Painonnousu

Jännä miten ihmiset on niin erilaisia näiden raskauskilojen kanssa! Mulla ekat kilot tuli melkein heti plussan jälkeen nesteen kertymisenä ja tähän mennessä on tullut yhteensä ehkä 7-8kg lähtöpainoon. Enkä tosiaankaan oo syönyt kahden edestä tai elänyt pelkällä roskaruualla, vaan elänyt ihan samaan tapaan kuin ennenkin. Olkaa onnellisia jos painoa on tullut maltillisesti, ite oon kauhusta kankeana kun mietin näiden sulattelua ensi keväänä :D
 
iivje, mulla sama juttu. Ekassa neuvolassa oli jo tullut 5kg ja tähän mennessä n.6-7kg. Viimeisintä painoa en tiedä kun vaaka kotona rikki :) Mutta onneksi painon nousu ns.tasoittui alkushokin jälkeen. Ja nestettä mullakin kertyi. Nyt paino tossa mahassa, tisseissä ja perse on levinnyt. Kasvot ei ole vielä saanut turvotusta :)
 
Mulle on tullut tähän mennes +4kg :S Neuvolan täti sitä kauhisteli jos lihoan tuota vauhtia..:sad001
Alussa joutu syömään periaattees kokoajan ettei pahaolo yllättänyt mutta nyt pystyy ihan normi rytmiin:happy:
 
Painoa tähän mennessä rv 21 + 4 tullut tasan 3 kg. Lähtö BMI 18,6. Taitaa olla kovin yksilöllistä tämä painonnousu. Minullakin paino pompsahti rv 19 tienoilla ja on nyt pysynyt taas melko vakiona. Vauva sinänsä ru:ssa oli ihan viikkoja vastaavan kokoinen.
 
Mulla maha kasvanu ihan hirveesti ja herkkuja tullu aika paljon syötyä niin tänään jännitti neuvolassa paljonko paino noussut, 4,9kiloa lähtöpainosta ja viikkoja jo 22+2. Onneks ei tuon enempää kuitenkaan :)
 
Edellisestä raskaudesta 12/2013 jäi muutama lisäkilo synnyttäneen kropan malliin, joista en liikoja huolestunut. Raskausaikana tuli kuitenkin lähemmäs 20kg lisää...Huimaa, mutta ajan kanssa eikä edes ihan hampaat irveessä iso osa lähti. En jotenkin liikoja nytkään osaa kiloista huolestua, toki parempi ettei hirmuisesti ylimäärästä tule, kun rassaahan se ja iän myötä hitaammin paino tippuu.

Eivät neuvolassa viimeksi edes punninneet, enkä kotona vaakaa omista, höh. Luulen että nelisen kiloa tullut lisää ja viikoilla 20 ollaan. Nyt pystyy vähän useammin vaikkakin huomattavasti hitaammin kuntoilee (kävelemään ja kahvakuulailee) sekä ruokavaliota tarkkailee kun alkuraskauden pahoinvoinnissa ja syömingeissä.

En kyllä mitään tiukkaa linjaa osaa vetää niin ruokailun kuin kuntoilunkasn suhteen. Arvostan liiaksi myös lepoa ja hyvää ruokaa....
 
Mulla paino alkoi nyt laskemaan kasvupyrähdyksen jälkeen. Luulen, että toi pahoinvoinnin hellittäminen viime viikolla auttoi, kun voi taas syödä normaalisti. Toki mullakin on aika iso lihasmassa menetettäväksi tässä liikkumattomuudessa.

Tavoite pysyä kaksinumeroisissa luvuissa lopussakin! :D
 
Kävin tänään neuvolassa vaa'alla ja +200gr/viikko näyttäisi tulleen painoa eli kuukaudessa 800gr. Oon kyllä hämmentynyt kun näillä syömisillä kuvittelin ihan muuta :joyful:
 
Mä kävin tänä aamuna vaa'alla ja nyt näytti 200grammaa vähemmän kuin ekassa neuvolassa.. Mulla on tullu n 2kg koko aikana ja tän aamun painon mukaan alle toi kaksi kiloa :) eikä haittaa yhtään että ei ole noussut paino sen enempää kun muutenkin on liikaa painoa :D
 
Mulla oli viikolla neuvola ja painoa oli tullut 300g/vk, sama oli edellisessäkin neuvolassa.
 
Joo-o nyt se on sit se +10kg verrattuna aikaan ennen raskautta! vk 22+5. Neuvolan tätihän totesi jo ekalla käynnillä että kun oon niin laiha niin aivan helposti tulee +15kg. Mutta taitaa tätä menoa tulla helposti kyllä +20kg:/ No toisaalta oon aina ollu alipainoinen niin ei tää onneks vielä ees näy kai rajusti missään kun jengi ihmettelee että "ootko sä siis raskaana, ai kui pitkäl? niinpitkäl?!"
Kyl tää silti vähän jännittää, mammautuminen. ja +490g/vk.
 
Kardiini meilläki neuvolatäti sano jo ekalla käynnillä että koska on niin hoikka niin varmasti tulee ja on ihan suotavaaki että tulee enemmän kiloja ku ne tavalliset 16 raskauskiloa. Varsinki sillon jos on toiveissa imettää lasta niin muutama extra kilo noihin tavallisiin raskauskiloihin ei oo pahitteeksi :) aattelen itekki siis että joku 22kg on vielä ihan ok jos vaan on tullakseen :) kyllähän ne sitten ajan kans lähtee pois ja nyt on vaan vauvan hyväksi :)

Mulla oli viime neuvolaan tullu yhteensä 9kg painoa, mutta nyt laskenu pari kiloa ku matkustamisesta tullu turvotus on lähteny pois :)
 
Melkee 2kg tullu lähtöpainoon verraten. Hitaasti mutta varmasti.. viime raskaudessa tuli huimat 9kg kaiken kaikkiaan ja kaikki oli kyl samantien pois synnytyksen jälkeen. Ja oon siis pieni ja hoikka muutenkin
Sormet on nykyään aivan älyttömän luiset ja sormukset tippuu pois ym. Mutta kylläpä se vauva ottaa sen minkä tarvitsee.
 
Mullapa on pedon luku 66,6 kg ollu tässä pari päivää :devil10. Eli painoa on tullut 21+0 mennessä 5,6 kg. Painoindeksi oli ennen raskautta 24,3. Olen siis 158,5cm pitkä. En jaksa ressata, voin sitten synnytyksen jälkeen työnnellä vaunuja päivälenkeillä ja ottaa omaa aikaa illalla jumpalla käymisen muodossa.
 
Voi hyvän tähen kun kävin anoppilassa puntarilla niin kyllä revähti silmät auki. Kaks kiloa enempi ku pari viikkoa sitten. Voikohan tuo olla ees mahollista... Pitää käyä kyllä kotona uusiksi :D
 
Mulla nyt vko 21+3 ja -3kg lähtöpainosta. Olen muutenkin ylioainoinen niin neukkari sanoi että oisi oikein hyvä jos saisin pidettyä painon näissä lukemissa koko raskauden :)
 
Mulla kans nyt 22+3 ja paino huitelee siinä -5kg ja -4kg vielä lähtöpainosta. En ole mikää laiheliini, niin hyvä vaan :D
 
Takaisin
Top