Pakastealkion siirto (PAS)

Hyvä, että puhuvat sulle että ottavat väliin korjaavat/kuivattelevat 3kk ja sitten vasta uuteen IVF:ään. Oispa mullekin tehty niin. Just oli 3kk tauko, mutta lomatuuraaja lääkäri ei selkeästi osannut ajatella endon hoitoa kunnolla ja määräsi vain tulehduskipulääkettä eikä ajatellut ehkäistä leviämistä. Jälkeenpäin turhauttaa, kun en ollut itse lukenut vielä 3kk sitten niin paljon endosta koska isommat oireet tuli mulla vasta Kesäkuun punktion jälkeen.

Mä kysyin Tiistain käynnillä kortisonista ja lääkäri sanoi ettei hän mun kohdalla näe siinä järkeä. Ilmeisesti mulla näkyy endo olevan vielä "alussa" eli kohdussa ei paljon mitään muutosta ja muut paikat näyttää normaaleilta eli on syvää endoa. Tulehdusarvot on mulla tosi matalat aina (syön vhh ruokavaliota niin pitää tulehdusta alhaalla normaalisti). Sanoi että tässä tilanteessa tulis enemmän haittavaikutuksia, kun hyötyä. Mutta jos sulla on jo pidemmälle edennyt endo niin voisit hyötyä kortisonista. Kannattaa ottaa se kysymyslistalle jo ennen seuraavaa IVF:ää. Eikö julkisella pysty laittamaan kysymyksiä omakannan tai jonkun kanavan kautta? Vois olla hyödyllistä aloittaa siellä keskustelu, tai sitten ottaa vaikka puhelinkonsultaatio, jos niitä saa julkiselta.
Yksityisellä on se hyvä että niin paljon kun haluat jutella niin saat arata aikoja. Kaikki ne tietysti maksaa jonkun verran.

Jäin vain miettimään että olisko järkevämpää kuitenkin ensin tehdä punktio ja sitten vasta kuivattaa, näin itse ajattelen mutta lääkärin mielestä ensin kuivatus ja sitten uus ivf.. en ole edes omakannasta katsonut voiko sieltä laittaa viestiä, oon aina soittanut hoitajalle ja jos hoitajalla ei oo ollu tietoon niin lääkäri on soitellut perään eli sanoisin että yllättävän hyvin on asiat toiminut vaikka julkinen puoli onkin. Huono puoli tosin on että saa vähän vängätä ettei kaikki menis aina samalla (= ei toimivalla) kaavalla:shifty: mitenkähän toi, disperiini/asperiini kuuri toimis tän endon kanssa ..?.. luin tosin et se saattaisi aiheuttaa tiputtelua:eek: eli ei ehkä kauhean hyvin..
Endo on sairautena vielä vähän sellainen että monille lääkäreille saa vääntää rautalangasta mitä voi ja mitä ei voi tehdä:banghead: mun maha ei enää kestä buranaa, nyt pahimpina kipu päivinä otan miranaxia. Burana pahensi turvotusta ja teki ummetusta joka vain pahensi ja pitkitti kipua:confused: 1g banadol on kans hyvä kun vaikuttaa pitkään harmi ettei se yksin riitä:rolleyes:
Mikä sun tilanne oli nyt muuten? Onko pakkasessa vielä jotain? Vai aiotko kuivatella välillä?:couchpotato:
 
Jäin vain miettimään että olisko järkevämpää kuitenkin ensin tehdä punktio ja sitten vasta kuivattaa, näin itse ajattelen mutta lääkärin mielestä ensin kuivatus ja sitten uus ivf.. en ole edes omakannasta katsonut voiko sieltä laittaa viestiä, oon aina soittanut hoitajalle ja jos hoitajalla ei oo ollu tietoon niin lääkäri on soitellut perään eli sanoisin että yllättävän hyvin on asiat toiminut vaikka julkinen puoli onkin. Huono puoli tosin on että saa vähän vängätä ettei kaikki menis aina samalla (= ei toimivalla) kaavalla:shifty: mitenkähän toi, disperiini/asperiini kuuri toimis tän endon kanssa ..?.. luin tosin et se saattaisi aiheuttaa tiputtelua:eek: eli ei ehkä kauhean hyvin..
Endo on sairautena vielä vähän sellainen että monille lääkäreille saa vääntää rautalangasta mitä voi ja mitä ei voi tehdä:banghead: mun maha ei enää kestä buranaa, nyt pahimpina kipu päivinä otan miranaxia. Burana pahensi turvotusta ja teki ummetusta joka vain pahensi ja pitkitti kipua:confused: 1g banadol on kans hyvä kun vaikuttaa pitkään harmi ettei se yksin riitä:rolleyes:
Mikä sun tilanne oli nyt muuten? Onko pakkasessa vielä jotain? Vai aiotko kuivatella välillä?:couchpotato:

