Painon noususta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lune
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nonni, nyt on sitten vedetty täällä ennätyslukemat [&:] eli hurjat +1336g/vko... Ja siis, ei ole turvotusta.. Jos sitä sitten rupeis vähän seuraamaan tota syömistä ja varsinkin juomista, saa kokikset jäädä hetks [&o]

Kävin aamulla neuvolassa ja nyt se terkka ihan suoraan sit sano että tulee tota painoa ihan turhan paljon. Käski jättää syömistä pienemmälle, ja kaikki napostelut pois. Painoo siis tullu 1120g/vko.
Hups, tullu vähän syötyä herkkuja viimeaikoina...
Voi olla parempi että jätän sen omenapiirakan leipomatta ja syön noi kirpeet omenat vaan sellasena [&o]

Moikkis taas, paino on täälläkin edelleen nousussa; rv 26+5 ja painoa tullut raskauden alusta yht. 14 kg :o

Mulla RV 30 ja painoa tullut 13 kg.
Viimeisin painonnousu 1200 g/viikko.
Oon ihan paniikissa tästä.
Musta tulee varmaan jättinorsu.

Nouseekohan tää paino samaa tahtia loppuraskauden? Ei varmaan nousis jos söis terveellisemmin. Mielenkiintosta on se, että mies väittää et sen mielestä syön ihan normaalisti enkä liikaa herkkuja.

:/ tulee vaan niin HUONO IHMINEN -olo kun katotaan pahalla tätä painonnousua.

Doddiin, jospa mäkin uskaltautuisin tänne kirjoottelemahan :P
Lähtöpainosta mulla laski paino entisestään raskauspahoinvoinnin takia sillä ensimmäiset kuukaudet jouduin oksentelemaan lähes kaiken mitä suuhunikin pistin. Paino nousi alootuspainoon olisko rv 20-22 tienoilla. Painoa on kokonaisuudessaan tullut n. 4-6kg lisää ja raskausviikoilla 28+6 mennään. Neuvolan mukaan oon kuulemma liian pienikokoonen eikä haittaisi yhtään vaikka mulle raskauskilot jäisikin ja niitä sais tulla rutkasti lisääkin. Ja taustalla siis 7 vuoden anoreksiahelvetti, huhtikuussa tuli saatua potilaspapereitani koristamaan anorexia nervosa-diagnoosi ja tuolloon olin pelkkää luuta ja nahkaa -> mulla ei pitänyt olla mahollistakaan tulla raskaaksi mutta tää ihana ihme tuli pelastamaan mun henkeni sillä tää maha-asukas oli ja on syy miksi aloin syömään, muutoin sitä tuskin olisin ruvennut tekemähän eli olisin tällä hetkellä ruumisarkussa ilman raskautta. Mutta niin kuin sitä sanotaan: kaikella on tarkootuksensa [:)] Anoreksian vuoksi mun elimistöni on edelleen paskassa jamassa, jonka vuoksi keskenmenonkin riski on suuri aina synnytykseen saakka mutta jotenkin olisi kauhian ironista jos ihme ensin suotaisiin ja sitten otettaisiin poies...

Entisenä anorektikkona (toipumisesta aikaa jo 7 vuotta) tiedän miltä tuntuu, Elizabeth. Toivon että sulla on voimia hyväksyä painonnousu, se tekee sulle hyvää.

Itse olen lähtöpainoltani ollut normaali (kun raskauduin) joten mulle nää kilot on vaan kauheaa ITKUA vaikka tiedän että ois ihan kamalaa olla anorektisen kokoinen... en silti haluais NÄIN paljon näitä kiloja.
Tavallaan joskus anoreksia-ajatukset valtaa pään ja mietin et voi mie haluaisin vaan laihtua ja kuihtua enkä ollenkaan saada näitä raskauskiloja...

