Painonpudotusryhmä

Hitto tää on jotenki hankalaa 😅 oon nyt jotenkin onnistunut kuitenki saamaan aamupainon n 80kg. On vähän yli tai alle,meidän eidigivaaka, ei ole aina järin tarkka. Mutta taitaa olla alinpaino sitten viime raskauden puolen välin 😅 koitan nyt tästä poimia jotan motivaatioita.

@litranmitta oliko sulla joku tietty punnituspäivä vai miten teet? Itse olen nyt punninnut harvemmin, ja mietin kivasti mikä ois tässä paras. Kahden viikon välein näkyisi selkein tulos, ja se vois motivoida, mutta maltanko olla punnitsematta niin pitkään. Ajattelin kokeilla.

Mulla se et punnitsen joks päivä motivoi paremmin kuin se kshfdn viikon välein. Suhtsudun lukemuin varauksella ja kstson pitemmän ajan kehitystä, mut päivittäinen punnitus pitää ajatukset projektissa.

Meillä ivf aloitus kosahti, koska olin lihonut liikaa. Nyt alkaa siis ozempic ja sen myötä projektissa tauko, koska lopetuksesta vielä 3kk karenssi ennen ivf jatkoa. Onko muilla kokemusta näistä laihdutuslääkkeistä?

Hitto tää on jotenki hankalaa 😅 oon nyt jotenkin onnistunut kuitenki saamaan aamupainon n 80kg. On vähän yli tai alle,meidän eidigivaaka, ei ole aina järin tarkka. Mutta taitaa olla alinpaino sitten viime raskauden puolen välin 😅 koitan nyt tästä poimia jotan motivaatioita.

@litranmitta oliko sulla joku tietty punnituspäivä vai miten teet? Itse olen nyt punninnut harvemmin, ja mietin kivasti mikä ois tässä paras. Kahden viikon välein näkyisi selkein tulos, ja se vois motivoida, mutta maltanko olla punnitsematta niin pitkään. Ajattelin kokeilla.
Mä oon välillä punninnut joka aamu, koska mulla vaihtelee päivittäin ihan hirveesti paino. Seuraan sitä että "uusi alin" tulee joskus näkyviin. Nyt tää pari viikkoa häiden jälkeen meni ihan makoiluksi ja herkkujen syönniksi. Ei siis houkuta mennä vaa'alle kattomaan mihin asti on noussut 😅 toisaalta kun menis ja alottais aamupainot uudestaan niin motivois pysymään terveellisenä, koska suola ja höttöhiilari näkyy välittömästi +1kg turvotuksena 🙈 mut varmaan ens viikolla koitan rohkastua taas vaa'alle. Parin viikon väli on toisaalta myös hyvä, vähän silleen puolensa molemmissa 😅

Hyvin yritetty viikon työ oli mukava päättää vetäsemällä pizza 😏😂😂😂 eilisen energiasaanti siis varmaan 3500, hupsis 😂 no, yksi pizza joskus kun haluttaa on parempi kuin ensin kieltäytyä ja sitten viikko elää pizzalla. Aina voi seuraavalla aterialla jatkaa terveellisesti 😊

30.5 aamupaino 70,9
3.6 päiväpaino 73,6

Viikonloppuna vähän herkuttelin ja ennen tämän päivän punnitusta olin vetänyt lautasellisen törkeän hyvää pastaa. No, askeleitakin tuli 15 000 ja työpäivän lopuksi varmaan total on siellä 18000 että eiköhän se jokusen pastan polta se kävely 😁

Suosittelen että otat painon vaan aamulla vessakäynni jälkeen ilman vaatteita ennen kuin mitään on laittanut suuhun, muina aikoina otettu paino ei kerro oikeastaan mitään koska kaikki ruoka, juoma jne vaikuttaa. Mä myös katson aina viikon keskiarvoa (käyn vaa’alla joka päivä) koska painonvaihtelu päivien välillä on normaalia vaikka kuinka ottaisi about samaan aikaan ja samoissa olosuhteissa.

