaan. Vasta seuraava vapaa aika on noin kuukauden päästä. Ja mikä ärsyttävintä tässä niin vuoto näyttää nyt olevan loppu niin olisin voinut mennä kuitenkin jo siihen aikaisemmin sovittuun hysteroskopia toimenpiteeseen. Että osaakin nyt ärsyttää!

Mietin tässä että paljonkohan maksaa jos kävis yksityisellä hysteroskopiassa? Ei tarvitsi odottaa näin kauaa ja pääsis tekemään siirtoja.

Mulla oli aika joulukuun alkuun mutta kun kierrot näyttää lyhentyneen niin siirsin, sain vasta joulukuun loppuun. Ei ollut aiempia aikoja. Ootko säkin HUSin piirissä? Mietin kans yksityistä mut varmaan tosi kallista..🤔

No voihan! Kyllä on kohtuutonta odottaa noin pitkään seuraavaa aikaa. En ole HUSin piirissä.

Uskon kans et maksaa liikaa, jos käy yksityisellä 😔

Itse kävin Terveystalolla hysteroskopiassa puolitoista vuotta sitten, maksoi n. 1300€ kun polyyppi poistettiin samalla. Siitä tuli joku 100-200 lisää maksua perustähystykseen. Suurinpiirtein näin, en muista tarkkaan.

Tiedän, että itellä mahdollisesti on kiinnikkeitä ja ne luultavammin sitten poistettaisiin samalla. Eli varmaan samaa hintaluokkaa olisi ellei jopa enemmän.

Täytyy vaan siis kiltisti odotella tuohon kuukauden päähän.

Mitenhän tätä odottelua jaksais järjissään?! 😅 Punktion jälkeen tuoresiirtoa ei tehty, kun oli hypeririski. Sit odoteltiin uuden kierron alkua, että pääsis pasiin, mutta ovulaatio osui ns. väärälle päivälle eikä siirtoa voitu tehdä ja sit taas odoteltiin uutta kiertoa.. se alkoi nyt vihdoin tänään ja nyt odotellaan taas ovulaatiota. Oon itse jo täysin varma, että se osuu taas huonolle päivälle 😔 Mitenhän sais fiiliksen käännettyä vähän positiivisempaan ja toiveikkaampaan suuntaan? Ennen tätä ivf-hoitoa mulla ollut aina melko pitkä kierto (n. 33 pv) ja nyt punktiokierto ja tämä juuri päättynyt kierto olleet lyhyempiä (n. 28 pv). Pelottaa, että taas ovulaatio osuu huonoon päivään, kun kierto alkoi samana viikon päivänä kuin edellisessäkin kierrossa, vaikka tiedän hyvin, että sen ajankohta voi vaihdella ja nyt alkanut kierto venyä pidemmäksi tai olla lyhyempi.. Luonnolliseen kiertoon siis tehdään siirto ja tää on jotenkin tosi stressaavaa, kun on niin tuurista kiinni 😔
En tiedä helpottaako tämä (vai ärsyttääkö vain...), mutta meillä eka icsi oli toukokuussa 2016 ja tuoresiirto epäonnistui, ekaan passiin pääsin vasta tammikuussa 2017 ja siitä alkoi raskaus ja tyttö just kohta 6v. Toinen icsi lokakuussa 2021, tuoresiirtoa ei hyperin takia tehty ja eka pas toukokuussa 2022, josta raskaus ja poika nyt 8kk. Meillä passit tehty luonnolliseen kiertoon ja aina sitten osui ovulaatiot väärin tai en saanut kiinni testiin tai oli joulutauko tai kesätauko tai mulla koronainfektio tai mitä näitä nyt on 😄 Mua se odottaminen jollain tavalla myös helpotti, kun alkioita oli molemmilla kerroilla vain muutama niin ajattelin niiden olevan turvassa siellä pakkasessa, että ikäänkuin pelkäsi sitä epäonnistumista niin paljon että piti ne alkiot mieluummin pakkasessa turvassa. Outoa ajattelua, mutta niin se mulla meni 😅

En tiedä helpottaako tämä (vai ärsyttääkö vain...), mutta meillä eka icsi oli toukokuussa 2016 ja tuoresiirto epäonnistui, ekaan passiin pääsin vasta tammikuussa 2017 ja siitä alkoi raskaus ja tyttö just kohta 6v. Toinen icsi lokakuussa 2021, tuoresiirtoa ei hyperin takia tehty ja eka pas toukokuussa 2022, josta raskaus ja poika nyt 8kk. Meillä passit tehty luonnolliseen kiertoon ja aina sitten osui ovulaatiot väärin tai en saanut kiinni testiin tai oli joulutauko tai kesätauko tai mulla koronainfektio tai mitä näitä nyt on 😄 Mua se odottaminen jollain tavalla myös helpotti, kun alkioita oli molemmilla kerroilla vain muutama niin ajattelin niiden olevan turvassa siellä pakkasessa, että ikäänkuin pelkäsi sitä epäonnistumista niin paljon että piti ne alkiot mieluummin pakkasessa turvassa. Outoa ajattelua, mutta niin se mulla meni 😅
Tunnistan tuon viestisi lopussa olevan ajatuksen! Itselläkin oli PASia odotellessa olo, että voisipa painaa "Save game", niin voisi aloittaa samasta kohdasta, jos tulee "game over".

Kiitos, kyllä tämä vähän kuitenkin lohduttaa, kun lopputulema kuitenkin ollut teillä onnellinen 👍 Tuntuu vaan välillä niin vaikealta tämä odottaminen, kun yritystä takana jo useampi vuosi. Ja nyt olin niin innoissani, kun pakastimeen saatiin neljä alkiota, että en malttais yhtään odottaa siirtoa. Ensimmäinen ivf-kierros oli kova pettymys, kun pakkaseen ei saatu yhtään mitään..

Mutta eihän se nyt oikein auta muu kuin elää päivä kerrallaan eteenpäin ja pitää peukut pystyssä 😊

Minäkin niin samaistun tuohon odottamisen tuskaan! Punktio oli elokuun lopussa eikä tuoresiirtoon päästy hyperriskin takia. Lääkäri vain lohdutti, että parempi niin ja sitten pääsette PASiin heti seuraavassa kunnon kierrossa, että onneksi odottelua ei niin paljon kuitenkaan tule. Nyt kuitenkin ilmoittauduttuani PASiin sain ilmoituksen, että siirtoa ei voida tehdä, koska heillä ei ole tarjota aikaa ultraan?! Minusta tuntuu niin epäreilulta, että tämä kierto menee ohi tuollaisen syyn vuoksi, kun tuoresiirtoakaan ei päästy tekemään :( en edes ollut tajunnut, että on mahdollista, että ultra-aikoja ei ole tarpeeksi ja siksi siirtoon ei välttämättä pääse, kun olin vain lukenut kysymyspalstalta, että pakastetun alkion siirtoon ei ole jonona. Kun vain saisi käydä ultrassa vaikka yksityisellä, niin ei menisi tämä kierto ohi, mutta kun sekään ei ilmeisesti ole mahdollista. Kyllä nyt harmittaa niin vietävästi!! Onko muille käynyt näin?

Minäkin niin samaistun tuohon odottamisen tuskaan! Punktio oli elokuun lopussa eikä tuoresiirtoon päästy hyperriskin takia. Lääkäri vain lohdutti, että parempi niin ja sitten pääsette PASiin heti seuraavassa kunnon kierrossa, että onneksi odottelua ei niin paljon kuitenkaan tule. Nyt kuitenkin ilmoittauduttuani PASiin sain ilmoituksen, että siirtoa ei voida tehdä, koska heillä ei ole tarjota aikaa ultraan?! Minusta tuntuu niin epäreilulta, että tämä kierto menee ohi tuollaisen syyn vuoksi, kun tuoresiirtoakaan ei päästy tekemään :sad001 en edes ollut tajunnut, että on mahdollista, että ultra-aikoja ei ole tarpeeksi ja siksi siirtoon ei välttämättä pääse, kun olin vain lukenut kysymyspalstalta, että pakastetun alkion siirtoon ei ole jonona. Kun vain saisi käydä ultrassa vaikka yksityisellä, niin ei menisi tämä kierto ohi, mutta kun sekään ei ilmeisesti ole mahdollista. Kyllä nyt harmittaa niin vietävästi!! Onko muille käynyt näin?
No huhhuh onpas kurjaa ettei tuollaisen syyn takia pääse siirtoon, ymmärrän hyvin että harmittaa! 😞 saanko kysyä missä olette hoidossa? Me ollaan tilkassa ja siellä ilmeisesti tosi vähän ultra-aikoja ainakin, kun kysyin pääsisikö seuraavassa siirrossa ultraan varmistamaan limakalvon paksuun, niin ei kuulemma pääse kun ultra tehdään ainoastaan ensimmäisessä PASissa. Täälläkin siis odottelua, viime kierrossa ei päästy siirtoon ja nyt odotan uutta kiertoa alkavaksi mutta kalenterin mukaan siirto osuisi viikonlopulle jos ovis tulee normiaikaan, eli taas jännätään miten käy. 😬

