Painonpudotusryhmä

Meillä on pari kilsaa kuntoportaille, mutta kesällä kyllä tulee käveltyä sen ohi välillä 😄 Inhoan portaita, mutta onhan ne tehokkaat.

Tänään oli yllättäen paino mennyt alaspäin, jännä että nää tapahtuu usein sen jälkeen kun oon ilta-aikaan syönyt reilun annoksen pastaruokaa 😂 Senhän pitäisi ennemminkin turvottaa? Mutta 76,4kg siis tänään 😊

FF:n painokäyrä:
IMG_9540.jpeg

Varmaankin kun pääsen tuohon 70 kg tuntumaan, otan 1-2 kk kun syön hieman yli kulutuksen (proteiinipitoisesti tietty) ja koitan rakentaa lihasta. Siis pieni bulkkikausi. 😄

Hellou taasen 🤗 täällä on pitkä jumivaihe vihdoin lauennut itsestään, kuukaudessa on yhtäkkiä lähtenyt 1,5 kg. Koko alkuvuoden paino jumittanut ennen tätä. Tänä aamuna tuli kotivaa'alla enkat, 97,3 kg. Tänään oli myös lapsettomuuspolilla punnitus ja miksi, oi miksi ne punnitukset on keskellä päivää eikä aamusta 🤯 polin vaaka näytti 96,6 ja kotona mittasin sen jälkeen vielä kotivaa'alla niin nyt päiväpaino oli kotona 98,8kg. Sanokaa nyt muutkin, että teillä päiväpaino on korkeampi ku aamusta....😒 Mulla ihan tyypillistä että on 1-2 kg verran enemmän päiväsaikaan.. ei muuten huolta mutta kohta jännittää keretäänkö koko hoitoja aloittamaan ennen kesätaukoa! 94 kg on pakollinen tavoite ennen kun aloitetaan hoidot.

Hellou taasen 🤗 täällä on pitkä jumivaihe vihdoin lauennut itsestään, kuukaudessa on yhtäkkiä lähtenyt 1,5 kg. Koko alkuvuoden paino jumittanut ennen tätä. Tänä aamuna tuli kotivaa'alla enkat, 97,3 kg. Tänään oli myös lapsettomuuspolilla punnitus ja miksi, oi miksi ne punnitukset on keskellä päivää eikä aamusta 🤯 polin vaaka näytti 96,6 ja kotona mittasin sen jälkeen vielä kotivaa'alla niin nyt päiväpaino oli kotona 98,8kg. Sanokaa nyt muutkin, että teillä päiväpaino on korkeampi ku aamusta....😒 Mulla ihan tyypillistä että on 1-2 kg verran enemmän päiväsaikaan.. ei muuten huolta mutta kohta jännittää keretäänkö koko hoitoja aloittamaan ennen kesätaukoa! 94 kg on pakollinen tavoite ennen kun aloitetaan hoidot.

Joo ehdottomasti on päiväpaino korkeampi, kun on tullut syötyä ja juotua, vaatteet päällä jne. En ikinä punnitse itseäni muulloin kun aamulla vessakäynnit jälkeen ilman vaatteita.

En oo viikkoon käynyt vaa’alla, mutta ajattelin että huomenna menen, kun varmaan suurin osa pääsiäis- ja menkkapöhöistä on kadonnut. Silti vähän jännittää, mut jos ei oo mukava lukema niin koitan pitää mielessä että todnäk tässäkin on vielä vähän nesteitä ja rutiinin jatkaminen palauttaa kyllä painonlaskun.

Mjoo, 86,8kg eli 1,3kg nousua viime viikon lauantaista 😅 toki varmasti tässä nyt on paljon vielä nesteitä, eilenkin tuli syötyä paljon suolaista ruokaa. Kaippa se tästä lähtee pikkuhiljaa. En oo nyt pariin viikkoon kirjannut kaloreita ylös, täytyy sekin ottaa taas rutiiniksi pätkäpaaston ohelle.

