Painonnousu

Mulla on tullut 15kg:D ainoa iso muutos on, että kova treeni jäänyt pois. Jos nyt alle 30kg:n jää, ne lähtee sitten juoksemalla ja imettämällä kyllä:)
 
Odotan jännityksellä ensi viikon punnitusta, paljonko on tullut :) Viimeksi neuvolantäti sanoi, että alle 500 g/vk on ihan normaalia nousua, mutta onhan tuokin varmasti tosi yksilöllistä. Joillekin tulee pyrähdyksenä ja joillekin tasaisemmin. Miksiköhän hoikille ennustetaan tulevan enemmän kiloja, tuleeko se luontaisesti, kun ei muuten ole niin paljon vararavintoa vauvalle?
 
Mulle ainaki se neuvolatäti selitti että rasvavarantoa kertyy hoikemmille ihan sen takia enemmän ku kroppa alkaa valmistautumaan imetykseen ja turvaa omalta osaltaa imetystä ku on sitä rasvavarastoa. Ja mainitsi viimeks että alle 1,2kg per viikko on vielä normaali ja että usein tulee semmosina aaltoina se paino :) mutta tuoki mikä on normaalia ja ok vaihtelee varmaan siitä odottajan lähtötilanteesta riippuen :) mulla tuli edellisen 6vk aikana 6kg ja nyt 5vk aikana ei yhtään, varmaan kohta tulee seuraava aalto :D
 
Onpas iso ero "normaalissa" meidän neuvolantätien mielipiteissä :) Mutta varmasti riippuu tosiaan tilanteesta. Mulla on hoikka lähtötilanne, joten luulisi, että saisi viikossa tulla enemmänkin kuin tuo 500 g. Toisaalta itse kyllä vähän puoliksi kauhulla katsoo vaakaa, kun ei ole koskaan nähnyt siellä näin suuria lukemia aikaisemmin :grin Mutta oikeasti kyllähän tähän on osannut varautua ja hyvä se vain on, että vauvalle ja imetykseen riittää vararavintoa.
 
On kyllä huima ero! En sitten tiedä puhuko mun neuvolatäti tommosesta aaltomaisen painon nousun normaaleista määristä ja sun sitten enemmänki että jos kertyy tasasesti ja laskettais koko raskauden kestolle se paino määrä? :) eli sitten ihan ok ois vielä 20kg raskauden aikana hoikalle, josta munkin neuvolatäti on puhunut :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on kerrankin elämässä se tilanne että kilot tuntuu tulevan niihin oikeisiin paikkoihin. Eli rintoihin! :grin:grin oon vuosia miettinyt että miksi ne aina menee sinne minne ei haluaisi niiden menevän (takapuoleen, jenkkakahvoiksi ja reisiin), hah.
 
Mä en osaa sanoa, miksi painoa on tullut niin hurjasti. Treenaan kyllä yleensä paljon, ja rinnat oli aika olemattomat, olisko tää oikeesti sitä vararavinnon keruura? paino heiluu yleensä 60-64kg ja treenitunnit viikossa vaihtelee 6-10, tietysti siis energian kulutuskin silloin suurta. On jännää, kuinka muutamassa kuukaudessa näkyy näin valtavia muutoksia kropassa, joka on ollut melko samanlainen jo 15-vuotiaasta. Mutta pääasia et kaikki arvot on ok, nyt nää 9 kuukautta mun kroppa on muksua varten, jatkossa voin sit taas olla höpsö ja vähän turhamainenkin oma itseni:wink
 
Mua kanssa ihmetyttäny miten vaaka näyttää niin paljon, +8kg nyt tullut. Miettiny että mihin ne kilot on menny kun kuitenkin samat housut sopii edelleen, vaikka en niitä käytäkkään kun nappi painaa niin epämukavasti.
 
Raskauden alusta on tullut nyt yhteensä 8 kg. Se on enemmän kuin ekassa raskaudessa, mutta toki kaksosista pitääkin tulla enemmän :)
 
Nyt on 4-5kg tullu yhteensä. Kahdessa viikossa noussu melkein 3kg. Tuntuu hurjalta et miten niin nopeesti voi paino nousta... toki vaikuttaa se kun ei ole supistusten takia voinut liikkua ja pahin himo on joulutortut... :smiley-ashamed008
 
Nyt on tullu +9,6 kiloa lähtöpainoon :/ viikkoja 24+2. Viimeisen neljän viikon aikana tullut 820 grammaa/viikko. Neuvolatätikin sanoi että toivottavasti jää mun huippulukemiksi tuo 820g/viikko. Vähänkään enemmän kun liikkuu niin alkaa kivistämään mahaa eli liikunta on jäänyt hyvin vähiin. Ruoka kyllä maistuu..
 
