Painon nousu

Mulla oli tullut reilut 100g viikko. Kaiken kaikkiaan tullut 3kg ja viikkoja nyt 22+1. Vauhti saisi mielellään hidastua vähän.

Mulla tullu 5kg lisää, eilen oli vasta toinen neuvola. Jospa ei enää herkuttelis :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Ennen raskautta painoin vajaa 60kg ja olen pitkä 171cm ja tässä vaiheessa painoa tullut noin 7kiloa! :o teen päivittäin vielä reippaita kävelylenkkejä ja käyn salilla vielä sillon tällöin. Omasta mielestäni syön terveellisesti ja säännöllisesti, eikä ruokahalu ole raskauden myötä lisääntynyt. En vaan ymmärrä missä tuo kaikki paino on koska ei ole mitään ylimääräistä tuossa mahan kohdalla kun tuo pieni kumpu vain, eikä kukaan ollut ennen viime viikkoa edes huomannut että olen raskaana ennen kun kerroin asiasta. Mietityttää vaan että paljon sitä painoa on lopussa jos sitä nyt on jo tämän verran tullut! :o

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Ei välttämättä yhtään sen enempää ala nousta kuin tähänkään asti. Mulla pamahti ekalla raskauskuukaudella usampi kilo nestettä kroppaan ja sen jälkeen nousu on ollut hitaampaa, tasaista puoli kiloa kuussa tahtia.

Neuvola ei ole ollut huolissaan, on kuulemma niin yksilöllistä tuo miten ja milloin nesteet saattuvat kertymään.

Hoikille ihmisille tulee suhteessa enemmän painoa joten koska sinä olet ollut ennen raskautta normaalipainon alarajoilla, veikkaisin, että tuo on ihan normaali ellei jopa tyypillinen painonnousu. Kannattaa kysyä neuvolasta jos huolettaa.

Mulla on tullut tässä vaiheessa (rv 25+1) jo kahdeksan kiloa! Olen suht pitkä ja ollut normaalipainon alarajoissa, joten ehkä ihan normaalia, mutta silti hirvittää. Ruokahalu on ihan valtava, eikä työssäkäyvänä pikkupojan äitinä tunnu ehtivän niin liikkumaankaan kuin ennen. Kävin toissapäivänä reippaalla sauvakävelylenkillä ja sen seurauksena kipeytyi jalkapöydät. Vissiin tuo painopisteen muutos vaikuttaa askeleeseen. Aikaisemmassa raskaudessa tuli yhteensä 14-15 kg lisää, mutta kyllä ne karisikin imetyksen myötä aika pian. Olo on vaan niin iso jo nyt!

Heip! Mä olenkin täällä ihan uusi! Viikkoja on nyt 23+2. kiloja tullut n. neljä ja nämä kaikki viimeisen kuluneen kuukauden aikana. Viikko nousu ollut siis hurja 930g. Nyt kuluneella viikolla painoa ei oo tullut yhtään lisää, mistähän siis moinen pyrähdys johtunut...

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Nesteistä johtunee, mullekin tuli tommonen pyrähdys heti alkuraskaudesta. Jos verenpaineet on normaalit eikä proteiinia virtsassa niin nesteheittelyt on yleensä ihan normisettiä.

Mulla on yhtäkkiä paino laskenut. Ekaa kertaa koko raskauden aikana. Päivitelin miehelle, että mun mielestä mun maha ei ole kasvanut pariin kuukauteen yhtään ja sehän nyt selittyi, kun huomasin, että paino oli laskenut.

Vauvan koko oli rakenneultrassa kyllä yläkäyrällä ja kasvanut tohisten, ettei siinä pitäis mitään vikaa olla ja potkut on säännöllisiä ja kokoajan kovenee ja sisäelimet tuntuu olevan ahtaammalla.

Mutta ainoa on se, että en ehkä ole enää niin turvoksissa kuin aiemmin. Jostain syystä siis poistunut nestettä kropasta. No, kai tuo on vaan vaihtelevaa tuo nesteen määrä, eikä mitään sellaista, mistä pitäis huolestua.

Mä toivon kans että vauva kasvaa hyvin. Oma tuntuma on se että maha on kasvanut. Painoo mulla on tullut 3-4 kiloa riippuen turvotuksista. Mulla heittelee kevyesti paino sen 1-2 kiloa.

Mulla paino nousi heti alussa turvotuksen takia 2 kiloa, sitten se pysyi viikolle 20 samoissa ennen kuin nousi toiset kaksi kiloa viikoilla 20--23. Nyt se on taas pysynyt samassa, eli yhteensä on tullut 4 kg lisää. Neuvolan täti totesi viime kerralla, että "älä murehdi, vielä se ehtii nousta" -- enkä tosiaan murehtinutkaan, ja vielä vähemmän nyt, kun pamahti raskausdiabetesdiagnoosi. Päin vastoin, lievästi ahdistaa jo se neljäkin kiloa... Painoindeksi oli ennen raskautta 28.