kyllä tuo on ihan validi tapa noinkin, että kuivatetaan ennen ivf:ää, ei se estä sitä etteikö voisi kuivattaa myös punktion jälkeen jos se katsottaisiin tarpeelliseksi. Itsellä tehtiin molemmat koska endo kävi kierroksilla ennen ivf:ää ja valitettavasti myös tuon ekan ivf rundin jälkeen, sai siitä bensaa. Käy edelleen kierroksilla, ja jos tämä just siirretty blasto ei tuo plussaa, aion nostaa tuon keskusteluun että pitäisikö tehdä välissä endolle jotain sen sijaan että jatketaan PASeja suorilta, sillä itse olen tällä hetkellä sillä kannalla, että jos tämä pakkassaalis ei tuo tulosta, jää homma tähän. Siksi en haluaisi tuhlailla noita blastoja ilman, että on tarkkaan mietitty vaatiiko endo tässä kohtaan toimia.

EDIT: en tiedä missä päin olet julkisella, mutta hus:ssa ainakin lapsettomuuspolilla endodiagnoosilla olevat menee jonkin endotyöryhmän kautta lapsettomuushoitoihin. Kävi ilmi kun meillä alkoi hoitojen suunnittelu, suunnitelma vietiin endoryhmään joka katsoi sen läpi.
 
Jäin vain miettimään että olisko järkevämpää kuitenkin ensin tehdä punktio ja sitten vasta kuivattaa, näin itse ajattelen mutta lääkärin mielestä ensin kuivatus ja sitten uus ivf.. en ole edes omakannasta katsonut voiko sieltä laittaa viestiä, oon aina soittanut hoitajalle ja jos hoitajalla ei oo ollu tietoon niin lääkäri on soitellut perään eli sanoisin että yllättävän hyvin on asiat toiminut vaikka julkinen puoli onkin. Huono puoli tosin on että saa vähän vängätä ettei kaikki menis aina samalla (= ei toimivalla) kaavalla:shifty: mitenkähän toi, disperiini/asperiini kuuri toimis tän endon kanssa ..?.. luin tosin et se saattaisi aiheuttaa tiputtelua:eek: eli ei ehkä kauhean hyvin..
Endo on sairautena vielä vähän sellainen että monille lääkäreille saa vääntää rautalangasta mitä voi ja mitä ei voi tehdä:banghead: mun maha ei enää kestä buranaa, nyt pahimpina kipu päivinä otan miranaxia. Burana pahensi turvotusta ja teki ummetusta joka vain pahensi ja pitkitti kipua:confused: 1g banadol on kans hyvä kun vaikuttaa pitkään harmi ettei se yksin riitä:rolleyes:
Mikä sun tilanne oli nyt muuten? Onko pakkasessa vielä jotain? Vai aiotko kuivatella välillä?:couchpotato:

Buranaa ei kannata syödä kun ollaan siirtokierroksessa, koska se muuttaa kohdun limakalvoa, eli burana on muutenkin pannassa heti, kun suunnitellaan alkion siirtoa. Kuten Aamuvirkku tuossa omalta kohdaltaan avasi, niin hänellä hoidettiin endoa sekä ennen että jälkeen. Mulla ei enää kuivatella. Meidän ensimmäisen kromosomitestatun alkion siirto tapahtuu ensi kierrossa ja kp1 pitäs tulla n.5 päivän sisään. Meille on tehty 3 IVF:ää ja mun iän vuoksi alkioille tehdään kromosomitutkimus, koska niissä on jo paljon geneettistä vikaa.

