Painon noususta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lune
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
toisaalta sitte on vähä tympiä mennä neuvolan puntarille kuulemaan "tuomio" ku ei oo mitään käsitystä ennakkoon itellä siitä miten on painoa tullu lisää.  :D

Täytyy kyllä sanoa että mun mielestä neuvolassa on aina painoa tullut joko liian vähän tai liikaa viikkoihin nähden, näytti se vaaka mitä tahansa. Jos on tullut vaan parisataa grammaa/ kk niin sanotaan että sais tulla enemmän. No sitten kun tulee 500g/ viikko, niin tulee pitkiä katseita. Sitten kun kysyy, että sehän oli hyvä? Niin vastaus on: "no joo..." Ei oikein vakuuta. Ja mulla tuo paino tulee just noin, pyräyksissä. Meillä on puntari, mutta lähinnä oon seurannut siitä että sitä painoa tosiaan tulee, eikä se laske. Se kun ei näytä samaa mitä neuvolassa, niin lähinnä seuraan sitä suurpiirteisesti, en koskaan muista näyttikö se enemmän vai vähemmän kuin neuvolassa[:D]

Mun neuvolantäti ei oo kertaakaan kommentoinu mun painon nousua.. ainoastaan sijainen kommentoi että "ei haittaa" kun itse kauhistelin alkuraskauden nousua..

Viimeisen kahden kuukauden aikana mulle on tullu reilu 500g viikossa ja kokonaisuudessa jotain 9kg tällä hetkellä. (27. viikko)
Viimeisellä neuvolakäynnillä täti oli ihan tyytyväinen, kun arvot ja verenpaineet oli kohdallaan, eikä sokerirasituksessa ollut ongelmaa. (Testataan kai kaikki yli 25-vuotiaat painosta riippumatta)
Eli painon nousu ei ollu se ratkaiseva tekijä vaan ennemmin verenpaine ja sokerit. Siispä jatkan syömistä, enkä turhaan siitä stressaa :D

Mun paino on noussu n.5kg ja kesäaikana on kyllä ruokahalu ollu tosi pieni. Syön kolme kertaa päivässä, kun ei tee mieli. Makee maistuu pahalle, joten jätskit on saanu jättää ihan rauhaan. Onko muilla ollu ruokahaluttomuutta?

Mulle tullut nyt reilut 4kg (24vk+3), joista 1kg tuli viime viikolla kun olin lomalla enkä liikkunut.. Olen liikkunut n.4krt/vk reilun tunnin salilla ja spinningissä. Syön mielestäni aika paljon (tosin söin ennen raskauttanikin) ja makeaa tulee syötyä joka päivä. Tunnen siitä huonoa omaatuntoa, kun mieluummin söisi sitten jotain terveellistä ennemmin. Perustelen sitä itselleni, että kumminkin liikun paljon, joten pitää kilot ja sokeriarvot varmaan tasapainossa...ja arvot olivat neuvolassa kohdallaan, tosin olen siellä vasta 2krt ollut. Olen aina ollut normaalipainoinen 158 cm ja n.54kg.

mä uskon että tuo painosta kuittailu on ihan hoitajasta kiinni, toiset ovat niin olevinaan, ja toiset ajattelevat asiat järjellä... itselläni alkuviikoilla paino putosi 3kg rajun oksentelun ja huonon olon takia, ja tällä hetkellä painoa on tullut lisää vasta 2kg, ja raskausviikkoja 27+5.... kuitenkin vauva on kasvanut koko ajan normaalisti ja ultrissa kaikki ollut normaalia ja kunnossa, niin eipä niillä neuvolatädeillä ole silloin mitään sanomista jos vauvalla on kaikki koko ajan kunnossa!:) tosin mulla tietysti vaikuttaa myös se että olen nuori uudelleen synnyttäjä, jolla on vielä edellisestä 2v lapsesta muutama kilo jäljellä, ja aiemmin olen ollut tosi hoikka, ja nyt uusi tulokas kuluttaa niitä edellisestä jääneitä kiloja eikä lisää uusia ollenkaan:) tällä hetkellä mulla mitat 166cm ja n. 70kg...

