Pakastealkion siirto (PAS)

Täällä odoteltu kuukautisia jotta päästäis ilmottautumaan siirtoon, nyt viikon myöhässä. Kaksi testiä tehty ja molemmat nega, yleensä kuukautiset lähes minuutin tarkkoja ja nyt noussut huoli kun eivät ole vieläkään alkanut. Ylireagoinko nyt tähän? 😭 Vai pitääkö jatkaa rauhassa odottelua
On niin raskasta odotelka kuukautisia, toivotaan et pian alkaa!

Viikko tai jopa yksittäiset kuukauden heitot harmillisesti voivat olla vielä normaaleja vissiin, kun kehossa ollut isohkoja hormonimuutoksia. :sad001 Sä olit yksityisellä hoidossa, sieltähän voisi konsultoida että odotellaanko miten pitkään.

Mulla oli punktion jälkeen monta kuukautta ihan sekaisin kierto, 2-3kk välejä. Lopulta miltei 6kk myöhemmin (välissä kesätauko) aloitettiin menkoista lääkkeellinen hoitokierto. Se taisi olla meillä ratkaisun avain, sillä toisesta PASista silloin raskauduin, nyt ekasta.
 
@Toiveikasss Inhottavaa, että juuri kun pitäisi päästä tositoimiin, niin kroppa ei tee yhteistyötä. :Heartred On tuttua...
Mulla joskus stressikin on viivästyttänyt menkkojen alkua ja voi viivästyttää viikollakin. Ja täällä foorumillakin on ihmisiä, joilla on sitten avitettu lääkkeillä uutta kiertoa alkamaan.
Olitko ajatellut ottaa ensi viikolla yhteyttä klinikalle, jos menkkoja ei kuulu ja testi on vielä nega?
 
@Toiveikasss Inhottavaa, että juuri kun pitäisi päästä tositoimiin, niin kroppa ei tee yhteistyötä. :Heartred On tuttua...
Mulla joskus stressikin on viivästyttänyt menkkojen alkua ja voi viivästyttää viikollakin. Ja täällä foorumillakin on ihmisiä, joilla on sitten avitettu lääkkeillä uutta kiertoa alkamaan.
Olitko ajatellut ottaa ensi viikolla yhteyttä klinikalle, jos menkkoja ei kuulu ja testi on vielä nega?
Nyt mulla tarkalleen viikon myöhässä, varmaan odottelu ja stressi sitten ajanu tähän viivästymiseen. Mutta kun kierto ollut vuosia säännöllinen niin heti herää huoli, kesäkuun keskenmenon jälkeen on muutenkin kuukautiset muuttuneet. Ajattelin, että jos ei viikonlopun aikana ala niin maanantaina laittelen viestiä sinne
 
Nyt mulla tarkalleen viikon myöhässä, varmaan odottelu ja stressi sitten ajanu tähän viivästymiseen. Mutta kun kierto ollut vuosia säännöllinen niin heti herää huoli, kesäkuun keskenmenon jälkeen on muutenkin kuukautiset muuttuneet. Ajattelin, että jos ei viikonlopun aikana ala niin maanantaina laittelen viestiä sinne
Ihan hyvä tarkistaa asia niin ei tarvitse miettiä. :)
 
Heippa hei taas kaikille! Täällä ollaan jälleen siirtokierron parissa. Viimeistä alkiota kokeillaan ja sitten se saa olla siinä nämä hoidot.

Nopeet taustat, niin -21 elokuussa syntyi meidän päivänsädenilviäinen. Tän vuoden kesäkuussa tehtiin pas, josta tuulimunaraskaus. Pidin lepokuukauden ja nyt sitten katotaan tää viimeinen kortti.

Ainakin Toiveikasss näyttää olevan samoissa aikeissa ja samoihin aikoihin! Piinakaveri on aina kiva juttu!!
 
Heippa hei taas kaikille! Täällä ollaan jälleen siirtokierron parissa. Viimeistä alkiota kokeillaan ja sitten se saa olla siinä nämä hoidot.

Nopeet taustat, niin -21 elokuussa syntyi meidän päivänsädenilviäinen. Tän vuoden kesäkuussa tehtiin pas, josta tuulimunaraskaus. Pidin lepokuukauden ja nyt sitten katotaan tää viimeinen kortti.

Ainakin Toiveikasss näyttää olevan samoissa aikeissa ja samoihin aikoihin! Piinakaveri on aina kiva juttu!!
Kyllä samoilla ajoilla mennään! 10.10 alan tekemään ovis testejä ja 13.10 aika ultraan kattomaan millä mallilla kierto. Meillä yks pakkasessa, mutta jos tästä ei nappaa niin me mennään uusiksi hoitoon
 
Osaako muuten joku sanoa, että kun mulla nyt noi kuukautiset venähti ja kierto hiukka sekasi. Ja kun meillä on 5 päivänen alkio, jos sattuu niin että se 5päivä osuu viikonlopulle ni onko se taas vaan voi voi, ens kuussa uusi ilmoittautuminen? 🥴
 
Osaako muuten joku sanoa, että kun mulla nyt noi kuukautiset venähti ja kierto hiukka sekasi. Ja kun meillä on 5 päivänen alkio, jos sattuu niin että se 5päivä osuu viikonlopulle ni onko se taas vaan voi voi, ens kuussa uusi ilmoittautuminen? 🥴
Käsittääkseni kyllä, koska alkio aina sulatetaan vasta siirtoaamuna. Jos optimaalisin siirtohetki viikonloppuna, niin menee seuraavaan kuuhun. Ainakin käyttämälläni yksityisellä.
 
