Painon nousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nennahh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua vähän jänskättää, kun kotona ei oo vaakaa, ni nää punnitukset jää vaan neuvolaan, joten väli venyy aika pitkäks, ni ahdistaa ihan hirveesti se lukema. Nyt on viel edellisen käynnin jälkee pömpeli kasvanu aikasteen paljon, et saa nähä millaset lukemat siel odottaa... maanantaina se selviää. Pitäs varmaan käydä jossain vaakalla, et ei tuu sit sielä niin järkytyksenä. Edellisessä neuvolassa painoa oli tullu vasta 2,5kg, mut siitä on jo kuukaus aikaa. Vaik ei se paino nyt kuitenkaa mikää ongelma mulle oo, kun en oo muuten lihonu mistään yhtään, pelkkä maha kasvaa. Mut en oo vaan tottunu tällasiin kutosella alkaviin lukemiin...:D

Mua myös pelottaa nousta neuvolan vaa'alle kun omaa ei kotoa löydy. Parin viikon päästä olisi taas neuvola ja pelottava punnitus :eek:

Meillä on Harmony ihan samat lähtölukemat. Nyt oli tullut painoa 8,5kg ja viikkoja 22+2. Kahdesta vauvasta kuulemma ihan hyvä tahti. Ihan rennoin fiiliksin olen syönyt nälän ja mieluhalujen mukaan.:)

Rv 26 ja painoa on tullut 5-6 kg riippuen milloin käy vaa'alla.Viikoilla 20-24 tuli reilu 3 kg ja nyt viikon 24-26 aikana tullut ehkä puoli kiloa.Onneksi painonnousu on selvästi tasaantunut niin pystyy vielä hyvin liikkumaan!

Mulla tuli alkuun paljon lisää painoa n. 5 kg (oksentelin aina kun ruokaväli oli yli 1-1,5 h oli sitten yö tai päivä) eli käytännössä vaan söin koko ajan (vaikkei mieli tehnyt mitään syödäkään ja koko ajan oli älytön ähky päällä! Kamalaa aikaa, kun sisällä pysyi vain kaikki epäterveellinen rasvasuolamättö!). Kun paha olo viimein alkoi rauhoittumaan vuoden vaihteessa, tuli n. pari kiloa lisää ja nyt viimeiseen kolmeen viikkoon (rv 23-25) ei ole tullut enää grammaakaan lisää. Aika outoa, kun nythän se penska vasta alkaa oikeasti kasvaa. Neuvolassa sanoi, että kuulostaa kuitenkin ihan normaalilta. Keho on täyttänyt heti alkuun rasvavarastot (oon alun perin hoikka) ja nyt mulla kuluu paljon energiaa, että saan painon pysymään samoissa lukemissa kun syön nyt taas normaalimmin. Epäili että lopulta painon nousu olisi max. 13-15 kg. Erikoista miten tuo paha olo ja oksentaminen saa toiset laihtumaan ja toiset lihomaan :D Ja vielä erikoisempaa on tuo lopullisen painon nousun ennustaminen. Mistä ihmeestä ne noita lukuja arpoo..

Hemmettiläinen, mulle maistuu ruoka nykysin vähän liiankin hyvin. Vaikka oon joka päivä liikkunut ja koittanut pitää herkuttelun aisoissa niin kotipuntarin mukaan paino on muutamassa viikossa pompsahtanut useamman kilon. Höh. Tosin pientä turvotusta selkeesti on, kun sormukset tuntuu tiukemmilta ja nilkkoihin jää sukista vähän painaumaa. Täytyy kaivaa aiemmat äitiyskortit ja vertailla, muistelisin kyllä että tässä kohin sitä painoa on ennenkin tullut...?
Mutta vaikka nousiskin niin en kyllä tasan rupea kyttäämään syömisiäni enempää tai pitämään itteäni nälässä. Se paino tulee mikä on tullakseen. Mieluummin oon hyväntuulinen ja syön kuin oon kiukkuinen, stressaantunut ja nälkäinen. Johan se vauvakin siitä kärsisi...

