Painon nousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nennahh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en kans tiedä miten se ne kilot keräs, hurjan näkönen oli kyl:D mut suht nopeesti laihtu takas vanhoihin mittoihinsa. Mun äidillä on paino noussu molemmissa raskauksissa tyyliin alle 10kg, mut meillä oli silloin vielä kantturoita ja koko suku saman katon alla (ihanaa<3) ja raskaana olevia ei kuulemma paljon säälitty. Terkka oli valittanu ku sillä siskoa oottaessa putos paino loppua kohden.

Nyt menossa 17+1 ja paino noussu siitä mitä matalimmillaan oli +4kg mut lähtö painoon verrattuna on edelleen -3kg. :) joulu mässäilyt nostanu painoo kivasti mutta ei vielä onneksi oo noussu hälyttävästi. :D

Ukko toi kaupasta pattereita vaakaan.. +2kg ja osa tullut joulun pyhinä. Helppo saada pois. :)

Mulla on noussut 3kg paino alusta, mutta tuntuu että pakkohan sen on noustakki ku ei oo ollu rasvaakaan hirveesti missään ennen odottamista.
Tk meinas että on ruoka maistunut sillon ko kävin ja oli 2kg noussu, vaikka hyväku es päälle päin huomas et on tullu kiloja..
Nyt on kuukauden junnannu samassa paino, saas nähä millon alkaa taas nousemaa ja saa kuulla kuinka hyvin on syöny :D

n. -3 kg alkutilanteesta tällä hetkellä. Miinuksilla siis mennään. Esikoisen raskaudessa painonmuutos oli 0 kg.

Mä en käy kotona nyt raskaana ollenkaan vaa'alla, ainoostaan neuvolassa. Ja nyt viimeksi oli tullut +1,3 kg lähtötilanteeseen. Vielä oon -4 kg verrattuna ennen edellistä raskautta. Mulle taas kauhisteltiin tyyliin jo tokalla käynnillä, kun ei paino ollut noussut vielä yhtään. (Nyt 58,5 kg, ja oon 175 cm..)

Täällä aamupaino nyt tänään +0,4kg plussaukseen nähden. Ihan maltillisilla lukemilla siis mennään, onneksi. Mulla kans hieman meinaan ressiä tuosta painon noususta kun tiedän että aina sille ei vaan voi mitään ja kuitenkaan ei sais juuri kiloja perussairauden takia tulla. Noh, vielä kuitenkin asiat kohtuu hyvin ja ite oon aatellu että en juurikaan välitä siitä mitä neuvolan puntari sanoo, koska siellä mitataan vaatteet päällä ja keskellä päivää niin sehän voi olla jo monen kilon heitto riippuen siitä mitä on päällä ja mitä on ehtiny sen päivän aikana syyä ja juua.

Voi kun täällä on monella noussu paino tosin vähän tai ei ollenkaan, meitsi on kerryttäny kiloja jo 8 tän raskauden aikana plus siihen viel joulukilot päälle. :confused: Vaakaan en oo uskaltanu mennäkään joulun jälkeen. Stressaa ihan sikana toi painonnousu.. :sad001 Mulla tilanne se että laihduin viime vuonna n. 20 kg ja olin vielä laihdutusohjelmalla kun tulin raskaaks. Neuvolan terveydenhoitaja mua "lohdutti" ja kertoi että mun elimistö on edelleen siinä samassa moodissa ja kiloja saattaa sen takia kertyä enemmän. Jotenki elimistö ottaa edelleen kärppänä talteen kaiken mitä saa, vähän niinkuin pelossa että ruoka taas loppuu, vaikka saakin nyt ruokaa ihan hyvin. Pitäs tietty lakata ressaamasta, se ei tee varmasti meille kummallekaan hyvää. Helpommin sanottu kun tehty....

Tänään aamu paino olikin jo lähtöpainossa. :) Kilon se oli vähemmän tässä välissä, mutta jouluna ja sen jälkeen tullut syötyä. Eli hyvillä mielillä uskaltaa neuvolan puntarille mennä. :)

Mä jostain syystä laihduin ekan kolmanneksen aikana 3kg, vaikka itsestä tuntuu toisin päin. Ei mulla kyllä lähtöpainoakaan kovin paljoa ollut. Noh niitä kiloja odotellessa :)

Mulle on tullu korkeintaan kilo lisää toistaiseksi, aamuvaaka aina välillä näyttää pikkasen enemmän ja välillä pikkasen vähemmän. :) hyvä ettei oo vielä noussukaan, nousee varmasti vielä ihan hyvin.

