Pakastealkion siirto (PAS)

Catlady, valitettavasti en osaa kommentoida mitään tuohon...:sad001 Ei ole kokemusta / tietoa. Miten sulla on tilanne edennyt?

Mulla oli tänään ovistesti + ja maanantaina 4. PAS.

Vajaa viikko vielä Lutinusta. Olen vähän skeptinen, koska en ole varma, irtosiko munasolu, kun nyt ei ollut selviä tuntemuksia. Viime vuoden keskenmenneessä raskaudessa tunsin myös selvästi kiinnittymisen (tosin saattoi johtua hyvin ohuesta limakalvosta), nyt ei ole tullut sellaista tuntemusta. Jos tämä puoliluomu ei tärpännyt, niin pas sitten tammikuussa.

Miten teillä muilla on alkiot selvinneet sulatuksesta? Itsellä ei ole vielä kokemusta, ja huolettaa, selviääkö sieltä yksikään :facepalm:

Mä täällä uuteen kans yritän vähän aktivoitua. Ovistesti toivon mukaan näyttää plussaa muutaman päivän sisällä ja sit olisi ensimmäinen luonnolliseen kiertoon tehty pas. Jännää! Meillä tosiaan yksi hormonikiertoon tehty pas takana, pas-tyttönen täyttää helmikuussa 2v. 3 alkiota nyt jäljellä ja nyt yritetään jos saadaan hänelle sisar. Uusiin hoitoihin ei sit enää ryhdytä. On tämä aika jännää!

Tsemppiä Anselmiina siirtoon!

Taitavat alkiot Catlady nykyään aika hyvin selvitä sulatuksesta jos olen oikein ymmärtänyt

Vajaa viikko vielä Lutinusta. Olen vähän skeptinen, koska en ole varma, irtosiko munasolu, kun nyt ei ollut selviä tuntemuksia. Viime vuoden keskenmenneessä raskaudessa tunsin myös selvästi kiinnittymisen (tosin saattoi johtua hyvin ohuesta limakalvosta), nyt ei ole tullut sellaista tuntemusta. Jos tämä puoliluomu ei tärpännyt, niin pas sitten tammikuussa.

Miten teillä muilla on alkiot selvinneet sulatuksesta? Itsellä ei ole vielä kokemusta, ja huolettaa, selviääkö sieltä yksikään :facepalm:

Mulla ovat kaikki kolme selvinneet sulatuksesta. Nykyään pakastus- ja sulatusmenetelmät ovat niin kehittyneitä, että lähes kaikki alkiot selviytyvät sulatuksesta. Huonoja alkioita ei tietenkään edes pakasteta :)

Voi että. Nyt on sellainen tilanne, että jos huomenna ovistesti ei ole plussa niin sitten siirtoa suunnitellaan vasta seuraavaan kiertoon. Tulee viikonloppu joulu nääs.. Jos huomenna plussa niin perjantaina siirto. Kääk. Voi vähän hirvittää aamulla tehdä sitä testiä :smiley-angelic001
Kävin tänään gynellä ja kovasti oli luottavainen, että huomenna testi voisi hyvinkin näyttää plussaa.

Voi että. Nyt on sellainen tilanne, että jos huomenna ovistesti ei ole plussa niin sitten siirtoa suunnitellaan vasta seuraavaan kiertoon. Tulee viikonloppu joulu nääs.. Jos huomenna plussa niin perjantaina siirto. Kääk. Voi vähän hirvittää aamulla tehdä sitä testiä :smiley-angelic001
Kävin tänään gynellä ja kovasti oli luottavainen, että huomenna testi voisi hyvinkin näyttää plussaa.

Saitko plussan?

No en Anselmiina... Vitsi. Harmittaa kyllä. Pitkä kierto niin nyt pitää odotella taas vaikka kuin kauan uutta ovulaatiota. Mä nyt jatkan testailua ihan sen vuoksi että katson milloin se oikein muuttuu plussaksi.. Nyt on kuitenkin jo kp20.

