Painonnousu

Mulla eilen paino 53 ja lähtöpaino 55 mut oon siis tosi lyhyt.

Mulla eilen paino 53 ja lähtöpaino 55 mut oon siis tosi lyhyt.
Voi miten ihanan pienipainonen oot!! Tän raskauden jälkeen hommaan ilmeisesti kapselin (toiv sopii mulle) ja rupeen laihduttaa ja tavotepainohan (ja lääkärin neuvoma ihannepaino) ois se 50kg ehkä mä vielä pääsen siihen painoon javoi taas olla tyytyväinen omaan ulkonäköön monen vuoden jälkeen :)

Mulla oli juhannuksen jälkeen 96 kg nyt kun alkaa helpottaa olot ja väsymys niin ajattelin että rupeen varovasti salilla taas käymään. Pt:kin on (oli ennen raskauttakin jo). Meinasin et jos hiukan sais selkää vahvistettua. Onko muilla isojen rintojen ongelmaa ?! Mulla normaalisti D kupin rinnat ja nyt E kuppi tuntuu ahtaalta.. nää rinnat painaa jo nyt aivan törkeästi :(

Mulla on rintavarustusta riittänyt. Siitä asti, kun 8-vuotiaana alkoi kasvaa.. Varustelu yhdistettynä 70 ympäryyteen tuottaa hankaluuksia normaalistikin. Nyt vielä pienellä raskausturvotuksella ei erikoisliikkeistäkään enää löydy riittävää kokoa.
Minun keho on kasvanut kantamaan lastinsa eikä ihmeempiä kipuiluja ole. Joskin aika krooninen hartiaseudun jumitus.
Suosittelen satsaamaan sopiviin liiveihin. Ensisijaista on tarkistaa ympärys riittävän kireäksi, että liivit todella tukee. Jos ei napakalla ympäryydellä löydy tavallisesta kaupasta riittävää kuppikokoa, erikoisliikkeeseen mars! :-) Onhan yli 100€ liiveistä hurja hinta, mutta se on olon helpotuksen arvoista!
t.70J ja ahdasta on

Painosta.. jokaisen raskauden jälkeen on imetys vienyt heittämällä miinukselle. Ja imetyksen jälkee hivunnut lähelle edellistä loppuraskauden painoa. Edellinen raskaus kävi diepeteksen/ruokavalion myötä laihdutuskuurista. Painoa kertyi enimmillään 7kg siitäkin vielä viimeisten viikkojen aikkaan tippui kaksi.
Nyt jo neuvolassa sanoi, ettei saa paino enempää tippua - kokonaisen 200g oli tippunut viikolle 16. Minkä minä sille voin, että tippuu!? Ihan vaan sillä diapetesruokavaliolla! Täytynee ensi kerralla ottaa puheeksi tuo edellinen raskaus.. se, kun hoidettiin eri neuvolassa. Ja paino lisi vasta 20vkon jälkeen.
Raskaudestakin riippumatta ärsyttää miten muita kiinnostaa minun kilot! Itse en huomaa muutaman kilon vaihteluita enkä välitäkään. Lähtötilanne oli n.70kg 164cm varressa eli muutama kilo joutaisi ehkä jonkun terveysnormin mielestä viilta poiskin. Joskin silloin kun paino yhtään putoaa, syystä tai toisesta (ei kuitenkaan tarkoituksella) jo on joku ihmettelemässä oonko lakannu syömästä kokonaan :-( Ei, en ole. On vain ollut energiaa laittaa ihan oikeaa ruokaa ja suklaa unohtunut vähemmälle!! Grr*

Painosta.. jokaisen raskauden jälkeen on imetys vienyt heittämällä miinukselle. Ja imetyksen jälkee hivunnut lähelle edellistä loppuraskauden painoa. Edellinen raskaus kävi diepeteksen/ruokavalion myötä laihdutuskuurista. Painoa kertyi enimmillään 7kg siitäkin vielä viimeisten viikkojen aikkaan tippui kaksi.
Nyt jo neuvolassa sanoi, ettei saa paino enempää tippua - kokonaisen 200g oli tippunut viikolle 16. Minkä minä sille voin, että tippuu!? Ihan vaan sillä diapetesruokavaliolla! Täytynee ensi kerralla ottaa puheeksi tuo edellinen raskaus.. se, kun hoidettiin eri neuvolassa. Ja paino lisi vasta 20vkon jälkeen.
Raskaudestakin riippumatta ärsyttää miten muita kiinnostaa minun kilot! Itse en huomaa muutaman kilon vaihteluita enkä välitäkään. Lähtötilanne oli n.70kg 164cm varressa eli muutama kilo joutaisi ehkä jonkun terveysnormin mielestä viilta poiskin. Joskin silloin kun paino yhtään putoaa, syystä tai toisesta (ei kuitenkaan tarkoituksella) jo on joku ihmettelemässä oonko lakannu syömästä kokonaan :-( Ei, en ole. On vain ollut energiaa laittaa ihan oikeaa ruokaa ja suklaa unohtunut vähemmälle!! Grr*
Toi on kyllä asia mikä ihmetyttää muakin. Että aina jollakin on jotain sanomista painosta.... et milloinkaan ei oo hyvä! :-/ eiköhän se paino nyt ole jokaisen oma asia. Tuskinpa sellaista ihmistä on, joka olis aina samassa painossa. Mulla ainakin paino saattaa vaihdella 2-4 kilon verrankin.

