Painonnousu raskauden aikana

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miona78
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on paino laskenut raskaustestistä tähän päivään n. 9kg mikä on hyvä kun ylipainoa on. Mieluummin olisin kuitenkin jatkanut sitä normilaihdutusta kuin eka sitä viikkokausien yökkimistä, oksentamista.. Sitten pari kiloa huhtikuussa lähti noron mukaan. Nyt mulla on seurana tää hirveä närästys ja vähän pelottaa että pysyy koko raskauden ajan. Ei siinä muuta mut yli 70% kaikesta närästää eli aika ikävää tää on.. :(

Sama juttu ton närästyksen kanssa, luulen että mun kuvottava olo on enemmän närästystä. Ootko löytäny apukeinoja?
 
Mulla nousi heti raskauden alussa painoa n.3kg ja siihen se on nyt jämähtänyt. :)

Mulla oli molempien edellisten raskauksien aikana just toi närästys tosi paha. Meinasin tulla hulluksi sen kanssa. Rennietä vedin silloin. Mulla todettiin tässä jokunen vuosi sitten refluksitauti ja sain siihen lääkityksen. Sen jälkeen ei ole ikinä närästänyt. Kun ruvettiin lasta yrittämään niin lääke vaihdettiin turvallisempaan Omeprazoliin ja se on auttanut hyvin. Nyt on tullut välillä närästystä jos syön tiettyjä ruokia tai karkkia.

16+2
 
Mua närästää jos syön suklaata. En ole käynyt vaa' alla, mutta vatsa on selkeästi tullut esiin, joten painoakin lienee tullut.
 
Mä kävin tänään puntarilla ja taas tippunu pari kiloa. Se seilaa nyt ees taas :wideyed: Toki nestettä varmasti, mutta silti ihmetyttää moinen veivuu.
 
Täälläkin heti alussa nous paino 3kg ja nyt ei oo viikkoihin siitä mihinkään suuntaan lähtenyt.
Liikun päivittäin sen verran, että lenkitän koirat 2-4 kertaa päivässä (huom. siis, kaksi kertaa silloin, kun mies hoitaa sen kolmannen, eli päivälenkin kun minä olen töissä :D) sekä kävelen töihin edestakaisin. (1,7km suunta).
Enemmänkin voisi vielä liikkua, viikonloppuisin pitäisi käydä lenkillä, mut tuntuu et on jotenkin niin poikki, ettei jaksa..

Tiistaina on toinen neuvola, katsotaan siinä sitten neuvolan vaa'an mukaan, onko tullut painoa lisää. Kotivaa'alla ei ole, mut en tiiä heittääkö neuvolan vaakalukemaan sit, kun en tajunnut ekan neukun jälkeen kotona mitata, mitä meidän vaaka näyttää.
 
Kevyesti ärsyttää "neuvolan vaaka", kun punnitus on keskellä päivää ja vaatteet päällä... Eihän ne arvot millään ole vertailukelpoisia. Neuvolassa siis oli viimeksi (rv 8+3) jo +1,5kg... Saa nähdä mitä reilun viikon päästä toisella käynnillä.
Kotivaa'alla ei ole vielä tullut yhtään lisää, vaikka vatsaa on ja isommat liivit on joutunut ostamaan. Ilmeisesti on siis periaatteessa laihduttu. :confused:
 
Kevyesti ärsyttää "neuvolan vaaka", kun punnitus on keskellä päivää ja vaatteet päällä... Eihän ne arvot millään ole vertailukelpoisia. Neuvolassa siis oli viimeksi (rv 8+3) jo +1,5kg... Saa nähdä mitä reilun viikon päästä toisella käynnillä.
Kotivaa'alla ei ole vielä tullut yhtään lisää, vaikka vatsaa on ja isommat liivit on joutunut ostamaan. Ilmeisesti on siis periaatteessa laihduttu. :confused:

Siksi olenkin iloinen, että nyt on pakko varata neuvolaan vaan aamu klo 8 aikoja, kun töihin pitää keretä! On oikeasti vertailukelpoinen paino, vaikkakin vaatteet on päällä. Itekin kävin neuvolassa sillon ööö *kaivaa kalenteria koska dementia* 10+0 ja sen jälkeen ei oo omalla vaa'alla paino yhtään noussut, eli huomenna mennyt siitä jo 6 viikkoa!
 
Meidän vaaka on valehdellu mulle :'D luulin että oon edelleen 55kg mutta tänään 15+1 neuvolassa 57. 169g/viikko.
 
Katotaan, paljonko on tullut lisää - näin viimeyönä unta, että vaaka heilahti 96,5kg:n eli sit olis tullut vaatimattomat kakskymppiä lisää sitten edellisen neuvolan jälkeen. :nailbiting:

Saas nähdä, miten muijan käy, neuvola kolmen vartin päästä.
 
Vaaka näytti tälläiselle 160cm varrelle 76,5kg.. Torstaina neuvola. Pistää varmaan porkkanakuurille.
 
Eka neuvola paino oli 70.5, täna aamuna paino oli 68.4. Pelottaa että menee saman kaavan mukaan niinku esikoisesta, silloin eka neuvola 69kg ja toka neuvola 66kg ja raskauden lopussa olin siltiki lihonnut 26kg :/
 
Minä oon viime neuvolakäynnin jälkeen lihonut 295g :grin kuus viikkoo oon siis kestänyt samoissa painoissa ja maha jo pullottaa, näytän lähinnä sille kun ois tullut viis kiloo vielä lisää.

Mileim rv 16+1
 
Täällä oli tullut noin 2 kiloa lähtöpainosta, nyt menossa 14+6. Taidan kokeilla tuota neuvolantädin suosittelemaa LaxoSoftia tähän kohtuuttomaan ummetukseen... Lääkärineuvola 16.6. ja sokerirasitukseen pitäis yrittää aika saada ensi viikolle jos mahdollista... Olis jäänyt asia hoitamatta, ellen itse olisi ottanut puheeksi.
 
Plussatestistä rv 16 pudonnut 14kg pahoinvoinnin takia. :o ei tosin haittaa, kun ylipainoa on.
 
Mä en ole uskaltanut käydä vaa'alla. Muutenkin ruoka ja myös herkut ja roskaruoka alkaneet maistumaan alun pahoinvointien jälkeen turhankin hyvin. Saa sitten järkyttyä kesäkuun alussa neuvolalääkärissä.
 
Mulla on ollut painonnousu kohtuullista, toistaiseksi, mutta kummallinen himo on ranskiksiin! Olin puolisen vuotta paleo-henkisellä dieetillä (mm. lapsettomuuden vuoksi) ja ilman perunaa. Nyt huomaan, että hiilareita uppoaa tuossa muodossa. No, onneksi hampurilaiset sentään jää välistä, kun jatkan gluteenittomalla.
 
Ja taas mentiin... huoh! Että ärsyttää. Taas on viikossa pärähtäny sellainen kilo mittariin (suunnilleen). Kengät ei mahdu jalkaan jne että toivon totisesti et tää painonnousu on turvotusta ja nestettä. En edes minä saa itselleni syötyä viikossa kiloa läskiä!!! :bored:
 
Takaisin
Top