Pakastealkion siirto (PAS)

@Muir Kiitos kannustavasta vastauksesta. Sinulla siis ilmeisesti onnistui lääkkelliseen kiertoon PAS? Mitkä tukilääkkeet sinulla on käytössä? Minulla nyt estrogeeninä Progynova 1+2 ja siirron jälkeen tulossa progesteroni emättimen kautta 1+1 ja Protulex pistokset (koska minulla matalat progesteroniarvot). Ja varmaan myös taas Gonapeptyl -pistos siirron jälkeen kertaalleen.

@Onnenomena Syy lääkkeelliseen kiertoon on erittäin epäsäännöllinen ja pitkä (ajoittain täysin toimimaton) oma kierto.

Ajatuksia on herännyt myös mahdollisesti 2 alkion siirtämisestä koska emme aio jatkaa hoitoja enää kuin ehkä max kahden pas-siirron verran ja ikääkin minulla on jo 36v. Saa nähdä suostuuko lääkäri lopulta tähän kun meillä on kuitenkin takana kaksi onnistunutta 1 alkion siirtoa ja raskautta+synnytystä, mutta ne molemmat tuoresiirroista.

Onko muita, joilla siirto olisi tulossa tämän kuun lopussa?

@Muir Kiitos kannustavasta vastauksesta. Sinulla siis ilmeisesti onnistui lääkkelliseen kiertoon PAS? Mitkä tukilääkkeet sinulla on käytössä? Minulla nyt estrogeeninä Progynova 1+2 ja siirron jälkeen tulossa progesteroni emättimen kautta 1+1 ja Protulex pistokset (koska minulla matalat progesteroniarvot). Ja varmaan myös taas Gonapeptyl -pistos siirron jälkeen kertaalleen.

@Onnenomena Syy lääkkeelliseen kiertoon on erittäin epäsäännöllinen ja pitkä (ajoittain täysin toimimaton) oma kierto.

Ajatuksia on herännyt myös mahdollisesti 2 alkion siirtämisestä koska emme aio jatkaa hoitoja enää kuin ehkä max kahden pas-siirron verran ja ikääkin minulla on jo 36v. Saa nähdä suostuuko lääkäri lopulta tähän kun meillä on kuitenkin takana kaksi onnistunutta 1 alkion siirtoa ja raskautta+synnytystä, mutta ne molemmat tuoresiirroista.

Minä uskon, että ovat punninneet sinulle mahdollisimman hyvän hoitokeinon, jolla onnistua! Siis tämän lääkkeellisen kierron. 🌈 Onnea matkaan!

Itselläni on juuri ennen juhannusta (ja polin kesäsulkua) siirto ensi viikolla. Tämä selvisi tämän aamun ovisplussan myötä. Eka siirto meillä koskaan.

Meillä tulossa joko juuri ennen juhannusta tai juhannuksen jälkeen. Meillä kun löytyy 2päiväisiä alkioita sekä.blasto, niin katotaan nyt mikä pallero sitten siirretään..

mut omaan kiertooon luottaen, luulisin että ennen juhannusta siirto. Ja pas luonnolliseen kiertoon.😊

Jännittävää 🥰😍🤩

Hei, taas kyselen samaa, lähinnä onko kokemuksia miten HUSilla toimitaan. Esikoinen on reilun vuoden nyt, mutta imetän vielä. Jos soitan ja kysyn aikaa PAS suunnitteluun, mitä mahtavat vastata? Joku sanoo että täytyy olla imetys olla lopetettu jo kuukausia ja oma kierto palautunut. Mulla ei kumpaakaan, yritän kesän aikana lopettaa imetyksen. Ja onko ruuhkaa tämmöisiä suunnitteluaikoja varten?

Hei, taas kyselen samaa, lähinnä onko kokemuksia miten HUSilla toimitaan. Esikoinen on reilun vuoden nyt, mutta imetän vielä. Jos soitan ja kysyn aikaa PAS suunnitteluun, mitä mahtavat vastata? Joku sanoo että täytyy olla imetys olla lopetettu jo kuukausia ja oma kierto palautunut. Mulla ei kumpaakaan, yritän kesän aikana lopettaa imetyksen. Ja onko ruuhkaa tämmöisiä suunnitteluaikoja varten?
Kysyivät kuukautiskierrosta ja imetyksestä. Kun soitin, edellisestä imetyskerrasta oli noin kuukausi ja se ainakin kelpasi heille. Oisko ikää ollut lapsella 1v2kk siinä vaiheessa. Mulla kierto oli kans ollut säännöllinen jo jonku 8 kuukautta, niin en tiedä mihin vetävät rajan.

Miten menee muilla piinailijoilla, joilla ensi viikolla virallinen testipäivä? Oletteko jo aloittaneet testauksen? Mitkä fiilikset?

Mulla alkaisivat tänään oman normikierron mukaan menkat, aamulla oli vastustamaton halu testata mutta loppujen lopulta sitten vastustin kuitenkin kertomalla itselleni että testaan sitten vaikka mielummin huomenna, jolloin 9dp5dt.

Tälläinen ylläri tähän aamuun. Vetää sanattomaksi. Virallinen testipäivä vasta ensi perjantaina.
Screenshot_20230618-095343__01.jpg

Rfsu 25mlU liuskatesti näytti tänään aamulla kyllä sen verran haaleata haamuviivaa että "normaalielämässä" se tulkittaisiin negatiiviseksi, vaikka:
  • Yli 99% varmuus siitä päivästä lähtien kun kuukautistesi olisi pitänyt alkaa
Testaan näillä puikoilla ma-to ja perjantaina sitten CB digillä. Saa nähdä, mitä perjantai tuo, tietenkin tällä hetkellä on vähän eri fiilikset kuin eilen 😕.

Rfsu 25mlU liuskatesti näytti tänään aamulla kyllä sen verran haaleata haamuviivaa että "normaalielämässä" se tulkittaisiin negatiiviseksi, vaikka:
  • Yli 99% varmuus siitä päivästä lähtien kun kuukautistesi olisi pitänyt alkaa
Testaan näillä puikoilla ma-to ja perjantaina sitten CB digillä. Saa nähdä, mitä perjantai tuo, tietenkin tällä hetkellä on vähän eri fiilikset kuin eilen 😕.
Rfsun liuska on huono testi. Monella ei näy varhaisessa vaiheessa mitään vaikka pregcheck näyttää viivaa samaan aikaan. Kokeile eri testiä. 😊

Hei, uutena tänne kirjoittelen kun luomuyritystä takana jo vissiin joku 10kk huonolla menestyksellä, kolmas lapsi toivesissa.

Taustaa: eka lapsi saatu IVF-tuoresiirrosta 2018. Toinen lapsi sai melkein luomusti alkunsa 2020; käytössä oli lugesteron tuki. Oltiin keretty käydä uusimassa ennen tuota yllätystä hoitosopimukset ja miettiä hoitosunnitelma. Sain luget matkaan mukaan jo tuolta käynniltä tukemaan omaa kierota, kun jonot oli sen verran pitkät hoitoihin tuossa kohtaa.

Kaksi pakkaspallareo ois siis ekasta IFV-hoidosta odottelemassa, jotka saadaa käyttää. Soittelin eilen klinikalle mikä on hoitojen jonotilanne ja miten edetään. Saatiin aika elokun loppuun ja siellä uusitaan soppari ja tehdään hoitosuunnitelma PASssiin.

Todennäköisesti kokeiltais luonnoliseen kiertoon, kun on suht säännöllinen kierto. Itse oon vaan vähän skeptinen sen suhteen kun mun kierto on vaan 25p ja ovis jo tosi aikaisin kiertoa. Mutta elokuussa viisaampia.

Kaikki neljä 🤭 testia näyttivät tänään virallisena testipäivänä plussaa, CB digistä tuli 2-3v. Rfsu liuska vieläkin selvästi haaleampi kuin muut mutta oli sekin sentään tummunut, CB-t näyttivät tulokset melkein heti kun saatiin suojat paikoilleen ja laskettiin alas, Apteekkarin testin viiva ilmestyi vähän hitaammin ja jäi vaaleammaksi (14dp5dt).
Omapolkuun en saanut tulosta lisättyä, sivut taas nurin. Ilmeisesti sit soittelen maanantaina. Ohjeiden mukaisesti lopetin luget eilen illalla, tästä ei varmaan olisikaan mitään uutta ohjetta tullut tänään.

Elämä on toivoa täynnä!

Muokattu viimeksi:
Soitetaanko ivf hoitajalle vai ajanvaraukseen kun halutaan sopia pas aikaa? Varmaan ajanvaraukseen kun eka pitää sopia hoidon suunnittelu.. voikohan vielä ensi viikolla soitella? Vaikka kesäsulku/supistettua toimintaa? Vai kannattaisko soittaa vasta kun imetys lopetettu? Menkkoja on kahdet tullut, niiden välissä oli 88 päivää. Toivottavasti seuraavat tulevat aiemmin..

Liitteet

• Screenshot_20230623_121734_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230623_121734_Samsung Internet.jpg
    325.5 KB · Katsottu: 74
Soitetaanko ivf hoitajalle vai ajanvaraukseen kun halutaan sopia pas aikaa? Varmaan ajanvaraukseen kun eka pitää sopia hoidon suunnittelu.. voikohan vielä ensi viikolla soitella? Vaikka kesäsulku/supistettua toimintaa? Vai kannattaisko soittaa vasta kun imetys lopetettu? Menkkoja on kahdet tullut, niiden välissä oli 88 päivää. Toivottavasti seuraavat tulevat aiemmin..
Ajanvarauksen kautta se etenee, ohjaavat siitä tarvittaessa ivf-hoitajalle. Miksi et soittaisi tarpeeksi ajoissa, kyllähän ne kertoo jos ei aikaa voi vielä antaa.

Takaisin