Painonnousu

Mullakin oli paino pompsahtanut ylöspäin yhtäkkiä 4 kg. Painonnousu ollut nyt 583 g viikossa. Tätä vauhtia saan reilusti kiloja tässäkin raskaudessa. No en oo niin huolissani kun viimeksikin niitä kiloja tuli, mut paljon lähti imetyksen aikana. Kunhan vaan kaikki on vauvan kanssa kunnossa tuon painonnousun suhteen.

Mä pääsen kohta tämän odotuksen huippulukemiin! Enää yksi arvo "sokeripäiväkirjassa" ylitti tämän aamuisen. Huikeeta. Jo sietääkin nousta, viikolla 26. ! :happy:
Ja ne lähtölukemathan oli kutakuinkin 164cm pituutta ja 71,5kg painoa.

Muokattu viimeksi:
Paino vieläkin miinuksella ja kehuja sain neuvolasta! Jee! Pääsisinköhän loppuun asti ilman lisäkiloja.. joulu voi kyl tehä tiukkaa :D

Mulla on 24+4 ja 2 kg on tullu lähtöpainoon lisää mut noin 4 kg paino kyllä tippu alkuraskaudesta et 6 kg on siihen minimiin tullu jo lisää

Oivoi, mulla on tullut nyt rv 26+3 mennessä 9kg painoa. :D Viikottaisina grammamäärinä näyttää hurjalta viimeset pari kuukautta. Mutta oon siis lähtöjäni hyvinkin hoikka, eikä sokereissa oo ollu häikkää, eikä oo mitääm turvotuksiakaan niin eipä tuosta oo sen kummemmin oltu huolissaan.

22+6 neuvolassa vaaka kertoi että viimeisen kuukauden aikana 2kg tullut lisää. (Kokonaisuudessaan +3,7kg)

Terkka sanoi että aina "kelaneuvolan" punnituksessa näkyy painossa selkee hyppäys.

22+6 neuvolassa vaaka kertoi että viimeisen kuukauden aikana 2kg tullut lisää. (Kokonaisuudessaan +3,7kg)

Terkka sanoi että aina "kelaneuvolan" punnituksessa näkyy painossa selkee hyppäys.
Mulla tulee ainaki näkymään hyppäys. Ed neuvolassa 52,4 ja rakenneultrassa 52,7. Noilla eroa kuukausi. Nyt paino 53,6 ja ultrasta aikaa 2vk. Kelaneuvola tasan viikon päästä. Tuntuu että tuo lukema vaan nousee vaikken peilistä huomaa muutosta. Eilen tosin 3v tyttöni kysyi että "Onko sinulla äiti niin iso pallomaha ettet pääse kyykkyyn?" kun oltiin pihalla keräämässä maahan pudonneita vaahteranlehtiä :rolleyes:

Ei nouse ei. Huomenna 26+0. Lohdullista on, että neuvolassa punnitaan vaatteet päällä niin on luku aina enemmän kuin kotona :dance008

Ja onhan mulla nyt tuo insuliinikynä. Sen turvin uskallan syödä jo reilummin niin eiköhän painokin pian ala nousta.

Mulla on alun hitaan nousun jälkeen alkanut kiloja tulemaan, tähänmennesä on tullut 6kg ja raskausviikko 26 meneillään. Lähtöpaino on mulla normi paino.

Onneksi neuvolatätin mielestä painoni oli noussut riittävästi vauvan kasvua ajatellen, vaikka minusta se ei tunnu nousevan ollenkaan :sorry:
Milläpä se nousisikaan kun ei ruoka meinaa mennä alas hyvällä eikä pahalla!
Väsymystä valitin myös, ja siihen löytyi syy tippuneesta hemoglobiinitasosta. Lisärautaa naamaan siis vielä vitamiinilisen lisäksi.

Miulla on lähtöpainoon tullu +2kg. Ihan hyvää tahtia nousee kuulemma. :)

26+1 ja 3,5 kiloa tullu. (63->66,5)
Rupesi ahdistamaan, että kuinka nopeasti paino lähtee nousuun viimeisellä kolmanneksella, kun nyt noussut niin vähän.. Yritän olla käymättä puntarilla, ennen kävin monta kertaa viikossa, nyt yritän että en kävis ees viikottain... :P

25+5 ja oma vaaka näyttää kokonaispainonnousuksi +12kg! Neuvola ensviikolla, niin saa nähä mitä se vaaka näyttää ja mitä th sanoo, ku asetti mulle alussa tavoitteen, ettei nousis yli 10kg! :grin

Öö tuota jos sitä joutuu radidieetille niin mulla ei paino nouse varmaa enää kun 10 g, tuleekohan siitä sanomista? Vai pitääkö proteiinia ruveta syömään sit kaksin käsin? Kai ne antaa ohjeet? No katotaan nyt ensin ne tulokset? Kun tää painon nousu on ollu 3,5 kg viikolle 26+5 niin kai se ois sentää 60 kg hyvä ylittää viimeisillään :eek: kyllä mä nytkin oon syöny terveellisesti mut onhan se tiukempi se dieetti. Viimeks mulla paino oli noin 62-63 kg synnärillä. Nyt oli sama lähtöpaino 55 kg. Sillon painoo oli tullu 6-7 kg odotusaikana. Sillon ei maistunu koko odotusaikana mikää makee. Nyt me ollaan miehen kanssa vietetty karkkipäivää kerran viikossa. Siitä pitää varmaa luopua tai max 2 kertaa kuussa viettää herkkupäivää jos Radi todetaan.

No hyvä et peetuhauva ja heqq teilläkin on ihan sama painon nousu kun mullakin tähän mennessä. Toi on siis muutama päivä sitten neuvolassa mitattu tänää on jo 27+2

Ja eikö se nopein painonnousu oo viikkojen 20 ja 30 välissä, ei kai 30-40 paino enää kuulu nousta niinkään paljoa kun 20 ja 30 välissä. Vai oliko se nopein painon nousu 25-35 välissä? Kenellä oli ne tilastot??

Muokattu viimeksi:
Mul on tullut alusta +9kg, enkä kyllä ihmettele tällä mättämisellä :o

Takaisin