Pakastealkion siirto (PAS)

Käytä sitä paketin laitetta 😊 mulla se joskus valitti ekasta tikusta ettei tunnista ja se meni roskiin, mut tokan tunnisti.
Mjoo pitää sitä… mutta toi monitori on mulla ollu käytössä sen takia et seurailen sen kans juttuja… meni tää kierto ny sit vähä näin, mutta selkeästi nyt sain kuitenkin tikutettua oviksen, niin sehän se tärkein on:)

Se laite, joka tuli samassa paketissa tikkujen kanssa?
Ei kun se mun clearbluen monitori… mä luulen, että tässä nyt meni vähän jutut sekaisin … kuvassa monitori…

Liitteet

• IMG_8145.jpeg
    IMG_8145.jpeg
    162.6 KB · Katsottu: 102
Ei kun se mun clearbluen monitori… mä luulen, että tässä nyt meni vähän jutut sekaisin … kuvassa monitori…
Tuollaista en ookaan ennen nähnyt. Mut onneksi sait oviksen kiinni.

Täällä on ilmeisesti dpo6 ja aivan oireetonta. Tuntuu ettei oo voinut tärpätä, mut tiedä tuota sitten. Torstaina meinasin ekan kerran testata, koska sillon ei enää ovitrelle näy. Ostin Raskauskeijulta mun luottotikkuja: niillä oon saanut plussat dpo9 ja dpo11 mun aiemmissa raskauksissa 😊 Jos vaikka toisi hyvää onnea.

Äh, täällä alkoi kesken menopurin vuoto taas kerran eli 9 päivää edellisestä vuodosta? Ja siellä oli hyvä limakalvo ja follikkeli perjantaina? Eipä siis PAS vähään aikaan. Mieli on täynnä kysymyksiä ja tänään onneks lääkäri soittaa. Mietinpähän vaan, hajosko mun kroppa ja kohdunkaula siitä lääkkeellisestä tyhjennyksestä vai onko mulla jo kohdunkaulansyöpä. Ei siellä mitään polyyppiakaan ollu😭
Täytyy keskustella lääkärin kanssa nyt, mutta kieltämättä pelottaa.

Äh, täällä alkoi kesken menopurin vuoto taas kerran eli 9 päivää edellisestä vuodosta? Ja siellä oli hyvä limakalvo ja follikkeli perjantaina? Eipä siis PAS vähään aikaan. Mieli on täynnä kysymyksiä ja tänään onneks lääkäri soittaa. Mietinpähän vaan, hajosko mun kroppa ja kohdunkaula siitä lääkkeellisestä tyhjennyksestä vai onko mulla jo kohdunkaulansyöpä. Ei siellä mitään polyyppiakaan ollu😭
Täytyy keskustella lääkärin kanssa nyt, mutta kieltämättä pelottaa.
Ikävää, jos hoitokierto menee myttyyn. Jos siellä on kunnon vuoto päällä, niin tuskin kyseessä on kohdunkaula, joka vuotaa. Itsellä ainakin on taipumusta stressaantuneena alkaa kehitellä kaikkia katastrofiajatuksia ja vakava sairastuminen on niistä itsellä yleisin. Vagushermon rauhoittamisesta on varmasti apua. Siitä löytyy lisätietoa esim. aivoliiton sivuilta. Nopea vinkki on tehdä hengitysharjoituksia: syvä sisäänhengitys. Pidätys. Uloshengitys pitkästi ja hitaasti. Liikaa ei niitäkään kannata tehdä jos on taipumusta hyperventiloida.

Ja aina tietty kaikki murheet on hyvä jakaa lääkärin kanssa!

Huomenta ☺️ Täällä pp6, dpo12 ja en oikein osaa sanoa onko oireita vai ei😬 Terolutit tukilääkkeenä ja siinä listatut sivuoireet ainakin toteutuu, ja nehän ovat tietty myös raskauden oireita, että en sitten tiedä kummasta on kyse🤷🏻‍♀️😅
- eli on ollut migreeniä, vatsaoireita, ärtyneisyyttä, rinnat aina välillä (?) kipeähköt.
Pp2 tienoilla tuntui aika kovaakin vihlontaa, eilen oli menkkamaista jomottelua, paineen tunnetta jatkuu tänäänkin.

Virallinen testipäivä on vasta 4.3. Viime kierrossa testasin vasta virallisena (negan) joten nyt ajattelin testata jo viikonloppuna tilannetta..
Mitä muille piinailijoille kuuluu? 😌

Ps. Nää keskustelupalstat antaa kyllä paljon vertaistukea, kun hakee tietoa hoitojen eri vaiheista ja piinapäivien vaihtelevista oireista, kiitos kun jaetaan 😍

Täällä tuli dpo10 Raskauskeijun herkkään testiin ihan testiajalla vaaleanpunainen haamu 😍 kuvassa harmaampi mutta livenä näkee vaaleanpunaisen värin. Kiinnittymisen yritystä on siis ainakin (ei kai ovitrelle voi enää näkyä herkässä testissä kun aikaa on kulunut pistospäivä+10pv?). Nythän tää piinailu vasta alkaa… Virallinen testipäivä 5.3. Oireita en oikein voi arvailla koska oon ollut nyt muutaman päivän vatsataudissa. Maha on kipeä ja mikään ei maistu - erityisesti kahvi, vaikka oon kahvin suurkuluttaja.

