Painonpudotusryhmä

Jep, ja varsinkin hiilareita tarvii imettäessä. Niistä ei kannata nipistää, korkeintaan vaihtaa täysjyvään. (Koska äm on enemmän hiilaria kuin proteiinia!)
 
Löysin vaatehuoneesta kesävaatteita ennen raskautta ja imetystä, aivan kuin olisin käynyt shoppailemassa. Tuli oitis hoikempi olo, kun ei ole imetyspaita päällä.

Tänään tuli viikon tehominuutit täyteen. Lapsi nukkuu päiväunet rattaissa, sisällä hommasta ei tule muuta kuin äidin hermojen menetys. Lapsi kuitenkin nukkuu mieluiten viileässä eikä sitä nyt edes ulkona ollut tarjolla. Niinpä unilenkillä vierähti toista tuntia, askeltavoitteet täyttyi ja tehominuutit paukkui. Kyllä nyt hoikistuu!!!
 
Miten teillä muilla menee? Mulla lienee taas jonkin sortin uupumistila päällä, mutta ihme kyllä ei tee mieli herkkuja, kuten yleensä. Selkä kiukuttelee tänään niin, ettei tee mieli lähteä kävelylle, mutta ollaan menossa perheen kanssa uimaan. Aion uida hengästymiseen asti, josko selkäkipukin taas hellittäisi samalla.
 
Tässähän tämä menee. Eilen tuli päivällä herkuteltua, mutta illasta söin sitten tosi vähän. Lapsi on pitänyt liikkeessä. Ihanaa, kun tänään on viileämpää!
 
Vkl tuli syötyä huonommin, mutta "luvan kanssa". Tää alkanut viikko on mennyt hyvin, joka päivä oon liikkunutkin hyvällä fiiliksellä ja saanut hikeä pintaan. :)
Ulkoinen olemus on hieman hoikentunut, mutta vaaka ei oo vielä heilahtanut. Sitä odotellessa.......
 
Vkl tuli syötyä huonommin, mutta "luvan kanssa". Tää alkanut viikko on mennyt hyvin, joka päivä oon liikkunutkin hyvällä fiiliksellä ja saanut hikeä pintaan. :)
Ulkoinen olemus on hieman hoikentunut, mutta vaaka ei oo vielä heilahtanut. Sitä odotellessa.......

Kyllä se sieltä vielä perässä heilahtaa! :thumleft

Ei tehnyt uinti hyvää selälle tällä kertaa, kumma juttu. No, katsotaan mitä fyssarilla on huomenna sanottavaa, vai onko mitään. Oli vähän outoa mennä sinne ensimmäistä kertaa, kun hän ja opiskelija eivät edes esittäytyneet. Ole siinä sitten kalsarisillaan. :scratch
 
Hitaasti, mutta varmasti. Lähtöpaino oli sen 74kg tai vähän päälle. 73,3kg näytti vaaka tänä aamuna.
Vissiin ei oo ollut kummemmin nesteitä mitkä ois saanu liikkeelle, kun reiluun kahteen viikkoon ei tuon enempää ole irronnut. Odotin, että alussa lähtisi pari kiloa helposti.
Lihasta on kyllä tullut tilalle, sen verran kovaa treeniä on ollut. Joten jospa se selittää. :rolleyes:

Mutta pääasia, että muutosta tapahtuu! Ei sillä vauhdilla niin suurta merkitystä ole. :)
 
Mäkin liityn tähän ketjuun! Painoa tänään vaa'alla käydessä 63.8 kg. Tavoitteena näin alkajaisiksi olisi 57 kg. Käyn juoksemassa 5-7 kertaa viikossa ja lisäksi kuntosalilla. Liikuntapuoli siis ihan hyvässä kuosissa, mutta syöminen on mun heikkous. Liikaa hiilareita tulee vedettyä ja sen lisäksi olen perso kaikelle makealle. Nyt olisikin tarkoituksena tehdä ruokaremontti ja myöskin tehdä enemmän ruokaa kotona. Väsyneenä tulee turhan usein turvauduttua ruoan tilaamiseen :oops:
 
Heippa!
Tulipa mahtavaan saumaan tämmönen ryhmä! Täällä on esikoinen täyttänyt joku aika sitten vuoden ja nyt tässä parin kuukauden ajan on tälle äidille alkanu maistumaan herkut ihan liikaa. :arghh:
Vaaka näytti karvan yli 73kg ja ihanne olis saada takasin sinne 60-65 väliin, jossa tunsin oloni hyväksi. Turvotusta on ollut viime aikoina rutkasti ja uskon sen johtuvan vähentyneestä vedejuonnista.
En kuitenkaan millekkään nälkäkuurille halua jäädä vaan hyvällä mielellä lähteä tiputtelemaan. :)
Kannustuksia ja tsemppejä kaivataan, varsinkin kun oma ukko ei tunnu uskovan mun pudotukseen! :bored:
Kaikki aikanaan, eikä tosiaan millään parin kuukauden hopulla vaan ihan omaan tahtiin!
 