Jos ei testata, niin esim. 2.IVF:stä olis voinut tulla 3 negaa, 1 keskenmeno kaupan päälle. Nyt niitä ei tarvitse kärsiä, kun on testatut alkiot. Mulla ei siis ole aikaa siirrellä monia alkioita turhaan tai edes kuivatella pidempään välissä. Ja me päätettiin ettei enää tehdä IVF:ää, koska nämä endon oireet paheni niin äkkiä. Muuten oltais vielä varmana kerätty alkioita vielä 4. kierros. Mulla riittäisi vielä siis hyvin munissa varastoa, että sen puolesta voitais. Meillä on 2 testattua pakkasessa sekä 4 testaamatonta, jotka me testataan vasta sitten jos noilla kahdella ei onnistuta.

Mulla oli 3kk tossa kesällä tauko hoidoista, mutta lapsettomuuslääkäriltä (joka tuuras kesällä mun omaa lääkäriä) en saanut paheneviin oireisiin kun tota Miranaxia. Ymmärränä hyvin että joutuu vääntäämään rautalangasta endosta. Edes kaikki lapsettomuuspuolen lääkärit ei näköjään ymmärrä että kaikki tauto kannattaisi käyttää siihen että laitetaan oma hormonitoiminta nollalle siitä estrogeenistä. Ja silloin en ollut vielä itse lukenut niin paljon endosta että olisin osannut siihen reseptin oheen muuta vaatia. Olis tehnyt hyvää kuivatella tässä se 3kk ennen taas hoitojen alkua.

Sain tämän viikon tiistaina vasta virallisen endometrioosidiagnoosin ihan työterveyslääkärin kautta, niin että oma työterveyslääkäri teki lähetteen endo spesialistille, johon varasin ajan. Sinnekin oli kuukauden jono, vaikka yksityisestä kyse.

Mutta mieti mikä tuntuu omalla kohdallasi hyvältä ja juttele siitä lääkärin kanssa. Että vaikka ennen IVF:ää kuivatusta ja jälkeenkin. Endo potilaat voi jopa hyötyä siitä että siirretään pakastealkioita koska punktion jälkeen endon tulehdusta voitaisiin saada pois. Se on punktion jälkeen yleensä heti niin ärhäkkä niistä lääkkeistä. Ja koita päästä vaikka endospesialistin puheille asiasta myös juttelemaan. Jos teille löytyisi endosta tietävä lapsettomuuslääkäri? Tsemppiä!! Tuu kertoon tänne miten teillä jatkuu ja miten sait lääkärit kuuntelemaan.

@Aamuvirkku Ihana toi endoryhmä, joka tarkastaa hoidot jos on endodiagnoosi :)
 
Aamuvirkku & cherryred tsemppiä myös teille ja toivotaan plussia!!
hyvä tietää et voi myös vielä punktio jälkeen miettiä sitä kuivattelua, olin ainakin tän ekan ivfän aikana tosi kipeä heti ensimmäisen piikin jälkeen.. illalla laitoin ekan piikin ovaleap:ia ja 12h siitä putosin polvilleni kivusta:hungover: olin siis munasolujen kasvatuksen ajan saikulla eikä tietenkään sillon päästy tuoresiirtoon..sain silloin endo diagnoosin vasta tältä lapsettomuus lääkäriltä ja ainaki minusta tuntuu että tää tietää mitä tekee, ainakin osaa perustella kaikki päätökset miksi jotakin tehdään:hilarious: oon hoidossa kys:llä eikä näillä korkeuksilla taida olla mitään työryhmiä:wink
Tän sairauden kanssa pitää itse olla aina kartalla et missä mennään, tosi stressaavaa kun ei voi aina luottaa lääkäreihin, muistan kun joskus pyysin jotain, oliskohan ollu hiivalääke tms jostain Terveystalon chatin kautta kirjoitin lääkärille et tämä on hiiva on jatkuva vaiva ja uusiutuu herkästi kun tämä endo ylläpitää kehon tulehdusta koko ajan. No se lääkäri kirjoitti mulle takaisin ettei endolla ja alapää tulehduksilla ole mitään yhteyttä:hilarious: kysyin oliko se tosissaan ja kehotin vaikka googlaamaan endosta jotain ja sammutin sen keskustelun:rolleyes: pääsin tulehdus kierteestä sitten eroon kun soitin työpaikan lääkärille jolta sain tarvittavat reseptit:hilarious:


Malttamattomana testasin jo ekan r-testin joka oli nega:rolleyes: voihan se vielä muuttua mut odotukset ei ole korkealla.. virallinen testi päivä torstaina..
 
