Painon seuranta/radi/terveellinen ruoka

Kyllä. Ja jotenkin sen vaikutus haiman toiminnalle on kans suotuisaa. Mulla oikeastaan kaikki oireet (paitsi hirsutismi) häviää metformiinilla, joten olen ollut ihan äärettömän kiitollinen siitä. :notworthy Ruoansulatusvaivoja toki on enemmän, mutta ne on pientä kaiken muun rinnalla. Suomessa pcos on kokonaisuudessaan tosi huonosti tunnettu, mutta kansainvälistä tutkimusnäyttöä ja hoito-ohjetta on sitäkin enemmän tarjolla. Vaatii vaan omaa aktiivisuutta ja asiaan perehtyneen lääkärin.
 
Miten teillä on sokerirasitukset menneet?

Mulla eilen ylittyi paastoarvo 0,1:llä. Muut arvot oli reippaasti rajojen alapuolella. Ton paastoarvon pienen ylityksen takia alkaa sokeriseuranta.
 
Huomenna ensimmäinen sokerirasitus, vähän jo jännittää miten juoma menee alas.

Itsellä ylipainoa ja äidinäidillä 2.tyypin diabetes joten, jos ei tässä testissä mitään löydy, niin joutuu myöhemmin käydä uudestaan...

Pitäisi kyllä saada itseä niskasta kiinni ja tehdä parempia ruokavalintoja :sorry:
 
Tiistaina edessä. Radi oli viime raskaudessa. Mitään haittaa siitä ei ollut ja kaikki kotimittailut puhtaat.
Mun piti 2vk mitata sokereita mutta sen jälkeen sain luvan lopettaa kun ei niissä mitään heittoja.
Musta radi dg tulee ihan liian herkästi. Musta pitäisi olla isommat heitot viitearvoissa jotta se isketään.
Monelle pelkkä paasto tekee huonot arvot ja kotona kun mittaa niin ei mitään ongelmia.
 
Tossa sokerirasituksessa on se ongelma, että stressi voi nostaa arvoja. Ja mikäs sen stressaavampaa kuin mennä kokeeseen. Ootan vieläkin niptin tuloksia. Mutta jos tulokset kunnossa, niin ostan itselleni verensokerimittarin ensi kuussa ja säädän sen mukaan ruokavalion. Ja rasitukseen en aijo mennä. En edes pystyisi koska pahoinvoinnit.
 
Toisaalta radissa on pahimmillaan kyse molempien hengestä, joten siltä kantilta katsottuna tiukat rajat ymmärtää :confused005
 
Ite oon kokenut arvot taas ihan hyvinä, mut mulla taas jäi reilusti viitearvojen alapuolelle (siitäkin huolimatta että oon syöny paljon karkkia, yms..) . Ja nyt ei tarvii mennä ollenkaan :wideyed: voi kyllä olla että haluan sinne ite jos käy niin että paino nousee järkyttävästi tai maha on ihan pallo jo hyvin aikasin. .
 
Kolmen viikon päähän katsottiin aikaa. Viimeiseen mahdolliseen väliin. Neuvolassa vaan meinas, että odottajan olon mukaan mennään. Huh, mutta on se vaan kauheeta se litku. Maistuu jo suussa ja vieläkin muistaa, ku eilisen sen viime kerran, kun oksennus tulikin kesken kaiken :dead:
 
Sain tänään neuvolasta kotimittausvehkeet mukaan. Kauheen hankalalta muka kuulostaa, mutta kaipa siihenkin tottuu.

Vielä hankalammalta tuntuu, jos täytyy ruokavaliota alkaa rukkaamaan. Tuntuu, että muutenkin joutuu vähän miettimään noitten kiellettyjen ruokien takia, niin sit pitäis kaikkee hyvää vielä karsia pois; tuoremehu aamulta, leipä, maukkaat (täysrasvaiset) kovat juustot, peruna...

