Pakastealkion siirto (PAS)

Pitihän se testata päivää ennen virallista testipäivää ja kyllähän sieltä positiivinen tuli. Verikoe varattu ensi maanantaille, joten siihen asti saa vielä jännittää 🤞
Ihanaa, onnea! :smiling-eyes: Peukut pystyssä, että pysty matkassa.

Mullakin tuli tänään plussa, tosin ovulaatioplussa. Siirtoon siis päästään ensi viikolla.

Pitihän se testata päivää ennen virallista testipäivää ja kyllähän sieltä positiivinen tuli. Verikoe varattu ensi maanantaille, joten siihen asti saa vielä jännittää 🤞
Onneksi olkoon! 👏♥️ Toivottavasti verikokeen jälkeen jännitys hellittää

Mulla on perjantaina virallinen testipäivä. Uskon kyllä se on olevan negatiivinen, tein dp10 testin kun en malttanut odottaa. Oli negatiivinen ja ei ollut edes haamun haamua. Mutta eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka perjantaina näkyisi jotain 🤞

Onneksi olkoon! 👏♥️ Toivottavasti verikokeen jälkeen jännitys hellittää

Mulla on perjantaina virallinen testipäivä. Uskon kyllä se on olevan negatiivinen, tein dp10 testin kun en malttanut odottaa. Oli negatiivinen ja ei ollut edes haamun haamua. Mutta eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka perjantaina näkyisi jotain 🤞
Jos et tarkoita pp10, niin Dpo10 ei todellakaan välttämättä näy mitään, toivottavasti testipäivänä tulee sinulle plussa!🌈 Monet saavat haamuja jo dpo9, mutta laitan tähän oman testisarjani, jossa tuo ylin haamujen haamu on alkion ultramittausten perusteella dpo12, seuraavat dpo13 ja 14, sitten 16 ja 19. Ultrassa rv 8+5 oli kaikki oikein mallikkaasti, nyt rv 11+5.

Liitteet

• IMG_20241008_090130_edit_39863963919437.jpg
    IMG_20241008_090130_edit_39863963919437.jpg
    59.1 KB · Katsottu: 36
Tsemppiä @Kultakala91! Toivottavasti testi muuttuu plussaksi!

Stressaamisen mestari täällä hei… Onko kellekään käynyt niin että ultrassa nähty johtofolli (mulla eilen 17mm) ja seuraavana päivänä (mulla tänään) ovistestissä plussa ja silti kun olisit mennyt siirtoon niin ovulaatiota ei olisikaan tapahtunut ja siirtoa ei ois voinut tehdä? Voiko ovistestiin luottaa että ovis on tapahtunut ja kaikki ok? En tiedä ymmärtääkö tästä mun selityksestä mitään. :Grimacing Face: Mulla on vaan ollut pari päivää hirveän työstressi ja ovisoireita ei oo tuntunut, niin kuin yleensä, niin miten et oisko mahdollista ettei ovista tapahdukaan vaikka testi näytti plussan.

Kiitos @Onnenomena ja @bluebe rauhoittelusta. Täällä foorumilla niin monella on ollut haamuviivoja dp10 päivänä, niin se varmaan on muokannut myös omia odotuksia. Kuitenkin tietää miten henkilökohtaista tuo hCG-hormonin kasvu on 🙈

Huomenna on vasta virallinen testipäivä, mutta tänään aamulla oli fiilis että pakko saada tietää. Suureksi yllätykseksi tulikin ensimmäinen plussa ikinä!

Liitteet

• Screenshot 2024-11-28 at 10.30.37.png
    Screenshot 2024-11-28 at 10.30.37.png
    515.8 KB · Katsottu: 55
Kiitos @Onnenomena ja @bluebe rauhoittelusta. Täällä foorumilla niin monella on ollut haamuviivoja dp10 päivänä, niin se varmaan on muokannut myös omia odotuksia. Kuitenkin tietää miten henkilökohtaista tuo hCG-hormonin kasvu on 🙈

Huomenna on vasta virallinen testipäivä, mutta tänään aamulla oli fiilis että pakko saada tietää. Suureksi yllätykseksi tulikin ensimmäinen plussa ikinä!
Upea viiva, paljon onnea ja tarrasukkia pienelle ❣️🥳

Täällä ilmestyn taas linjoille.
Tsemppiä kaikille!

