Painonpudotusryhmä

Pöh, miehellä kauhea herkkuvaihe niin tottakai sit tuli itsekin syötyä eilen poppareita. Koitin pitää maltillisena, mutta vähän heikolla menestyksellä. No, sentään poppareita eikä esim suklaata…

Mä en vaan tunnu saada rotia tähän syömiseen, mut yritetään sitkeästi. Ei se ole päivän homma. Ja kai se on tärkeintä että yrittää ja tekee hyviä valintoja, vaikkei jokainen päivä olekaan täydellinen?
Mutta popparithan on oikeasti aika kevyt herkku. Toki jos ne on kuorrutettu voilla niin sitten kaloreita on enemmän. Itse ainakin välillä syön just poppareita jos tekee vaikka mieli napostella jotain samalla kun katsotaan telkkaria😊

Mutta popparithan on oikeasti aika kevyt herkku. Toki jos ne on kuorrutettu voilla niin sitten kaloreita on enemmän. Itse ainakin välillä syön just poppareita jos tekee vaikka mieli napostella jotain samalla kun katsotaan telkkaria😊

Meillä on sellainen oikea popparikone, mikä tekee ns leffapoppareita. Voinmakuista kookosöljyä. Ei toi nyt silti ollu kun ehkä parisataa kaloria, mutta kuitenkin

Oon miettinyt ite että pitäiskö ostaa sellanen airpopper, et sais tehtyä poppareita ihan ilman rasvaa. Mut en tiä tulisiko sitä sitten niin usein käytettyä. Toisaalta kun lapset kasvaa niin sehän vois olla ihan kiva vähän terveellisempi herkku ☺️

Oon miettinyt ite että pitäiskö ostaa sellanen airpopper, et sais tehtyä poppareita ihan ilman rasvaa. Mut en tiä tulisiko sitä sitten niin usein käytettyä. Toisaalta kun lapset kasvaa niin sehän vois olla ihan kiva vähän terveellisempi herkku ☺️
Meil on sellanen silikonikulho mikroon missä tehdä poppareita. Ne poksuu ihan hyvin, mut koska ne on ilman rasvaa tehtyinä niin kuivia, niin suola on ollut vaikea saada niihin tarttumaan, valuu vaan kulhon pohjalle 😅 testasin myös niin että teelusikallinen öljyä jyvien päälle, silloin suolan sai vähän paremmin tarttumaan - pitäis hioa vielä taktiikkaa miten kokata niitä 🤔

Mulla on nyt menkkajumi 🙃 viikonloppu tulee olemaan vähän haastava syömisten kannalta, koska mennään työporukalla Tahkolle. Aamupalat mökissä, joten aamuun sit paljon hyviä valintoja, kun lounas saattaa olla mitä rinnekahvilasta löytyy ja iltaisin kolmen ruokalajin illallinen. Toivotaan hyviä kelejä, niin pääsee olemaan paljon rinteessä!

En muista laitoinko tähän ketjuun, mutta sain nyt tyroksiinilääkityksen. Kilpirauhanen jumittaa ja lääkäri oli sitä mieltä, että parempi nyt kokeilla josko olo paranisi lääkkeellä. Oli sitä mieltä, että on ihme, että en ole lihonut, mutta sanoin kyllä eläväni tosi terveellisesti ja normaalisti painon pitäisi pudota ihan reilusti tällä elämäntyylillä. 🙈

Katsotaan nyt miten pitkään kestää, että kroppa herää tästä horroksesta. Viimeksi meni toiminnallisen vajaatoiminnan jälkeen kaksi vuotta. 😬

Voi olla, etten nyt niin aktiivisesti kirjoittele, kun tosiaan tilanne on mikä on. Tai voi olla, että lääkitys puree ja kohta alkavat kilotkin karisemaan. 🤭

En muista laitoinko tähän ketjuun, mutta sain nyt tyroksiinilääkityksen. Kilpirauhanen jumittaa ja lääkäri oli sitä mieltä, että parempi nyt kokeilla josko olo paranisi lääkkeellä. Oli sitä mieltä, että on ihme, että en ole lihonut, mutta sanoin kyllä eläväni tosi terveellisesti ja normaalisti painon pitäisi pudota ihan reilusti tällä elämäntyylillä. 🙈

Katsotaan nyt miten pitkään kestää, että kroppa herää tästä horroksesta. Viimeksi meni toiminnallisen vajaatoiminnan jälkeen kaksi vuotta. 😬

Voi olla, etten nyt niin aktiivisesti kirjoittele, kun tosiaan tilanne on mikä on. Tai voi olla, että lääkitys puree ja kohta alkavat kilotkin karisemaan. 🤭
Toivotaan että lääke puree pian ja kokonaisvaltaisesti olo paranee 🌈

Ei uutta alinta näkyvissä täällä, mutta herkkupäivän jälkeinen paino eli se vaihteluvälin yläpää on tullut kuukauden aikana pari kiloa alaspäin! Nyt herkuttelun jälkeen aamupaino on ollut 79 alkuinen, kun viime kuussa se hyppäsi aina 81-alkuiseen. Jos laskisi kuukauden keskipainon niin näkisi edistymistä 😊 Uusi alinkin on sieltä sitten varmaan ensi kuulla tulossa 😊

Tsemppiä @Pilkki24 ! Ihanasti kuitenkin osaat suhtautua tuohon ettet itseäsi ruoski vaikka paino ei tipukaan nyt😊.