Meillä kaksi kertaa selvinnyt hyvin sulatuksesta. Tuolla taisikin joku muukin kirjoitella että kyllä nykyään on niin hyvät tekniikat että sulatuksesta suurin osa hyvin säilyy!

Meillä vaimo molemmista passeista tuli raskaaksi mutta valitettavasti meni myös molemmat varhaisessa vaiheessa kesken.

@Anselmiina_ onnea ja toivon että kyydissä pysyy pikku matkalainen :)

@Toukanäiti toi odottelu on hermoja raastavaa, tsemppiä!

Täällä taitaa tulla jälleen negatiivinen lopputulos :( Harmittaa. Tein eilen ekan herkän testin ja näytti negaa (vain harmaa ”viivanpaikka”). Virallinen testipäivä on ylihuomenna.

Pakastimessa on vielä kolme alkiota. Nyt on siis tehty yksi tuoresiirto (josta keskenmeno) ja neljä PAS:ia, joista kaikista nega. Mitäköhän vikaa meidän alkioissa on, kun eivät tarraudu kiinni :(

Voimia Anselmiina! :Heartred Eka alkio teillä kuitenkin kiinnittyi, mikä on hyvä merkki, ja sekin on hyvä että saitte paljon alkioita! Voi kun lääkäri keksisi jonkin lisäbuustin seuraavan siirtoon.

Voimia Anselmiina! :Heartred Eka alkio teillä kuitenkin kiinnittyi, mikä on hyvä merkki, ja sekin on hyvä että saitte paljon alkioita! Voi kun lääkäri keksisi jonkin lisäbuustin seuraavan siirtoon.

Kiitos tsempistä <3 Tuoresiirron plussa tosiaan antaa toivoa, vaikka menikin kesken. Mä luulen, että jatkuu edelleen luonnon kiertoon nämä siirrot. Ovulaation kanssa ei kuitenkaan ole koskaan ollut ongelmia. Kierrot rullaavat ihmeen hyvin koko ajan, vaikka stressi on välillä kova tämän hoitorumban keskellä.

Onko teillä ollut puhetta kahden alkion siirrosta? Me oltais ehkäpä sitä kokeiltu seuraavaksi. Lääkäri sanoi, että saadaan itse päättää. Kaksosia ei kyllä haluttaisi, mutta ilmeisesti ne alkiot saattaa jotenkin tukea toisiaan kiinnittymisessä, vaikka toinen sitten kuukahtaisikin.

Onko teillä ollut puhetta kahden alkion siirrosta? Me oltais ehkäpä sitä kokeiltu seuraavaksi. Lääkäri sanoi, että saadaan itse päättää. Kaksosia ei kyllä haluttaisi, mutta ilmeisesti ne alkiot saattaa jotenkin tukea toisiaan kiinnittymisessä, vaikka toinen sitten kuukahtaisikin.

Mulla on kaikki alkiot luokiteltu hyvälaatuisiksi eli eivät mielellään siirrä kuin yhden kerrallaan. Missä te olittekaan hoidoissa? Varmaan klinikoilla on eri käytäntöjä.

Pakko sotkeutua..2016 kun oltiin hoidoissa ja 3 alkiota oli pakkasessa. 1 yhdessä oljessa ja 2 yhdessä. Sulattivat sitten yhden eka, mutta ei selvinnyt. Sulattivat samalla ne loput 2. Sitten soittivat ja kysyivät että laitetaankos molemmat kun ei ois estettä ja että saattais just olla, et tukisivat toisiaan niin et toinen kiinnittyis. Mä kyllä hetken siinä mietin et jos ne kummatkin ottais kiinni ni huh huh..mutta kun 5v oli lapsettomuutta takana ja 1v hoitoja ja kovin vaikeelta tuntui raskautua niin sovittiin että laitetaan molemmat. Kuinka ollakkaan meidän pakkaspojat ovat nyt 2,5v :love7 päivääkään en oo katunut päätöstä :hello2 Tsemppiä kaikille hoitoihin :happy:

Voi surkeus Anselmiina :sad001 ei ole teidänkään tie kovin esteettömäksi luotu tuon vauvahaaveen suhteen..hyvä kuitenkin että kerran on kiinnittynyt, josko se toinenkin kerta vielä tulisi ja kestäisi sitten loppuun asti kyydissä :Heartred
Monta alkiota teillä vielä on pakastimessa?