Miulla on ekasta neuvolasta paino tippuna -1,6kg ja eivät oo huolissaan ollu, kehuttu vaan et hyvin oot saanu painon pysyy kurissa. Tietysti kun lähtöpaino on reilusti ylopainon puolella, niin ei tässä vaiheessa varmaan tarvitsekkaan olla nousussa painon...

Mulle sanottiin ekassa neuvolassa et oon tainnu syödä aika hyvin ku oli 2kg noussu plussasta ja nyt ku pysyi samana nii ihmeteltii et miks ei oo noussu :D Mullaki vaihtelee paino sinne sun tänne väliä 63-67.

Meidän neuvolahoitaja ei onneksi korvaansa lopsauttanut vaikka paino oli noussut kesäkuussa ekassa neuvolassa yli 2kg ja lähtöpainokin ylipainon puolella selvästi.

Vielä ollaan -1 kg:ssä. Ei oo kääntynyt vielä nousuun. Edellisessä noin viikolla 20 olin takaisin aloituspainossa, mutta silloin putosikin reilummin, kun oli kovempi pahoinvointi.

Mulla lähtöpaino varmaan jossain 54kg paikkeilla. Nyt painan rv 15+0 61kg. Molemmissa aiemmissa raskauksissa on paino noussut n. 20 kg. Mutta kyllä ne sieltä ihmetyksen myötä myös nopeasti karisivat. Nyt siis kaksoset tulossa joten toivottavasti ei nyt kaksin verroin tule painonnousua verrattuna edellisiin raskauksiin :o :D Neuvolassa eivät ole aiemmin sanoneet mitään vaikka painoa tullut niin runsaasti.

Minulla korttiin merkitty lähtöpaino on 60 kg, mutta se on jostain alkuvuodesta (ei ollut tullut käytyä paljon vaa'alla :) ). Ensimmäisessä neuvolassa oli kuitenkin tippunut tuosta pari kiloa ja taisi käydä vähän alempanakin. Viikko sitten toisessa neuvolassa oli 59 kg. Viikot nyt 15+1. Olen aika hoikka ja mielenkiinnolla odotan tätäkin kehitystä :)

Mulla alkuraskaudessa ollut pahoinvointia, jota piti pitää loitolla syömällä jatkuvasti. Ja vaikka kuinka söi, tuntui koko aika olevan nälkä. Niinpä painoa on tullut (valitettavasti:sad001) ihan liikaa. Lähtöpaino ollut n. 56 ja nyt painoa 60,5 ja olen vasta 15. raskausviikolla...

Voi miten ihanan pienipainonen oot!! Tän raskauden jälkeen hommaan ilmeisesti kapselin (toiv sopii mulle) ja rupeen laihduttaa ja tavotepainohan (ja lääkärin neuvoma ihannepaino) ois se 50kg ehkä mä vielä pääsen siihen painoon javoi taas olla tyytyväinen omaan ulkonäköön monen vuoden jälkeen :)
Mä laihdutin ennen raskauksia siihen 55 kg mikä on bmi 24 ja risat eli juuri ja juuri normaalipainon puolella.

Minulla merkittiin ekassa neuvolassa kesäkuussa korttiin 65 kg ja nyt kun toissapäivänä kotona kävin puntarilla, niin samaa näytti. Olen siis normaalipainoinen, pituutta mulla on 171 cm. Saa nähdä miten paino lähtee kehittymään tuosta. On vähän hirvittänyt, jos nouseekin aivan kohisten, mut onneksi nyt alussa ei ainakaan vielä oo lähtenyt hurjaan nousuun.

Mulla alkuraskaudessa ollut pahoinvointia, jota piti pitää loitolla syömällä jatkuvasti. Ja vaikka kuinka söi, tuntui koko aika olevan nälkä. Niinpä painoa on tullut (valitettavasti:sad001) ihan liikaa. Lähtöpaino ollut n. 56 ja nyt painoa 60,5 ja olen vasta 15. raskausviikolla...
Hei mulla ihan sama juttu. Neljä kiloo tullut lisää raskauden alusta. Ensimmäisiniä viikkoina oli ihan hirvee nälkä koko ajan ja sitten astui paha olo mukaan, joka pysyy jotenkin kurissa syömällä. Ja mitä sitä muutakaan pysty syömään kuin jotaon leipää.. anoppi lohdutti ettei siitä todellakaan kannata murehtia. Voi olla että seuraavassa jaksossa painoa ei tule yhtää. Näin itsekin toivon, kunhan vauva kasvaa ja saa tarvitsemansa ravinnon.

Miulla paino puonnu -2kg. Nyt rv 13+4. Saapi nähä millon alkaa nousemaan vai pysyykö samana. :)

Minulla paino mennyt 65->63,5 eli laskua on -1,5kg. Lääkäri sanoi, että muista syödä, mut samalla sanoi, et vielä se pieni tulee vähällä toimeen ja kunhan pahoinvointi helpottaa, niin vielä se painokin ehtii nousta.

Mulla on pudonnu paino noin 4kg ihan vaan ton ruokavalion kanssa mutta mä oon niin reippaasti ylipainonen että ei vissii tarttis tullakkaan painoa lisää.. Mun kaverilla tuli vaan yks kilo koko raskaudessa ja yhel tutul jäi slle alotuspainon 400g :) et joillain näinki :)

Onkohan ihan normia että paino ensin nousee vähän (61kg-->63kg) ja nyt on taas tippunut lähelle aloituslukemia 61kg. Nyt rv 18. Kohta on kyllä neuvolalääkäri niin ehkä siellä selviää.

Takaisin