Mä oon nyt 170/74kg. Tämä siis oman painonhallinnan tulos.
Näissä mitoissa olin, kun aloin odottamaan esikoista. Sen raskauden aikana tuli 13kg, joista 10kg jäi suoraan sairaalaan, mutta se muutama kg jäi seuraavaan raskauteen. Kolmessa seuraavassa tuli myös n.13kg/raskaus, mutta ne ei tippuneetkaan, kuten ekassa ja neljännettä kun menin synnyttämään, painoin eniten kuin koskaan, 104kg.
Synnytys ja ensi kuukaudet kuitenkin laski painon 91kg, mutta siihen jäätiin.
Kun lopetin imetyksen, päätin kokeilla 2 kuukauden ajan osanutrausta, jossa korvasin aamu- ja iltapalan pirtelöllä. Paino tippuikin sinä aikana yllättäen 10kg (olisi voinut tippua myös ilman kuuria, imetyksen lopetuksen takia) ja sitten teinkin pos.raskaustestin vitosesta. :)
Raskausaikana painoa tuli reilu 10, jotka riippuikin lähes heti synnytyksen jälkeen pois, ja painoin taas sen 81kg.
Kiinnitin huomiota ruokavaliooni niin, etten ahminut iltaisin kauheita määriä herkkuja ja söin paljon kasviksia ja hedelmiä ja oho, paino tippui melkein itsestään tähän näkyiseen. :)
Nyt yritän liikkua mahdollisuuksien mukaan ja syödä monipuolisesti. Ja uskon, että painonnousu pysyy kohtuudessa, kuten kaikissa raskauksissani, jolloin ei se synnyttämäänlähtöpainokaan ole ihan aiempien kertojen luokkaa. :)