Painon nousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nennahh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Apua mulla huomenna neuvola! Jännittää ihan sikana mennä siihen puntarille.. Oon jo miettinyt vaatevalintojakin, ei voi laittaa farkkuja kun ne painaa varmaan sen 700g, ja sit pitäis nakata ainakin päällipaita (silleen ihan coolisti) tuolin karmille hyvissä ajoin ennen punnitusta. Eikä mitään painavia asusteita niin kuin kaulakoruja tms. Meidän neuvolassa onneksi saa ottaa myös kengät pois ;) Ei, painon seuranta ei oo mulle mikään kauhistus, miten niin?

Tämän aamun punnituksen mukaan painoa olis tullut 3 kiloa, nyt 16+0. Saa nähdä mitä neuvolan puntari valehtelee.

Ite oon ollu ihan normaalipainonen koko ikäni eikä oo pahemmin ylimäärästä ikinä ollu, niin musta kai tuntus hullulta jos ei paino olis noussut yhtää. Jos mulle joku rupiais moittiin siitä että paino on noussu 3kg "vaikka ei välttämättä tarvis alkuraskaudessa nousta yhtään" niin voisin sanoa suoraan terveiset että suksii ****!

Mua jännittää ku tänään neuvola ja en oo punninnu itteäni moneen viikkoon. huihuihuihuihui

Itse kanssa olen ollut koko ikäni normaalimitoissa. Eilen kun oli neuvola niin sielä terkkari kehui juuri mun painon nousua. On noussut raskauden aikana 2,6kg ja on hänen mielestään just hyvä nousu. Ei liikaa eikä liian vähän :wideyed:

Täällä kans vähän jänskäättää tuo paino asia kun liikaa kiloja on jo valmiiksi niin ei hirveesti tarvis tulla. Oman mittarin mukaan onneksi vasta +900g. Nyt 16+5.

Mulla oli eilen neuvolassa punnittuna tullu 1,3kg alkupainoon lisää. Kotona vaaka näyttää 4 kg enemmän ku neuvolan vaaka :/ Ei kai mulle oo voinu yhdessä vuorokaudessa tulla 4 kiloo lisää?

Mulla olikin paino laskenut taas, oli vissiin joulun jälkeisellä lääkärineuvolassa turvotusta. Aloituspaino 60kg/164cm ja tänään paino 61,7kg.

Mulla oli tänään se neuvola. Eri puntari kuin viime kerralla, ja paino kilon vähemmän kuin viimeksi. Eli lähtöpaino meikällä oli 65 ja nyt näytti 67,5. Olin ihan tyytyväinen, kysäisin kyllä siinä ennen puntarille nousua josko saisin käydä vielä pissalla ennen punnitusta :) Tänään rv 16+1.

Mulla oli tullu painoa sen 1,4kg, kuulemma tosi hyvä viikkotahti. Mies oli sit ottanu senki eestä näitä raskauskiloja, vissiin 5kg lihonu parissa kuukaudessa......:D Pitää alkaa siihen sama natsipolitiikka näitten syömisten kanssa, mitä toteutan ittelleni. hehhehehahaahaaaaaa!

Joo meilläkin mies on saanu kaikki raskauskilot!!! Ennen mulla paino vaan nous, ei enää... Saa nähä mitä sanoo 1,5 kuukauden päästä neuvolassa, vai joko munkin paino ois siihen mennessä noussu... Toivossa on hyvä elää. Vauva voi vissiin hyvin kuitenkin kun potkuttelee joka päivä. Äitin oma rakkauspakkaus.

Meillä mies sai viime kerralla myös sen 10 kiloa raskauden aikana, mutta sai tiputettua ne aika pian synnytyksen jälkeen. Nyt oletan ettei ole vielä alannut paisua, kun ei enää ole mahdollisuutta herkutella ja mässäillä samalla tavalla kuin viimeksi, yritetään toteuttaa lapsella karkkipäivää eikä se oikein toimi jos äiskä ja iskä vetelee suklaata päivittäin. Ratkaistiin tämä kyllä niin että mulla ja miehellä on molemmilla oma suklaarasia yöpöytien laatikoissa.

Miten ihmeessä se mies ne kilot kerää? :D Ei oo käyny mielessäkään, et mies lihois mun raskauden aikana.

Mulla tullu jo 4,8 kg :( vaikka eipä nuo neuvolassa sanonu muuta ku et mulla on varaa painon nousuu. Lähtö siis 55kg/166,5cm..nyt 59,8 kg. Totesin siihen vaa ettei niitä kiloja nyt ihan kauheesti tarttis kertyy ku niistä ei välttämättä enää pääse eroon niin helposti. Aiemmista tullu lähtöpainoon kymmenen kiloo lisää ja ne on lähteny tosi nopee..n. 5 kiloo on jääny sairaalaa ja loput lähteny itestää vaik en oo ees imettäny. Jännä nähä miten nyt käy ku tuntuu toi paino kertyvän nyt enemmän.

Ja mä en tiedä mistä noi kilot on tullu tolle, epäilen uutta duunia, jossa se ei liiku enää lainkaan. Ennen sillä oli vähä liikkuvaisempia hommia.

Mulla on kans ollu muistaakseen joku 210g viikko tahti. Meillä kans mies keränny enemmän raskauskiloja kun minä :)

Minun painoni on kirinyt hurjasti ylöspäin nyt viimeisten viikkojen aikana. Neuvola maanantaina ja hivenen ahdistaa paino, kun sitä on tullut kuukaudessa (!) varmaan kolme neljä kiloa lisää. Ihan järjettömästi. En ole varmaan ikinä painanut näin paljon kuin nyt ja olen kuitenkin nuorena ollut ylipainoinen. Enkä nyt niin järjettömästi kyllä syö. Terveellisemmin voisi aina ruokailla, mutta meillä kuitenkin syödään pääasiassa kotiruokaa. Kyllähän nuo lapset alkavat painaa kaikkine materiaaleineen varmaan lähemmäs kilon kumpikin, mutta silti..

Mulla on paino noussu jo jotain 7 kiloa :D Joulukuussa ei onneks ollu tullu ku kilo! Eihän tuo neuvolantäti oo mitään kommentoinu, että liikaa ois tullu. Alussa lipsahti herkuttelun puolelle ku tieto raskaudesta selvis. Nyt on ollu syöminen vähä maltillisempaa. Rv 18+3 nyt meneillään.. Edellisestä tuli 20 kg ja varmaan samat kilomäärät nytki tulossa. Koittaa vaan syyä järkevästi kun ei tässä ny tarvii niitä liikakiloja miettiä :) Liikuntaa ku sais lisättyä, mutta koulu vie aikaa ja sitte herra uhmaikäsen palveleminen :D Misä välissä sitä mihkään jumpalle lähtee??

Takaisin