Pakastealkion siirto (PAS)

Oletetaan, että PAS tehdään letrozol-avusteiseen siirtoon, tuleeko siihen keltarauhastuki? Kauanko se kestäisi?

Jos tulee nega, tuleeko välikierto vai voiko uuden PAS tehdä heti seuraavaan kiertoon? Onkohan tässä eroja eri sairaanhoitopiirien välillä.. Meillä hus.

Me saimme HUS:lla mennä heti seuraavaan kiertoon. Mulla ei ollut muita lääkkeitä kuin cyglogest.

Tänään verikokeessa hcg vain 25. Hoitajan mukaan tässä vaiheessa pitäisi olla jo yli 100 ja meinasi, että todennäköisesti jää kemialliseksi 😔 muualta luin kuitenkin, että 5. Viikon viitearvojen alarajana 18 🤔 oireita on vielä, vaikka ovatkin hiukan muuttuneet 🙈
Olin tänään kontrolliverikokeessa, josta tuloksena "ei raskaana" eli kemialliseksi jäi 😔 nyt on kierron verran taukoa, joka tulee muutenkin tyksin kesäsulun takia, ja elokuussa sitten uuteen siirtoon. Toivottavasti tämä ei kauheesti pidennä kiertoa, kun muutenki jo ollut stimulaation jälkeen tavallista pidempiä kiertoja 😅

Olin tänään kontrolliverikokeessa, josta tuloksena "ei raskaana" eli kemialliseksi jäi 😔 nyt on kierron verran taukoa, joka tulee muutenkin tyksin kesäsulun takia, ja elokuussa sitten uuteen siirtoon. Toivottavasti tämä ei kauheesti pidennä kiertoa, kun muutenki jo ollut stimulaation jälkeen tavallista pidempiä kiertoja 😅
Mulla kanssa eilen tuli nega raskaustestiin. Eka pas oli kyseessä. Meillä tehdään seuraava siirto heti nyt seuraavaan kiertoon. Toki ollaan yksityisellä ja ei ole kesäsulkua.

Tsemppiä sulle kovasti 💕

Mulla kanssa eilen tuli nega raskaustestiin. Eka pas oli kyseessä. Meillä tehdään seuraava siirto heti nyt seuraavaan kiertoon. Toki ollaan yksityisellä ja ei ole kesäsulkua.

Tsemppiä sulle kovasti 💕
Tsemppiä sullekin jatkoon❣️ kiva, kun ei tarvitse odotella 😊

Hei kaikki. Olen uusi täällä. Minulla on kysymys, jos jollain täällä olisi ollut samanlainen tilanne. toukokuussa menin PAS:iin, jossa tuli biokemiallinen raskaus. Minulla on uusi blastokysta PAS suunniteltu ensi viikolla maanantaina, mutta tänään UÄ näytti follikkelia 20 mm, mutta kohdun limakalvo on vain 6 mm. Mitkä ovat onnistuneen siirron mahdollisuudet kohdun limakalvon paksuuden huomioon ottaen?

Hei kaikki. Olen uusi täällä. Minulla on kysymys, jos jollain täällä olisi ollut samanlainen tilanne. toukokuussa menin PAS:iin, jossa tuli biokemiallinen raskaus. Minulla on uusi blastokysta PAS suunniteltu ensi viikolla maanantaina, mutta tänään UÄ näytti follikkelia 20 mm, mutta kohdun limakalvo on vain 6 mm. Mitkä ovat onnistuneen siirron mahdollisuudet kohdun limakalvon paksuuden huomioon ottaen?
Lääkärini kertoi, että 4mm on ohuin limakalvo, johon hän on tehnyt raskauteen ja synnytykseen johtaneen PASin.

Että ei niistä numeroista aina tiedä. 🌈 Onnea matkaan! 🍀

Hei, pitkästä aikaa. Pahoittelut negan saaneilla ja muille joilla ei pas tuottanut tulosta.

