Pakastealkion siirto (PAS)

Ja spämmätään nyt vielä kerran että onko täällä tietoa millaiset jonot tällä hetkellä Hus alueella on noihin pas-siirtoihin? Tai miten kauan suunnittelukäynti ä pitää odotella?

Ja spämmätään nyt vielä kerran että onko täällä tietoa millaiset jonot tällä hetkellä Hus alueella on noihin pas-siirtoihin? Tai miten kauan suunnittelukäynti ä pitää odotella?
Kesällä ainakin soitosta suunnittelukäyntiin oli reilu 1kk (vaan 2 viikkoa 1-vuotissynttäristä) ja sit siirtoon pääs heti seuraavasta kierrosta. PASeihin ei kai lähtökohtaisesti tarvii jonottaa. Joskus voi käydä huono tuuri ja ultra-aikaa ei meinaa löytyä ni siirtyy kierrolla.

Kesällä ainakin soitosta suunnittelukäyntiin oli reilu 1kk (vaan 2 viikkoa 1-vuotissynttäristä) ja sit siirtoon pääs heti seuraavasta kierrosta. PASeihin ei kai lähtökohtaisesti tarvii jonottaa. Joskus voi käydä huono tuuri ja ultra-aikaa ei meinaa löytyä ni siirtyy kierrolla.
No oho, wau 😀 toi on ollut nopeaa. Ompa hieno juttu!

Edit. Luulin soittaneeni viimeksi loppukeväästä mut olikin kesäkuuta ja siitä suunnitteluaika 2kk päähän. Eli aika nopeasti

Mut mites muuten, pitääkö edellisestä synnytyksestä olla joku tietty aika? Just toi 1v. vai miten menee? Imetys ei itsellä ole esteenä kun vauvan terveydellisistä syistä en voinu häntä imettää

Muokattu viimeksi:
No oho, wau 😀 toi on ollut nopeaa. Ompa hieno juttu!

Edit. Luulin soittaneeni viimeksi loppukeväästä mut olikin kesäkuuta ja siitä suunnitteluaika 2kk päähän. Eli aika nopeasti

Mut mites muuten, pitääkö edellisestä synnytyksestä olla joku tietty aika? Just toi 1v. vai miten menee? Imetys ei itsellä ole esteenä kun vauvan terveydellisistä syistä en voinu häntä imettää
Joo ohje oli että vuosi synnytyksestä ja imetys loppu.

Mullakin siirto onnistui ja nyt odotellaan! Virallinen testipäivä mulla 27.11, siihen asti pitäisi kai jaksaa 😂😅 Huomasi muuten hyvin että monta tapaa tehdä nämä hoidot. Samoilla lähtötiedoilla lähdin tähän PASiin, mutta ohjeistus eri kuin ekalla kerralla (eri lääkärit PASissa).
Onpa jännä miten vaihtuu niin paljon lääkäristä ja missä hoidot tehdään. Mulle taas annettiin testipäiväksi 29.11.

@Fiufau PAS-kiertoihin ei kaiketi tarvitse odottamalla odottaa jonossa. Jos lapsen syntymän jälkeen kaikki alkiot olisi käytetty niin sitten pitäisi saada uudestaan lähete ja kaikki.

Kiitos kaikille ❤️ eli vähintään pitäisi siis huhtikuulle odotella 😕 toki eihän siitä haittaa ole vaikka soitella jo nyt ja kysellä antaako aikoja ja voishan sen itse suunnittelukäynnin kuitenkin hoitaa alta pois jos siihen suostuvat. Joka tapauksessa oon tähän passin suuntaan kallistumassa enempi kuin luomu yritykseen vaikka menisi ens kesälle.

Kiva, jos pas-suunnitteluaikaa ei enää tarvitse odottaa. Itse ilmoittauduin suunnittelukäyntiin samana päivänä kun lapsi täytti 1 ja suunnitteluaika saatiin 3 kk päähän ja ensimmäiseen siirtoon pääsimme kun lapsi oli 1 v 5 kk. Näin 2023.