@Olive onneksi ne nesteetkin siitä lähtee vielä liikkeelle, vaikka hetken aikaa se ärsyttääkin.. 😣 henkisesti vaikeaa välillä kestää painon jumituksia, mutta itse tässä vuoden aikana aina kuitenkin tietää, että kyllä pahinkin jumi joskus aina laukeaa ja sitten voi taas olla tyytyväinen, kun niin käy. Mutta jostain pitää aina kaivaa sitä malttia, että jaksaa odottaa 😄 eikä se oo helppoa

@Olive onneksi ne nesteetkin siitä lähtee vielä liikkeelle, vaikka hetken aikaa se ärsyttääkin.. 😣 henkisesti vaikeaa välillä kestää painon jumituksia, mutta itse tässä vuoden aikana aina kuitenkin tietää, että kyllä pahinkin jumi joskus aina laukeaa ja sitten voi taas olla tyytyväinen, kun niin käy. Mutta jostain pitää aina kaivaa sitä malttia, että jaksaa odottaa 😄 eikä se oo helppoa

Sepä se kun ei oo helppoa! Pitäis vaan malttaa mielensä. Mut just kaks viikkoa sit tuli kaks kiloa nesteitä yhden viikonlopun aikana ja viidessä päivässä ne lähti korkojen kera. Nyt varmaan vaan vaikuttaa pidempään, kun eka oli spessuviikonloppu (synttärimatka ja pääsiäinen), ja menkat pamahti heti perään. Et onneks on tästä lähitulevaisuudesta myös tällainen hyvä kokemus nesteiden nopeasta karisemisesta, niin ei vedä mieltä kauhean matalaksi.

Vähän lähtenyt nesteitä lauantaista, vaikka lauantaina tuli vähän herkuteltua, eilen myös mutta maltillisemmin. Eilen kävin myös salilla myöhään illalla. 86,4kg näytti vaaka. Tammikuun alkuun muutos +0,6kg, mutta senttejä on karissut muutama: vyötäröltä 0,5cm, navan kohdalta 3cm, lantiosta 1cm, rinnanympäryksestä 4cm (imetyksen lopetus vaikuttanee 😂), käsivarresta 0,5cm. Tuo hidas vyötärönympäryksen lasku hämää ja harmittaa, mulla se on yleensä aiemmin ollut se joka alkaa kaventumaan nopeasti.

No, jos tässä kuussa pääsis alle 85kg. Juhannuksena lähdetään Japaniin reissuun, haluaisin silloin mahtua yhteen mekkoon josta on samistelumekot mulle ja tytölle. Saas nähdä, pitäis muutama kilo kyllä pudota että siihen mahtuu.

Tällä viikolla palaan myös takaisin merkkaamaan ylös syömisiä ja tarkkailemaan kaloreita, 2-3 viikkoa oon nyt tainnut mennä ilman merkkailua ja tuntuu että vähän lähtee käsistä napostelu sun muu. Odotan myös kovasti että mun tilaama synttärilahja saapuu: kävelymatto kodin työpisteeseen 🥰

Muokattu viimeksi:
Kävin sunnuntaina 2,5h islanninhevosvaelluksella, viime kerrasta oli ehtinytkin mennä jo 4 kuukautta. Oli taas superihanaa ja edelleen on kaikki paikat kipeinä 😄

Jäin nyt myös hoitovapaalle, ja myös tulin heti kipeäksi. 😫 Nyt siis en viitsi mennä salillekaan tai muuten urheilemaan, ennen kuin oon paranemaan päin. Harmittaa, mutta jos tää on sama kuin miehellä ja lapsella, niin pitäisi olla lievä ja mennä vajaassa viikossa ohi.

Tänään paino oli 76,2 kg. Melkein puolivälissä urakkaa siis 🙂 Senttejä lähtenyt nyt vyötäröltä 7, lantiolta 8 ja reisistä 2.

Täällä kanssa TAAS kipeänä! 🙋‍♀️
Ärsyttää kyllä ettei pääse jumpalle. Vähän olen yrittänyt ulkoilla taaperon kanssa, että saisi edes vähän happea.
On tosi nesteinen olo ja haluaisin jo hikoilemaan kunnolla!