Käsittääkseni kyllä, koska alkio aina sulatetaan vasta siirtoaamuna. Jos optimaalisin siirtohetki viikonloppuna, niin menee seuraavaan kuuhun. Ainakin käyttämälläni yksityisellä.
No näin mä mietinki.. Laskin, että ovulaatio osuisi sunnuntaille eli lasketaanko se ensimmäisestä positiivisesta ovistesti päivästä, jolloin siirto olisi torstai?
 
No näin mä mietinki.. Laskin, että ovulaatio osuisi sunnuntaille eli lasketaanko se ensimmäisestä positiivisesta ovistesti päivästä, jolloin siirto olisi torstai?
Siirto tapahtuu kai 3-5 päivää oviksen spottauksesta, riippuen alkion iästä ja siitä, onko ERA-testillä tarkistettu optimaalisin siirtoaika juuri itselle. Minulla se tehtiin ja osoittautui normaalia myöhemmäksi. Heti ERAn jälkeisessä kierrossa tärppäsi. Tästä jo yli 2 v, joten ei pintamuistissa kaikki detskut.
 
No näin mä mietinki.. Laskin, että ovulaatio osuisi sunnuntaille eli lasketaanko se ensimmäisestä positiivisesta ovistesti päivästä, jolloin siirto olisi torstai?
No tää on nyt mutua ja lähinnä omiin siirtoihin perustuvaa kokemusta. Positiivisesta tuloksesta lasketaan toki, mutta eikö siinäkin ole joku aikaikkuna että tyyliin ovisplussasta sitten menee x-määrä tunteja munasolun irtoamiseen jne?
Itsellä siis viimeksi kun oli ovistikussa plussa, niin ultrassa näkyi vain melko pieniä rakkuloita. Tän perusteella sitten lääkäri määräs ovitrellen kahden päivän päähän ja siitä sitten ajoitettiin siirto. Että taas tuli itselle olo, että turha näitä on itse liikaa laskea ja pohtia. Itseä tää helpottaa, kun en voi jo ekana vuotopäivänä laskea, et mahdollisesti päin puuta mennään. Lääkäri sit kertoo, että siirretäänkö vai ei.
Mun piti omien laskujen mukaan alkaa tikuttelemaan, mut en mä sit aamusella muistanu ja aloitus siirtyy nyt huomiseen. Sillä mennään. Maanantaina ultralla tarkistus ja sillon selvinnee osuuko hyvin vai ei. Taas tarjottiin lääkkeellistä kiertoa, mut luonnollisella mennään. Omat tilastot puhuu vahvasti valitun taktiikan puolesta. Me saatiin meidän ivf-hoidosta 5 alkiota sillon -20 kesällä. Neljä siirtoa on tehty; 2 ekaa negaa, kolmannesta elokuinen-21 ja 4. tuulimuna. 2 ekaa siirtoa oli lääkkeellisiä ja hirmu raskaita jaksoja. Ne lääkkeet ei vaan sopinu mulle ja korvien väli pärjää paremmin ilman.
Mites Toiveikasss... mitkä siellä on fiilikset?
 
Onko teillä @Ylliste aiia yksi alkio pakkasessa ja sen siis aiotte siirtää luonnolliseen kiertoon? Mulla kans tais aikoinaan tää maaliskuinen tärpätä ekasta PASista, oli luonnolliseen kiertoon sekin muistaakseni. Sitä edeltävä tuoresiirto lääkkeelliseen kiertoon toi negan. Yksi alkio vielä jäljellä ja mietin siirränkö sen.
 
No tää on nyt mutua ja lähinnä omiin siirtoihin perustuvaa kokemusta. Positiivisesta tuloksesta lasketaan toki, mutta eikö siinäkin ole joku aikaikkuna että tyyliin ovisplussasta sitten menee x-määrä tunteja munasolun irtoamiseen jne?
Itsellä siis viimeksi kun oli ovistikussa plussa, niin ultrassa näkyi vain melko pieniä rakkuloita. Tän perusteella sitten lääkäri määräs ovitrellen kahden päivän päähän ja siitä sitten ajoitettiin siirto. Että taas tuli itselle olo, että turha näitä on itse liikaa laskea ja pohtia. Itseä tää helpottaa, kun en voi jo ekana vuotopäivänä laskea, et mahdollisesti päin puuta mennään. Lääkäri sit kertoo, että siirretäänkö vai ei.
Mun piti omien laskujen mukaan alkaa tikuttelemaan, mut en mä sit aamusella muistanu ja aloitus siirtyy nyt huomiseen. Sillä mennään. Maanantaina ultralla tarkistus ja sillon selvinnee osuuko hyvin vai ei. Taas tarjottiin lääkkeellistä kiertoa, mut luonnollisella mennään. Omat tilastot puhuu vahvasti valitun taktiikan puolesta. Me saatiin meidän ivf-hoidosta 5 alkiota sillon -20 kesällä. Neljä siirtoa on tehty; 2 ekaa negaa, kolmannesta elokuinen-21 ja 4. tuulimuna. 2 ekaa siirtoa oli lääkkeellisiä ja hirmu raskaita jaksoja. Ne lääkkeet ei vaan sopinu mulle ja korvien väli pärjää paremmin ilman.
Mites Toiveikasss... mitkä siellä on fiilikset?
Onko sulle tarjottu era-testiä oman siirtoikkunan määrittämiseksi? Mulla se kais ois ollu ekajuttu, jos hoitoihin ois (yksityinen) jouduttu.
 