Miten sulla meni siirto? :)

Mä kävin tänään sekä lapsettomuushoitolääkärilla sopimassa seuraavasta PAS:ista sekä sen jälkeen endometrioosilääkärillä.
Tuli endometrioosi diagnoosi. Sekä lapsettomuushoitoihin pystytään ottamaan huomioon endo. Yleensä letrozolilla. Mullakin siis tulee kierron alkuun hieman isomoi letrozol annos kp2 lähtien joka toinen päivä 1 x 2,5mg ja joka toinen päivä 2 x 2,5mg ja viiden päivän ajan. Sitten ultrataan ja kattotaan miten munarakkula etenee. Ovulaation varmistamiseks tulee irrotuspiikki ja siitä 168 tunnin päästä olis blaston siirto. Jos näyttää siltä, että ovulaatio osuis maanantaille tai tiistaille, niin otetaan jarrupiikki, jotta siirto tapahtuu viikolla. Klinikka ei ole viikonloppuna auki. Ja kun mulla on tehty kohdun oikea-aikaisuus testi, niin lääkäri ei halua siirtoa väärään aikaan tehdä. Mikä on tietty hyvä!

Suunnitelma kuullostaa kivalta ja endo spesialisti oli mielissään että siirtoon otetaan noi letrot, kun se auttaa endon hillitsemisessä ja vähentää tulehdusmarkkereita ja kohdun sisäistä tulehdusta.
Huono juttu on se, että mulla on pientä epäilyä adenomyoosista. Eli jotain sinne suuntaan mutta tosi pientä. Se nyt aiheuttaa mulle ahdistusta, koska nostaa keskenmenoriskiä vielä edelleen. :sad001 Ultrassa ei näkynyt endoa, että on sitten sitä syvää laatua.
Mutta, näillä nyt eteenpäin ja KP2:sta odotellessa.


Valitettavasti endo ja sen laatu harvoin näkyy ultrassa. Mulla on leikattu laaja pinnallinen endo joka ei ole koskaan näkynyt yhdellekään ultraajalle. Kipujen mukaan tuli diagnoosi aikoinaan ja tänä vuonna leikkauspäätös kystan takia. Toivon et letrot toimii sulle ja siirto onnistuu! Onko sulla myös e-pillerit ennen siirtokiertoa?
 
Valitettavasti endo ja sen laatu harvoin näkyy ultrassa.
No niinpä, eikä mullakaan näy. Diagnoosi tuli oireiden perusteella sekä sisätutkimuksessa endospesialisti tunsi tiettyä kireyttä jossain endon "lempipaikassa" kohdun takaa syvemmällä.

Mulla on leikattu laaja pinnallinen endo joka ei ole koskaan näkynyt yhdellekään ultraajalle. Kipujen mukaan tuli diagnoosi aikoinaan ja tänä vuonna leikkauspäätös kystan takia. Toivon et letrot toimii sulle ja siirto onnistuu! Onko sulla myös e-pillerit ennen siirtokiertoa?

Tuolla aiemmassa postissa avasin että kesätauko meni ja lapsettomuuslääkäri ei osannut ottaa endoa oikein huomioon. Ei ollut sitä mieltä että paria kuukautta varten mitään ehkäsyä. Siirtokuukausi on nyt jo, menkat pitäs alkaa ens viikolla, joten odottelen letrojen aloittamista ens viikolla. Kiitos toivotuksesta! Toivotaan todella että nyt onnistuisi, koska ollaan meidän hoitojen loppupuolella ja jos ei näillä viimesillä onnistu niin jäädään sitten lapsettomiksi.
 
Cherryred, mä pidän niin kaikki peukut pystyssä, että hoidot onnistuisivat teidän kohdalla :smiley-angelic001 Haluan ajatella, että endo ei ole este, on kuitenkin myös paljon endottaria jotka ovat raskautuneet.
 
Cherryred, mä pidän niin kaikki peukut pystyssä, että hoidot onnistuisivat teidän kohdalla :smiley-angelic001 Haluan ajatella, että endo ei ole este, on kuitenkin myös paljon endottaria jotka ovat raskautuneet.

