Pakastealkion siirto (PAS)

Viivat täysin kadonnut testeistä, alkoi haalistua 12 dpo. Mulla oli pientä vuotoa 11 dpo, niin todennäköisesti silloin meni sitten kuitenkin kesken.

Voi Minnihiiri! <3 Käytkö kuitenkin verikokeessa huomenna?

Mä kävin jo verikokeessa tänään aamulla, kun Pe-La yöllä alko jo vuotoa ja kaikki raskaustestit negoja, Ja jos nyt tulee lääkkeellinen PAS, niin se pitäs sitten alottaa per heti kierron eka päivä eli huomenna. Ja suunnitelmaa ei ollut vielä lääkärillä valmiina. Tuo lisäressiä, kun pitää ite pitää huolen että mites jatkohoito...

Voi Minnihiiri! :Heartred Käytkö kuitenkin verikokeessa huomenna?

Mä kävin jo verikokeessa tänään aamulla, kun Pe-La yöllä alko jo vuotoa ja kaikki raskaustestit negoja, Ja jos nyt tulee lääkkeellinen PAS, niin se pitäs sitten alottaa per heti kierron eka päivä eli huomenna. Ja suunnitelmaa ei ollut vielä lääkärillä valmiina. Tuo lisäressiä, kun pitää ite pitää huolen että mites jatkohoito...

Käyn varalta kuitenkin. Viimeksi hcg ei kuitenkaan ollut täysin laskenut, vaan jatkoi mystisesti nousua, vaikka oli kemiallinen ja tosi runsas vuoto. Piti sitten vielä seurailla, että se arvo nollautui. Toivon, että tällä kertaa olisi jo laskenut huomiseen mennessä.

Tsemppiä sinulle seuraavaan kiertoon! Millä lääkkeillä sulle tehdään seuraava hoito?

Käyn varalta kuitenkin. Viimeksi hcg ei kuitenkaan ollut täysin laskenut, vaan jatkoi mystisesti nousua, vaikka oli kemiallinen ja tosi runsas vuoto. Piti sitten vielä seurailla, että se arvo nollautui. Toivon, että tällä kertaa olisi jo laskenut huomiseen mennessä.

Tsemppiä sinulle seuraavaan kiertoon! Millä lääkkeillä sulle tehdään seuraava hoito?

Nega testi verikokeesta varmistui eilen. Lääkäri soitteli siinä viiden aikaan. Oli unohtanut jo toisen kerran, että haluttiin ja sovittiinkin jo pitkä viljely meidän 3D alkioille ja lääkkeellinen kierto :mad: No onneksi kävin eilen verikokeessa, enkä tänään, koska muuten olisi tullut välikierto lääkärin suunnittelemattomuuden vuoksi, kun se on päivästä kiinni tässä lääkkeelisessä. Kirjotti sitten siinä puhelimessa lääkkeet tähän kiertoon. Zumenon 3 x 2mg päivässä seuraavat 9 päivää, sitten UÄ.

Luin aamulla tuota lääkeselostessa ja alko vähän kylmäämään noi riskit ja mahdolliset kimplikaatiot, kun mulla otettiin 3 viikkoa sitten trombosyyttisten vaikuttajien testipaketti ja jäin jännäämään niitä. EI näkynyt Mehiläisen app:issa tuloksia ja soitin hoitajalle heti, että mitenkäs tämän lääkkeen otto ja nuo verenhyytymistekijät. Niin se löysikin ne tulokset vain skannattuina, mutta tulokset ei näkyneet oikealla tavalla siis per arvo sielä äpissä eikä omakannassa. Kaikki arvot normaalit.

Nyt jään jännäämään, mitä kamalaa sivuoiretta tämä Zumenon tuo tullessaan... :P
Minkälaisia oireita ja lääkkeitä on teillä muilla ollut lääkkeellisessä PAS:issa?

@Minnihiiri84 Tuu sitten kertomaan testitulokset <3

Pahoittelut negasta CherryRed.

