Painonhallinta raskauden aikana

Miisah

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Onko muita, jotka tuskailee ylipainon kanssa? Mä oon vakaasti päättänyt, että nyt pitää opetella syömään terveellisesti ja alkaa säännöllisesti kävelemään.
Mä oon koko elämäni jojoillut painon kanssa, nyt taas ollaan siellä painon korkeimmassa päässä. Pelottaa miten selkä ja lonkat tulee kestämään raskauden, varsinkin jos paino tästä vielä paljon nousee.
 
No minä ainakin tuskailen. Esikoisraskauteen esti jojoilin suurimman osan aikuiselämästäni normaalipainon ylärajan molemmin puolin, mutta ensimmäisen lapsen jälkeen jojoilu on siirtynyt sinne lievän ylipainon ja merkittävän ylipainon rajalle. :banghead: En haluaisi tästä raskaudesta enää yhtään ylimääräistä lisäkiloa. Tavoite olisi ettei paino nousisi alkuraskaudessa lainkaan ja senkin jälkeen vain maltillisesti. Samat tavoitteet oli tosin viimeksikin, eikö siitä silloinkaan mitään tullut... :bag:
 
Tää on mun ryhmä. Olen reilusti ylipainoinen. Radi estää herkuttelua ja pitää myös kcal sellaisena etten ainakaan kahdessa aiemmassa ole lihonut hirveitä, lopputarkastuksessa olen painut yhtä paljon kuin raskauden alussa. Mietin Oliskohan fitfarmin fitmama sopiva tällaiseen tilanteeseen...
 
Täälläkin yks reilusti ylipainoinen ilmoittautuu toivomaan ettei tilanne räjähtäis ihan käsiin raskauden aikana...
 
Täälä myös on hiukka liikaa painolastia kannattavana. Esikoisen alana tuli painoa noin 15kg? Ja niistä muutama jäi. Kuopuksen kanssa painoa tuli vähemmän, ehkä noin 8-9kg.
Ennen tätä plussaa oli tarkoitus aloittaa ihan kunnolla laihduttamaan mutta se taitaa nyt jäädä. Realistisempaa ehkä on nyt se että paino ei nousisi tän odotuksen aikana ollenkaan tai sitten vaan ihan muutaman kilon max :rolleyes:
 
Hep, täällä myös ihan riittävästi kiloja kannettavana. Kuopuksen raskauden jäljiltä melkein kaikki saavutetut ulottuvuudet jäljellä ja nyt saa kyllä tarkkana olla. Puuh! Ennen kuopusta paino pysyi normaalipainon ylärajan tuntumassa, mutta raskauden jälkeen kilot ei liikahtaneet mihinkään.
 
Tää on mun ryhmä. Olen reilusti ylipainoinen. Radi estää herkuttelua ja pitää myös kcal sellaisena etten ainakaan kahdessa aiemmassa ole lihonut hirveitä, lopputarkastuksessa olen painut yhtä paljon kuin raskauden alussa. Mietin Oliskohan fitfarmin fitmama sopiva tällaiseen tilanteeseen...

Onks se sellainen, mitä voi raskauden aikana toteuttaa? En oo yhtään tutustunut siihen. Super dietillä oon kyllä joskus ollu.
 
Mulla sama lähtö paino kun esikoisen aikaan. Esikoisen aikaan tuli +7kg
Ja nytkin toive että se olisi se maximi minkä nousee.
 
Onks se sellainen, mitä voi raskauden aikana toteuttaa? En oo yhtään tutustunut siihen. Super dietillä oon kyllä joskus ollu.
Siis muistan lukeneeni että sopisi raskaana olevillekin. Mulle on lääkärit sanonut että 1700kcal päivässä riittää, mutta mulla onkin ylimääräistä ihan reilusti.
 
Siis muistan lukeneeni että sopisi raskaana olevillekin. Mulle on lääkärit sanonut että 1700kcal päivässä riittää, mutta mulla onkin ylimääräistä ihan reilusti.

Tarvii tutkia sitä tarkemmin. No mä oon kans oikeesti kunnolla ylipainoinen. Pituutta 162cm ja luulen et paino on 100kg. En oo puntarissa uskaltanut käydä kuukauteen :sad001
 
Tarvii tutkia sitä tarkemmin. No mä oon kans oikeesti kunnolla ylipainoinen. Pituutta 162cm ja luulen et paino on 100kg. En oo puntarissa uskaltanut käydä kuukauteen :sad001
Et ole yksin.❤️165cm ja painoin ennen raskautta nyt 92,5kg.
 