Kiitos :Heartred Onneksi on endottaretkin raskautuneet. Ja oma lääkäri on myös positiivisella asenteella, mikä on kiva.
Jotenkin tuntuu vaan että koska aloitettiin myöhään hoidot niin on jo monta estettä edessä ja todennäköisyydet ei ihan meidän puolella, mutta pakko on pitää jonkunlaista toivoa yllä, vaikka nyt ei niin kovat toivon fiilikset ole päällä. Uskon että se toivo kyllä taas löytää tiensä munkin sydämeen, kun lähestytään siirtoa :Heartred
 
No niinpä, eikä mullakaan näy. Diagnoosi tuli oireiden perusteella sekä sisätutkimuksessa endospesialisti tunsi tiettyä kireyttä jossain endon "lempipaikassa" kohdun takaa syvemmällä.


Tuolla aiemmassa postissa avasin että kesätauko meni ja lapsettomuuslääkäri ei osannut ottaa endoa oikein huomioon. Ei ollut sitä mieltä että paria kuukautta varten mitään ehkäsyä. Siirtokuukausi on nyt jo, menkat pitäs alkaa ens viikolla, joten odottelen letrojen aloittamista ens viikolla. Kiitos toivotuksesta! Toivotaan todella että nyt onnistuisi, koska ollaan meidän hoitojen loppupuolella ja jos ei näillä viimesillä onnistu niin jäädään sitten lapsettomiksi.


Tsemppiä tosi paljon tähän kiertoon ja rentouttavaa tekemistä! Hyvä että olette voineet selvittää monta asiaa siirtoa tukemaan ja teillä on testatut alkiot niin uskon kyllä että onnistutte. :happy119
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos :Heartred Onneksi on endottaretkin raskautuneet. Ja oma lääkäri on myös positiivisella asenteella, mikä on kiva.
Jotenkin tuntuu vaan että koska aloitettiin myöhään hoidot niin on jo monta estettä edessä ja todennäköisyydet ei ihan meidän puolella, mutta pakko on pitää jonkunlaista toivoa yllä, vaikka nyt ei niin kovat toivon fiilikset ole päällä. Uskon että se toivo kyllä taas löytää tiensä munkin sydämeen, kun lähestytään siirtoa :Heartred

Ja hei sulla ei ole ilmeisesti kohdussa endoa, ja se on tosi hyvä juttu! Nyt kun teillä on alkiot tutkittu, on mahikset varmasti paljon paremmat
 
ON: Vähä aaltoilevasti tuntuu menkkakipuja ja kolottanu ties kui monta päivää vasenta munasarjaa. Vähän tuntuu että tää oli tässä taas. Kuinkaha tästä kuopasta jaksaa taas nousta. Nyt vasta menossa pp6 eli 9 päivää hedelmöittymisestä. Ja yleensä aina kuukautisvuoto alkaa eka 3pv tiputtelulla joka jo kolkuttelee ovella. :sad010
 
Ja hei sulla ei ole ilmeisesti kohdussa endoa, ja se on tosi hyvä juttu! Nyt kun teillä on alkiot tutkittu, on mahikset varmasti paljon paremmat

Siis Omakannassa lukee näin: kohdussa elivä adenomyoosisuspicio (etuseinä vähän paksumpi ja epähomogeeninen)
Että kyllä siellä jotain on. Ei ole täysin normaali kohtu. Mutta ilman tuota alkiotutkimusta olisi kyllä moninkymmenkertaisesti huonommat mahdollisuudet, se on selvä mun ikäsenä.

Tänään onkin KP1. Menkat alko eilen illalla. Huomenna alkaa sitten Letrot ja nyt tilaan ultra-ajan klinikalle. Kohti siirtoa mennään!! Ai että alko taas jännittämään tää juttu! :nailbiting: Ja kyllä se toivokin siellä nyt pilkistää taas :playful:.


ON: Vähä aaltoilevasti tuntuu menkkakipuja ja kolottanu ties kui monta päivää vasenta munasarjaa. Vähän tuntuu että tää oli tässä taas. Kuinkaha tästä kuopasta jaksaa taas nousta. Nyt vasta menossa pp6 eli 9 päivää hedelmöittymisestä. Ja yleensä aina kuukautisvuoto alkaa eka 3pv tiputtelulla joka jo kolkuttelee ovella. :sad010

Miten menee Sofia? Ootko testaillut?
 
