Aina ei voi hallita painonnousua, ite esikoisesta sain 17 kg ja toisesta 41 kg, kummassakin sokerit ok, lähtöpaino sama eli 67 kg, harrastin liikuntaa molemmissa raskauksissa! Esikoinen oli jopa viikkoihin nähden isompi kuin tää toinen :D Että ei, ei mennyt vauvakaan pilalle painonnoususta.
Tästä toisesta laihduin alle 2 kk aikana synnytyksestä 26 kg, tekemättä mitään ja ainoa selitys tolle laihtumisen määrälle on että mun kehon aineenvaihdunta meni jonkin takia sekaisin raskauden aikana (vaikka join paaaljon enemmän vettä kuin esikoisen aikana, harrastin raskasta liikuntaa toisin kuin esikoisesta vähän hillitympää).
Ihmettelin ennen siskoani, joka lihosi 98 kg painavaksi odotuksen aikana, mutta kai se oli karma ku ite painoin tällä kertaa 108 kg kun astuin synnärille.
Ainiin, synnytyskin meni hyvin rv 41+6, en kuollut vaikka ylipainoinen olin ja sain vain yhden tikin ja ponnistin 4,5 min ilman apua 4200 g vauvan, jota kätilö kehui heti "valmiiksi vauvaksi ja oikein hyvin kehittyneeksi" ;D
Vaikka kaikki pelotteli ties millä!
Aina ei voi hillitä EDES omaa painonnousua, vaikka neuvolantädit ja ite Jeesus sanoisivat muuta. Mulla on nyt todiste siitä. Mun ajatus oli "tästä toisesta en lihoa kuin 15 kg", kyllä masensi kun olin kädettömänä tilanteen edessä.
Mutta pääasia, että vauva oli terve ja hyvin aurinkoinen tapaus muutenkin.
Poika kohta 7,5 kk ja olen laihtunut nyt 31 kg, eli 10 kg mulla vielä lähtöpainoon, jonka aion karistaa tässä muutaman kuukauden aikana ihan omilla elämäntavoillani (harrastan spinningiä, jumppaa, hölkkää, uintia silloin tällöin..).