Mulla todettiin heinäkuussa kkm ja lokakuussa oli tulokseton siirto. Näin jälkikäteen ajatellen siinä olikin kaikki vialla. Kierto oli epäselvä, ovulaatiota en meinannut bongata ja stressi oli ihan mahdotonta. Töissä oli kiirus ja tytär sairastui keuhkokuumeeseen. 😅 Lisäksi jouduin vaihtamaan tukilääkkeen lennosta.

Nyt mulle tehtiin tänään siirto ja nyt kierto varmistettiin letrotsolin avulla. Fiilis on ainakin hyvä, nyt vain jännitetään. Tänään siirrettiin viimeinen blastokysti.

Hei!

Muistatteko milloin alkio kiinnittyy, kun siirretään blastokysti? Ja ihan mielenkiinnosta, minkälaisia oireita teillä on ollut ajatellun kiinnittymisen aikaan?

Mä yritän kovasti ajatella positiivisesti ja yritän löytää merkkejä kiinnittymisestä, eikä tukilääkkeen vaikutuksista.

Hei!

Muistatteko milloin alkio kiinnittyy, kun siirretään blastokysti? Ja ihan mielenkiinnosta, minkälaisia oireita teillä on ollut ajatellun kiinnittymisen aikaan?

Mä yritän kovasti ajatella positiivisesti ja yritän löytää merkkejä kiinnittymisestä, eikä tukilääkkeen vaikutuksista.
Alkio kiinnittyy yleensä n. 6-8 päivän ikäisenä, toki vaihtelua voi olla. Eli jos siirretty vaikka 6 päiväinen, se voi kiinnittyä hyvinkin nopeasti siirron jälkeen.

@Pöllöliini Alkio kiinnittyy kai noin 7pv ikäisenä eli blastoilla 1-2pv siirrosta. Mä en oo koskaan huomannut mitään kiinnittymiseen viittaavaa, joten oirearvailuun en oikein voi osallistua.. Mutta mulla pitäis olla huomenna siirto niin tuun sitten piinailemaan yhdessä! 😊
Alkio kiinnittyy yleensä n. 6-8 päivän ikäisenä, toki vaihtelua voi olla. Eli jos siirretty vaikka 6 päiväinen, se voi kiinnittyä hyvinkin nopeasti siirron jälkeen.
Kiitos molemmille vastauksista! Mulle siirrettiin 5-päiväinen. Mulla oli jo illalla tuntemuksia, jotka siis todennäköisesti olivat sit jotain muuta. 😅

Mulla aikaisemmissa lähteneissä raskauksissa (epäonnistuneessa ei oiretta ollut) on ollut ns. samaan aikaan pientä vuotoa ja innostuin. Siis heti siirtopäivän iltana ja seuraavana päivänä. Mutta nyt ei ole menkkasärkyä, edes pientä, mitä edellisissä on ollut heti siirtopäivästä alkaen. Eilen kylläkin alaselkäsärkyä.

Ja @bluebe, kohta piinaillaan yhdessä! Tsemppiä huomiseen!

Kiitos molemmille vastauksista! Mulle siirrettiin 5-päiväinen. Mulla oli jo illalla tuntemuksia, jotka siis todennäköisesti olivat sit jotain muuta. 😅

Mulla aikaisemmissa lähteneissä raskauksissa (epäonnistuneessa ei oiretta ollut) on ollut ns. samaan aikaan pientä vuotoa ja innostuin. Siis heti siirtopäivän iltana ja seuraavana päivänä. Mutta nyt ei ole menkkasärkyä, edes pientä, mitä edellisissä on ollut heti siirtopäivästä alkaen. Eilen kylläkin alaselkäsärkyä.

Ja @bluebe, kohta piinaillaan yhdessä! Tsemppiä huomiseen!
Ainiin nuo oireet unohdin tuosta viestistäni. Oon merkannut jokaisen dpo:n oireet ylös (😅) ja mulla siirrettiin siis viimeksi 6 päiväinen alkio. Dpo6-7 ei mitään, dpo8 yksi isompi nippaisu ja dpo9 pieniä nippailuja. Dpo11 tuli eka hailura viiva ja tästä nyt siis menossa rv15 ❤️

Nippaisuja mulla muuten on ollut tänää oikealla puolella, oletettavasti munasarjoissa. Mut juuri sieltä puolelta missä ovulaatio oli. Kai liittyy vaan siihen? 🤔

Ja ihanaa, että sulla @Kauramuro onnistui. 😍
Oon huomannut että noita nippailuja mulla on ollut enemmän ja vähemmän joka siirrossa. Tämän siirron jälkeen tuli myös rinnat aavistuksen aroiksi jo dpo9, se oli ehkä ainoa sellainen selkeästi eroava oire negoihin/kemiallisiin nähden. Tsemppiä sinne piinailuihin! 🥰

Hei, täällä on varmaan kokemusta tuoresiirron jälkeisestä PAS:sta. Voidaanko se yleensä tehdä jo tuoresiirtoa seuraavaan kiertoon vai onko tapana pitää välikierto? 🤔

Täällä sitä nyt piinaillaan 6 päivän ikäinen alkio kohdussa :smiling face with heart-eyes: Olo on ihan epätodellinen!

Mulla on ollut yli kaksi viikkoa flunssaa ja sen jäljiltä edelleen yskää. Välillä oon pitkäänkin yskimättä mutta välillä tulee kunnon puuskat. Nyt sitten jännittää, että voiko tuo kova yskiminen vaikuttaa alkion kiinnittymiseen… Onko kellään tietoa?

Täällä sitä nyt piinaillaan 6 päivän ikäinen alkio kohdussa :smiling face with heart-eyes: Olo on ihan epätodellinen!

Mulla on ollut yli kaksi viikkoa flunssaa ja sen jäljiltä edelleen yskää. Välillä oon pitkäänkin yskimättä mutta välillä tulee kunnon puuskat. Nyt sitten jännittää, että voiko tuo kova yskiminen vaikuttaa alkion kiinnittymiseen… Onko kellään tietoa?
Jos tarkoitat yskän mekaanista liikettä, ei vaikuta mitenkään! Alkio on kohdun limakalvon poimuissa ja se ei "putoa" sieltä millään tavalla, ei yskiessä, ei vessassa käydessä jne.

Samoin monet ovat plussanneet flunssasta huolimatta, myös allekirjoittanut.

Tarrasukkia pienelle! 🌈

Jos tarkoitat yskän mekaanista liikettä, ei vaikuta mitenkään! Alkio on kohdun limakalvon poimuissa ja se ei "putoa" sieltä millään tavalla, ei yskiessä, ei vessassa käydessä jne.

Samoin monet ovat plussanneet flunssasta huolimatta, myös allekirjoittanut.

Tarrasukkia pienelle! 🌈
Kiitos! Tää huojensi mieltä :) Vaikka toki mäkin järjellä tuon ymmärrän, mutta näitä juttuja on monesti aika vaikea vaan järjellä miettiä kun on niin paljon tunteita ja toiveita pelissä.

Hei!

Mulla oli sellasia ihan pienen pieniä nipistyksiä ihan kuin joku vatsan sisällä nipistäisi oikealla puolella. Ajattelin, että ovat vain kipuja oikealta löydetystä endometrioomasta. Plussan jälkeen nää nipistelyt jatkui vaan, ja raskaus laittaa kuitekin laittaa endon ns. lepotilaan.

Mitään muita merkkejä ei sitten oikeastaan ollutkaan, paitsi väsymys.

Mulla oli sellasia ihan pienen pieniä nipistyksiä ihan kuin joku vatsan sisällä nipistäisi oikealla puolella. Ajattelin, että ovat vain kipuja oikealta löydetystä endometrioomasta. Plussan jälkeen nää nipistelyt jatkui vaan, ja raskaus laittaa kuitekin laittaa endon ns. lepotilaan.

Mitään muita merkkejä ei sitten oikeastaan ollutkaan, paitsi väsymys.
Kiitos!
Mulla on ollut nyt nipistyksiä molemmilla puolilla vatsaa, vaikka vasemmalla ei ollut mitään toimintaa ultran mukaan.
Oon yllättävän positiivisesti suhtautunut tähän kiertoon, mutta nyt multa puuttuu kaksi takuuvarmaa merkkiä (tai ollut joka raskaudessa), menkkakipuilu ja älytön turvotus, niin alkaa negatiivisuus palata. Muita oireita ei aikaisemmin alussa oikeastaan ollutkaan.
Nyt on ollut ajoittain alaselkäsärkyä varsinkin kun rauhoittuu. Mut voi olla myös flunssaa mikä iski päälle.

Mitä @bluebe kuuluu? Onko ollut tuntemuksia?

Takaisin