Täällä kanssa TAAS kipeänä! 🙋‍♀️
Ärsyttää kyllä ettei pääse jumpalle. Vähän olen yrittänyt ulkoilla taaperon kanssa, että saisi edes vähän happea.
On tosi nesteinen olo ja haluaisin jo hikoilemaan kunnolla!
On kyllä rasittavaa olla näin usein kipeenä! 🙁 Ennen lasta olin ehkä kerran vuodessa. Nyt 1-2kk välein. Lapsi kerää kaikki mahdolliset taudit (vaikkei ole edes päiväkodissa vielä) ja tartuttaa meille 🥲

On kyllä rasittavaa olla näin usein kipeenä! 🙁 Ennen lasta olin ehkä kerran vuodessa. Nyt 1-2kk välein. Lapsi kerää kaikki mahdolliset taudit (vaikkei ole edes päiväkodissa vielä) ja tartuttaa meille 🥲
Mie syytän miestä 😂 . Tuntuu, että tuo töistä kaikki mahdolliset lenssut. 😠

Jihuu, nyt taas ollaan 85,5kg missä oltiin lankalauantaina! Kolmessa päivässä lähtenyt kilo, hyvin lähti siis nesteet liikkeelle heti kun otti taas kalorien tarkkailun käyttöön. Nyt jos pysyis tää linja niin varmaan päästään kuunvaihteeseen lähempänä 84kg 🥰 synnytystä edeltävään painoon (76kg) tuskin pääsen ennen juhannusta, mutta alle 80kg ois tosi kova!

@Olive jes, mahtavaa että nesteet lähti liikkeelle! 😍

Täällä myös nyt painonlaskuvaihe, seuraavana varmasti pian taas jumitusjakso. 🙂 Tänään 75,6 kg. Luulin jo keskiviikkona että tauti meni ohi, kun oli oireeton olo, mutta eilen ja tänään on ollut kurkku ihan kunnolla kipeä ja kauhea yskä. Eli lepojakso salilta jatkuu vielä 😒

@Olive jes, mahtavaa että nesteet lähti liikkeelle! 😍

Täällä myös nyt painonlaskuvaihe, seuraavana varmasti pian taas jumitusjakso. 🙂 Tänään 75,6 kg. Luulin jo keskiviikkona että tauti meni ohi, kun oli oireeton olo, mutta eilen ja tänään on ollut kurkku ihan kunnolla kipeä ja kauhea yskä. Eli lepojakso salilta jatkuu vielä 😒
Täällä myös ihan hirveä yskä! Meinaa mennä jo hermo, kun ei mene ohi. En saa oikein edes nukuttua yöllisten yskänpuuskien kanssa. 😢

Viikonloput on kyllä mulle vaikeimpia. Arkena pystyn suht helposti syömään fiksusti ja pysymään kohtuudessa, mut viikonloppuisin helposti lipsuu. Tää viikko oli tosi rankka töiden puolesta. Perjantaina miehen pari kaveria tuli meille ja tehtiin hyvää ruokaa, eilen näin omia kavereita juustojen, tapaksien ja muutaman mocktailin merkeissä. Tänään ostin illaksi vähän karkkia ja sipsiä. Paastoajat kyllä pitäneet ja näitä lukuunottamatta oon pyrkinyt syömään fiksusti. Salille en päässyt tällä viikolla ollenkaan.

Toki vähän ahdistaa, kun huomaan että oma asenne on viikonloppuisin ihan eri. Pitäisi muistaa pitää se kohtuus viikonloppuisin, ja sit erityistapauksissa ottaa ilo irti. Mut ei jokaisen viikonlopun tarvi olla mikään erityistapaus 🤷🏼‍♀️

Viikonloput on kyllä mulle vaikeimpia. Arkena pystyn suht helposti syömään fiksusti ja pysymään kohtuudessa, mut viikonloppuisin helposti lipsuu. Tää viikko oli tosi rankka töiden puolesta. Perjantaina miehen pari kaveria tuli meille ja tehtiin hyvää ruokaa, eilen näin omia kavereita juustojen, tapaksien ja muutaman mocktailin merkeissä. Tänään ostin illaksi vähän karkkia ja sipsiä. Paastoajat kyllä pitäneet ja näitä lukuunottamatta oon pyrkinyt syömään fiksusti. Salille en päässyt tällä viikolla ollenkaan.

