Painonpudotusryhmä

Tulin nyt vain iloitsemaan siitä, että kun olen viikon ajan punninnut itseni joka aamu tuolla multifunctional - puntarilla, niin kehon rasvaprosentti on suurimmillaan ollut 31,3 ja nyt se on 30,9. Ja koska rasvahan ei kovinkaan helpolla lähde, niin muutosta on varmasti tapahtunut :tears:
Mutta tästä on kiittäminen jälkikasvua, joka on innostunut meidän 2,1 kilometrin kävelylenkistä (hän kulkee pyörällä). Joka päivä on PAKKO mennä, ei auta laittaa vastaan.

Vappu alkoi sipsuilla ja punkulla, joten ensi viikolla takaisin ruotuun. Kyllä mulla on lämpimille ruuille vähän proteiinipitoisempaa tavaraa varattuna. Tein aivan törkeän hyviä jauhelihalla täytettyjä paprikoita (so 80's) että taidan tehdä niitä uudestaan pikimmiten.

@Miyn hyvä! Mihin tuommosen puntarin tiedot perustuu, en oo ikinä kuultukaan tuommosesta.

Mulla ei ole paino laskenut ollenkaan 🫠 herkkuja mennyt edelleen, vaikkakin mielestäni inasen vähemmän. Ehkä se on tämä univaje yksi syy. Päivittäin kävelen vaunujen kans 5-10km yleensä lähempänä 10, ja joskus ylikin. Siihen päälle sitten vielä harrastukset ja muu arkiliikunta.
Nyt reissussa, täällä en jaksa edes kieltäytyä tarjottavista. Kotona taas pitää yrittää.

Täällä menty aika vähillä hiilareilla nyt reilu viikko. Olo alkaa kyllä olemaan parempi. Söin ennen lasta tosi vähähiilarisesti. En varsinaisesti vältellyt, mutta söin esim pastaa tai riisiä vain päivinä, joina ehdin harrastaa liikuntaa. Leipää söin keskimäärin palan päivässä. Ehkä minun keholleni ei sovi kovin hiilaripainotteinen ruokavalio. Ainoa mikä kauhistuttaa on, että ensi viikolla pitäisi ottaa vähän viiniä. 😅 Pitänee vähän syödä jo edellisenä päivänä jotain pastaa alle. Puntarilla en ole muistanut käydä, mutta jotain tapahtuu, jos on tapahtuakseen.

@problemsolved On nimeltään diagnostiikkavaaka / älyvaaka / kehonkoostumusvaaka.
Noita on nykyään monenmoisia ja hintaisia, mutta esim. 25e vaa'asta ei mun mielestä nyt niin hirveän paljoa ole (kun lisänä on ilmainen appi, johon tiedot latautuvat bluetoothilla).

Ja meidän vaaka on siis Sanitas ja iänkaiken vanha. No on se parempi kuin mökillä oleva kivikautinen vaaka missä on se pyörivä kiekko, enkä enää näillä silmillä erota mihin viivanväliin se kiekko pysähtyy. Hyvä kun erotan luvut 70 ja 80 :tears:

Noniin. Luolamiesgeenit täällä taas! -3,5kg 1,5viikkoon... Kalorit suunnilleen siellä 1500-1800, mutta hiilarit tulevat lähinnä marjoista ja kasviksista. Miulla on herkästi nesteenkeräilyyn taipuvainen kroppa, mutta kolme kiloa alle kahteen viikkoon on minusta sairasta. Etenkin, kun en töiden vuoksi ehtinyt edes kolmeen päivään lenkille ja olo oli kaikin puolin turvonnut valvomisesta ym kivasta. 😅

Tällä viikolla tulee pari päivää taukoa ketoilusta, mutta katson miltä kolmen viikon kohdalla näyttää. Jos alkaa paino putoamaan hyvin, niin voisin kokeilla vähän jopa lisätä energiansaantia vaikka rasvasta, kun tavoitteena on kuitenkin hyvä olo pidemmällä aikavälillä, eikä mikään pikadieetti.

Vaikka miulla ei ole diabetesta todettu, eikä mitään esiversiotakaan, niin radi oli silloin 3-4v sitten ja geeneissä on erittäin vahva diabetestaipumus. Ehkä tuo nopeiden hiilareiden osasto vaan ei sovi miulle, vaikka energiansaanti pysyisikin hallinnassa.

Hassuinta tässä on, että riisiä, pastaa ja perunaa tuli lisättyä ruokavalioon, kun haluamme syöttää lapselle ihan tavallista kotiruokaa ja osittain myös kustannussyistä, kun ne ovat halpoja raaka-aineita. Ehkä pidemmällä aikavälillä se oma hyvinvointi on kuitenkin tärkeämpi kuin raha. 🤔

Huippua että se alkoi puremaan. Kuten varmaan tiedät, niin alussa lähtee nopeasti se 5kg. Koita jaksaa jatkaa senkin jälkeen 💪kalorimäärät kuulostaa jo paremmalle 😊 mulla on joku vatsapöpö. Joten hyvä tsäänssi ottaa pätkäpaasto 😆😆😆

Takaisin