Mullakin on painoa tullut jo aika kivasti, kaikki ylävartaloon..:/ Viikkoja 22+2 ja painoa tullut + 9 kiloa. Mutta kuulemma ihan normaalia nousua, lupasi terkkarilla sitten kyllä älähtää jos liikaa tulee, kun olin vähän huolissani, että miten isoks olen tässä oikein paisumassa. Nyt on onneks rauhottunu ja tullu enää n. 220g/viikko. Riippuu hyvin paljon lähtötilanteesta paljon painoa saa tulla; ylipainosilla toivotaan jopa laihtumista raskauden aikana, hoikilla painoa just kuuluukin tulla. Itte toivoisin, että BMI pysysi tossa normaalipainosen luvuissa raskaudenki ajan, mutta toiveeks jää:facepalm::happy: Ruoka kun on niiin hyvää!
 
Neuvollassa näyttiin tänään et painoo ois tullut yht 3,5kg. Toki puntarit näyttää vähän eriä aina mutta kuitenkin. Viikkoja siis 22+0. Oon aika pienikokonen niin tunnustaa tosi vähältä tuo nousu mutta kuulemma on ihan ok. Ainut missä mahan lisäks paino näkyy on tissit. Turpoo ko pullataikina :sad001
 
Neuvola oli perjantaina, paino noussut +4kg :D viikkoja silloin 22+1. Ensin järkytyin mutta hieman kun asiaa sulatteli nii tajus että tässähän ollaan jo yli puolenvälin ja painoa pitääkin tulla! :P
 
Mulla tänään neuvola ja alusta alkaen painoa tullu tasan kaks kiloa! Olen hyvin hyvin tyytyväinen! :-)
 
Kävin töissä vaalla ja se näytti että painaisin 60kg nyt. Mutta en tiiä, musta tuntuu että neuvolan vaaka näyttää paaaaaljon enemmän:grin
 
Mulle on tullut raskauden aikana 2,5 kg. Ei se muuten mitään, mut viime raskauden lopussakaan en painanut näin paljon. Painoa siis lähti keväällä ja olin jo aloituspainossa, mutta kun imetys tyrehtyi kokonaan niin paino lähti nousuun.

Pitäisi jonkinlaista liikuntaa saada lisättyä. Ei mua pelkästään paino ahdista, vaan se että lihakset ja kunto on reilussa vuodessa rapautuneet.
 
KoBe, mullaki lähti paino välittömästi nousuun imetyksen loputtua... :sad001 itelläki harmittaa voimien ja lihaskunnon heikkeneminen, olin tosi hyvässä kunnossa (aikaisempaan verrattuna) ennen raskautta ja nyt oon ihan lössähtäny.
 
Sama juttu, ei niinkään painon nousu huoleta vaan lihaskunnon ylläpidon hankaluus.... tässä puoliväli-vaiheessa on jo tooosi hidasta ja varovaista liikkuminen ja olo välillä kipuileva niin ei oikein tehokkaasti voi kuntoilla.

Arkitouhut ja taaperon kanssa elo ehkä ylläpitää liikkuvuutta, mutta toivoa sopii ettei selkä tms ala kiusaamaan viikkojen edetessä ja sitten myöhemminkin kunnon puolesta klaaraa toipumisen ja vauva-ajan.

Täytyy muistaa hyödyntää ne paremmat päivät ja voinnit ja heilutella sitä kahvakuulaa ainakin.
 
Mulla painoa lähtötilanteesta tullu n 7kg, nyt viikkoja 22+4. Viime neuvolassa 300g/vk ja vaikka itestä tuo 7kg tuntuu tosi hurjalta niin ei ainakaan mitään sanomista oo tullu.. :P vaatteet ei kyllä kiristä mistään muualta kun masusta ja tisseistä niin en ees tajunnu että noinkin monta kiloa on tullu painoa.. ennen raskautta siis bmi 23 eli ilmeisesti on ihan okei että raskauskiloja kertyy jonkin verran :)
 
Takaisin
Top