Menkat alkoi itsellä tänään ja nyt sit odotellaan tän pitkän kierron kanssa ovulaatiota joka on noin 20 päivän päästä. Kalenteria tutkin että hitto vie, ei kai taas mahdollinen siirto osu viikonlopulle jolloin niitä ei tehdä.... No katsotaan kuin käy :happy7

Me oltiin Keski-Suomessa hoidoissa, julkisella siis, mutta täällä siirrot ja punktiot ostetaan yksityiseltä. Ja sekä julkisen että yksityisen lääkäri tuntui olevan sitä mieltä, että me saadaan itse päättää montako siirretään. Voi tosiaan olla, että oltais kahteen päädytty seuraavaksi, vaikka toisaalta mietin silloin myös, että sitten menis kaks alkiota kerralla (siis jos ne ei tarttuisi).

Niin se kyllä on, ettei siirron lopputulosta pysty mitenkään päätellä etukäteen. Meillä tämä nyt mukaan tarttunut alkio tehtiin alkuvuodesta ja pakastettiin silloin 3-päiväisenä, sulatettiin kesän jälkeen toisen (silloin siirretyn) alkion kanssa, pakastettiin uudelleen 5-päiväisenä ja syyskuussa sulatettiin tätä siirtoa varten. Ja tässä onnistuneessa siirtokierrossa mun ovulaatio oli jostain syystä jonkun 5 päivää myöhässä, mitä se ei oo ikinä, ja pari päivää ennen siirtoa tuli vielä vertakin. Että on nämä mystisiä hommia!

Toiveikasta alkanutta vuotta kaikille!

Meillä joulukuun estradot-lutinus-pas, jossa ei kylläkään lopulta edes päästy pas:iin vaan luomuyrittämiseen, ei tuottanut tulosta. Eka kierto sen jälkeen oli tosi outo; ovulaatio kp8, jonka jälkeen 2 viikkoa tiputtelua ja kierron pituus 21. Seuraavassa kierrossa myöskin ovis n. kp 8, tiputtelu sentään vain noin 5 pvää, ja taas kierto 21 pvää. Tähän uuteen kiertoon aloitin letrot kp3, joilla pyritään estämään liian aikainen ovis ja pas-yritys ns. lääkkeettömään kieroon (vaikka letrot käytössä onkin), mikäli ovis tulisi sellaiseen aikaan, että kohdun limakalvokin ehtisi mukaan.

Joo me siis päästiin siirtoon ja tänään sai tehdä testin. Nega. Arvasin. Oli ihan sellainen olo että ei tärpännyt. 2 alkiota jäljellä.... :shy:

Tervehdys kaikille.
Meidän 1.ivf:n tuoresiirron tulos täytti juuri 2v.
Nyt puhuttiin, että josko kuitenkin kokeiltaisiin, onnistuttaisiinko tuolle sisarus saamaan.
Pakkaseen meillä jäi kolme alkiota. Uuteen hoitokiertoon tuskin lähdetään jollei noista tärppää.
Nyt pitää alkaa taas orientoitua elämään ihan uudestaan. Foolihappo pitää ainakin aloittaa taas kunnon annostuksella.
Aikoinaan alkuraskauden ultrassa puhuttiin, että mahdolliset pas:it tulisi sitten lääkkeettömään kiertoon.
Kun edellisestä hoidosta on jo aikaa, niin varmaan katsovat taas kaikki verikokeet ja syynätään kaikki kuten hoitojen alussa?

Takaisin