Joo meillä on yksi alkio vielä pakkasessa ja se vielä siirretään. Alkuaan niitä oli siis viisi ja neljä siirtoa on jo tehty. Kahdesti on tehty luonnolliseen kiertoon ja molemmista alkoi raskaus. Toinen vaan oli tuulimuna ja toinen on nyt päikkäreillä. En oikeasti usko, että sillä on merkitystä onko luonnollinen vai lääkkeellinen kierto. Sen verran taikauskoinen kuitenkin olen, että tää viimeinenkin alkio kokeillaan luonnolliseen kiertoon.
Eraa tai BeReadya ei ole kokeiltu eikä enää kokeillakaan. Tää yks siirto tehdään samalla taktiikalla kuin nää kaksi aiemmin natsannutta tehtiin ja lääkäri sitten säätää loput tarpeen mukaan. Mä pystyn sit elämään sen lopputuloksen kanssa.
Ikää mulla jo 43 vuotta, niin seuraavien hoitojen onnistumisen mahdollisuuden näen niin pienenä. Ja meillä on jo tuo jättipotti olemassa. Ilman sitä varmaan kaivaisin kuvetta ja jatkaisin.
 
No tää on nyt mutua ja lähinnä omiin siirtoihin perustuvaa kokemusta. Positiivisesta tuloksesta lasketaan toki, mutta eikö siinäkin ole joku aikaikkuna että tyyliin ovisplussasta sitten menee x-määrä tunteja munasolun irtoamiseen jne?
Itsellä siis viimeksi kun oli ovistikussa plussa, niin ultrassa näkyi vain melko pieniä rakkuloita. Tän perusteella sitten lääkäri määräs ovitrellen kahden päivän päähän ja siitä sitten ajoitettiin siirto. Että taas tuli itselle olo, että turha näitä on itse liikaa laskea ja pohtia. Itseä tää helpottaa, kun en voi jo ekana vuotopäivänä laskea, et mahdollisesti päin puuta mennään. Lääkäri sit kertoo, että siirretäänkö vai ei.
Mun piti omien laskujen mukaan alkaa tikuttelemaan, mut en mä sit aamusella muistanu ja aloitus siirtyy nyt huomiseen. Sillä mennään. Maanantaina ultralla tarkistus ja sillon selvinnee osuuko hyvin vai ei. Taas tarjottiin lääkkeellistä kiertoa, mut luonnollisella mennään. Omat tilastot puhuu vahvasti valitun taktiikan puolesta. Me saatiin meidän ivf-hoidosta 5 alkiota sillon -20 kesällä. Neljä siirtoa on tehty; 2 ekaa negaa, kolmannesta elokuinen-21 ja 4. tuulimuna. 2 ekaa siirtoa oli lääkkeellisiä ja hirmu raskaita jaksoja. Ne lääkkeet ei vaan sopinu mulle ja korvien väli pärjää paremmin ilman.
Mites Toiveikasss... mitkä siellä on fiilikset?
Odottavat 🤩 Me mennään luonnollisella kierrolla ja huomenna alan tekemään testejä, keskiviikkona ultra. Meille ei oo lääketieteellistä ikinä edes oo tarjottu, mutta luotan siihen että luonnollinen ja pakastealkio kombolla nappaa kun on kerran niin jo napannu. 🧡
Ahdistaa kyllä vähän ajatus, että jos tämä ei nappaa ni tarvii alkaa taas piikittelmäön 😩
 
Kuinka usein teillä ailahtelee mieliala koko prosessin suhteen? Eilen olin ihan että jeejee kohta siirtoon ja toivottavasti nappaa. Tänään taas kävin ultrassa ja huomenna-sunnuntaina pitäis ovis testi näyttää plussaa, mutta samalla keskusteltiin että jos ei nappaa niin uutta hoitoa. Julkisella vielä jos ei nappaa ni 2kiertoa pitää odottaa, turhauttaa tää kokoaikainen odottaminen kaikessa. 😩😩 Toivotaan, että tämä nyt kumminkin onnistuis ja kaikki menisi hyvin.. ens viikolla siis siirto, mikä tilanne @Ylliste teillä on?
 
Takaisin
Top