Nyt tullu tällä mammalla yht. n. 7kg koko raskauden aikana painoa. ei kyllä tarvis tulla enää yhtään ku on tuo raskaus diab.

melela: mutta 7kg on aika vähän loppujen lopuksi???:O noille viikoille siis.... itselläni tuli sillo esikoisesta yli 20kg+....

niihän se on, mutta ku tuota painoa on ennestäänki reippaasti ja sitte kaikenlisäksi tuo raskausdiabetes nii sen takia ollu hyvä ettei oo noussu.. kerran neuvolan puntarilla kävi niin, että oli tullu kilo per viikko nii sain kuunnella neuvolatädiltä siitä sitte...

multakin puuttuu tuo taito. jotenkin sitten hirveesti stressaa aina ennen neuvolaa, että mitäs jos tulee haukut. vaikka ei oo kertaakaan tullut... [&:]

ALKUPERÄINEN: Säde

Mun paino on noussu n.5kg ja kesäaikana on kyllä ruokahalu ollu tosi pieni. Syön kolme kertaa päivässä, kun ei tee mieli. Makee maistuu pahalle, joten jätskit on saanu jättää ihan rauhaan. Onko muilla ollu ruokahaluttomuutta?

Mulla on ollu silleet että lämmin ruoka ja makea ei oikein maistu. syön ennemmin hedelmiä yms. mies valittaa kokoaika että ootko syöny jne. mut ei oikein meinaa tulla nälkäkään :(

Painoa tullu viime neuvolakäyntiin mennessä viikkoja oli 27+0 ja kiloja 6,4kg tosin viimesellä käynnillä olin just syöny aika ja lailla :D heheheh.
ensi reilu viikko ja neuvolaan kuulemaan tuomiota :D

Heips, huomenna pääsee taas puntarille, mutta uskon, että nyt ollaan lähtöpainosta +/- 0 ja viikkoja on 26.
Aika hauskaa vaan sinänsä, että viime ajat mulla on paino noussu noin 500g viikossa, nyt jo monena viikkona. En ole yhtää lisänny syömistä ja syön mielestäni aika terveellisesti (karkkia tosin menee, mut olen sitäkin syöny kyllä aina) [:D] Olen vain pohdiskellu, että jos normaalisti lihois näin helpolla, niin enhän mä saisi syyä yhtään mitään [:D] No tervettä se silti ilmeisesti on ja kun ei viel ole tullu ees plussaa painoon, ku se alkuaikojen ökkäily oli niin pahaa, niin tuli sillo vedettyä kropasta kaikki ylimääräinen irti. [:D]

Mulla paino on noussut hurjat 16,5 kg, vaikka viikoja on kasassa vasta 27. Nyt olen ollut flunssassa 4 päivää ja paino on laskenut 3 kg. Olen ajatellut, et kyl se suuri osa painosta varmaan on turvotusta ollut. Läski nyt ei neljässä päivässä lähde mihinkään; varmaan oon hikoillu kuumeillessa nestettä pois. Ruokahalu on tietysti ollut kipeänä heikohko ja närästyksen vuoksi ei hirveästi halua juodakaan, kun neste velloo polttavasti sit tuolla ruoktorvessa. Olen kyllä saanut juotua pieninä annoksina päivittäisen normaalimäärän, mut kuumeillessa olisi voinut juoda enemmänkin. Jaloissa laihtuminen ihan näkyy, kun turvotus niissä on laskenut. On kyl sit mielenkiintoista nähdä paljon noita kiloja sinne laitokselle jää ja imetyksessä hupenee. Normaalisti minulla on kyllä ollut taipumusta ennemmin alipainoisuuteen, kuin lihomiseen. Toivottavasti se laihduttaminen ei sit ole yhtä toivotonta hommaa, kuin mitä lihottaminen on suurimman osan aikuisikääni (entinen ketjupolttaja) ollut.