No huhhuh onpas kurjaa ettei tuollaisen syyn takia pääse siirtoon, ymmärrän hyvin että harmittaa! 😞 saanko kysyä missä olette hoidossa? Me ollaan tilkassa ja siellä ilmeisesti tosi vähän ultra-aikoja ainakin, kun kysyin pääsisikö seuraavassa siirrossa ultraan varmistamaan limakalvon paksuun, niin ei kuulemma pääse kun ultra tehdään ainoastaan ensimmäisessä PASissa. Täälläkin siis odottelua, viime kierrossa ei päästy siirtoon ja nyt odotan uutta kiertoa alkavaksi mutta kalenterin mukaan siirto osuisi viikonlopulle jos ovis tulee normiaikaan, eli taas jännätään miten käy. 😬
Niinpä! Tilkassa ollaan myöskin. Oon kyllä ymmärtänyt, että resurssit on niukat, mutta entinen harmittaa se, että tällainen vaihtoehto ei ollut käynyt mulla mielessäkään ja siksi innolla odotin menkkojen alkua kuin kuuta nousevaa. Nyt lähinnä vaan ärsyttää kun ne alkoivat just nyt, kun ultrassa on noin ruuhka. Tosin ehkä siellä aina on, en tiedä.

Tsemppiä sullekin odotteluun! Pidetään peukkuja, että päivät osuis oikein eikä menis siirto tällä kertaa ohi :folded:

Tää odottelukeskustelu niin kolahtaa 😂 mulla olis siirto voinut olla parin viikon sisään, mutta kiitos näitten kilppariarvojen, enskään kierrossa ei tietenkään voida siirtää, vaan pääsen varmaan ilmoittautumaan sitten joulukuun kiertoon. Toivottavasti ei ovis osu huonosti, että joulutauko estää taas siirron 😆

Odottelu harmittaa myös mua 😨 tosiaan mulla ilmeni polyyppi ja odottelen sen poistoa.. Mut ei tullu mieleenkään että ultra-aikojen puutteen takia ei pääsisi 🤯kauheeta.. ja sit tietty toi jos ovulaatio osuu viikonlopulle.. aaargh. No edelleen imetän mut eipä oo ollu motivaatiota lopettaa kun tietää ettei pääse siirtoon aikoihin..

Tehdäänköhän Tilkassa la siirtoja? Ja onko siellä joulukuun lopussa sulku myös koskien PAS?

Odottelu harmittaa myös mua 😨 tosiaan mulla ilmeni polyyppi ja odottelen sen poistoa.. Mut ei tullu mieleenkään että ultra-aikojen puutteen takia ei pääsisi 🤯kauheeta.. ja sit tietty toi jos ovulaatio osuu viikonlopulle.. aaargh. No edelleen imetän mut eipä oo ollu motivaatiota lopettaa kun tietää ettei pääse siirtoon aikoihin..

Tehdäänköhän Tilkassa la siirtoja? Ja onko siellä joulukuun lopussa sulku myös koskien PAS?
Tehdään kuulemma joskus lauantaisin, mutta ei joka viikko. Ja jostain luin että joskus sunnuntaille menevät siirrot voidaan tehdä maanantaina. Joten kai siinä on jonkinlainen mahdollisuus päästä siirtoon vaikka osuis viikonlopulle, ota näistä nyt sitten selvää 😄
Mua kiinnostaisi myös tietää milloin tilkassa tuo joulusulku 🤔

Mulla tuli tänään eka plussa! Toinen PAS kierros siis menossa. Edellisellä kerralla odotukset oli korkealla, kun oli pahoinvointia, väsymystä, rintojen arkuutta ja nipistelyä alavatasassa, ja nega olikin sitten aika iso pettymys. Tähän kirtoon suhtauduin sitten itsesuojeluvaistolla niin, ettei tästä kuitenkaan mitään tule ja pessimisti ei pety. No nyt sitten on aika epätodellinen olo sen suhteen, että tulikin selkeä plussa! Oireet oli täsmälleen samat kuin viime epäonnistuneessa kierrossa. Eli niistä ei voi päätellä mitään. Ainoa ero on, että näin unta pari yötä sitten, että tein raskaustestin ja olin raskaana, ja siinä unessakin oli vaikea suhtautua, kun pelotti että menee kesken.

Nyt sitten jännitetään, että onko tämä oikeasti totta vielä tulevina viikkoinakin. Vielä on vähän käsijarru päällä sen suhteen, ettei vielä uskalla iloita kovinkaan isosti.

Takaisin