Mä taisin kommentoida viimeksi, että kohdun sisäpuolelta limakalvolta otettu testi kertoo eri sairaudesta kun endometrioosi. Endometrioosi on määritelmältäänkin kohdun ulkopuolella sijaitseva, joten sitä ei ole testattu. Ja tosi tosi ikävää, että vaikka on selkeästi endometriooma, niin ei uskota resistenttiyteen. Oikeasti, lääkäri ei voi sanoa sellaista "ettei ole "mututuntumalla, kun sitä resistenttiyttä ei oikein voi mitata, mutta hän ei voi sulkea sitä poiskaan.
Mutta jos on endometrioosia kropassa = ilmenee resistenttiyttä. Varmaan joudut taistelemaan itsellesi tukea, mutta se kannattaa! Tuloksena voi olla pysyvä raskaus.
@jannn en hetken progesteroni arvo kertoo sen kierron hetken arvosta. Toki jos sieltä olisi löytynyt heti joku ongelma, sitä olisi enemmänkin tutkittu. Tällä tarkoitan että vaikka muun kierron progesteroni arvo on normaali (ilman raskautta) se ei tarkoita valitettavasti että se olisi hyvä raskaana. Mun kaikki alustavat progesteroni testit eri kierron vaiheissa ennen IVF aloitusta oli normaaleja, mutta selkeästi mulla on sen kanssa häikkää kun olen raskaana.