Painon seuranta/radi/terveellinen ruoka

Meilläpäin oli hirveän pitkä aika ensimmäiseen vapaaseen sokerirasitusaikaan ja pari viikkoa pitää vielä jännäillä ja ensimmäiseen kokeeseen mennessäni olen jo pitkälti 16. viikolla. En syö muutenkaan sokeria oikein muuten kuin hedelmien ja marjojen muodossa, joten positiivisella fiiliksellä mennään mutta kun arvorajat ovat noin tiukat, niin se kyllä arveluttaa. Sukurasitteen vuoksi joudun kaksi kertaa litkuilemaan.
 
Kävin äskön vaa’alla ( okei ilta paino, mut silti ) ja näytti + 9kg siis tää on niin painajainen et tulee samat yli 20kg, kun esikoisestakin. Aamulla pakko kattoo viel uudelleen paino
 
Mulla meni esikoisesta paino aika maltillisesti viimeiselle kolmannekselle asti, ja sit varmaan viimeisen 8 viikon aikana paino nousee kilon viikossa.. :woot: Mulla tais se 19 kg silloin tulla.
 
Mulla nyt +4 kg raskausajalla. Olosta ja varsinkin iltaisen vatsakummun perusteella vois kuvitella olevan +9kg, kuten Tarisallakin.
 
Uskaltauduin itsekin puntarille ensimmäistä kertaa ekan neuvolan jälkeen, positiivinen yllätys, neljässä viikossa -2kg. Tällä lähtöpainolla ei yhtään haittaa vaikka vähän onkin tippunut. Tarkoitus olisi pitää painonnousu mahdollisimman vähäisenä, mutta saa nähdä kuinka käy nyt kun pahoinvointi on helpottanut ja herkkuhimo palannut...

Täytyy kyllä sanoa, että täällä oli ihana hoitaja neuvolassa, ei mitään saarnaa painosta. Lähinnä todettiin vain, että sokerirasitus tehdään ja painoindeksin takia saan myös lähetteen anestesialääkäriä tapaamaan, että saa tutkia onnistuuko epiduraali.
 
Anteeksi, jos kysymys on tungetteleva, mutta onko epiduraaliin siis joku painoraja? En ole kuullutkaan, että ylipaino olisi este!

Itselläkin onneksi paino vähän laskenut. 6 kg sais vaan tulla, jos meinaan olla lopussa saman kuin esikoisesta...:shifty:
 
Anteeksi, jos kysymys on tungetteleva, mutta onko epiduraaliin siis joku painoraja? En ole kuullutkaan, että ylipaino olisi este!

Itselläkin onneksi paino vähän laskenut. 6 kg sais vaan tulla, jos meinaan olla lopussa saman kuin esikoisesta...:shifty:

Itseasiassa en kyllä tullut sen tarkempaa perustetta kysyneeksi. Kuulemma kaikki joiden painoindeksi on vähintään 40 (itsellä ei vielä ole, mutta todennäköisesti myöhemmin raskaudessa ylittyy) lähetetään konsultaatioon.

Täysin mututuntumalla heittäisin, että vaikeasti ylipainoisella oikean pistokohdan löytäminen on varmaan se ongelma.
 
Sain tänään neuvolasta kotimittausvehkeet mukaan. Kauheen hankalalta muka kuulostaa, mutta kaipa siihenkin tottuu.

Vielä hankalammalta tuntuu, jos täytyy ruokavaliota alkaa rukkaamaan. Tuntuu, että muutenkin joutuu vähän miettimään noitten kiellettyjen ruokien takia, niin sit pitäis kaikkee hyvää vielä karsia pois; tuoremehu aamulta, leipä, maukkaat (täysrasvaiset) kovat juustot, peruna...

Viitsiskö joku vinkata jotain maukkaita, suht helppotekoisia terveellisiä kotiruokia? Liha ja kana ei käytössä, että mieluiten sellaisia, joissa ne voi korvata esim. härkiksellä.
Älä jätä niitä rasvasia pois. Jätä aluks se tuoremehu ja leivät, mulla myös peruna nostaa arvot mut rasva ei nosta ja pitää nälkäö hyvin.
 
Miten teillä on sokerirasitukset menneet?

Mulla eilen ylittyi paastoarvo 0,1:llä. Muut arvot oli reippaasti rajojen alapuolella. Ton paastoarvon pienen ylityksen takia alkaa sokeriseuranta.

