Pakastealkion siirto (PAS)

Tasoittuiko sulla sitten @Lilies ? Mietin tässä, kuinkahan käy joulutauon kanssa, kun pääsen varmasti ilmottautuu just siinä kierrossa, kun se tauko häämöttää.
Joo, noiden kahden pidemmän kierron jälkeen oli taas normipituinen. Ja mulla itse asiassa molemmissa tuli ovulaatio, mutta vain tosi myöhään.

Mulla alkoi punktion jälkeen tyhjennysvuoto n. viikon päästä eli punktiokierto jäi todella lyhyeksi. Kaksi sen jälkeistä kiertoa olikin sitten tavallista pidemmät 43 ja 38 päivää 😅 normaalisti mulla on hyvin säännöllinen kierto 30-31 päivää
Okei! Eli varmastikin normaalia, että kierrot on vähän mitä sattuu punktiokierron jälkeen. 😅 Täällä tuli tänään vilkkuva hymynaama eli uskoisin, että ovulaatio huomenna tai pe. Tai toivottavasti ainakin näin 🤩

@Ainoos Luulisin kans, että hoitopaikkojen välillä on eroa siinä, miten pasin ajankohta lasketaan. Meilläkin on 5 päiväisiä blastoja pakkasessa ja huonot ovispäivät olisi su ja ma, kun sit siirto osuis viikonloppuun. Ja Taysissa ollaan. Mutta stressaava kyllä se odottaminen ja jännittäminen, että mille päivälle osuu 😬

Täällä päästiin odottelun jälkeen PAS-ultraan. Punktio oli siis elokuun lopussa, välissä lääkekuukautiset ja yksi välikierto. Ultrassa näkyi tänään toisessa munasarjassa joko jäänteitä punktiosta tai mahdollista endometrioosia (tästä ei oireita aiemmin, eli mahdollista, että ollut piilevänä ja hormonipistokset villiinnyttäneet). Toivotaan, että tuota punktion jälkitilaa vain. Myös kohdun limakalvo oli hieman tavallista ohuempi. Yleensä ollut hyvästi yli 10mm, nyt 6,7mm. Olisiko niin, että keho yhä sekaisin hormoneista ja korjaantuu ajan myötä. Noh, nyt tikutellaan ovulaatiota ja katsotaan - täytyy käydä vielä ennen PAS:ia toisessa ultrassa tarkistamassa tilanne. Meillä kun blastoja pakkasessa vain se yksi 6.päiväinen, niin täytyy pelata varman päälle. Kyllä on ehtinyt kaikki vaihtoehdot ja tunnetilat maan ja taivaan väliltä käydä läpi odotellessa seuraavaa vaihetta. Tällä hetkellä olo jokseenkin turtunut: tulkoon mitä tulee, vaihe kerrallaan. Tsemppiä kaikille näiden asioiden kanssa painiville ja kiitos, että jaatte matkaa täällä!

Mulla Taysissa lasketaan nelipäiväisen siirto kuudennelle päivälle ovisplussasta. Ja kuudes päivä ei saa osua la, su tai ma, kun maanantaiksi ei kuulemma ehditä sulattaa alkiota. Ymmärsin, että otetaan edellisenä päivänä sulamaan. Eli ovis+ pitäisi olla siis ke-la. Tässä kierrossa osui sunnuntaille eli ei siirtoa 🙁

Tällä osui ovis just maanantaille jolloin siirto tehdään lauantaina. Kävi muuten tuuri kun just tällä viikolla tehdään husilla siirtoja myös la 🥳. Eli ma kun ovis testi oli positiivinen lasketaan ns 0-päiväksi ja siitä 5 päivää siirtoon kun meilläkin 5 päiväinen blasto.
Kiitos vastauksista @Oliviaa83 @Lilies @Emilia_ ja @pekari :folded: Mekin Husissa, eli varmaan sitten tällä logiikalla mennään. Mutta ehkä yritän vaan olla miettimättä koko ovulaatiota. Tulee kun tulee ja toivottavasti saavat siirron järjestettyä. On meillä kuitenkin pakkasessa myös kaksi 2-päiväistä alkiota, niin ehkä niitäkin sitten siirrellään jos 5-päiväisten kannalta osuu huono päivä..