2023 kesällä soitin ja sain ajan elokuun loppuun pas suunnitteluun. Sen jälkeisestä kierrosta olisi voinut ilmoittautua pasiin jos kaikki olisi ollut hyvin. Mut oli epäilys polyypista ja lopulta helmikuussa päästiin siirtoon.

Vaikuttaisi että 2023 on joutunut odottamaan/jonottamaan hieman pidempään mitä nyt. Mä taidan valmistautua ens viikolla soittamaan ja kyselemään etenemisestä vaikka vauva täyttääkin 1v vasta huhtikuussa. Mut jos tosiaan saisi sen suunnittelukäynnin jo aikaisemmin että vois heti huhtikuusta ilmoittautua hommaan ja todennäköisesti kuitenkin pitää verikokeita ym ottaa ennakkoon niin mieluusti nekin hoitaisi pois alta jos vaan mahdollista. Äkkiäkös sitä ollaan jo ensi vuodessa kun on joulut ja kaikki välissä mitä odotella

Vaikuttaisi että 2023 on joutunut odottamaan/jonottamaan hieman pidempään mitä nyt. Mä taidan valmistautua ens viikolla soittamaan ja kyselemään etenemisestä vaikka vauva täyttääkin 1v vasta huhtikuussa. Mut jos tosiaan saisi sen suunnittelukäynnin jo aikaisemmin että vois heti huhtikuusta ilmoittautua hommaan ja todennäköisesti kuitenkin pitää verikokeita ym ottaa ennakkoon niin mieluusti nekin hoitaisi pois alta jos vaan mahdollista. Äkkiäkös sitä ollaan jo ensi vuodessa kun on joulut ja kaikki välissä mitä odotella
Minäkin kysyin, jos suunnitteluaika ja verikokeet olisi voitu hoitaa ennen kuin lapsi täytti 1, mutta ei. Imetys oli loppunut kuukausia sitten, eli se ei ainakaan ollut syynä.

Minäkin kysyin, jos suunnitteluaika ja verikokeet olisi voitu hoitaa ennen kuin lapsi täytti 1, mutta ei. Imetys oli loppunut kuukausia sitten, eli se ei ainakaan ollut syynä.
No voihan hitsi 😐 ompas mälsää kun kesä tulee niin äkkiä vastaan ja sit on kaikki sulut taas.

Mut soitan kuitenkin tuonne ja kyselen vähän etenemisestä ja Voisko ne varata sen suunnittelukäynnin edes vaikka nyt jo kalenteriin vaikka sinne huhtikuulle jo

Mäkin jotenkin ohjeista käsitin että yhteydenotto vasta kun on kulunut se 1v synnytyksestä. Mutta pitääkin vielä tarkistaa miten se oli. Mä nyt joka tapauksessa vielä imetän, joten se pitäisi pikkuhiljaa ajaa alas ennen sitä...

Aateltiin kanssa melko pian ilmoittautua PAS, kun mun ikä tulee kanssa vastaan. Ei ne mahikset ainakaan odottamalla parane ja tosiaan edellisestä IVF-kierroksesta jäi useampi alkio pakkaseen.

Mäkin jotenkin ohjeista käsitin että yhteydenotto vasta kun on kulunut se 1v synnytyksestä. Mutta pitääkin vielä tarkistaa miten se oli. Mä nyt joka tapauksessa vielä imetän, joten se pitäisi pikkuhiljaa ajaa alas ennen sitä...

Aateltiin kanssa melko pian ilmoittautua PAS, kun mun ikä tulee kanssa vastaan. Ei ne mahikset ainakaan odottamalla parane ja tosiaan edellisestä IVF-kierroksesta jäi useampi alkio pakkaseen.
Jep, ei se soittaminen ja varmistaminen mitään kuitenkaan haittaa. Ja just jos ikä alkaa tulla vastaan niin mitä nopeammin sen parempi vaikka pakastealkiot olisikin priimaa niin kyllähän se kroppa kuitenkin vanhenee 🫤 Tsemppiä!

Itehän en ole mitään ohjeita klinikalta saanut kun on nuo kaksi luomuraskautta välissä, niin periaatteessa mulla ei tätä 1v. tietoa ole 🤭

Takaisin