Hyvä, että puhuvat sulle että ottavat väliin korjaavat/kuivattelevat 3kk ja sitten vasta uuteen IVF:ään. Oispa mullekin tehty niin. Just oli 3kk tauko, mutta lomatuuraaja lääkäri ei selkeästi osannut ajatella endon hoitoa kunnolla ja määräsi vain tulehduskipulääkettä eikä ajatellut ehkäistä leviämistä. Jälkeenpäin turhauttaa, kun en ollut itse lukenut vielä 3kk sitten niin paljon endosta koska isommat oireet tuli mulla vasta Kesäkuun punktion jälkeen.
Mä kysyin Tiistain käynnillä kortisonista ja lääkäri sanoi ettei hän mun kohdalla näe siinä järkeä. Ilmeisesti mulla näkyy endo olevan vielä "alussa" eli kohdussa ei paljon mitään muutosta ja muut paikat näyttää normaaleilta eli on syvää endoa. Tulehdusarvot on mulla tosi matalat aina (syön vhh ruokavaliota niin pitää tulehdusta alhaalla normaalisti). Sanoi että tässä tilanteessa tulis enemmän haittavaikutuksia, kun hyötyä. Mutta jos sulla on jo pidemmälle edennyt endo niin voisit hyötyä kortisonista. Kannattaa ottaa se kysymyslistalle jo ennen seuraavaa IVF:ää. Eikö julkisella pysty laittamaan kysymyksiä omakannan tai jonkun kanavan kautta? Vois olla hyödyllistä aloittaa siellä keskustelu, tai sitten ottaa vaikka puhelinkonsultaatio, jos niitä saa julkiselta.
Yksityisellä on se hyvä että niin paljon kun haluat jutella niin saat arata aikoja. Kaikki ne tietysti maksaa jonkun verran.
Jäin vain miettimään että olisko järkevämpää kuitenkin ensin tehdä punktio ja sitten vasta kuivattaa, näin itse ajattelen mutta lääkärin mielestä ensin kuivatus ja sitten uus ivf.. en ole edes omakannasta katsonut voiko sieltä laittaa viestiä, oon aina soittanut hoitajalle ja jos hoitajalla ei oo ollu tietoon niin lääkäri on soitellut perään eli sanoisin että yllättävän hyvin on asiat toiminut vaikka julkinen puoli onkin. Huono puoli tosin on että saa vähän vängätä ettei kaikki menis aina samalla (= ei toimivalla) kaavalla mitenkähän toi, disperiini/asperiini kuuri toimis tän endon kanssa ..?.. luin tosin et se saattaisi aiheuttaa tiputtelua eli ei ehkä kauhean hyvin..
Endo on sairautena vielä vähän sellainen että monille lääkäreille saa vääntää rautalangasta mitä voi ja mitä ei voi tehdä:banghead: mun maha ei enää kestä buranaa, nyt pahimpina kipu päivinä otan miranaxia. Burana pahensi turvotusta ja teki ummetusta joka vain pahensi ja pitkitti kipua 1g banadol on kans hyvä kun vaikuttaa pitkään harmi ettei se yksin riitä
Mikä sun tilanne oli nyt muuten? Onko pakkasessa vielä jotain? Vai aiotko kuivatella välillä?