Painon ja kehon muutokset

Mulla on jtn -2kg aloituspainoon. Mut mulla olikin jo ennestään tota vararavintoo... :D
 
No ei varmastikaan tarkoittanut neuvolassa sitä että annetaan nousta ja nousta ja sitten kun on tullut +15 kiloa niin puututaan vasta asiaan, en usko jupa että niin luulitkaan ja tarkoitit kommentillasi.. :D Sanoi vain että "vielä" ei tarvitse alkaa painoa kovin tarkkaan seurailemaan. Tuo 3 kiloa on mulle ihan ok ja viime neuvolakerrasta noussut vain 1 kilon verran. Osa on tod näk turvotustakin eli eihän noihin pidäkään heti takertua jos vähän paino muuttunut. Varmasti jos enemmän olisi noussut niin olisi saattanut jotain siitä kommentoida mutta kuten täällä on aiemmin puhuttukin niin jokainen yksilöllisesti tarkkailee painoaan niin kuin parhaaksi näkee.
 
Mulla ei esikoisesta sanottu painosta mitään. Mikä on ihme, kun on kuullut muiden kokemuksia. Mutta mulla oliki paljo turvotusta, että synnärille jäi 16kg. Mut silti joku törkeämpi täti ois voinu.. Enkä ois osannu ottaa sitä hyvin, koska en itse nähnyt peilissä kuin raskaana olevan.

Mutta hyvin putos esikoisesta puoles vuodessa kaikki. Enkä ota nyt stressiä kerran miun pitää ottaa rauhaksiin liikunnan suhteen 4km kävely veti mut 2-3 päivän vuodelepoon vklna. Ja se on hyvä etten stressaa, koska syön kuitenkin hyvin nyt enkä herkuttele kuin tyylii kerran kk, koska ei tee mieli.

Tänään alkaa kuitenkin mamma jumppa. Pitää tehdä pienellä teholla vaa. Saapa vaihtelua kotiäitinä oloon. Pääsee vähä pois kotoa :)

Stressi on pahasta. Sanon näin itselleni. Ja kohtuus kaikessa on bueno! :dance011
 
Mulla tuli esikoisesta varmaan joku 15 kg ja kuopuksesta 8 kg koko raskausaikana. Viime viikolla kävin neuvolassa ja raskauden alusta on tullut painoa 0,9 kg. Se on mulle ihan hyvä, koska lähtötilanne on se, että paino on vähän ylipainon puolella.
 
Huh! Tänään oli aamulla neuvola/lääkäri käynti ja mua hirvitti etukäteen et on varmasti noussu paino siitä mistä lähettiin ni monta kiloa.. Olo nimittäin ollu sellanen. No, nousin puntarille ja sanoin jo puolivitsillä neukkutädille et saanko olla kattomatta tätä lukemaa? Vilkasin sitte kuitenki ja yllätys oli positiivinen, paino noussu vain 100g :D jee. Kylläpä se kerkeää nousta niin siksi iloinen ettei tässä vaiheessa oo noussu enempää.
 
Mä en ole vaa'alla käynyt neuvolan jälkeen. Silloin ekalla kerralla oli -2kg mutta veikkaan että alkaa nyt tulla korkojen kera takaisin. Ekan kuukauden ajan oli koko ajan huono olo eikä mitään tehnyt mieli ja kaikki ruoka kuvotti. Nyt on edelleen pahoinvointia ihan kunnolla, mutta saan syötyä kuitenkin jotain. Itse asiassa tämä alkaa siirtyä siihen, että pitäisi koko ajan syödä jotain ettei tule huono olo, siitäkin huolimatta ettei kovin montaa juttua edelleenkään tee mieli. No, jospa tämä tästä tasaantuisi pahoinvoinnin vähenemisen myötä jossain vaiheessa.
 
Ekasta mulla tuli noin 9kg, josta synnärille jäi 7kg. Toisesta sit paukahti 25kg :sad001 Josta synnärille ei jäänyt yhtään ja ne on edelleen mun riesana. Nyt toivon pääseväni noin 10kg:n nousulla ja olis kiva, jos ees puolet jäis synnärille.
 