Oon kanssa jännittänyt, että paljonko painoa on tullut. Tänään neuvolassa yllätys oli suuri. Vaaka näytti, että 100g on painoa tullut lisää.. :rolleyes: tuntuu kyllä, että olisi tullut enemmänkin.. :happy:

Mulla on lähtöpainoon tullut +4kg tähän mennessä.. vähän hirvittää kyllä nousta ensi viikolla neuvolan vaakalle, kun on tullut nyt vähän turhan paljon herkuteltua! mutta kun vähän väliä tekee mieli jotain herkkuja :hungry:

Mä haluaisin päästä vaalle ku tuntuu että oon nyt viikon aikana turvonnu ihan älyttömästi. :D jospa sitä tässä joskus pääsisi. :D

Jeps, sama tunne kuin jetsonilla,et oon ihan turvonnu, kävin sit aamulla vaa'alla ja 2 kg tullut viikossa lisää :( ei hyvä! Toivottavasti olis vaan hetkellinen piikki..

Ekasta neuvolasta rv8 tullut tähän päivään mennessä 1.3kg! Oon niin ilonen,kun en oo mikään kovin hoikka alunperin. En ymmärrä miten se on mahdollista,normaalisti paino nousee pelkästä sipsin ajattelusta ja nyt oon syöny kaikkea herkkua. Toivon vaan ettei ne sit yllätä lopussa ja hyökkää..

Mulla oli tullut viime viikolla neuvolan puntarin mukaan +900g/vko.. EI hele.. Toki mulla on turvotusta, jalkaterät ihan turpeet eikä edes jänteet näy niissä, mutta silti! Kaiken kaikkiaan siis näytti että rv 24 ja painoa tullut sellanen 8 kiloa.

Mun kompastuskivi on tällä hetkellä mämmi.. Vetäisen Kymppimämmirovan yhdeltä istumalta ja puoli litraa kermaa päälle, ja ainakin desi sokeria. Enkä edes liioittele!

Brainfreeze. Minulla tuli 5 viikkoa peräkkäin kilo viikossa mutta nyt viimeisen viikon aikana ei noussut yhtään vaan laski 300 g. Vaikka nythän sen ois vasta pitänyt nousta ku herkuttelin melkein joka päivä. Ja minullekkin tuo mämmi on heikkous. Vedän yhtä ronskisti ku sinäkin mutta en ole vielä aloittanut tälle keväälle. Ukko yrittää etten aloittaisi sitä syömistä ku mulle tulee ihan jäätävät ilmavaivat. :-D

Eilen oli minun vuoro käydä neuvolassa. Kun kolmatta odottaa niin aika harvoin tahtovat nähdä (seuraava käynti 8 viikon päästä).
En voi olla kuin tyytyväinen, painoa on tullut tasan +/-0. Suositus minulle on että paino nousisi 5-10kg, vähempi parempi.

Mulle on nyt tullu semmonen 2-3 kg vielä ehtii pompsahtaa uudelle (meinasin kirjoittaa vuosikymmenelle) kymmenluvulle.

Ja totta et hyvin maltillista toi painonnousu on ollu meillä, mut kai noi jo ihan sillä selittyy et vauva painaa 1kg jee!!, lapsivesi, istukka ja kohtu ton 1-2 kg...

Me ei olla vielä mämmiä ostettu kattellu oon kyllä kaupassa montakin kertaa et myynnissä on jo!! Onhan tässä pääsiäiseen vielä kuukaus aikaa et kaippa tuota ehtii vielä shopata!!

Mä olen vetänyt jo kolme rovaa ja pääsiäinen on vasta ens kuussa.. Parasta on se keltainen tipumämmi, ja ei voi olla totta, nykyään myydään Valion kuohukermaa LITRAN TÖLKEISSÄ!? Ooh, taivas.. Mulle tulee myös jäätävät ilmavaivat mämmistä, haisen ihan kuolemalle pari päivää syönnin jälkeen:D

Mulla eilen punnitus neuvolassa rv 26+2 ja paino noussut 5,5kg. Alussa ei noussut ollenkaan, vaikka koko ajan on ruoka maistunut ja hyvin, ei ole ollut oksentelua. Oon ollut normaalipainoinen, mut ei varmaan paljon yli 12kg tarttis painoa kokonaisuudessaan tulla mut saa nähdä..

Takaisin