Miten menee Sofia? Ootko testaillut?[/QUOTE]

Testasin seuraavana päivänä ihan siinä mielessä et saa sen testin pois. Mä eka aattelin että kuvittelin koko viivan. Mut siitä se vaan lähti vahvistumaan. Vielä tosi alussa, nyt rv5 (4+1). En ikinä ole saanut viivan viivaa koko tänä 6 vuoden yrityksen aikana. Olo on aika epätodellinen. Kuukautiskivut on jatkuneet edelleen vähän ehkä vähenemään päin mut pelko on läsnä. :sad001 varhaisultra on varattu toivottavasti sinne asti päästään.:Heartred mä olin sata varma menkat alkaa oli niin semmonen olo.
 
Miten menee Sofia? Ootko testaillut?

Testasin seuraavana päivänä ihan siinä mielessä et saa sen testin pois. Mä eka aattelin että kuvittelin koko viivan. Mut siitä se vaan lähti vahvistumaan. Vielä tosi alussa, nyt rv5 (4+1). En ikinä ole saanut viivan viivaa koko tänä 6 vuoden yrityksen aikana. Olo on aika epätodellinen. Kuukautiskivut on jatkuneet edelleen vähän ehkä vähenemään päin mut pelko on läsnä. :sad001 varhaisultra on varattu toivottavasti sinne asti päästään.:Heartred mä olin sata varma menkat alkaa oli niin semmonen olo.[/QUOTE]

Ihanaa! Isot Onnittelut ja vauvaliimaa! :smiley-bounce012
Milloin teillä on varhaisultra?
Lugetkin voi tehdä jänniä oireita... raskauden lisäksi.
 
Testasin seuraavana päivänä ihan siinä mielessä et saa sen testin pois. Mä eka aattelin että kuvittelin koko viivan. Mut siitä se vaan lähti vahvistumaan. Vielä tosi alussa, nyt rv5 (4+1). En ikinä ole saanut viivan viivaa koko tänä 6 vuoden yrityksen aikana. Olo on aika epätodellinen. Kuukautiskivut on jatkuneet edelleen vähän ehkä vähenemään päin mut pelko on läsnä. :sad001 varhaisultra on varattu toivottavasti sinne asti päästään.:Heartred mä olin sata varma menkat alkaa oli niin semmonen olo.

Ihanaa! Isot Onnittelut ja vauvaliimaa! :smiley-bounce012
Milloin teillä on varhaisultra?
Lugetkin voi tehdä jänniä oireita... raskauden lisäksi.[/QUOTE]

Kiitos paljon. :Heartred meillä on varhaisultra 22.9. Nyt vasta se aika tuntuu pysähtyneen. :sorry: Mulla on käytössä joku eri merkki en ny muista mikä, mut tänään viimeinen tarvii laittaa. :nailbiting:
 
mä vähitellen siirryn myös tänne kirjoittelemaan :) mitäs muille kuuluu?

omasta taustasta, 2/18 luomuna saatu lapsi, toisen yritys aloitettu 4/20. 2/21 tutkimuksiin, joissa ei muuta vikaa kuin matalahko AMH-arvo. tässä matkan varrella on koettu yksi luomukemiallinen, lisäksi tehtiin yksityisellä neljä inssiä, joista kolmas johti myös kemialliseen. tähän kiertoon tehtiin ensimmäinen IVF ja saatiin 5 blastoa pakkaseen. tuoresiirtoa ei voitu tehdä. nyt odottelen välikierron alkua, ja toivottavasti sitten syksymmällä päästään PASien pariin. yksityisellä ollaan edelleen.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä olisi huomenna iltapäivällä pitkästä aikaa PAS.
Meillä kerättiin kevät 2-kierrosta alkioita jotta saataisiin kerättyä terveitä alkioita.

Mun iän vuoksi päätettiin kromosomitestata kaikki meidän loput alkiot. 2.IVF:stä tuli 6 blastoa, joista 2 oli tervettä. 3-IVF:n neljä blastoa on vielä pakkasessa odottamassa testausta. Meidän alkioilla ennustettiin että 1/6 olisi terve, joten voi olla ettei tuossa 3.IVF:n porukassa ole yhtään tervettä, eli meillä olisi nyt mahdollisesti 2 viimeistä alkiota siirtolistalla. Sen jälkeen loppuu mun osalta omien sukusolujen käyttö, koska on myös ärhäköitynyt endo hoitojen vuoksi. Eniten kylläkin siksi, että ei löydy oikein enää kromosomiterveitä yksilöitä.