Ajatella, että on jo elokuu ja oma suunnitelukäynti tässä kuussa. Toki vielä melkein koko kuukausi aikaa odotella, kun vasta kuun lopussa, mutta silti kiva ajatella jo, että tässä kuussa. Ei nää luomukierrot onnistu, ei. Nyt tähän viimeiseen haen vielä luget käyttöön, mutta silti en jaksa pitää kovin paljoa toivetta yllä vaikka ovisoireet oli mallillaan.

Pitäs varailla verikoeaikaa mutta tuntuu olevan vähän huonosti saatavilla joka sopis itelle töiden puolesta.

Heips kaikille!
Eka PAS (ja yipäätään ensimmäinen alkionsiirto) ensi tiistaina edessä! :No Evil Monkey: Jännittää kyllä huomattavasti enemmän kuin muut hoidot tähän mennessä. Oli kyllä kiva lukea täältä muiden kokemuksia. Mutta ikävä kuulla, että nyt on tullut ihmisille huonoja uutisia. :sad-face:

Varmaan täytyy yrittää pitää odotukset kohtuullisina, vaikuttaa siltä, että aika harvoin ensimmäinen kerta onnistuu. Vaikeaa kyllä olla antamatta jännityksen vaikuttaa itseen...

Meillä oli myös tänään ensimmäinen siirto! ☺️ Siirrettiin eilen sulatettu kaksipäiväinen alkio, joka siirtohetkellä oli edennyt kolmepäiväiseksi. Perjantaina pistän vielä gonapeptylin, kun alkio on 6 päivän ikäinen.

LA olisi miehen syntymäpäivä, jos tästä raskaus nyt alkaisi 🤞😍

Onnea, pidetään peukkuja! :Person With Folded Hands:

Unohdin ottaa eilen illalla cyclogestin :Weary Cat Face: Muistin sen kun heräsin aamuyöllä (tai oikeastaan aamulla klo 5.45) ja otin sen heti. Nyt kuitenkin mietin, että pitäisikö ottaa vielä aamu-annos tässä aamupäivän aikana, jotta ei olisi liian vähän keltrauhashormonia elimistössä ennen PAS:ia. Vaikka lääkepakkauksen ohjeet kyllä sanovat että jos lääke unohtuu, unohtunut lääke otetaan vain, jos ei ole jo melkein seuraavan aika. Ja kun on sunnuntai, en voi soittaa ja kysyä... :side_tear:

Meidän PAS-suunnittelu peruuntui. Hyvästä syystä, vaikka en kovin osaa iloita.

Hyvin yllättäen plussasin viime viikolla lugekierrosta. En yhtään odottanut plussaa kun ei ollut mitään viitteitä sen suuntaan, vain menkat oli myöhässä päivän/pari ja tiputtelu ei ollut alkanut, vaikka olin lugetkin jo lopettanut. Tein testin sillä ajatuksella, että kyllä ne menkat nyt alkaa. Olin jo ärsyyntynytkin, että tietenkin kierto alkaa nyt kettuilee kun se käynti on tulossa.

Ihan varpaillani oon ja nyt viikot matelee ennen kuin on aika varhaisultraan.

Sit jos tääkin menee kesken, niin joudutaan taas odottelee uutta aikaa. Hoitaja onneksi laittoi tietoihin ylös, että jos sinne vielä joudutaan soittelee niin olisko mahdollista saada vähän nopeutetummalla aikataululla uutta suunnittelukäyntiä järjestettyä. Toki toivotaa, ettei sitä aikaa tarvitais.

Voi, onnea Fiufau! Vaikka vielä varmasti onkin pelottavaa ja jännittävää.