Täällä kans yks rehevämpi ilmoittautuu. 167cm ja 83 kg tällä hetkellä. Jännittää kyllä tuo painonnousu raskauden aikana. Tavoitteena tietysti olis, ettei tulis yhtään enempää, mitä kuuluu painon nousta lapsiveden ja lapsen ym. myötä...
 
Tavoitteena tietysti olis, ettei tulis yhtään enempää, mitä kuuluu painon nousta lapsiveden ja lapsen ym. myötä...

Se on muuten tän verran:
- lapsi n. 3,5 kg
- kohtu n. 1 kg
- istukka n. 0,5 kg
- rinnat n. 1 kg
- lapsivesi n. 1 kg
- kudoksiin varastoitunut nestemäärä n. 1,5 kg
- lisääntynyt verimäärä n. 1,5 kg
- imetykseen tarvittavat rasvavarastot n. 0,5–1 kg
Yht. n. 10,5 - 11 kg
 
Kävin aamulla puntarilla, itku meinas tulla. 100,6kg näytti. Mä en vaan saa itseeni pidettyä irti herkuista. Vaikka aamulla oikeesti melkein itkin, niin silti tänään tarttui kaupasta suklaata mukaan. Ja muutenkin tää mun ruokahalu on ihan hillitön. Se taitaa kyllä olla raskausoire, koska ei mulla normaalisti oo näin usein nälkä.

Kakkosen äitiyskorttia tutkin eilen. Sen raskauden aikana käytännössä laihduin, koska painoa ei tullut kuin 6kg koko raskauden aikana. Ja nekin melkein kaikki viimeisillä viikoilla.
No, ens viikolla alkaa arki kun palaan töihin sairaslomalta. Jospa sen myötä sais ruokailun kuntoon, kun tulee selkeä rytmi päiviin.
 
Se on muuten tän verran:
- lapsi n. 3,5 kg
- kohtu n. 1 kg
- istukka n. 0,5 kg
- rinnat n. 1 kg
- lapsivesi n. 1 kg
- kudoksiin varastoitunut nestemäärä n. 1,5 kg
- lisääntynyt verimäärä n. 1,5 kg
- imetykseen tarvittavat rasvavarastot n. 0,5–1 kg
Yht. n. 10,5 - 11 kg

Joo, ton enempää ei mielellään sais tulla... noita rasvavarastoja kun on jo valmiiksi... :laughing002
 
Odotan kauhunsekaisin tuntein tämän raskauden painon kehittymistä. Ylipainoa on vähän reilu 10kg lähtökohtaisesti ja edellisessä raskaudessa paino nousi ihan holtittomasti lähes 25kg. Niistä jäi kyllä 11kg synnärille, mutta imetysaikana en laihtunut grammaakaan. Vuosi sitten tammikuussa laitoin koko ruokavalion remonttiin ja laihdutin 15kg 10kk:ssa. (Ja 10kg olisi siis jäljellä ihannepainoon)

Nyt lähtöpaino on n.4-5kg vähemmän kuin edellisellä kerralla. Toivon myös ettei paino tällä kertaa nousisi kuin sen mitä pakko on, mutta kyllä pelottaa. :nailbiting:
 
Täällä hätinä 160cm ja 87 kg. Ei olis hirveesti varaa ottaa lisää...
 
Täällä myös yksi kellä vähän ylimääräistä plus hieman esikoisestakin jäänyttä..mä taisin lihoa esikoista odottaessa 18kg joista 10 jäi synnärille (iso oli kyllä vauvakin) ja imetyksen aikana paino ei tippunu juuri lainkaan.
 
Tänne ilmottaudun minäkin. Syksyn ja tämän alkutalven aikana olen saanut painoa pudotettua parikymmentä kiloa. Enää olen ”vain” ylipainoinen. Hyvin alkanut pudotus taitaa nyt tyssätä.
Imetys ei multa koskaan ole vienyt grammaakaan ja synnärille on jäänyt ehkä 6-8 kg. Ekassa paino nousi 20 kg ja tokassa ja kolmannessa jotain 13.
Erittäin tyytyväinen olisi jos paino pysyisi edes kaksinumeroisena.
 
Takaisin
Top