Viitsiskö joku vinkata jotain maukkaita, suht helppotekoisia terveellisiä kotiruokia? Liha ja kana ei käytössä, että mieluiten sellaisia, joissa ne voi korvata esim. härkiksellä.
 
Sain tänään neuvolasta kotimittausvehkeet mukaan. Kauheen hankalalta muka kuulostaa, mutta kaipa siihenkin tottuu.

Vielä hankalammalta tuntuu, jos täytyy ruokavaliota alkaa rukkaamaan. Tuntuu, että muutenkin joutuu vähän miettimään noitten kiellettyjen ruokien takia, niin sit pitäis kaikkee hyvää vielä karsia pois; tuoremehu aamulta, leipä, maukkaat (täysrasvaiset) kovat juustot, peruna...

Viitsiskö joku vinkata jotain maukkaita, suht helppotekoisia terveellisiä kotiruokia? Liha ja kana ei käytössä, että mieluiten sellaisia, joissa ne voi korvata esim. härkiksellä.

Jos helppoja ja terveellisiä halajaa niin meillä on suuressa suosiossa olleet kaikki linssiruuat, erityisesti linssikeitot ja sitten ollaan paljon tehty chili sin carnea ilman riisiä, näitä vois syödä melkein joka päivä :happy:
 
Ja tofua voi käyttää esim. curry kastikkeessa ja sekään voi jotain vihanneksia laittaa jos haluaa.

Ite tykkään myös kasvissosekeitosta (porkkana, bataatti, peruna, kasvisliemi ja esim kaurakermaa). En tiedä kyllä oliko nää kovinkaan terveellisiä :D
Härkiksestähän saa tomaattimurskaan tehdyn kastikkeen.. En tiedä oisko joku linssi tai kikherne pasta (jos ei halua tavallista pastaa tai perunaa käyttää) hyvää, en oo koskaan testannut..
 
Jos helppoja ja terveellisiä halajaa niin meillä on suuressa suosiossa olleet kaikki linssiruuat, erityisesti linssikeitot ja sitten ollaan paljon tehty chili sin carnea ilman riisiä, näitä vois syödä melkein joka päivä :happy:

En oo ikinä tehnyt linsseistä mitään, vaikka 25v oon kasvissyöjä ollut. Pitäis varmaan kokeilla jotain, kiitos vinkistä!
 
Ja tofua voi käyttää esim. curry kastikkeessa ja sekään voi jotain vihanneksia laittaa jos haluaa.

Ite tykkään myös kasvissosekeitosta (porkkana, bataatti, peruna, kasvisliemi ja esim kaurakermaa). En tiedä kyllä oliko nää kovinkaan terveellisiä :D
Härkiksestähän saa tomaattimurskaan tehdyn kastikkeen.. En tiedä oisko joku linssi tai kikherne pasta (jos ei halua tavallista pastaa tai perunaa käyttää) hyvää, en oo koskaan testannut..

Tofu, seitan ja quorn ei oikein maistu, ennemmin käytän ihan vaan kasviksia tai sit härkistä, nyhtistä tai mifua.

Kasvissosekeitto on kyllä hyvää, mutta kun siihenkin tekee mieli lisätä ruokakermaa ja koskenlaskijaa, niin se siitä keveydestä..:facepalm:
 
Ensiviikolla sokerirasitus edessä. Edellisessä raskaudessa ei radia ollut vaikka ylipainoa onkin. Nyt on valitettavasti vähän enemmän ylipainoa kuin viimeksi. Saa nähdä miten käy. Täytyykö radi-ruokavaliollakin painon nousta raskauden edetessä, vai pitäisikö pysyä samassa?
 
Radi tuomio tuli. Paastoarvo 5,6 eli kyllä todella vähän koholla. Muut ok. No kotimittauksia teen muutaman viikon. Jos ne kunnossa niin sit saan lopettaa.
Viime raskaudessa oli radi mutta ikinä ei kotimittauksissa ollut ylityksiä.
 
Takaisin
Top