Tänään vaa'alla käydessä tajusin että mun alkuperäinen painotavote on nyt saavutettu eli kaikki raskauskilot pois ja paino n. 68 kg. Aamupaino oli tänään siis 68,7 kg😮. Että en nyt tiedä mitäs sitten. Ainakin yritän pitää sen tuossa ettei nouse, mutta pudotanko lisää, sitä en tiedä. Vai annanko pudota itsekseen jos vielä putoaa. Vaatteet mahtuu taas. Myös ne raskauksia ennen hankitut takit joista taisin mainita ja joita pidin mittarina. Ja olo on hyvä tässä kehossa ja oon jo hetken aikaa ollutkin tyytyväinen tähän. Toive olisi että jatkossa paino seilaisi sen 65 ja 68 kilon välillä eli kaipa tässä voi vielä vähän pudottaa🤷‍♀️. Nyt siis lähtötilanteesta tippunut 11,7 kg.
Mutta ihanaa! Saavutin tavoitteen kesäksi niin ei tarvitse samalla tavalla miettiä syötyjä jäätelöitä ym🤩.

Kiitos @AnniMaria ja @litranmitta ! Miun täytyy sanoa, että miun kehosuhde on kyllä yksi asia mistä olen itsekin ylpeä. 😊 En olisi ennen raskautta uskonut koskaan hyväksyväni itseäni tällaisena, mutta niin vaan olen oppinut olemaan sinut kehoni kanssa. Siitähän se hyvä itsetunto kai lähtee, että hyväksyy myös ne omat vikansa (niin sisäiset kuin ulkoiset). 😊 Eikä se kuitenkaan poista sitä mahdollisuutta pyrkiä parempaan. En tiedä saatteko kiinni ajatuksesta.

@AnniMaria vau mikä tulos! 🤩 Missä ajassa tapahtui?

@Pilkki24 komppaan muita, mahtavaa että sait lääkityksen nyt, ja vielä mahtavampaa tosiaan tuo sun asenne ja suhtautuminen! ❤️

Mäkin silloin viime vuoden puolella saavutin oman tavoitteen, eli n. 15 kg lähti (82->67) ja sittemmin pysynyt aika lailla samassa. Nyt sitten kesää kohti ajattelin että vähän kai vielä voisi lähteä, kun rasvaprosentti on yhä korkeahko ja salitreenillä + ruokavaliolla koitan pitää lihasmassasta kiinni. 65,6 kg lukemaan pääsin viime viikolla, nyt jotain menkkapöhöä (ja eilen söin sipsejäkin ja irttareita myös 😄 enkä ollut vajeella) joten tänään 66,5 kg. Oon aika maltillisella kalorivajeella yleisestikin ottaen, mutta hitaasti hyvä tulee. Kilo pari vielä ja sitten taas ylläpitokaloreille / pienelle plussalle kasvattamaan lihasta, jos vaan sairasteluputki joskus loppuisi, eikä koko ajan tulisi taukoja salitreeniin.

@AnniMaria vau mikä tulos! 🤩 Missä ajassa tapahtui?

@Pilkki24 komppaan muita, mahtavaa että sait lääkityksen nyt, ja vielä mahtavampaa tosiaan tuo sun asenne ja suhtautuminen! ❤️

Mäkin silloin viime vuoden puolella saavutin oman tavoitteen, eli n. 15 kg lähti (82->67) ja sittemmin pysynyt aika lailla samassa. Nyt sitten kesää kohti ajattelin että vähän kai vielä voisi lähteä, kun rasvaprosentti on yhä korkeahko ja salitreenillä + ruokavaliolla koitan pitää lihasmassasta kiinni. 65,6 kg lukemaan pääsin viime viikolla, nyt jotain menkkapöhöä (ja eilen söin sipsejäkin ja irttareita myös 😄 enkä ollut vajeella) joten tänään 66,5 kg. Oon aika maltillisella kalorivajeella yleisestikin ottaen, mutta hitaasti hyvä tulee. Kilo pari vielä ja sitten taas ylläpitokaloreille / pienelle plussalle kasvattamaan lihasta, jos vaan sairasteluputki joskus loppuisi, eikä koko ajan tulisi taukoja salitreeniin.
Ensimmäisen punnituksen tein 16.11.24 ja silloin paino oli 80,4 kg. Eli jos nyt oikein laskin niin n. 4,5 kk mennyt siitä. Ennen tätä paino ei hievahtanutkaan, jopa nousi kun alkuun vauvan kanssa syömiset oli mitä sattuu. Vauva nyt 6kk. Eli kuukaudesta riippuen pudotustahti ollut keskimäärin 2-3 kg kuukaudessa. Eli aikalailla se keskim. tavote 500 g/vko, jonka asetin itselle. Hieman tosin tuon yli. Vaikka tuntuukin että imetys on avittanut aika paljon niin nuo runsaamman syömisen kaudet kuten joulu jolloin paino ei laskenut todistaa sen että jotain piti kuitenkin tehdä että paino tippuu.🤔