Maha on tullut näkyviin viimeisten kahden viikon aikana, mutta joillain vaatteilla se on pysynyt piilossa ihan viime päiviin asti. Sekä sf-mitta että tyyppi siellä kohdun sisällä ovat kuitenkin kasvaneet ihan käyrien mukaan.

Mulla on tullu jo melkein 10 kiloa! Hämmästyin itekin lukeman nähdessäni, kun mielestäni en nyt niin paljon ole lihonut. Ehkä se on sitten nestettä osaksi...

Mulle on tullu jo YLI 10 kiloa...:oops:

Tosin, turvottaakin sen verran ettei monetkaan vanhoista kengistä edes mahdu jalkaan. Aivan kuin olisivat kaksi kokoa liian pienet. Sormuksia on kans ihan turha kuvitella enää näihin nakkisormiin laittavansa...

Itsellä paino on noussut erittäin runsaasti, mutta sitten taas raskaaksi tullessani olin saanut painoa juuri pois 5 kg. Kun ruokavalioon tuli takaisin leivät ja lisäsin iltapalan ruokavalioon niin humpsista keikkaa... En myöskään kuluta läheskään samalla tavalla kuin ennen. No, tämä on väliaikaista ja on kieltämättä hassua katsoa itsestä valokuvia näin muhkeampana. Peilistä ei näe oikeastaan kuin suuren mahan :happy090

Mulle tullu 2kg, nyt kahen kuukauden aikana tullu sekin. Veikkaan että vielä tulee reilusti lisää, vaikka painoa on jo omasta takaa..

Mulle on tullut 9 kiloa, eli nyt painan 59 kg. Olin ennen raskautta sen verran vähärasvainen, että jonkun verran saa tulla läskiäkin että imetys sujuu. Olisin kuitenkin iloinen jos paino ei kovin paljon nousisi yli 65 kg. Viimeksi painoin vielä synnäriltä lähtiessäkin 68 kg, joka oli liikaa. Niin suuri painonnousu tekee loppuraskaudesta tukalan. En kuitenkaan ryhtynyt laihduttamaan, vaan paino tippui itsekseen ennalleen parin kolmen vuoden aikana.

Mulle on tullut vähän päälle 8kg. Olin kuvitellut että se on ihan ok koska ennen raskautta olin normaalipainoinen ja vauvakin näytti neuvolalääkärin arvion perusteella melko pienikokoiselta. Olin just tehnyt rauhan itseni kanssa että äitiys saakin vähän muuttaa kroppaa eikä sitä painoa niin kannata tuijotella ja itseään hermostuttaa, mut sitten tulikin tää raskausdiabetesdiagnoosi ja painoneuroosi puski uudelleen pintaan. :(

Mulle on nyt tullut 10kg lisää (rv 29). Ennen raskautta laihduin saman verran niin nyt on sitten tullut kaikki takaisin. Mutta sitä ei huomaa paitsi että maha on kasvanut ;) Muuten vielä vanhat shortsit menee päälle ja vanha takki ja sellaista... Uskon että painoa on tullut niin paljon näin vähässä ajassa kun juuri ennen laihduin niin paljon...

Multa kysyttiin tänään ihan vakavissaan, olenko hoikistunut. Kävin vaa'alla, ja paino on tosiaan tippunut kilon verran viime punnituksesta eli nousua raskauden alusta on enää kolmisen kiloa. Ei mitään hajua, missä kohtaa voi vielä olla iloinen siitä, että raskausdiabeteksesta huolimatta paino pysyy kurissa ja missä kohtaa pitää alkaa huolestua tyypin kasvun puolesta. Ehkä neuvolalääkäri ensi viikolla osaa sanoa jotain, mutta yritä tässä nyt sitten samaan aikaan pitää sokeriarvot alhaalla ja pitää huolta, ettei paino laske paljon enempää...

Laskin just, että mulle on tullut keskimäärin n.250g painoa lisää joka viikko ja tämä on tullut yllättävän tasaisesti. Heti ovulaation jälkeen alkoi kertyä nestettä ja nyt loppupäässä on kasvanut luonnollisesti enemmän vauvan massa.

Isoin painonnousi pitäisi kuulemma tulla viikkojen 20-30 välillä, mut mulla on kyllä tuollakin välillä ollut ihan yhtä tasaista kuin alussakin.

Eli jos tällä logiikalla jatkuu, kokonaispainonnousun pitäis olla jotakuinkin 10kg luokkaa, muistaakseni samoissa oli esikoisenkin aikaan ja siitä jäi laitokselle puolet.

Mulla kun viimeks oli lääkäri neuvola ni oli painoa tullu 7kg, vähä kauhistutti:/ mut ilmeisesti ei ole hälyyttävää kun lähtöpaino oli 50kg:)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin