Painon noususta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lune
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli viimeks neuvolakäynnillä kokonaispaino noussut 500g, siis koko raskauden aikanan yhteensä. Mutta ens viikolla voi jo olla paino pompsahtanut. Ja siis tuo vähäinen painonnousu on ihan ok, koska oon ylipainoinen ni vauva on kyllä saanut energiaa.

Tää rikko sitte ilmeisestikin tänään marrasmurujen painonnousu ennätyksen.. tänään neuvolassa 1700g/vko! auts. 

satu! tosta pitäs saada jo palkinto! [:)] mut eiks sullakin oo ollut aika vähäistä kokonaisnousu?

no alkuun juu ei noussu paino olleskaan.. nyt sitte puolen välin jälkeen onkii sellaset 14kg rapsahtanu aikas salakavalasti - pulla on hyvää [:D] [8|]

Satu` :D kuule älä sure. Mie nostan painoani täällä vaikka dieettaisin tai söisin pullaa. Totesin neukkatädille että ei tässä näköjää auta kalorilaskurit eikä liikunnatkaan. En vaan tajua miten sitä VOI kertyä niin paljon . Lopetin stressaamisen, kun huomasin ettei edes oma ruokavalion kaventaminen hidastanut painonnousua viikkoihin vaan pääasiassa kasvatti sitä :D.
Mulla on nyt tullut 15 kg alusta... joten mennään näköjään aika samoissa kertymissä. Dieettaillaan sitte imetyksen jälkeen yhdessä tuumin niitä pois jos niitä on jääny ja niitä vielä jaksaa miettiä. Eiksje. :)

joo, pudotellaan sitten yhteistuumin kertyneitä kiloja [:D] ei ressata ny, kyl ne pois vielä joskus lähtee! [:)]

...maistuu se pulla täälläkin [:D]

Helou! Minäkin liityn nyt sitten yli kiloisten kerhoon, viimeviikkoisesta neuvolasta painoa +1150g [:D]
Mulla kyllä sahaa tuo nousu tosi paljon, joskus tulee 200g/vko ja joskus enemmän, ja nyt ainakin turvottaa ihan sikana kun viikonloppuna piti herkutella [:)]

Mä olin alkuun ajatellu, että kun kaikessa oon aina ollut semmoinen keskitason immeinen niin jos raskausaikana tulee 16-18kg lisää niin se on ihan ok. Tähän on nyt tullu se 15 kg eli "aikataulussa" ollaan [:D]

Heh, hyvä etten siis oo ainut kelle makea (ja ruoka muutenkii :D) maistuu [:)] ..tarttee pistää sitte marrasmammojen kilojen karistus klubi pystyyn.. jahka saadaan nää mussukat maailmaan ?

Mulla on myös ihan järjetön makeanhimo! Normaalisti en syö koskaan karkkia, pullaa ym, vaan enempikin oon suolaisen ystävä. Nyt musta tuntuu, että mä elän pelkällä makealla!! Omaan painoon se ei oo vaikuttanut, mutta vähän mietityttää, kuinka se tuohon vauvaan vaikuttaa. Esikoisestakaan mulla ei tullut kuin 10kg painoa ja silti vauva painoi 4,2kg. Nyt tosin mennään sf-mitassa vähän pienemmissä lukemissa, joten toivossa on hyvä elää, että tää on pienempi kuin esikoinen.

Mulla ei oikeestaan hirveesti tee mieli makeaa, on vaan herkemmin ihan oikea nälkä, johon pitää sitten tankata ruisleipää. Ja kun maha vetää paljon pienempiä annoksia mitä ennen raskautta niin vähintään kolmen tunnin välein pitää syödä jotain, muuten tulee ihan oksetuspahaolo.
Toki aika ajoin pitää saada jäätelöö ja suklaata, mutta yritän pääsääntöisesti tyydyttää tuota makeanhimoa marjoilla...nyt kyllä pitää saada sitä leipää, seiskalta jo syötiin puuro niin että NÄLÄKÄ [:D]

Näin vahingossa vanhoja valokuvia vuodelta 2005-2006. Olin näin: "yäää, miks oon ollu noin laiha ja nytte oon tällane norsu?" Sitte kysyin mieheltä "tykkäisitkö musta enemmän jos oisin tollanen?" niin vastaus: "etköhän sä vielä joskus ole".

AAAAAAAAAAAA.
Entä jos en?
Kamalaa kun ei tiedä oikeasti palautuuko koskaan entisiin mittoihin tai painoon tai saako näyttämään itseään mitenkää hyvältä lapsenteon jälkeen. Niinki ihanaa kun vauvan tuleminen on, niin en voi valehdella,ettenkö hieman miettisi tota kroppaa. Luulen että se kuuluu osaksi naisen kasvua... nää kriisit. Et sitte ku vauva on sylissä, tajuaa mitkä on ne mittasuhteet asioiden välillä. Että ei kai se oma keho sitten olekaan se maailman isoin juttu..

mutta enivei. On tämä välillä tahkoamista.

rechaka: musta sä näytit hoikalta edelleen vauvamasusta huolimatta, ainaki facebookin kuva anto ymmärtää et oot hoikka. tuskin mikään norsu [:)]
turvotus tekee myös paljon "norsu olon"..

Täällä tullu koko raskauden aikana 8 kg. vaikka oon mielestäni mässäilly aika ja lailla. saas ny nähä kun mammis alko et kuinka paljon paino vielä nousee kun ei oikein voi liikkuakkaan :D

Ekalla 4kk ei tullut painoa, sen jälkeen noin 13 kg ja nyt viime neuvolakäynnistä oli pudonnut 100g!!!!!

No niin, minäkin olen päässy plussan puolelle. Tullut sellainen 1,5kg nyt raskauden aikana [:)] Viellä melkein 7viikkoa aikaa nostatella painoaan, josko ainakin poika saisi vähän painoa lisää, kun on ollu niin pienuinen. [:)]

täällä lähtöpaino ollu 77,2 eli pientä ylipainoa jo lähtiessä..nyt vaaka näyttää 84,4 ja 3vko+2pv laskettuun aikaan joten ei taida kymppikään mennä rikki..pieni masu mulla muutenkin on. vauvan painoarvio oli n viikko sitten 2600g eli ei mikään jättiläinen oo tulossa :) pitää muistaa se että painoa lisää kaikki mitä tuolla sisällä kasvaa, istukka, vesi ym..ei se niin hirveää ole josse paino yhtäkkisesti nousee, kyllä se siitä tasaantuu varmasti..ja mikäs meillä mammoilla on liikuskella tulevalla "lomalla" vaunuja työnnellen ;) kävelyhän se paras liikuntamuoto [:D]

Mulla oli tämän päivän perusteella tullut raskauden alusta +9,5kg, eli eiköhän se kymppi mene rikki ens viikoksi. Toivotan kyllä kaiken painon tervetulleeks edelleen, kun sitä vararasvaa tulee sitten tarvimaan kunhan imetys alkaa, suurin osa jää kuitenkin laitokselle[:D]

Takaisin