Meillä on tänään ensimmäinen alkionsiirto. Lueskelin mehiläisen sivuilta todennäköisyyksistä alkionsiirron onnistumiseen; 1/3 johtaa raskauteen ja 1/4-1/5 johtaa vauvaan. Eli yritän pitää toiveet matalalla, kun ei todennäköisyydet ole vielä omalla puolella, ettei sitten tule niin kova suru. Keksittiin miehen kanssa eilen vertauskuva hedelmäpelistä; jos siinä voittaisi tyypillisesti joka neljäs tai joka viides kerta, niin tuskin odottaisi päävoittoa heti ensimmäisestä panostetusta kolikosta. Mutta se ei tarkoita, etteikö se voitto sieltä vielä tule :Smiling Face With Smiling Eyes: Jos tänään todennäköisyydet onnistumiselle ovat 25% luokkaa, niin ensi kerralla ne ovat jo 44%. Kolmannella kerralla ja todennäköisyys on 58%, neljännellä 68%, viidennellä 76%. Tietysti tämä on vain matemaattinen arvio, eikä todellinen elämä aina suju näin, mutta ainakin minua tuo ajatus helpotti. :)

Voi, onnea Fiufau! Vaikka vielä varmasti onkin pelottavaa ja jännittävää.

Meillä on tänään ensimmäinen alkionsiirto. Lueskelin mehiläisen sivuilta todennäköisyyksistä alkionsiirron onnistumiseen; 1/3 johtaa raskauteen ja 1/4-1/5 johtaa vauvaan. Eli yritän pitää toiveet matalalla, kun ei todennäköisyydet ole vielä omalla puolella, ettei sitten tule niin kova suru. Keksittiin miehen kanssa eilen vertauskuva hedelmäpelistä; jos siinä voittaisi tyypillisesti joka neljäs tai joka viides kerta, niin tuskin odottaisi päävoittoa heti ensimmäisestä panostetusta kolikosta. Mutta se ei tarkoita, etteikö se voitto sieltä vielä tule :Smiling Face With Smiling Eyes: Jos tänään todennäköisyydet onnistumiselle ovat 25% luokkaa, niin ensi kerralla ne ovat jo 44%. Kolmannella kerralla ja todennäköisyys on 58%, neljännellä 68%, viidennellä 76%. Tietysti tämä on vain matemaattinen arvio, eikä todellinen elämä aina suju näin, mutta ainakin minua tuo ajatus helpotti. :)
Minäkin ajattelin noin ja laskin, että ainut selvinnyt alkiomme tuskin riittää... Että joudutaan uudestaan stimulaatioon. Mutta nyt ollaan rv 11+4!🥰

Mutta voi olla myös mielelle ihan hyväksi, että odottaa realistisesti onnistumisen olevan vaikka neljän alkionsiirron päässä. Jos aiemmin onnistuu, se on onnenpotku.

Onnea matkaan teidän pikku pallerolle ❣️

Nyt on käyty PAS suunnittelussa. Ihan ok meni. Nyt siis kp31 ja limakalvo (vain) 6mm ja ovulaatio oli lauantaina testien mukaan. Mutta limakalvolla näkyi mahdollinen polyyppi, kuulemma saattaisi olla myös alkuraskaus mutta tuskin koska vasta oli ovulaatio 😅 mahdollisen polyypin takia heti seuraavan kierron alussa ultraan. Jos on polyyppi niin täytyy saada uusi aika tähystykseen ja polyypin poistoon. Polyypista ei olisi haittaa jos alkaa luomuraskaus.

Jos kaikki ok niin sitten sitä seuraavasta kierrosta alkaa hoitokierto ja aloitan letrozolit.

Toivottavasti ei nyt polyypin takia mene monen monta kiertoa ohi.. sanoi että voi johtua myös imetyksestä ja se voi mennä itsestään pois.. uusi kierto alkanee 2vkon sisällä ja sitten soitan ajan ultraan.

Kaipailen varmaan vaan paikkaa mihin purkaa ajatuksiaan joten siksi piiiitkästä aikaa tänne viestiä!