Täällä kohtalotoveri. Paastoarvo ylittyi 0,3. Ja nyt 6pv mittaillaan kotona. Mulle sanottiin ettei missään nimessä pitkää paastoa yöaikaan että se nostaa monella sokereita.
Tämän epäilen olevan itselläni myös syynä tuohon paastoarvoon.
Tsemppiä mittailuun :-)
 
Mua huvitti, kun vetäsin eilen pitkästä aikaa kokonaisen ison ravintolan pizzan. Tunti sen jälkeen sain mittauksessa matalimman arvon, mitä oon koskaan lämpimän ruuan jälkeen saanut. :grin
 
Täällä kohtalotoveri. Paastoarvo ylittyi 0,3. Ja nyt 6pv mittaillaan kotona. Mulle sanottiin ettei missään nimessä pitkää paastoa yöaikaan että se nostaa monella sokereita.
Tämän epäilen olevan itselläni myös syynä tuohon paastoarvoon.
Tsemppiä mittailuun :)

Miltä WM sun mittailutulokset on näyttäny? Onko pahoja ylityksiä?

Toivottavasti vointi sulla ja vauvalla muutenkin hyvä!
 
Miltä WM sun mittailutulokset on näyttäny? Onko pahoja ylityksiä?

Toivottavasti vointi sulla ja vauvalla muutenkin hyvä!

Ei ylityksiä vielä. Paasto ja ennen ruokaa pyörii välillä 4,8-5,4.
Ja 1h ruoan jälkeen korkein ollut 6,4 eli hyvä.
Keskiviikko loppuu tämä seuranta jos arvot pysyy hyvinä :-)
Tällä hetkellä uskon, että vauvalla kaikki ok. Ei voi kuin toivoa että kaikki menisi hyvin ja pääsisi turvallisille viikoille :-)

Onko sulla ollut ok mittausarvot?
 
No niin. Sokerilitkut nielty ja nyt odotellaan tuloksia.. Minulla paino pudonnut reilun kilon raskausaikana. Edellisessäkin raskaudessa paino nousi viiden kilon verran. Jotenkin raskausaikana ei ole samalla tavalla nälkä, kuin muulloin. Tai nälkä tulee, mutta pienempi määrä saa kylläiseksi. Valitettavasti asia taitaa taas korjaantua ajan kuluessa... :grin
 
No niin. Sokerilitkut nielty ja nyt odotellaan tuloksia.. Minulla paino pudonnut reilun kilon raskausaikana. Edellisessäkin raskaudessa paino nousi viiden kilon verran. Jotenkin raskausaikana ei ole samalla tavalla nälkä, kuin muulloin. Tai nälkä tulee, mutta pienempi määrä saa kylläiseksi. Valitettavasti asia taitaa taas korjaantua ajan kuluessa... :grin

Mä taas syön raskaus aikana reippaasti enemmän ja useammin kuin normaalisti :grin tähän mennessä paino onkin noussut jo 5 kg, saas nähdä millainen mammutti olen puolen vuoden päästä.. :stop:
 
Apua, huomenna on sokerirasitus ja viimeksi sunnuntaina piti oksentaa tyhjästä mahasta vatsahappoja :hungover: joka aamu vielä aivan surkea fiilis. 15+4 huomenna. Olosta voisin päätellä, että tyttö tulossa :dummy1: saapa nähdä, pitääkö paikkansa.
 
Perjantaina kävin sokerirasituksessa ja nyt soittelin neuvolasta tuloksia. Paastoarvo rimaa hipoen rajoissa, oli 5,2. Muut arvot oli hyviä. Saas nähdä kuinka käy seuraavassa testissä.
 
Mullakin on huomenna sokerirasitus :depressed: Pelottaa jo valmiiksi, että pysyykö se litku sisällä. Mulla on vieläkin ollut pahoinvointia erityisesti aamuisin ja oksennuskin tulee aina heti herättyä :dead:
 
Litkut pysyi sisällä..kävinpäs tarkistelemassa, mitkä ne viitearvot olikaan ja sittenkin näyttää kaikki arvot puhtailta tämän ekan kokeen jälkeen. Nyt vaan silti tiukasti sokeriton ruokavalio. Makea tekee muutenkin pahaa. Yhä edelleen, kohta viikkoja 16 eikä helpotusta näy..painokin on noussut viisi kiloa, mutta joka raskaudessa mukaan tarttunut noin 20 kiloa. Kiloista ei kyllä yhtään ole jäljellä, kun noin puoli vuotta on synnytyksestä kulunut. Mulla imetys vie tehokkaasti kiloja.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top