ALKUPERÄINEN: rechaka

Entisenä anorektikkona (toipumisesta aikaa jo 7 vuotta) tiedän miltä tuntuu, Elizabeth. Toivon että sulla on voimia hyväksyä painonnousu, se tekee sulle hyvää.

Itse olen lähtöpainoltani ollut normaali (kun raskauduin) joten mulle nää kilot on vaan kauheaa ITKUA vaikka tiedän että ois ihan kamalaa olla anorektisen kokoinen... en silti haluais NÄIN paljon näitä kiloja.
Tavallaan joskus anoreksia-ajatukset valtaa pään ja mietin et voi mie haluaisin vaan laihtua ja kuihtua enkä ollenkaan saada näitä raskauskiloja...

Anoreksia-ajatukset valtaa päätä täälläkin ja ei ihmekään sillä oon vasta matkalla parantumista kohti ja tällä hetkellä yritän vain oppia elämään tän sairauden kanssa eli parantuminen on vielä hyvinkin utopistinen ajatus. Napsin itestäni tuolloon huhtikuussa kuvan, jossa silloin näytin mielestäni valaalta ja nyt kun sitä on jälkikäteen kattonut niin järkyttyy sillä eihän siinä ole muuta kuin luuranko kroppa. Pelästyy, että miten vääristyneesti sairas mieli laittaa näkemäänkään. Anoreksia-ajatukset on vallanneet päätä ja välillä toivoisi olevansa vieläkin se sama ihminen kuin mitä tuossa kuvassa mutta onneksi on tuo mies, joka jaksaa tukea ja muistuttaa siitä miksi mä EN voi palata siihen: mies pelkäs silloin koskettaa mun kuulemma liian luisevaa kroppaani kun ajatteli että menisin rikki, hyvä kun jaksoin edes sängystä nousta tuolloon, läheeset itki, pelkäs ja rukooli mun hengen puolestani ja mun kroppani teki kuolemaa.
rechaka: älä anna niiden ajatusten nostaa päätään. Painon kuuluukin nousta raskauden aikana, joillakin se nousee enemmän ja joillakin vähemmän mutta synnytyksen jälkeen se paino kyllä jälleen tasaantuu, älä oo huolissas. Voimia!

vaikka itselläni ei ole ollut mitään paino-ongelmaan suuntaan eikä toiseen niin kyllä tämä ulkoisen olemuksen muutos on mielelle aika kova juttu. Koska työkseni teen personal trainer-juttuja ja niistäkin liikuntaa, varsinkin lihaskuntotreeniä tulee aika kovat tuntimäärät viikossa, kroppa tottakai on myös sen näköinen. Olen siis tottunut suht timmiin ja lihaksikkaaseen vartaloon. Energian kulutus töissä on myös ollut kovaa, joten syömiset ovat myös olleet aika valtavat [:D]. Nyt kun olen väkisin joutunut lopettamaan kaiken vähänkin raskaamman liikunnan, mutta syömistottumukset ovat pysyneet aika lailla samana, kiloja kertyy. Lihasmassa on kadonnut ja koko muunkin kropan ilme on ihan erilainen.
Joku voi pitää tätä pinnallisena ja turhana rutinana, mutta tuo mieli on kumma asia. Ei ole helppoa katsoa sitä erilaista minää peilistä, kun sitä sporttista naista ei ole näkynyt enää moneen kuukauteen.
Ensimmäisessä raskaudessa osasin kyllä nauttia täysin siemauksin raskauskiloista ja muutoksista, mutta tässä toisessa se on jostain syystä ollut vaikeampaa. Vaikka tiedän, että tämä tulee olemaan itselle se viimeinen lapsi, ja etukäteen asennoiduin siihen, että nautin jokaisesta raskauskiloista ja pyöreästä vatsasta, niin en ole oikein päässyt sinuiksi itseni kanssa. Muutenkin tässä toisessa raskaudessa en ole päässyt sisälle koko raskauteen. En tiedä miksi....