Toki vähän ahdistaa, kun huomaan että oma asenne on viikonloppuisin ihan eri. Pitäisi muistaa pitää se kohtuus viikonloppuisin, ja sit erityistapauksissa ottaa ilo irti. Mut ei jokaisen viikonlopun tarvi olla mikään erityistapaus 🤷🏼‍♀️
Kuvittele itses vuorotyöläiseks. 😂
Eimut miulle vapaapäivät (oli ne sitten arkena tai viikonloppuna) ovat pääsääntöisesti tietynlaista arkea myös. Ja myös arkena annan itselleni luvan herkutella maltilla. Voin syödä hampurilaisen ranskiksilla kerran pariin viikkoon tai ostaa salmiakkia askin silloin tällöin.
Ja kannattaa opetella ajattelemaan, että se viikonlopun erityisyys tulee vaikka hyvästä seurasta tai muusta tekemisestä oli se sitten urheilua tai vaikka näyttelyssä käymistä. Jos ikäänkuin nostaa ne vapaapäivät syömisten suhteen jalustalle niin herkästi kituuttaa viikon ja sitten lähtee lapasesta. Mie ajattelen, että minun arki on hyvää ja vapaapäivinä saan vain enemmän valinnanvapautta tekemisten suhteen siihen 😊. Toisinaan sitten syön sen herkun töissä ja toisinaan vapaalla.
Tulipa polveileva kirjoitus, mutta jos saan itselleni antaa kehun, niin miulla on harvinaisen terve suhtautuminen ruokaan. 😁 Toivoisin, että osaisin vaan sanoittaa sen oman ajatuksen paremmin.

Kuvittele itses vuorotyöläiseks. 😂
Eimut miulle vapaapäivät (oli ne sitten arkena tai viikonloppuna) ovat pääsääntöisesti tietynlaista arkea myös. Ja myös arkena annan itselleni luvan herkutella maltilla. Voin syödä hampurilaisen ranskiksilla kerran pariin viikkoon tai ostaa salmiakkia askin silloin tällöin.
Ja kannattaa opetella ajattelemaan, että se viikonlopun erityisyys tulee vaikka hyvästä seurasta tai muusta tekemisestä oli se sitten urheilua tai vaikka näyttelyssä käymistä. Jos ikäänkuin nostaa ne vapaapäivät syömisten suhteen jalustalle niin herkästi kituuttaa viikon ja sitten lähtee lapasesta. Mie ajattelen, että minun arki on hyvää ja vapaapäivinä saan vain enemmän valinnanvapautta tekemisten suhteen siihen 😊. Toisinaan sitten syön sen herkun töissä ja toisinaan vapaalla.
Tulipa polveileva kirjoitus, mutta jos saan itselleni antaa kehun, niin miulla on harvinaisen terve suhtautuminen ruokaan. 😁 Toivoisin, että osaisin vaan sanoittaa sen oman ajatuksen paremmin.

Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa! Mulla herkästi just lipsuu tohon, että arkena ajattelen et viikonloppuna sit saa herkutella… Mut toki yritän myös arkena muistaa, että satunnainen herkuttelu on täysin ok. Kyllä sitä välillä tulee käytyä esim työpäivän aikana lounaalla jossain burgeripaikassa, enkä tunne siitä huonoa omatuntoa, enkä pahemmin sellaisesta kohtuullisesta herkuttelusta noin yleensä.

Mut silti on jotenkin se viikonloppu sellainen, että ajattelen alitajuisesti sen olevan vapaampaa. Lähinnä se siis tarkoittaa sitä että yleensä sit karkkia tulee syötyä viikonloppuna herkemmin, ja toki ruokaa tehdään pidemmän kaavan mukaan välillä viikonloppuisin, mut harvemmin se on mitään epäterveellistä sit kuitenkaan. Et kyl se perusruoka on viikonloppuisinkin usein ihan kunnossa, mut herkuttelun suhteen lähtee helpommin viikonloppuisin lapasesta.

Et selkeästi tässä on petrattavaa, ja pitäis ajatella ne viikonlopun päivät ”arkipäivinä” tässä suhteessa, et se syöminen on samaa päivästä riippumatta ja ne herkkuhetket voi osua arkeen tai viikonloppuun.

Itse oon kyllä välillä syönyt herkkujakin, mm. perjantaina söin sipsejä. Ajattelematta että päivä olisi mennyt mitenkään pieleen 🙂 Sellaisina päivinä silti oon laskenut kalorit ja koittanut pitää kiinni siitä, että ei menisi yli kulutuksen.

Tänään paino 75,4kg. 😊 Tauti alkanut myös helpottaa, ehkä huomenna jo uskaltaisi mennä salille. Tänään myös kp1 joten ei ainakaan tällä kertaa menkkojen alku ole kerryttänyt turvotusta kroppaan.

Takaisin