Mulla kans loma alkoi tänään oikein kunnon ripaskalla. Kiitos suolistosairauksille. Kiva istua autossa sen 7h. Sporttiloma vielä edessä niin saa nähdä paljon tätä menoa lähtee painoa viikossa.
Tiedän tunteen. Taisin tänäänkin istua aamulla vessassa yli puoli tuntia. 🙈 Alkoi jo jalat puutumaan. Välillä on kaikki ok ja sitten saattaa yht äkkiä olla ettei mikään ruoka tunnu sopivan.

Plääh, piti vaihtaa vaakaan paristot, näyttää nyt n. kaksi kiloa enemmän kuin aiemmin 😡 en kyllä usko että pitää paikkaansa, muuten olisi 2-vuotiaalle tullut 2,5 kiloa painoa 2 kuukaudessa neuvolan painoon verraten 😅 ärsyttävää, nyt meni seuranta ihan plörinäksi

Plääh, piti vaihtaa vaakaan paristot, näyttää nyt n. kaksi kiloa enemmän kuin aiemmin 😡 en kyllä usko että pitää paikkaansa, muuten olisi 2-vuotiaalle tullut 2,5 kiloa painoa 2 kuukaudessa neuvolan painoon verraten 😅 ärsyttävää, nyt meni seuranta ihan plörinäksi
Ellei 2v ole ollut paljon hoidossa mummolassa. 🤭

Tänään paino samat 78,5 kun eilen, vaikka sain jo vähän paremmin syötyä ja etenkin nestettä menemään. Aika sokeripitoinen oli eilinen sairastelupäivä. Suklaapaloja, pingviinipuikkoja ja mehujäitä imeskelin nielua turruttamaan. Niiden lisäksi vähän uuniranskalaisia, jauhonakkeja ja juurileipää. Tänään kun taapero ja isi läksi maatilalle hommiin, mä sulatin lounaaksi pinaattikeittoa. Kipeälle nielulle helppo ruoka, kevyttä mutta täyttävää, ja vähän edes väriä lautaselle 😁 Liikuntaa ei vielä jaksa kuin rauhaksiin pienen koirienpissatuskävelyn.

Kuukauden tulokset: Alin paino tippui tosiaan vain 100 grammaa, mutta koko kuukauden keskiarvopaino tuli alas varmaan toista kiloa (en jaksa laskea tarkkaa lukemaa, katsoin vain arvauksen noista kuvaajista). Kuukauden kalorikeskiarvo oli 2000 kcal luokkaa. Sentit oon mitannut viimeksi 2 kk sitten, helmikuun ensimmäinen, ja näissä on hienoja tuloksia!
Vyötärön kapein -2 cm (nyt 74)
Navan korkeudelta -6 cm!!! (nyt 82)
Reisi +1 cm 😂😂 kyykyt menny perille?
Lantio keskipakaroiden korkeudelta samoin +1 cm, mutta kaikkein leveimmästä kohdasta, sieltä pakaran alaosasta ja reisien muhkurakohdasta mitattuna -4 cm.
Rinta -3 cm, huomaa että vauva siirtyy koko ajan enemmän kiinteisiin 🥺❤️

Kaiken kaikkisesti siis hienoa kiinteytymistä ja oikeista paikoista! Reisistä saisi kyllä rasvaakin palaa vielä, ehkä lopullinen mitta niissä voisi pari senttiä kutistua. Lantion kehityksestä oon tyytyväinen, että sinne ylemmäs on tullut pakaraa lisää ja rasvaisempi kohta sulaa. Rintojen nuupahtaminen vähän rassaa, ne on aina olleet roikkuvat mulla, vissiin vähän hypoplastiset/tubulaariset ovat kun imetyksessäkin haasteensa, mut nyt ne on semmoiset ruttuiset nahkapussit muulloin kuin aamuöisin 🙈

Hienoja saavutuksia @litranmitta ! Toivottavasti tauti alkais olla selätetty! ☺️ mä aloin vuorostani yskiä yöllä. Oon ollu kuitenkin jo ainakin 9 viikkoa terveenä kun sellaisen salitreeniputken olen merkkaillut ylös. Toivottavasti tää olis joku pikaflunssa. Yleensä sairastan flunssat aika lievänä, liekö kiittäminen runsasta hedelmä-vihannes-marja osastoa 🤞🏼

Kirjoita tähän...
Takaisin