Edit. Oli näköjään muutakin keskustelua tästä koska kannattaa punnita. Mä noudatan mun PT:n suositusta eli joka aamu about samaan aikaan, eli heti herättää vessakäynnin jälkeen ilman vaatteita. Paino voi vaihdella päivän mukaan riippuen kierrosta, kehon nestetasapainosta jne, ja sen takia jos punnitsee esim kerran viikossa niin voi olla että ekalla kerralla on punninnut ”hyvänä” päivänä ja tokalla kerralla ”huonona”, jolloin se ero voi olla esim +-0, mutta jos olisi punninnut joka päivä, niin voisi huomata että painon keskiarvo on laskenut vaikkapa jopa 1kg. Esim jos katson omia painojani aiemmin keväältä, niin eräänä lauantaina on ollut 85.8kg. 4vk tästä lauantaina se on ollut 85.1kg. Näin ollen jos nämä olisi olleet ainoat punnitukset, tai lauantai olisi mun punnituspäivä niin olisin ajatellut että paino tippunut 700g neljässä viikossa. Mutta kun katson näiden viikkojen keskiarvoa, niin keskiarvollisesti paino on tippunut 1,5kg eli yli tuplat tuosta jos katsoisin vain tiettyjen päivien painoa.

—-

Mulla nyt ollut vihdoin joku putki päällä. 7 viikkoa putkeen nyt ollut paino laskusuunnassa, kokonaispudotus siinä ajassa nyt noin 3,5kg. Vähän hitaampi tahti kun toivoisin, mutta sentään alaspäin.

Muokattu viimeksi:
@Olive joo kotona otan aina aamupainon nakkena vessassakäynnin jälkeen. Tuon päiväpainon laitoin nyt muuten vaan, kun kävin työterveydessä iltapäivällä.

Mä olen aina kaikista laihdutuskeskusteluista lukenut miten pari huonosti suunniteltua päivää tuo ainakin sen 2kg takaisin tai heti jos herpaantuu ruokavalio/liikkuminen/tms. Niin homma tyssää täysin. Mut mulla on ollut tasainen lasku koko ajan. Nyt on pitempään ollut 70-71 et kai se kutosella alkava luku sieltä kesän aikana ilmestyy.

1 kk rötväämistä niin +4 kg 🫣😅 joopa, onneks kaks kiloa siitä on pöhöä minkä saan parissa päivässä - viikossa puhtaasti syömällä pois. Oli pakko tänä aamuna aloittaa taas vaa'alla käynti, että saa jotain kontrollia elämään ja motivaatiota kiristelyyn. Ja samalla hyvä realitycheck myös toisinpäin sille, kun oma olo väitti että oon napannu seittemän kaheksan kiloa kuukaudessa, että ei se pitänykään paikkaansa ja mitään isoa pahaa vahinkoa ei ookaan tapahtunut 🙏🏼🌈

Mulla menee nyt raskautumisen vuoksi laihduttaminen enemmän vain ruokavalioremontiksi. Periaatteessa siis samaa mitä olen haaveillut tässä koko ajan. Eli edelleen haasteena on jättää herkut pois. Haluaisin vetää niin radikaaliksi, että teen raskauden mittaisen herkkulakon. Söin tämä painon ihan vain herkuilla viime raskaudessa ja pelkään, että teen saman uudestaan. Mutta jos asennoituisin niin, että se on tavallaan ruokarajoite raskauteen liittyen. (Mikä Periaatteessa pitää paikkansakin, pitäisi syödä terveellisesti). Painan edelleen 82kg se käväisi 80 kerran, mutta pomppasi takaisin. Ens kuussa on vauvan synttärit, jos nyt siihen asti ainakin herkkulakko

Mulla tällä hetkellä paino jumittaa, ei mene alas muttei onneksi ole noussutkaan. En kyllä ole kovin aktiivisesti sitä yrittänyt nyt pudottaakaan 😅 Pariin viikkoon en ole punninnut, kun en tykkää kierron loppuvaiheilla käydä ettei ylimääräiset turvotukset masenna turhaan. Siinä 80,3-80,7 on ollut ainakin kuukauden verran. Nyt yritän puristaa itseni tuonne alle 80kilon.

Täällä kanssa jumia. Tuli pieni pöhötys, kun söin jauhelihakastiketta ja perunamuusia. 😅 Ehkäpä se tuosta huomisaamuun helpottaa. Ja tuntuu olevan ovulaation jälkeinen pöhötyskin päällä. Pitkällä aikavälillä on kyllä paino ollut laskussa, vaikka hidasta onkin. Ehkä joskus pääsisi sinne 7 alkavaan painoon. 😂

Takaisin