Alkionsiirto tehty tänään ja nyt vaan sit jännitetään 😬😅 Alkion laadusta en tajunnut kysyä mitään eikä limakalvon paksuudestakaan ollut puhetta, mut kai se sitten oli ihan hyvä. Mitenhän sitä nyt pysyy housuissansa seuraavat 1,5 vko. 😅 Edellisessä ivf-hoitokierrossa vuoto alkoi jo viikko siirron jälkeen ja se oli kyl valtava pettymys. Toivotaan, että nyt parempi onni 🙏

Alkionsiirto tehty tänään ja nyt vaan sit jännitetään 😬😅 Alkion laadusta en tajunnut kysyä mitään eikä limakalvon paksuudestakaan ollut puhetta, mut kai se sitten oli ihan hyvä. Mitenhän sitä nyt pysyy housuissansa seuraavat 1,5 vko. 😅 Edellisessä ivf-hoitokierrossa vuoto alkoi jo viikko siirron jälkeen ja se oli kyl valtava pettymys. Toivotaan, että nyt parempi onni 🙏
Tsemppiä ja mielenrauhaa! Ja onnea matkaan. 🙏🏻

Täällä saatiin ovulaatio tikkuun eilen, ja mahdollinen PAS ensi maanantaina. Täytyy vielä ma aamuna käydä tarkistusultra, että kaikki on varmasti hyvin siirtoa varten. Jos kaikki hyvin, niin siirto ma iltapäivänä. Joten nyt jännitetään ensin, päästäänkö siirto tekemään ja sitten tietysti, onnistuuko se! Jännittäviä aikoja, ei auta kuin toivoa parasta ja hengitellä syviä hengityksiä.

Onnea matkaan! 🌈🍀

Onko kellään muulla ollut heti alkionsiirron jälkeisenä päivänä tuhruvuotoa? Mulla tänään parilla vessareissulla jäänyt paperiin vähän ruskeaa tuhruvuotoa 😔 voikohan johtua siitä itse siirto-operaatiosta tai tukilääkkeenä olevasta cyclogestistä? Siirrossa oli vähän vaikeuksia saada katetria kohdilleen, niin voisko vuoto olla vaan siitä "runnomisesta"? 🤔

Ajattelin, että tältä vainoharhaiselta tuntemusten ja vuotojen tarkkailulta välttyis ainakin muutaman päivän, mut alkoikin näköjään heti 😬😅

Onko kellään muulla ollut heti alkionsiirron jälkeisenä päivänä tuhruvuotoa? Mulla tänään parilla vessareissulla jäänyt paperiin vähän ruskeaa tuhruvuotoa 😔 voikohan johtua siitä itse siirto-operaatiosta tai tukilääkkeenä olevasta cyclogestistä? Siirrossa oli vähän vaikeuksia saada katetria kohdilleen, niin voisko vuoto olla vaan siitä "runnomisesta"? 🤔

Ajattelin, että tältä vainoharhaiselta tuntemusten ja vuotojen tarkkailulta välttyis ainakin muutaman päivän, mut alkoikin näköjään heti 😬😅
Mulla tuli viimeksi muistaakseni seuraavana päivänä ihan vähän rusehtavaa vuotoa. Mietin myös, että ehkä siitä operaatiosta johtuvaa. Vaihtoehtoisesti voisi olla kiinnittymisvuotoa. Meillä siirrettiin silloin blasto, niin kiinnittyminen voi alkaa hyvinkin pian siirron jälkeen. Mulla kyseisestä siirrosta tuli kemiallinen raskaus, joten ei ainakaan mitään vaarallista ollut. En olisi huolissaan, jos ei isompia määriä vuoda. Pidän peukut pystyssä!

Mulla tuli viimeksi muistaakseni seuraavana päivänä ihan vähän rusehtavaa vuotoa. Mietin myös, että ehkä siitä operaatiosta johtuvaa. Vaihtoehtoisesti voisi olla kiinnittymisvuotoa. Meillä siirrettiin silloin blasto, niin kiinnittyminen voi alkaa hyvinkin pian siirron jälkeen. Mulla kyseisestä siirrosta tuli kemiallinen raskaus, joten ei ainakaan mitään vaarallista ollut. En olisi huolissaan, jos ei isompia määriä vuoda. Pidän peukut pystyssä!
Okei, no jospa olisi tosiaan joko siirrosta tai kiinnittymisestä johtuvaa. Meilläkin siirrettiin 5 pv blasto. Kiitos tsempeistä ja tsempit myös sinne. 😊 Pian piinaillaan yhdessä!