Tervetuloa uudet pudottajat! :welcome

Hienosti on mennyt teillä Rosalina ja Yölento!
Mä yritin tihrustaa meidän sodanaikaisesta vaa'asta lukemaa, puolisen kiloa näyttäisi nyt lähteneen. Eli vauhti on hidastunut, mutta suunta on edelleen alaspäin. Olen lisännyt vähän hiilaria ruokavalioon, koska en halua lopettaa imetystä dieetin takia - se on pojalle vieläkin niin tärkeää. Selkäkin on ollut nyt niin hyvänä, että taidan suunnistaa tänään pidemmälle lenkille. :happy093

Rosalina Muistan itse, kuinka rankkojen salitreenien yhteydessä paino ei pudonnut. Vaaka heilahti vasta, kun piti vähän taukoa - luulen, että lihakset olivat sen verran turvoksissa kaikesta pumppaamisesta. Eli eipä ollenkaan huono asia. :thumleft

Miriam_88 Olet tosi hyvässä kunnossa! Tunnistan tuon itsestänikin, että liikunta maistuu kyllä, mutta niin maistuvat herkutkin. Liikunnan ansiosta paino pysyy hallinnassa, mutta silti olisi kiva olla vähän kevyempi. Sulla on kuitenkin terve ja vahva keho, josta voit olla ylpeä. :happy:

Ssuvina Mulla lähti valtavasti turvotusta oltuani viikon lähes hiilarittomalla ruokavaliolla - ei ollut paha rasti, mutta ainakin mies hieraisi silmiään kerran jos toisenkin, kun ulkomuoto muuttui hetkessä niin radikaalisti. :wink Toivottavasti sunkin mies vaihtaa kannustavammalle moodille! Eikö hän pohjimmiltaan halua sun laihtuvan vai mikähän siinä on?
 
Kiitos Towanda! No luulen siinä olevan enimmäkseen kiusoittelun makua, ja kun hän ei itse jaksa tehdä itselleen mitään. Siksipä päätin, että nyt täytyy omalla kohdalla tehdä asioille jotain, jotta jaksan kotonakin hoitaa kotitöitä ja ylipäätään oma pää kestää. Tuntuu tosiaan että motivaatio kaikkeen on hukassa ja pahasti! Joten nyt on aika tehdä asenteisiin muutoksia ja itseensä varsinkin!

Täytyy pohtia tuota vähä hiilari-ruokavaliota, imetän edelleen, ja tällä viikollakin on sopivasti valmistujaisia, mutta eipä se jos jättää minimiin vaan kotona ja nauttii sitten juhlissa kohtuudella! :happy:

Mä uskon että mieskin alkaa muuttaa asennetta, kun huomaa miltä vaimo oikeasti näyttää! :joyful:
 
Kiitos tsempeistä Towanda! Tämä viikko on mennyt vähän vaihtelevasti. Viikon tehominuutit (150min) tuli täyteen jo tiistai aamulla, mutta maanantaina ja tiistaina tuli taas herkuteltua. Maanantaina siis söin aamupäivällä normiruokaa, mutta sitten piti niin kiirettä, että seuraavaksi pääsin syömään vasta kahdeksalta illalla ja silloin ruoaksi valikoitui hesepulla :oops: Tiistaina töissä oli tarjolla herkkuja, joita koitin vastustella, mutta en siinä sitten onnistunut. Keskiviikko sujui paremmin ja nyt on hyvä fiilis. Onko teillä ehdotuksia, että mitä kohtuu terveellistä voisi syödä herkkuhimoon?
 
Kaurasuklaajuomaa+chiansiemeniä-> suklaa"vanukas"

Kaurasuklaajuomaa + banaania sileäksi soseeksi ja pakkaseen -> "jäätelöä"

Jos makeutusaineet ei häiritse niin proteiinipatukka tai - vanukas on parempi vaihtoehto esim suklaapatukalle. Sokeria noissakin on, mutta ei niin paljoa.

Jäiset marjat.
Kuivatut hedelmät, jos on oman suun mukaisia.

Mä oon opetellu sellaisen tavan, että jos tekee kovasti mieli makeaa niin sallin sen joskus itselleni, mutta koitan tehdä sen järkevästi. Pieni lakupatukka ison suklaapatukan sijaan on pienempi paha. Tai luvan kanssa syöty 50g karkkia kuin koko pussillinen tunnekuohussa syötynä kun itsehillintä pettää. :) ja (kotona etenkin) makeanhimon iskiessä syön ensin mahaa täyteen jollain muulla. Vaikka sitten leipää, mutta mieluummin sitä kuin paljon sokeria. Sitten jälkkäriksi otan makeaa kohtuudella, se vien makeannälän sit mennessään.
 
Joskus on vain pakko saada sitä himoitsemaansa herkkua, siihen ei porkkana auta. Himo menee onneksi pienemmälläkin määrällä ohi; onneksi nykyään saa pieniä sipsi- ja karkkipusseja. Vielä kun Marabou tekisi minttukrokanttisuklaata patukoina, niin ai että! :p

Me saatiin ilmainen hotelliyö ja käytiin ulkonakin syömässä. Jätin jälkkärin syömättä ja aamiaisella valitsin mahdollisimman terveellistä lautaselle. Mahalaukku on näköjään kutistunut, kun ei enää pysty mättämään isoja annoksia.
 
Minulla on tavoitteena vain pysyä sopivissa kalorimäärissä, ei rajata sitä, mitä syön. Toki silti herkkuja pitää vähentää, sillä eihän päivittäiseen kalorimäärään mahdu juuri mitään.

Minulla herkkuja ovat kuivatut omenalastut, maissikakut (sellainen kuiva niin kuin riisikakku) ja appelsiini. Superherkkua on kreikkalainen jogurtti hunajalla.
 
^ne friggsin chiansiemen-merisuola-maissikakut on IHANIA!!! :love017 kuin popcornia söis:grin ja kevyitä! Niitä voi syödä vaikka kymmenen eikä saa kuin alle 200kcal.:)
 
Takaisin
Top