Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Voi miten ihanan pienipainonen oot!! Tän raskauden jälkeen hommaan ilmeisesti kapselin (toiv sopii mulle) ja rupeen laihduttaa ja tavotepainohan (ja lääkärin neuvoma ihannepaino) ois se 50kg ehkä mä vielä pääsen siihen painoon javoi taas olla tyytyväinen omaan ulkonäköön monen vuoden jälkeen :)Mulla eilen paino 53 ja lähtöpaino 55 mut oon siis tosi lyhyt.
Mulla oli juhannuksen jälkeen 96 kg nyt kun alkaa helpottaa olot ja väsymys niin ajattelin että rupeen varovasti salilla taas käymään. Pt:kin on (oli ennen raskauttakin jo). Meinasin et jos hiukan sais selkää vahvistettua. Onko muilla isojen rintojen ongelmaa ?! Mulla normaalisti D kupin rinnat ja nyt E kuppi tuntuu ahtaalta.. nää rinnat painaa jo nyt aivan törkeästi![]()
Toi on kyllä asia mikä ihmetyttää muakin. Että aina jollakin on jotain sanomista painosta.... et milloinkaan ei oo hyvä! :-/ eiköhän se paino nyt ole jokaisen oma asia. Tuskinpa sellaista ihmistä on, joka olis aina samassa painossa. Mulla ainakin paino saattaa vaihdella 2-4 kilon verrankin.Painosta.. jokaisen raskauden jälkeen on imetys vienyt heittämällä miinukselle. Ja imetyksen jälkee hivunnut lähelle edellistä loppuraskauden painoa. Edellinen raskaus kävi diepeteksen/ruokavalion myötä laihdutuskuurista. Painoa kertyi enimmillään 7kg siitäkin vielä viimeisten viikkojen aikkaan tippui kaksi.
Nyt jo neuvolassa sanoi, ettei saa paino enempää tippua - kokonaisen 200g oli tippunut viikolle 16. Minkä minä sille voin, että tippuu!? Ihan vaan sillä diapetesruokavaliolla! Täytynee ensi kerralla ottaa puheeksi tuo edellinen raskaus.. se, kun hoidettiin eri neuvolassa. Ja paino lisi vasta 20vkon jälkeen.
Raskaudestakin riippumatta ärsyttää miten muita kiinnostaa minun kilot! Itse en huomaa muutaman kilon vaihteluita enkä välitäkään. Lähtötilanne oli n.70kg 164cm varressa eli muutama kilo joutaisi ehkä jonkun terveysnormin mielestä viilta poiskin. Joskin silloin kun paino yhtään putoaa, syystä tai toisesta (ei kuitenkaan tarkoituksella) jo on joku ihmettelemässä oonko lakannu syömästä kokonaan :-( Ei, en ole. On vain ollut energiaa laittaa ihan oikeaa ruokaa ja suklaa unohtunut vähemmälle!! Grr*
Mä laihdutin ennen raskauksia siihen 55 kg mikä on bmi 24 ja risat eli juuri ja juuri normaalipainon puolella.Voi miten ihanan pienipainonen oot!! Tän raskauden jälkeen hommaan ilmeisesti kapselin (toiv sopii mulle) ja rupeen laihduttaa ja tavotepainohan (ja lääkärin neuvoma ihannepaino) ois se 50kg ehkä mä vielä pääsen siihen painoon javoi taas olla tyytyväinen omaan ulkonäköön monen vuoden jälkeen :)
Hei mulla ihan sama juttu. Neljä kiloo tullut lisää raskauden alusta. Ensimmäisiniä viikkoina oli ihan hirvee nälkä koko ajan ja sitten astui paha olo mukaan, joka pysyy jotenkin kurissa syömällä. Ja mitä sitä muutakaan pysty syömään kuin jotaon leipää.. anoppi lohdutti ettei siitä todellakaan kannata murehtia. Voi olla että seuraavassa jaksossa painoa ei tule yhtää. Näin itsekin toivon, kunhan vauva kasvaa ja saa tarvitsemansa ravinnon.Mulla alkuraskaudessa ollut pahoinvointia, jota piti pitää loitolla syömällä jatkuvasti. Ja vaikka kuinka söi, tuntui koko aika olevan nälkä. Niinpä painoa on tullut (valitettavasti) ihan liikaa. Lähtöpaino ollut n. 56 ja nyt painoa 60,5 ja olen vasta 15. raskausviikolla...