Täällä vkoja 28+5, paino noussut nyt yht. 17 kiloa! :o

Lähtöpaino oli 53kg, nyt yli 70 kg. Kyllä on kamala pläskiolo, kun on koko elämänsä ollut alipainoinen tai normaalipainon rajoilla ja nyt tämmönen norsu :( Suuri osa tästä on kyllä onneksi turvotusta.

Mulle tämä painonnousu ja läskin kertyminen on ihan ylitsepääsemätön asia. Vituttaa kun olin vielä hoikka ennen raskautta. Ja jos mietitte nyt, että miksi sitten hankin lapsen jos tää on mulle niin kova paikka, niin just siks, että halusin lapsen, vaikka se vaatisi multa paljon ponnisteluja. Entisenä anorektikkona ja muutenkin itsetunnottomana ulkonäkö on mulle tosi arka paikka.
Mua ärsyttää se, että raskaus näkyy reisissä. En ollenkaan vihaa masua vaan rrrakastan sitä kun se on iso. Ahdistaa vaan tää muu leveneminen. Toivoin et olisin samanlainen kuin niin monet muut odottavat, joita näen...laiha ja isomahainen. Mutta mie vaan levenen reisistä.

Tuntuu että menee kyllä paljon iloa hukkaan tässä kun itkee kilojaan.
Mutta mitä tälle ahdistukselle voi tehdä??
pelottaa etten koskaan pääse kiloista.
Olen varmaan syönyt liikaa, vaikka kuvittelin että syön koko ajan aivan normaalisti ja terveellisesti.
Näköjään vähäinenkin herkuttelu kostautuu heti reisiin.

rechaka mä uskon kyllä että synnytyksen jälkeen kilot alkaa huveta tosi nopsaan, sanovat nuo ammattilaiset että imetys kuluttaa jo ylimääräiset 500kcal/pv! Pitää sitten vaan muistaa huolehtia terveellisestä ruokavaliosta entiseen malliin että vauvalle ja itselle riittää ravinteita [:)]
Mulla syömiset menee heti reisiin vaikka en olis raskaanakaan ja viimeksi tänä aamuna puristelin olkavarsiani ja ihmettelin että mihin ne mun hyvin erottuvat lihakset oikein on hävinny! Kai ne vielä jossain tuolla kaiken yhtäkkiä ilmestyneen pehmeyden alla on [:D]

Komppaan Peukaloista tuossa imetysasiassa, se vaatii niitä ylimääräisiä kaloreita ja kroppa ihan tarkoituksella "varastoi" sitä varten rasvaa! Ja usko pois, se pelkkä vauvan kantelukin on aika hyvää treeniä, esikosta ainakin tuli aikasta kivat habat[:D] Ja kannattaa muistaa, että loppupainosta karkeasti arvioituna lapsi on sen 3,5kg, lapsivesi n 1kg, rinnat 0,5kg, nestettä 1 kg, istukka 0,5kg, kohtu 1 kg, verimäärä 1 kg ja sitä varastoitua rasvaa n 3,5kg.  Jos sitä sitten tuleekin vähän enemmän niin ajattele, että tuo 12kg lähtee ihan "heittämällä" vähintään muutamassa kuukaudessa ja loput varmasti pienellä vaunuttelulla [:)]

Mä todellaki toivon, että omalla kohalla imetys onnistuu ja että niitä kiloja sitte kans karisee sen myötä!! [8D] 10kg tullu ja varmasti kerkiää tulla vielä lisää... Onhan tuota vielä reippaat 6 viikkoa laskettuun aikaan aikaa jäljellä..