Täälä ei ole paino vieläkään lähtenyt nousuun että miinuksella mennään mutta maha on kyllä kasvanut.
viime neuvolassa sanoi että seuraavaan kertaan pitäisi olla painoa tullu lisää. Seon tammikuun lopussa että toki ehtii vielä.

Mullakin vissiin paino on alkanu nouseen, sormus ainakin pysyy sormessa. Pitäis muistaa joku aamu käydä vaakalla.

Siis sormethan (ja muutenkin) voi olla turvoksissa jos on saanut nesteitä liian vähän/ syönyt rasvaista ruokaa. :) ei se siis painosta välttämättä kerro.

Mä ainakin olen joka puolelta isompi (turvoksissa) ja vielä ainakin niitä miinuskiloja on :)

Täälä yks joka on possuillu itelleen +7kg lähtöpainoon. :rolleyes: Nyt rv 18+0. Alkupaino oli painoindeksin mukaan 24 eli ihan ok. Silti ahistaa kun olin pari vuotta sitten melko läski; 100kg ja siitä sit tiputin 30kg ja siitä on jääny joku ihme kammo että tuun taas semmoseks ja saan aloittaa koko homman alusta... ja ei, läski ei lähteny helpolla vaan tein sen eteen hirveen työn niin ei yhtään houkuta se homma uudestaan. Syöny oon normaalisti, alussa oli pahat pahoinvoinnit mutta nyttemmin ruoka maistunu senkin edestä ja pahoinvointi iskee jos en syö. Syön normaalia ruokaa ja paljon rehuja, joten tuntuu kohtuuttomalta toi paino. o_O toki oon myös herkutellut mutta en mielestäni sen enempää kuin ennenkään. Tiiän että on nestettä jne mitä ei voi ite määräänsä enenmpää kontrolloida mutta silti. Maha on kasvanut jo aika lailla, söpö se pallo on joten sitä ja sen kasvua vastaan mulla ei oo mitään. Ilmeisesti sen pitäs mun mielestä kasvaa ilman painonnousua. :p:grin kai mä pääsen näistä paino-ongelmista pääni sisällä joskus...

Mulla on myös paino noussut n.7-8 kiloa ja se tuntuu hurjalta määrältä vaikka tosi hoikka muutoin olenkin. Aikaisemmissa raskauksissa sitä ei näin nopeasti tullut.

Mulla on molemmissa raskauksissa tullut n.16 kiloa, nyt toivoisin että ei tulisi yli 20 kiloa. Imettäminen on mulle super tehokasta painon pudotusta, eli ei tässä mitään hätää. Mutta silti vähän käy ahistamaan kun vertailee aiempiin raskauksiin.

Mulle on aina aiemmin sanottu että hoikalle äidille painoa kuuluukin tulla, mutta viimeksi terkka huomautti että ei ihan näin nopeasti, kun oli tullut lisää melkein kilo per viikko. Ja myönnän, että omalla syömisellä on paljonkin tekemistä asian kanssa ja liikuntaa pitäisi olla enemmän.

Paino nousee hitaasti, mutta varmasti enää 2,5kg miinuksen puolella lähtöpainosta. Yllättävän hitaasti toi paino on kyllä noussu kun oonhan mä liki 2 kuukautta jo pahoinvoinnin jälkeen töissäkin käyny ja joulun alla vetäny suklaata vaikka kuinka. Normaalisti mulla kyllä paino nousee. En tiiä johtuuko siitäkin et yksin kun asuin söin paljon pizzaa, ranskalaisia, karkkia, suklaata, sipsiä ja dippiä, mut vuos sitte oon edelleenki painanu 7 kg enemmän. Miehen kanssa syvään sit oikeeta ruokaa, hedelmiä, salaattia, täysjyväleipää.... Oonhan mä sillon yksin asuessaan yrittäny syyä terveellisesti mut yritykseks se on jäänytkin...

En uskalla käyä enää puntarilla :D ens viikolla neuvola, sillon se o taas pakko ja käyä tänne huuteleen paljoko jo poksuu :D

Takaisin