@Minmar pidän peukkuja sulle!

Liitteet

• IMG_0999.jpeg
    IMG_0999.jpeg
    742.8 KB · Katsottu: 113
Täällä tuli dpo10 Raskauskeijun herkkään testiin ihan testiajalla vaaleanpunainen haamu 😍 kuvassa harmaampi mutta livenä näkee vaaleanpunaisen värin. Kiinnittymisen yritystä on siis ainakin (ei kai ovitrelle voi enää näkyä herkässä testissä kun aikaa on kulunut pistospäivä+10pv?). Nythän tää piinailu vasta alkaa… Virallinen testipäivä 5.3. Oireita en oikein voi arvailla koska oon ollut nyt muutaman päivän vatsataudissa. Maha on kipeä ja mikään ei maistu - erityisesti kahvi, vaikka oon kahvin suurkuluttaja.

@Minmar pidän peukkuja sulle!
Hui jännää! Meillä sama virallinen testipäivä. Ajattelin olla niin hurja, että testaan vasta virallisena päivänä 😁

Hui jännää! Meillä sama virallinen testipäivä. Ajattelin olla niin hurja, että testaan vasta virallisena päivänä 😁
Mä oon tällainen himotestaaja 🙈 kahden ekan kohdalla tosiaan dpo9 ja dpo11 tuli ekat haamuplussat. Kemiallisessa joulukuussa tais vasta dpo12 näkyä herkässä testissä viivaa, joten siinä mielessä tän aamun tulos lupailis parempaa. Mut ei kannata vielä innostua… mä meinaan tikuttaa näitä liuskoja joka päivä niin näkee mihin suuntaan viiva menee. Ja ehkä sit digi virallisena päivänä jos sillon vielä liuskoissa viivaa näkyy.

Mä oon tällainen himotestaaja 🙈 kahden ekan kohdalla tosiaan dpo9 ja dpo11 tuli ekat haamuplussat. Kemiallisessa joulukuussa tais vasta dpo12 näkyä herkässä testissä viivaa, joten siinä mielessä tän aamun tulos lupailis parempaa. Mut ei kannata vielä innostua… mä meinaan tikuttaa näitä liuskoja joka päivä niin näkee mihin suuntaan viiva menee. Ja ehkä sit digi virallisena päivänä jos sillon vielä liuskoissa viivaa näkyy.
Ai pp4 näkyi jo?! 😍

Meillä on siirto huomenna. Miten seuraavat kaksi viikkoa pysyy housuissaan?

Ai pp4 näkyi jo?! 😍

Meillä on siirto huomenna. Miten seuraavat kaksi viikkoa pysyy housuissaan?
Mulle siirrettiin nelipäiväinen eli onks se sit pp6 kun testasin? 10pv ovulaatiosta kuitenkin 😊 tänään samanlainen haamulainen testissä dpo11

Me ollaan kylpylässä tällä hetkellä. Vähän arkailin tänne tuloa mut lääkäri vakuutti, että ihan normaalia elämää vaan niin ei kai siinä muu auta. Sanoi et jos on jotain vuotoja niin sit ei.

Ja tsemppiä siirtoon!

Voiko alkionsiirron jälkeen mennä uimaan? Koitan keksiä ohjelmaa piinapäiville. Ei varmaan heti, mutta milloin voi?
Tää on ihan mutu, ei mitään tietoa, mutta päivä tai kaksi? Ja ehkä eniten varmuuden vuoksi kuin minkään suuren riskin takia?

Voiko alkionsiirron jälkeen mennä uimaan? Koitan keksiä ohjelmaa piinapäiville. Ei varmaan heti, mutta milloin voi?
Mä luulisin että kun on PAS voi hyvin mennä uimaan ja saunaan jo pari päivää siirron jälkeen, kun ei ole tuoresiirron tulehdusriskiä 😊 Mun mielestä Suomessa lääkärit ovat aika sallivia PASin jälkeisten aktiviteettien kanssa, multa kiellettiin ainoastaan benjihypyt (ei ollut just tuolloin suunnitteilla 😅). Mutta esim. Jenkeissä ollaan kyllä tarkempia suositusten kanssa.
ChatGPT sanoo että 48h-1vk kannattaisi välttää PASin jälkeen uimista. Monessa muussa asiassa ChatGPT on onnistunut olemaan hyvä lähde, kun yhdistää loputtoman määrän eri lähteitä, tutkimuksia ja eri maiden suosituksia 😃

Tsemppiä siirtoon ja paljon tarrasukkia 🌈

Takaisin