Ahdistaa ja pelottaa ettei alkio selviydy sulatuksesta.... Meillä ei ole vielä niin käynyt, niin jotenkin tuntuu että se kortti napsahtaa nyt meille kaiken muun paskan lisäksi :sorry:
Meinaan koko ajan unohtaa laittaa luget aamuin illoin. Onneks on muistuttava puoliso!

Move88 tosi kiva kuulla, että saitte 5 blastoa pakkaseen! :happy:
 
Täällä olisi huomenna iltapäivällä pitkästä aikaa PAS.
Meillä kerättiin kevät 2-kierrosta alkioita jotta saataisiin kerättyä terveitä alkioita.

Mun iän vuoksi päätettiin kromosomitestata kaikki meidän loput alkiot. 2.IVF:stä tuli 6 blastoa, joista 2 oli tervettä. 3-IVF:n neljä blastoa on vielä pakkasessa odottamassa testausta. Meidän alkioilla ennustettiin että 1/6 olisi terve, joten voi olla ettei tuossa 3.IVF:n porukassa ole yhtään tervettä, eli meillä olisi nyt mahdollisesti 2 viimeistä alkiota siirtolistalla. Sen jälkeen loppuu mun osalta omien sukusolujen käyttö, koska on myös ärhäköitynyt endo hoitojen vuoksi. Eniten kylläkin siksi, että ei löydy oikein enää kromosomiterveitä yksilöitä.

Ahdistaa ja pelottaa ettei alkio selviydy sulatuksesta.... Meillä ei ole vielä niin käynyt, niin jotenkin tuntuu että se kortti napsahtaa nyt meille kaiken muun paskan lisäksi :sorry:
Meinaan koko ajan unohtaa laittaa luget aamuin illoin. Onneks on muistuttava puoliso!

Move88 tosi kiva kuulla, että saitte 5 blastoa pakkaseen! :happy:
Onnea matkaan siirtoon! Toivotaan että nyt olisi kaikki kohdallaan!
Täältä peukut! :thumleft :thumleft :thumleft
 
Täällä olisi huomenna iltapäivällä pitkästä aikaa PAS.
Meillä kerättiin kevät 2-kierrosta alkioita jotta saataisiin kerättyä terveitä alkioita.

Mun iän vuoksi päätettiin kromosomitestata kaikki meidän loput alkiot. 2.IVF:stä tuli 6 blastoa, joista 2 oli tervettä. 3-IVF:n neljä blastoa on vielä pakkasessa odottamassa testausta. Meidän alkioilla ennustettiin että 1/6 olisi terve, joten voi olla ettei tuossa 3.IVF:n porukassa ole yhtään tervettä, eli meillä olisi nyt mahdollisesti 2 viimeistä alkiota siirtolistalla. Sen jälkeen loppuu mun osalta omien sukusolujen käyttö, koska on myös ärhäköitynyt endo hoitojen vuoksi. Eniten kylläkin siksi, että ei löydy oikein enää kromosomiterveitä yksilöitä.

Ahdistaa ja pelottaa ettei alkio selviydy sulatuksesta.... Meillä ei ole vielä niin käynyt, niin jotenkin tuntuu että se kortti napsahtaa nyt meille kaiken muun paskan lisäksi :sorry:
Meinaan koko ajan unohtaa laittaa luget aamuin illoin. Onneks on muistuttava puoliso!

Move88 tosi kiva kuulla, että saitte 5 blastoa pakkaseen! :happy:

Pakko huudella taustalta tsempit :Heartred
 
Kiitos paljon @elo & @jannn ja muut tsempeistä ja toivotuksista :happy:
Muutama kuukausi on ollut usko tähän tekemiseen vähän kovilla.

Mutta, siirto meni hyvin! Alkio selvis sulatuksesta oikein hyvin ja oli alkanut jo kuoriutua eli reippaan oloinen yksilö. Limakalvo ihanteellinen, että näillä eväillä piinailemaan :Heartred

Muuten tiedoksi muillekin, että kuoriutuminen on oikein hyvä asia!
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3853874/
 
Takaisin
Top