Mulle tehtiin eka pas letrozol-tuettuun omaan kiertoon ja toinen sitten lääkkeelliseen juuri zumenonilla. (Lääkkeelliseen siirryttiin, koska noiden välissä meni kaksi kiertoa ohi, eikä päästy yrittämään pasia, koska kroppa päätti olla ovuloimatta letrozolista huolimatta, vaikka se oli oi-hoidoissa ja inseminaatioissa kaikissa toiminut, mikä lie koronastressi iski siinä...) Mutta itse en kyllä kokenut mitään erityisiä tuntemuksia tai oireita tuosta zumenonista, mutta olenkin tyyppi, joka ei juuri ole mistään näistä hoitojen lääkityksistä saanut oireita, en edes näistä ivf-pistelyistä enkä punktionkaan jälkeen olisi saikkupäiviä tarvinnut, kun olo oli melkoisen normaali. Mutta meitä on toki molemmista ääripäistä, itse olen selvinnyt helpolla näiden lääkkeiden kanssa.

Nega testi verikokeesta varmistui eilen. Lääkäri soitteli siinä viiden aikaan. Oli unohtanut jo toisen kerran, että haluttiin ja sovittiinkin jo pitkä viljely meidän 3D alkioille ja lääkkeellinen kierto :mad: No onneksi kävin eilen verikokeessa, enkä tänään, koska muuten olisi tullut välikierto lääkärin suunnittelemattomuuden vuoksi, kun se on päivästä kiinni tässä lääkkeelisessä. Kirjotti sitten siinä puhelimessa lääkkeet tähän kiertoon. Zumenon 3 x 2mg päivässä seuraavat 9 päivää, sitten UÄ.

Luin aamulla tuota lääkeselostessa ja alko vähän kylmäämään noi riskit ja mahdolliset kimplikaatiot, kun mulla otettiin 3 viikkoa sitten trombosyyttisten vaikuttajien testipaketti ja jäin jännäämään niitä. EI näkynyt Mehiläisen app:issa tuloksia ja soitin hoitajalle heti, että mitenkäs tämän lääkkeen otto ja nuo verenhyytymistekijät. Niin se löysikin ne tulokset vain skannattuina, mutta tulokset ei näkyneet oikealla tavalla siis per arvo sielä äpissä eikä omakannassa. Kaikki arvot normaalit.

Nyt jään jännäämään, mitä kamalaa sivuoiretta tämä Zumenon tuo tullessaan... :P
Minkälaisia oireita ja lääkkeitä on teillä muilla ollut lääkkeellisessä PAS:issa?

@Minnihiiri84 Tuu sitten kertomaan testitulokset :Heartred

Mulla on kanssa ollut Zumenon useammassa lääkkeellisessä kierrossa käytössä, enkä ole siitä koskaan huomannut mitään erityisiä sivuvaikutuksia. Nytkin vielä syön sitä tuolla samalla annostuksella, kun vielä odottelen verikokeen tulosta. Kerron kyllä sitten.

Nyt sain tiedon, että hcg arvo oli jo alle 2. Eli kuten jo tiesinkin, niin mulla oli kemiallinen raskaus. Vaikka harmittaa, niin kuitenkin helpottunut olo, että tulos oli tällä kertaa selkeä. Päästään todennäköisesti seuraavaan hoitoon heti alkavassa kierrossa. Mullakaan ei ollut valmiina suunnitelmaa seuraavaa hoitoa varten, niin lääkärille on nyt jätetty soittopyyntö huomiselle.

Tämä on just hankalaa... kun harmittaa ja suruttaa kemiallinen, mutta kuitenkin se nostaa seuraavia onnistumisprosentteja ja antaa toivoa. Mutta hyvä, että arvo laski jo tarpeeksi, että tekin pääsette heti kiinni seuraavaan hoitoon. (jos tekin saisitte nyt ajoissa lääkärin kiinni suunnittelemaan hoidon jatkon) Pidän sormet ristissä!

Pahoittelut sitä tarvitseville... tuntuu ettei oo palstalaisilla nyt ihan paras tuuri...

Mulla näitä lääkkeellisiä passeja oli kaks peräkkäin heti stimulaation perään. En saanut lääkkeistä juurikaan sivuoireita. Paitsi ne samat jotka saan kyseisistä lääkkeistä ihan e-pillerien tasoisella annoksellakin. Eli vitutuksen ja ahdistuksen. Tämä oli iso syy miksi pyysin taukoa hoitoihin.
Se sivuvaikutusten lista on aika vaikuttava, itse kyllä vähän vähättelin niitä, koska lääkehän taitaa olla ensisijaisesti vaihdevuosiin ja todella pitkään käyttöön...

Vihdoin ja viimein ne menkat alkoi :smiley-bounce013 kauheen pitkä kierto tuli tästä ovuloimattomasta, 35 päivää. Ultra kp11 ja sitten ovista tikuttamaan, sekä siirtopäivää sopimaan.

Vähän kyl hirvittää kun kroppa feilas jo kerran, et tuleehan se ovulaatio tässä kuussa. No, ei auta kuin odotella.

Nupo80, voisikohan alkioiden luokitus puuttua siksi, kun ne ovat vasta kolmepäiväisiä? Muistelisin lukeneeni jostain englanninkielisestä artikkelista, että jotkut luokitukset pystyttiin tekemään vasta 5päiväisistä blastoista.

RedCherrylle ja Minnihiirelle pahoittelut epäonnistumisesta... Minnihiiri on mulle kyllä toivonsäde, kun teillä oli esikoisen kanssa niin pitkä tie, mutta onnistuitte lopulta.

Ilmoitin hoitajalle, että raskaustestini muuttui viikossa negaksi. Hän ihmetteli puhelimessa, että miksi olen mennyt testaamaan uudestaan positiivisen testin jälkeen, vähän siihen sävyyn ettei niin saisi tehdä. Nihkeili myös siitä, kun lopetin lääkkeet. Aika julma systeemi, jos olettavat että odottaisin ultraan asti varmistusta epäonnistuneesta raskaudesta, kun verikokeeseen en pyynnöstä huolimatta päässyt. Lisäksi kun lääkkeellisessä kierrossa olisi pitänyt ultraan asti käyttää estradot-laastareita, jotka pahentavat endometrioosia ja luget siihen päälle, jotka nekään ei ole kovin mukavia, saati halpoja. Ihan kuin järjen käyttö ei olisi sallittu, vaan kaikki tehdään tietyllä kaavalla.

Nupo80, voisikohan alkioiden luokitus puuttua siksi, kun ne ovat vasta kolmepäiväisiä? Muistelisin lukeneeni jostain englanninkielisestä artikkelista, että jotkut luokitukset pystyttiin tekemään vasta 5päiväisistä blastoista.

En tosiaan tiedä näistä luokituksista, jäivät siis kolmipäiväisinä viljelyyn perjantaina ja maanantaina ilmoitettiin että mitään ei mene pakkaseen. Biologilta sain sitten soittamalla tiedon, että yksi jäi morula-asteelle ja kaksi joksikin esiblastokystiksi, joita eivät julkisella pakasta eli menivät viemäriin.
Ilmoitin hoitajalle, että raskaustestini muuttui viikossa negaksi. Hän ihmetteli puhelimessa, että miksi olen mennyt testaamaan uudestaan positiivisen testin jälkeen, vähän siihen sävyyn ettei niin saisi tehdä. Nihkeili myös siitä, kun lopetin lääkkeet. Aika julma systeemi, jos olettavat että odottaisin ultraan asti varmistusta epäonnistuneesta raskaudesta, kun verikokeeseen en pyynnöstä huolimatta päässyt. Lisäksi kun lääkkeellisessä kierrossa olisi pitänyt ultraan asti käyttää estradot-laastareita, jotka pahentavat endometrioosia ja luget siihen päälle, jotka nekään ei ole kovin mukavia, saati halpoja. Ihan kuin järjen käyttö ei olisi sallittu, vaan kaikki tehdään tietyllä kaavalla.

Minusta on kans omituista, jos ajatellaan että ihmiset vaan odottaa varhaisultraan asti ja siellä sitten sanotaan, että joo sorry tämä homma on mennyt pipariksi jo monta viikkoa sitten. Itsekin olen testannut tässä välillä ja plussaa näyttää edelleen (eihän sekään tarkoita sitä, että kaikki on hyvin), mutta luo jotain turvallisuuden tunnetta ja toivoa varhaisultraa odotellessa. Mullahan ei oikein ole ollut uskoa tähän, kun kaikki jäi yhden ainoan varaan, pelon sekaisin tuntein odotan reilun viikon päästä olevaa varhaisultraa.

RedCherrylle ja Minnihiirelle pahoittelut epäonnistumisesta... Minnihiiri on mulle kyllä toivonsäde, kun teillä oli esikoisen kanssa niin pitkä tie, mutta onnistuitte lopulta.

Kiva, että meidän tie tuo toivoa jollekin toiselle! Nämä asiat ovat kuitenkin niin hienosäätöä, kun täytyy olla hoitokaava, alkio ja kaikki mahdolliset asiat samaan aikaan kohdillaan, jotta raskaus alkaisi, että ei kannata liian helposti luovuttaa.

Pahoittelut vielä myös sinulle kemiallisesta! Olipas outo suhtautuminen tuolta hoitajalta. Suurinta osaa varmaan kuitenkin jännittää raskauden ensimmäisten viikkojen kulku ja on siksi tarve varmistella asiaa vielä positiivisen testin jälkeenkin.

Jännä tuo alkioiden luokittelu. Itse en ollut sellaisesta kuullutkaan ennen kuin täältä luin kommentteja asiasta. Meillä näkyy kirjattuna tuloksiin vain montako minkä ikäisenä pakastettua alkiota on, ei sen tarkempaa tietoa niistä. Ennen PAS:ia kontrollikäynnillä hoitaja kyllä sanoi, että kolme oikein hyvää alkiota siellä pakkasessa odottelee, mutta en kyllä sitäkään kommenttia osannut tulkita silloin miksikään luokitteluksi.

Tuon voin jotenkin ymmärtää, että lääkkeiden lopettamisesta nihkeillään. Meillä ainakin hyvin selvästi joka välissä sanottu, että ihan sama mitä tapahtuu, lääkkeitä ei lopeteta ilman lääkärin ohjeistusta.
Sitä taas en ymmärrä, miksi verikokeeseen ei ole päästetty. Heti passittivat minut verikokeeseen kun ilmoitin, että kesken taisi mennä. Eikös se olisi kaikkien kannalta helpompi kuin tehdä ultra "turhaan" joskus pitkän ajan päästä.

Nyt on sovittu lääkärin kanssa, että tehdään seuraava pas tähän pian alkavaan kiertoon. Eli kunhan vuoto alkaa, niin aloitan toisesta kiertopäivästä Zumenonin ja sitten tarkistetaan kohdun limakalvon paksuus kierron 10.-11. päivänä. Veikkaan, että siirto menee marraskuun vikalle viikolle. Pakkasessa on vielä kaksi blastoa, joten hyvin todennäköisesti siirtoon päästään.

Tosi hienoa, että saitte suunnitelman! :smiley-bounce012
Meillä on taas samankuuloiset hoitopolut.
Katotaan josko mekin saadaan blastoja :)

Jännä tuo alkioiden luokittelu. Itse en ollut sellaisesta kuullutkaan ennen kuin täältä luin kommentteja asiasta. Meillä näkyy kirjattuna tuloksiin vain montako minkä ikäisenä pakastettua alkiota on, ei sen tarkempaa tietoa niistä. Ennen PAS:ia kontrollikäynnillä hoitaja kyllä sanoi, että kolme oikein hyvää alkiota siellä pakkasessa odottelee, mutta en kyllä sitäkään kommenttia osannut tulkita silloin miksikään luokitteluksi.

Meillä ei myöskään ole kerrottu luokituksista. Enkä oo kamalasti kysellytkään. Olen siinä uskossa ettei epämääräisiä pakasteta, vaan niiden pitää olla sen näköisiä että niistä voisi hyvin tulla vauvoja. Voin hyvin olla väärässä, mut ite saan lohtua siitä että Nykästä lainatakseni jokanen tsäännsi on mahdollisuus...
Ja onhan täälläkin monella käynyt niin, että vauva on saatu siitä kaikista epämääräisimmän näköisestä alkiosta. Mistä näistä tietää, ylemmän kädessä tuntuu olevan. Vaikkei ylempiin voimiin uskokaan...

Takaisin