Pakastealkion siirto (PAS)

Täältä sympatiaa ja empatiaa Anselmiinalle! Olikos sulla siirto luonnolliseen kiertoon? Pääsetkö heti alkavasta kierrosta uuteen siirtoon? Onneksi teillä on monta alkiota pakkasessa. Sulatettiinko teillä muuten vain yksi alkio?

Täälläkään ei oo mitään oireita, joiden perusteella voisi toivoa onnistumista. Verikoe on vasta perjantaina. Se on jo kp35, katsotaan pitääkö luget vuodon loitolla.

Siirrossa oli jotenkin huvittavaa kun lääkäri totesi iloisesti, että on se hienoa että teillä riittää alkioita näin moneen siirtoon. Me sitten vastattiin että no onhan se hienoa joo, mutta vielä hienompaa olisi jos joku niistä tarraisi kiinni... Eipä ne siirrot vielä onnea tuo. Mutta iloitaan nyt vaikka sitten niistä :)
 
Täältä sympatiaa ja empatiaa Anselmiinalle! Olikos sulla siirto luonnolliseen kiertoon? Pääsetkö heti alkavasta kierrosta uuteen siirtoon? Onneksi teillä on monta alkiota pakkasessa. Sulatettiinko teillä muuten vain yksi alkio?

Täälläkään ei oo mitään oireita, joiden perusteella voisi toivoa onnistumista. Verikoe on vasta perjantaina. Se on jo kp35, katsotaan pitääkö luget vuodon loitolla.

Siirrossa oli jotenkin huvittavaa kun lääkäri totesi iloisesti, että on se hienoa että teillä riittää alkioita näin moneen siirtoon. Me sitten vastattiin että no onhan se hienoa joo, mutta vielä hienompaa olisi jos joku niistä tarraisi kiinni... Eipä ne siirrot vielä onnea tuo. Mutta iloitaan nyt vaikka sitten niistä :)

Kiitos :Heartred

Mulla tehtiin siirto luonnolliseen kiertoon vain Lugesteron tukena. Yksi sulatettiin ja näytti TOP-alkiolta ja alkoi jakautua uudelleen ennen siirtoa. Ei siitä ollut silti mihinkään :sad001 Vuoto ei ole vielä alkanut, mutta sellaista tuntemusta on alavatsassa, että taitaa huomenna alkaa. Saatiin jo lupa ilmoittautua seuraavaan siirtoon, kun vuoto alkaa.

Monesko alkio sulla on nyt kyydissä? Meinaatko tehdä testin ennen perjantaita vai vasta silloin?
 
Lukeekohan tätä ketjua kukaan vielä..? Mulla tuli tänään plussa ovistestistä, joten 2. PAS tehdään ensi viikolla :) Piinaileeko kukaan tällä hetkellä PAS:n jäljiltä tai odottelee siirtoa?
 
Mä haluisin yrittää aktivoitua vähän täällä koska meillä suunnitteilla pas tässä syksyn aikana. Viikon päästä mennään suunnittelukäynnille ja siitä sit edetään :smiley-angelic002

Meillä nyt 1v8kk pas-tyttönen ja ajatus olisi hänelle sisar saada aluille tässä puolen vuoden sisään. Kolme alkiota olisi jäljellä:smiley-angelic001
 
Kiva oli löytää tämä ketju! Oli maanantaina punktiossa ja tuoresiirtoon ei päästy... :sad001 Pakastealkion siirto siis tulossa ja jännittää!
 
Heippa! Mä oon kirjoittanu varmaan joka ketjuun! :hilarious: Mulla 1.ivf 1. pas takana, testipäivää ensi viikolla odotan ja hermoilen ja suren, koska 25-herkkyyden testi nega.. :sorry: Miksi pitääkin jo testata, mutta en malta odottaa. :banghead: Nyt jo mietin seuraavaa hoitoa. Pelottaa vähän, koska ikää alkaa jo olla ja vaikka yli 10 solua punktoitiin, vain yksi terve blastokysti saatiin. On tämä hermoja raastavaa! :wtf:

Tsemppiä muille, kiva ja lohduttavaa kuulla kokemuksia. Ajattelen, että jos vain soluja ja blastokysteja saadaan, eiköhän joku niistä kiinnitykin... :woot:
 
Heippa! Mä oon kirjoittanu varmaan joka ketjuun! :hilarious: Mulla 1.ivf 1. pas takana, testipäivää ensi viikolla odotan ja hermoilen ja suren, koska 25-herkkyyden testi nega.. :sorry: Miksi pitääkin jo testata, mutta en malta odottaa. :banghead: Nyt jo mietin seuraavaa hoitoa. Pelottaa vähän, koska ikää alkaa jo olla ja vaikka yli 10 solua punktoitiin, vain yksi terve blastokysti saatiin. On tämä hermoja raastavaa! :wtf:

Tsemppiä muille, kiva ja lohduttavaa kuulla kokemuksia. Ajattelen, että jos vain soluja ja blastokysteja saadaan, eiköhän joku niistä kiinnitykin... :woot:

Moi! Montako päivää sulla on vielä viralliseen testipäivään? Mä olen myös testaillut jo ennen virallisia päiviä. Vaikea odottaa niin kauan testaamatta.

Minkä ikäinen olet? Jos 10 solua punktoitiin niin ihan vähissä munasolureservi ei vielä ole :)
 
Anselmiina, oon pian 40 ja amh 0,9. Soluja tuli amh:n verrattuna paremmin (13 kypsää ja 10 hedelmöittyi), mutta terveitä blastoja vain tuo yksi. Laatu ei siis enää ole kovin hyvä. Tosin vasta eka yritys, sattumalta voisi tulla enemmänkin.
 