Täytyy yrittää nyt olla rauhallisin mielin eikä ylianalysoida kaikkia tuntemuksia 😅

Nämä piinapäivät on kyllä todellista piinaa. 😅 Joka toinen hetki oon sitä mieltä, että kyllä nyt on onnistunut ja joka toinen hetki sit sitä mieltä, että ei varmasti onnistunut. Menkkamaiset kivut ei auta yhtään asiaa! Ensimmäisessä ivf:ssä tuoresiirron jälkeen tässä kohtaa alkoi kivut voimistua ja tulla pientä vuotoa ja sit huomenna olis se päivä, kun alkoi oikein raju vuoto. Ja nyt oon tietysti ihan varma, että käy samalla tavalla nytkin 😬 Koko ajan kuulostelee tuntemuksia ja aika vaikea keskittyä mm. töihin.

Huomenna tulee siis viikko siirrosta ja sunnuntaina on testipäivä. Mitenhän sitä osais pysyä vaan pää kylmänä ja olla rennosti? 😅

Tsemppiä muillekin piinailijoille ja tietysti myös siirtoa odottaville!

Nämä piinapäivät on kyllä todellista piinaa. 😅 Joka toinen hetki oon sitä mieltä, että kyllä nyt on onnistunut ja joka toinen hetki sit sitä mieltä, että ei varmasti onnistunut. Menkkamaiset kivut ei auta yhtään asiaa! Ensimmäisessä ivf:ssä tuoresiirron jälkeen tässä kohtaa alkoi kivut voimistua ja tulla pientä vuotoa ja sit huomenna olis se päivä, kun alkoi oikein raju vuoto. Ja nyt oon tietysti ihan varma, että käy samalla tavalla nytkin 😬 Koko ajan kuulostelee tuntemuksia ja aika vaikea keskittyä mm. töihin.

Huomenna tulee siis viikko siirrosta ja sunnuntaina on testipäivä. Mitenhän sitä osais pysyä vaan pää kylmänä ja olla rennosti? 😅

Tsemppiä muillekin piinailijoille ja tietysti myös siirtoa odottaville!
Tsemppiä! Tiedän tunteen. Hankalaa keskittyä töihin, kun skannailee koko ajan tuntemuksia ja minulla vasta 2. päivä menossa. Superjännittävää, ja samaan aikaan yrittää ottaa rennosti ja elellä hetken kerrallaan turhaa stressiä vältellen. Toivotaan parasta!

Kylläpä harmittaa ja olo on niin pettynyt! Omakantaan tuli jo maanantain kilpparikontrollin tuloksia. Sekä TSH että T4-V oli huonontuneet, vaikka ottanut ohjeen mukaan lääkettä lähes viisi viikkoa! TSH 3,79 -> 4,23 ja T4-V 12 -> 11. Ens viikolla vasta HUSilta lääkäri soittelee. Mutta eihän näillä nyt siirrosta tarvii haaveilla vieläkään. Liekö ehtii ennen joulua 😔

Kylläpä harmittaa ja olo on niin pettynyt! Omakantaan tuli jo maanantain kilpparikontrollin tuloksia. Sekä TSH että T4-V oli huonontuneet, vaikka ottanut ohjeen mukaan lääkettä lähes viisi viikkoa! TSH 3,79 -> 4,23 ja T4-V 12 -> 11. Ens viikolla vasta HUSilta lääkäri soittelee. Mutta eihän näillä nyt siirrosta tarvii haaveilla vieläkään. Liekö ehtii ennen joulua 😔

Oothan tietoinen
"Kilpirauhashormoni tulisi ottaa veden kera tyhjään mahaan mieluiten 15–30 minuuttia ennen aamupalaa. Ruoka heikentää imeytymistä jopa 40–80 prosenttia. Imeytymiseen vaikuttavat erityisesti kivennäisaineet, kuten kalsium, rauta ja magnesium. Niitä suositellaan nautittavan vasta neljä tuntia Thyroxinin jälkeen."

Eli just maitopohjaiset tuotteet mahd minimiin aamulla ja lääke hyvissä ajoin ennen aamupalaa.

En usko että se pienin annos auttaa :/ sinuna nostaisin omatoimisesti 50mikrogrammaan..

Tänään mullekin siirretty 5-päiväinen blasto onnistuneesti. Joten nyt sitten jännitetään seuraavat 1,5 viikkoa. Varmaan alan testailla n. viiden päivän päästä, kun itselle tuntuu mukavammalta tietää ajoissa, jos on nega tulossa. Ja toisaalta haluan myös tietää esim. kemiallisesta. Tsemppiä kaikille piinailijoille ja muillekin omiin vaiheisiin!

Takaisin