Mä katoin just esikoisen neuvolakorttia ja olin kerryttäny 13+3 mennessä 5kg :D Ei varmaan nyt oo kaukana vaikka aluks tuntui et pääsee vähemmällä. Kaikenkaikkiaan tuli 20kg ja kaikki lähti itsestään muutamassa kuukaudessa, vaikka söin esim suklaata aika reippaasti..

Et älkää liikoja stressailko painoa! Ei tässä laihduttamaankaan kannata ruveta :)
 
Mullekin oli tullu 2 kg lisää ekan ja tokan neuvolan välissä. Yllätyin vähän. Mutta sanottiin, että "nätisti tulee painoa".
 
Hmpf, ekan ja tokan neuvolan välillä kortin mukaan +0,8kg, mutta muistelin et ekasta painosta otettiin vaatteiden paino pois eli todellisuudessa vissiin paino 0,2kg vähemmän kuin ekassa. Tosin, silloin oli tullut alkupainoon jo n. 3kg niin ei haittaa vaikkei enempää ole tullut. Toivon, että pysyy kohtuullisena loppuun asti :D
 
Minulla on ollut tapana mitata painoa pari kertaa viikossa ennen raskauttakin ja se heittelee tavallisestikin melkein kilollakin. Siksi arvioin karkeasti, että painoa on kertynyt alusta asti noin 3-4 kiloa. Lähtötilanne oli hoikka, siro ja suhteellisen lihaksikas, joten nousua varmaan tulee väkisinkin. Silti hirvittää tuo tahti, sillä nythän se painonnousu ilmeisesti vasta kunnolla alkaa (toisella kolmanneksella).

Muita muutoksia kuin vatsan kasvu ja painonnousu en ole huomannut. Mies tosin sanoo, että rintani ovat kasvaneet, mutta samat liivit kuin ennenkin mahtuvat hyvin päälle. Rintojen päällä näkyy sinisiä suonia, mutta arpia tms. ei. Ilmeisesti joillekin tulee arpia aikaisessa vaiheessa ja melkein kaikille jossain? Mitä teille on käynyt?
 
Ei tullu yhtään uutta arpea viime raskaudessa. Vanhoja oli kyllä. :D
 
Mulla tuli tissit täyteen arpia esikoisesta. Mulla normi a-b nii paisui c odotusaikana, kuten Nytki ja synnytyksessä paisui järjettömän kokoisiksi.
 
Ei ole vielä tullut arpia. Tissit on tosiaan paisunu, tilasin just kuppikokoa isompia liivejä kun käy vanhat ahtaaks. Kahdet raaskin tilata, saas nähä mahtuuko ne loppuun asti vai kuinka tässä kaikkialta paisutaan :D
 
En minäkään niitä arpia nähny odotusaikana vasta sitten, kun oli vauva arki tasoittunut ja se ilmapallo vaihe tisseissä laantunu :D

Mahaanki tuli vasta synnytyksessä arvet, kun oli raju synnytys. Mutta ne onneksi on huomaamattomia, toisinku reisissä mitkä tuli.
 
Mulla tuli esikoista odottaessa masuun eka pieni arpi rv 37 ja siitä niitä tuliki sit jonkin verran, nyt ne on vaaleita ja huomaamattomia eli ei niitä näe jos ei ala tarkkaan kattoo :) Jännä nähä miten tässä raskaudessa käy.
 
Raskausarpia tuli jo 15 vuotiaana kun aloitin e-pillerit ja lihoin alle vuoteen 20 kiloa.. Nyt ne tulee taas näkyviin sieltä. Löytyy rinnoista, mahasta ja reisistä.. Tuo kohtu on alkanut kasvamaan aika kyytiä ja sitä niinku pakottaa ja nukkuminen on mennyt aika ankeaksi jo nyt.. Rinnat oli jo ennen raskautta kokoa 85G että saatan olla niiden kanssa ongelmissa vielä ennen synntystä, varmaan hankittava lehmien utareliivit :D
 
Mulle tuli eka raskaudessa venymisraitoja tisseihin ja huomasin ne vasta "jälkijunassa", kuten Pilvilinnakin. Mahaan ei viimeksi tullut arpia.
 
Takaisin
Top