Ja siis ti virallinen testipäivä. Oiskohan vielä toivoa? Mä vaan jo parun silmät päästäni ja ihmettelen, miksi pitää lähteä tällaisiin hullutuksiin. Epävarmaa ja raastavaa. Mutta lapsi ois
 
@Anselmiina_ mulla on luottoa teidän alkioihin, niitä on kuitenkin vielä monta jäljellä ja ekasta lähti raskaus käyntiin. Uskon, että tuut mun kanssa edelleen samaa tahtia, eli km:n jälkeen kaksi tuloksetonta siirtoa ja sitten se onnistuu!

Täällä ois nyt 11. viikko käynnissä ja nt-ultra 1,5 viikon päästä. On kyllä niin epävarma fiilis, kun oireet on taas selvästi helpottaneet ja siinä ekassakin raskaudessa se sikiö kuukahti näillä main. Jotenkin vaikea olla kun maha näyttää siltä kuin raskaus olisi jo puolivälissä, todella turvonnut, eikä silti uskalla ajatella että siellä on joku elossa. Pitkiä päiviä..

Tsemppiä ihan kaikille tällä polulla, missä kohtaa menettekään! :Heartbigred
 
Korjaus äskeiseen: eikös teillä Anselmiina muuten ollutkin vasta eka PAS? Sitten toivottavasti selviät yhden siirron vähemmällä ja seuraavasta tärppää!
 
Korjaus äskeiseen: eikös teillä Anselmiina muuten ollutkin vasta eka PAS? Sitten toivottavasti selviät yhden siirron vähemmällä ja seuraavasta tärppää!

Kaksi tehty ja nyt kolmas kyydissä :) Neljä on vielä pakastimessa. Tässä siirrossa meni ajoitus hieman pieleen, kun ovistestin + jälkeen ovulaatio tulikin pitkällä viiveellä. Alkio siirrettiin siis ehkä liian pian oviksen jälkeen...limakalvo ei välttämättä ole valmis. No tuleepahan testattua kuuluisinko niihin harvoihin, joilla limakalvon vastaanottavaisuus alkaa normaalia aiemmin. Onneksi on tämän jälkeen vielä neljä yritystä.

Millainen alkio tämä teidän tarrautuja on? :) Tiedätkö luokitusta tai miten lähti jakautumaan ennen siirtoa?
 
Mites täällä menee? Meillä ensi kuussa alkaa alkiodiagnostiikka ja munasolujen keräily jännittää ihan sikana. Kauhea neulakammo ei tilannetta ainakaan helpota, vaikka tosin lupasivat huomioida sen. Jos hyvin käy ja munasoluja löytyy niin meidän alkiot käy englannin kautta kromosomi tutkimuksissa.
Tästä se siis alkaa päällimmäisenä ajatuksena nyt lähinnä pelko, piikkeihin. Sanokaa nyt joku et se on ollut ihan iisi juttu.
 
Mites täällä menee? Meillä ensi kuussa alkaa alkiodiagnostiikka ja munasolujen keräily jännittää ihan sikana. Kauhea neulakammo ei tilannetta ainakaan helpota, vaikka tosin lupasivat huomioida sen. Jos hyvin käy ja munasoluja löytyy niin meidän alkiot käy englannin kautta kromosomi tutkimuksissa.
Tästä se siis alkaa päällimmäisenä ajatuksena nyt lähinnä pelko, piikkeihin. Sanokaa nyt joku et se on ollut ihan iisi juttu.

Mulla ainakin pistäminen kävi tosi helposti. Kokemusta on Gonal-F:stä ja Ovitrrellesta. Ne ovat kumpikin injektiokyniä. Neulat ovat tosi pieniä eivätkä tunnu missään :) Pyydä puolisoa pistämään jos tuntuu itsestä vaikealta :) Voit pitää vaikka silmät kiinni kun toinen pistää.
 
Laitoin tämän jo ivf-ketjuun, mutta kyselenpä täälläkin:
Meillä oli kesäkuussa IVF:stä tuoresiirto, josta nega. Nyt yrityksenä lääkkeelliseen kiertoon PAS, mutta kuten etukäteen arvelinkin, johtofollikkeli siellä kasvaa Estradotista huolimatta (kp 10: 14-15mm). Maanantaina uusi ultra, ja jos on jatkanut kasvua, ei siirtoa voi tehdä. Harmi, sillä nyt kohdun limakalvo olisi oikein hieno.

Onko muilla munasolu lähtenyt kasvamaan estrogeenilääkityksestä huolimatta?

Olen itse jo pitkään epäillyt (tai oikeastaan tiennyt), että johtofolli valikoituu ja alkaa kasvaa jo ennen kuukautisten alkua, jolloin munasolu irtoaa kyllä kypsänä, mutta kohdun limakalvo on auttamattomasti liian ohut. Aiemmin lääkärit olettivat, että juuri ennen kk alkua näkyvä folli olisi jäänyt ottamatta, vaikka itse olen ollut aika varma, että ko. kierron ovulaatio on jo tapahtunut. Vuosi sitten lääkäritkin alkoivat vähitellen miettiä, että oisko kuitenkin tulevan kierron folli, ja nyt asia alkaa varmistua. Hankala tilanne heillekin, kun varsinaisesti ei pitäisi olla mahdollista, että johtofolli valikoituu ennen kk alkua
 
Catlady, valitettavasti en osaa kommentoida mitään tuohon...:sad001 Ei ole kokemusta / tietoa. Miten sulla on tilanne edennyt?

Mulla oli tänään ovistesti + ja maanantaina 4. PAS.
 
Takaisin
Top