Jos sama meno jatkuu loppuun asti, niin reilu 10 kg tulee täälläkin lisää massaa.[:o] Kaveri juuri kertoi, että sen 12 kilosta 8 jäi jo synnärille ja toiset 8 lähti imettäessä. Eli eiköhän noista eroon pääse, kunhan vaan muistaa terveelliset elämäntavat synnytyksen jälkeenkin. Mullekin toi painon nousu oli ihan hirveetä aluksi, mutta nyt sen on vähitellen alkanut hyväksyä, kun vaan ajattelee sen olevan lapsen parasta.[:)]

Mulla ehti tulla n.15kg painoa raskausaikana, nyt vähä alle viikko synnytyksestä, ni n.10kg on häipyny ja varmasti muutama lähtee viel täs ku olo viel paranee. mun jalat on viel aikas turvonneet, eli ku sielt nesteet häipyy ni ei montaa ylimäärästä kiloa ole[:)]. Tänään kokeilin normaaleja farkkuja ja ne mahtu jalkaan[:)], ihanaa saa laittaa mammavaatteet laatikkoon odottamaan myymistä...

msj: vau! oispa itekki ihana laittaa ns omat farkut jalkaan! sulla kyllä lähteny kivasti jo kiloja!! [:)]

onkohan tää rv30+ - rv33 joku maaginen painonnousuraja?:D kun kaikilla tuntuu noiden viikkojen aikana olleen suurin painonnousu, itselläkin tähän mennessä kiloja oli tullut yhteensä vain sen 2,5kg, ja nyt yhtäkkiä oli viikkopainonnousu +780g ja kokonaispainoa tullut jo 5kg!![:D] enkä ole yhtään sen enempää herkutellut kuin aiemminkaan, ja oikeastaan lenkilläkin olen alkanu käymään ahkerammin... jännittää taas ens viikon neuvola et kuinka paljo painoa tullut taas[8|]... joudun käymään nyt 2krt/kk ja ens kerran jälkeen mahdollisesti 1krt/vko neukussa kun nuo supistelut jatkunu jo niin pitkään, ja poika laskeutunut hyvin hyvin alas jo, ja kun oli sillo rv27 jo paikat hieman auennu ja lyhentyny 1,5cm.iin... huomenna rv33+0 <3

niin ja tosiaan mullakin esikoisesta jäi silloin synnärille suoraan 11kg!!:) että älkää huolestuko, kyllä ne lähtee ihan yhtä nopeasti kuin on tullutkin[:D] sanotaan jopa että ne joilla tulee nopeasti ja paljon, myös tiputtaa nopeasti ja paljon, kun taas päin vastoin hitaasti ja vähän kiloja saaneet tiputtavat hitaasti ja vähän... en sitten tiedä väitteen todellisuutta[:)]

msj, meinaatko myydä äitiysvaatteet heti, ettet laita säästöön seuraavaksi kerraksi? [:)]

Mulla viel viikko taas neuvolaan, sitten tietää kuinka paino edenny.. en ole missää puntareita lähiaikoina nähny, niin ei ole päässy testailemaan. Viimeksi olin plus miinus nollassa ja nyt ollaan sitten varmaan päästy plussan puolelle. En kuitenkaan usko, että painoa on kauheesti kertyny, kun ei ole kauheen iso vattakaan [:D] Sen olen kyllä huomannu, että paljo terveellisemmät ruuat on maistunu koko raskauden aikana. Ennen herkuttelin aika usein roskaruualla, sipseillä, karkeilla ja jäätelöllä, nyt on lähinnä tehny mieli hedelmiä, marjoja ja kasviksia. Juuri kävin ostaas marjoja ja aijon iltapalaksi vetää niitä (kinuskikastikkeella [:D])

Mua niiiin ärsyttää.. paino ei edellisen neuvolan jälkeen noussu muutamaan viikkoon ollenkaan.. huomenna olis neuvola ja eiköhän sitte tän viikon aikana oo se pari kiloa taas tullu oman vaa'an mukaan.. ja ilman vaatteita.. neuvolassa vaatteiden kanssa huomenna varmaan ainaki se 3 kg.. eli melkein kilo/viikko! ärr ja murr. [:@]

t. syöttöporsas [:D]

Takaisin