Meillä oli 1.IVF viime vuonna marraskuussa ja tuoresiirrosta tuli plussa. Se meni kuitenkin kesken 7.viikolla. Pakkaseen saatiin silloin vain yksi alkio, mikä siirrettiin nyt sitten lääkkeelliseen kiertoon viime viikon tiistaina, 4-päiväinen alkio oli kyseessä. Käytössä siis zumenon 3x päivässä ja cyclogest-puikot 2xpäivässä. Sunnuntaihin asti pitäisi odottaa testaamisen kanssa….

Menkkamaisia jomotuksia ollut kyllä viime päivinä jonkun verran, palelua ja väsymystä myös, erilaisia tuntemuksia alavatsalla/nivusissa, mitkä ajatellut myös lääkkeiden haittavaikutuksiksi. Tänään nyt sitten jotakin ihme tuhrua tullut pyyhkiessä/jäänyt hiukan pikkuhousunsuojaan kun cyclogestin kanssa parempi käyttää.

Jotenkin jo ihan kirveen heittänyt kaivoon ettei tästäkään nyt sitten mitään tulisi..
mieli tekisi kokeilla testata jo näkyisikö siellä kenties jotain tai sitten ei yhtään mitään.. 😔

Kaipailen varmaan vaan paikkaa mihin purkaa ajatuksiaan joten siksi piiiitkästä aikaa tänne viestiä!

Meillä oli 1.IVF viime vuonna marraskuussa ja tuoresiirrosta tuli plussa. Se meni kuitenkin kesken 7.viikolla. Pakkaseen saatiin silloin vain yksi alkio, mikä siirrettiin nyt sitten lääkkeelliseen kiertoon viime viikon tiistaina, 4-päiväinen alkio oli kyseessä. Käytössä siis zumenon 3x päivässä ja cyclogest-puikot 2xpäivässä. Sunnuntaihin asti pitäisi odottaa testaamisen kanssa….

Menkkamaisia jomotuksia ollut kyllä viime päivinä jonkun verran, palelua ja väsymystä myös, erilaisia tuntemuksia alavatsalla/nivusissa, mitkä ajatellut myös lääkkeiden haittavaikutuksiksi. Tänään nyt sitten jotakin ihme tuhrua tullut pyyhkiessä/jäänyt hiukan pikkuhousunsuojaan kun cyclogestin kanssa parempi käyttää.

Jotenkin jo ihan kirveen heittänyt kaivoon ettei tästäkään nyt sitten mitään tulisi..
mieli tekisi kokeilla testata jo näkyisikö siellä kenties jotain tai sitten ei yhtään mitään.. 😔

Oireet ainakin kuulostavat hyvältä ❤️ voit hyvin testata jos se tuntuu hyvältä 😊 oisko nyt siis dpo11? Tuhru voi olla jotain harmitonta, tuskin menkat vielä alkaisi? Zumenonia en tunne, onko sekin keltarauhasta?

Oireet ainakin kuulostavat hyvältä ❤️ voit hyvin testata jos se tuntuu hyvältä 😊 oisko nyt siis dpo11? Tuhru voi olla jotain harmitonta, tuskin menkat vielä alkaisi? Zumenonia en tunne, onko sekin keltarauhasta?
No mun laskujen mukaan olisi dpo 11 ja mietin myös samaa että voisiko menkat vielä edes alkaakaan.

Zumenon on estrogeenia sisältävä, korvasi Estradot-laastarit joilla toimitusvaikeuksia.

Täytyy ehkä rohkaistua ja hiukan ennakkoon tehdä jo testi 🤔

No mun laskujen mukaan olisi dpo 11 ja mietin myös samaa että voisiko menkat vielä edes alkaakaan.

Zumenon on estrogeenia sisältävä, korvasi Estradot-laastarit joilla toimitusvaikeuksia.

Täytyy ehkä rohkaistua ja hiukan ennakkoon tehdä jo testi 🤔

Kerro sit, ollaan tukena parhaamme mukaan ❤️

Takaisin