Painon nousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nennahh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla paino noussu ekasta neuvolasta 4,1 kg. Lähtöpainoa en tarkkaan tiijä ni vaikee tietää paljo ihan todellinen painonnousu ollu. Mut ihan tyytyväisenä oon tuohonki :)

Suskero. Minä kans miehelle sitä sanoin että tältäköhän se sitten tuntuu ku on kauhee kaljamaha tai muuten niin lihava että ei kenkiä saa jalkaan. Että eipä ole häävit olot.

Minä olen myös miettinyt oikeasti lihavia ihmisiä. Itse olen ennen raskautta ollut normaali painoinen, mutta en mikään laiheliini kuitenkaan. Nyt tämän mahan kanssa tuntuu niin tuskalta.. ihan kaikki tuntuu vaikealta ja maha on tiellä.

^^^ sama! En ymmärrä miten noi ukoy jaksaa kantaa näit pömpeleitä! Just kävin reippaan lenkin ja jalat on ihan poikki, ne ei oo vissii tottunu liikuttelee tällasta massaa:D huhuh, pakko yrittää vaa pysyy liikkeessä, ettei toi paino ala enempääsä nousemaan

Helpottavaa tässä on se, että tästä pötsistä pääsee pian eroon. Ai kamalaa niitä keski-ikäsiä miehiä joilla tälläne lyllerrys ja tuskailu on jokapäivästä ympärivuoden :D

Aamulla kävin vaa'lla ja painoa tullut yhteensä 7kg. Hmmm eli näköjään vauvat vie paljon kaloreita multa, koska mä kyl syön ihan surutta, mitä tekee mieli. On tullut syötyä herkkujakin ja paljon. :D Kyllä mulla tais olla ed.raskauksissa näihin viikkoihin mennessä jo kertynyt enemmän. Nyt siis 28+1.

Onpa monilla tullut vähän kiloja! :) mulla nyt 26+4 ja n.7kg tullu. Ihan keskimääränen kai mun painoselle ja ei oo onneks joutunu stressaamaan syömisistä. Herkkujakin kyllä menee tasaseen :D

Mulla on painoa tullu jo + 15 kg, tosin tiedän siihen syynkin että ponnahti nopeasti kun laihuin just enen raskautta yli 10 kg niin ottaa heti takaisin kilot herkemmin. Imettämällä ja vaunuttelulla ne lähtee sitten pois , en jaksa stressata.

Mulla oli nyt tullu 200g lisää painoo viime punnituksen jälkeen. :D ei vissiin paljoo paino nouse täällä sängyn pohjalla tai sit lihas massa katoaa lopullisestikkin.
Mitehä raihnanen sitä on ku kotio pääsee? :O

Mua niin ihmetyttää teidän pienet painonnousut kun itse paisun kun pullataikina vaikka herkut jätän viikonloppuihin... Tänään poikkeuksellisesti kylläkin sorruin suklaapatukan edestakaisen kauppareissulle kävelyn jälkeen nauttimaan :bag:
Paino vaan nousee kauheata tahtia vaikka syön säännöllisesti ja yleensä lautasmallin mukaisesti jopa, äärimmäisen harvoin mitään eineksiä tai naposteluita, aina itse tehtyä ja kasviksia on mukana (etenkin nyt kun mies on dieetillä niin kasviksia tulee entistä enemmän mätettyä lautaselle suhteessa muuhun ruokaan).

Neuvolassa vaa'alle menemiset jännittää etenkin viime kerran jälkeen. Ehkä mun pitää ennen seuraavaa neuvolaa olla viikko herkuttelematta yhtään mitään (neuvolapäivä taas maanantai mikä on viikonlopun takia pahin punnituspäivä turvotuksen vuoksi kun viikonloppuna tulee herkuteltua).
Kotivaa'alla mitattuna tänään 25+2 painonnousu alusta lähtien olisi +8kg.. Hui.

Kävin eilen suihkussa ja meillä on normaalia korkeammalla oleva (istuma)amme. Kyllä kieltämättä sinne ammeeseen noustessa tuli keski-ikäiset kaljamahat ja lihavat ihmiset mieleen ja mietin heidän pärjäämistään kun puhkien nostin koiven vaivalla ammeeseen ja maha painaa reittä vasten kun yritän sinne nousta. Ei ollut helppoa.. En todellakaan muista että esikoisen kohdalla se oli noin vaikeaa xD Onneksi olen keskivertoa pidempi, en olisi kyllä sinne itseäni kammennut jos olisin 10cm lyhyempi...

Mulla oli tullut viidessä viikossa nyt 1,5 kg lisää (rv 29) painoa ja koko raskauden aikana 7,5kg.Itsestä se tuntuu paljolta,mutta terkan mukaan ihan normaalia painonnousua.

Mulla kotivaa'an mukaan painonnousu vähän reilun 7 kiloa. Ja siis tänään 26+0. (Toki ensimmäisen neuvolan ja tämän aamun välillä on noussut vaan nelisen kiloa, eli aika ok mun mielestä.) Viime kerralla tähän mennessä oli tullut jo 12 kiloa... Ehtiihän tuota vielä tulla.

31+0 ja paino noussut koko raskauden aikana 14kg. Vielä saa tulla, ihan normaalissa painonnousussa edetään. Kaksosraskaudessa normaalipainoiselle tavoite on 16-20kg ja juuri vähempää ei saisikaan tulla. Vaikuttaa tutkimusten mukaan suoraan vauvojen syntymäpainoon, jos äidin paino ei nouse riittävästi.

Toivon kyllä, että synnärille jää yli 10kg. :)

Elaffy minulle on tullut 7kg. Paino junnannut nyt paikoillaan jo toista kuukautta. Olin huolissani ja kysyin lääkäriltä. Sanoi vaan, että vauvat ottavat, minkä tarvitsevat. -.- en tiedä halusiko hän vaan lohduttaa yms. Mul oli tullut mun ed.raskauksissa 8-10kg näihin viikkoihin jo. Hmmm

Harmony, tuo on kyllä todella vähän. Outoa, että eivät ole sen enempää sitten kiinnittäneet siihen huomiota. Tays painotti tuota painonnousua todella paljon.

Minulla nousi eniten paino viikoilla 20-25 (4kg) ja sitten se on onneksi ollut maltillista.Nyt rv 32+0 on tullut yhteensä 8 kg ja tosiaan nyt edelliset 3 viikkoa 200g/vko.Toivottavasti tässä ei tule mitään loppukiriä,että painonnousu jäisi vaikka tuohon 10 kg!

Mulla tullu koko raskaus aikana 4,7kg eikä täällä oo asiaan puututtu mitenkään ku vauvat kasvanu kuitenkin. Vaikka pieniä ovatkin mutta niin oli esikkokin.

Joo siis ei mullekaan edes mitään sanottu. Itse otin esille. Ja lääkäri vaa oli, et jos menee sinne lähes täysaikaiseksi, niin olis 3,5 ja 3,7. About. Arvioitahan nuo ovat. Ja mun pojat ovat olleet 3,5kg. Nyt käyrillä menevät omaa käyrää. B oliko keskikäyrällä, mutta A alempana. No seuraavan kerran kysyn uudestaan.

Takaisin