Mulla paino nousi 16 kiloa alkupainosta (55 kiloa). Raskausviikkoa on nyt 26+2.. Tänään kävin neuvolassa. Mulla on kyllä rinnat kasvaneet heti ekoilla raskausviikoilla 5 kokoa DD:sta J-kokoon.. ei kivaa.

Neuvolassa kyl sanoin, että ei painonnousu kyl johdu ylisyömisestä, koska mielestäni syön todella vähän, hyvä jos pystyn ollenkaan ku ei vaan maistu ja syön salaattia, keittoa yms kevyttä ja vähähiilarista ruokaa. Fitnessihmisenä kammoksun pitsoja ja epätervellistä ruokaa (pelko, etten palaudu ennalleen :D)

Suvussani kaikilla naisilla paino on noussut noin 30 kiloa, mutta on palautunut supernopeasti takaisin, lähinnä nestettä on ollut liikaa. Lapsivettä liikaa jne..

Saa nähdä sit. Neuvolassa ei olla kommentoitu painosta mitään ja toivon että eivät kommentoikaan, koska tää on mulle muutenkin arka paikka ja koska ei johtunut syömisistäni niin en usko reagoivani kovinkaan ystävällisesti negatiiviseen kommentiin painostani :D

Kirjoittelin jo tuonne neuvolakuulumisiin painostakin vaan laitanpa vielä tännekin kun näkyy nuo sormet toimivan taas niin hyvin [:D]
Painoa tullut kaikkinensa 11kg. Viime neuvolakäynnistä +257g/vko kun heinäkuun hellekäynnillä mitattiin hurjat 925g/vko! Eli turvotukset, kasvupyrähdykset jne vaikuttaa näköjään myös miten nousee.

Musta tuntuu, että tota painoa tulee ihan miten sitä huvitta huolimatta siitä mitä teen tai syön tai syönkö mitään. Olen koittanut pitää ruokailutottumukset samanlaisina ja terveellisinä kuin ennen raskauttakin, vaikka moni ruoka ei nyt maistukaan ja toisia uppoaisi vaikka miten paljon. Mutta kulutus on kyllä pienentynyt sen takia, etten enää pysty treenaamaan entiseen tapaan. Normaaliolotilassa pystyy arvioimaan melko tarkkaan oman energiatrapeen, mutta nyt se on tosi hankalaa. Nyt on pakko syödäkin useammin, kuin ennen raskautta. Tosin pieniä annoksia.

Pitkän aikaa tuli puolisen kiloa viikossa, kunnes kerran kahden viikon jälkeen oli tullut liki 2 kiloa! Seuraava neuvola parin viikon päästä. Toisaalta olo ei kuitenkaan ole mikään yliturvonnut ja kiloja on tullut alle 10 tähän mennessä. Ahdistaa silti, että miten niistä sitten pääsee eroon[:o]

Muistan lukeneeni, että painoa tulee eniten joskus 20-30 viikkojen välillä ja loppua kohti se sitten hiipuu. Toivottavasti näin!

Mulla alko paino nousemaan vkon 20 jälkeen. Sitä ennen ei noussut juuri yhtään. Nyt sitä on siis tullu yht. n.8kg ja viikkoja on 30+4. Toivottavasti ei nouse enää kovinkaan paljon.. Vielä ois kuitenki yheksisen viikkoa laskettuun aikaan. Mä oon aatellu sen niin, etten stressaa nytten tuosta painosta, sitte synnytyksen jälkeen alan niitä karistaan pois :)

Huomasin, että turvotusta oli todella paljon kun oli ne kamalimmat helteet. Saatto tulla viikossa kilo painoa.. ja nyt tiiän että se oli suurin osa turvotusta!

Takaisin