Painon ja kehon muutokset

Mulla ei oo toistaiseksi tullut juurikaan lisää painoa, tai nyt kun ruoka taas maistuu ja oon vähän mässäillyt niin ehkä pikkuisen on voinut tulla. Viime raskaudessa lähtöpaino oli joku 66kg ja painoin synnärillä 85,5kg. Söin reilusti enemmän kuin kulutin ja lisäksi söin varmaan päivittäin leivonnaisia yms. herkkuja ja sitä virhettä en tässä raskaudessa tee.
Ekan synnytyksen jälkeen laihduinkin sit 35kg kahdeksassa kuukaudessa vaikka en edes yrittänyt laihduttaa (aika luurangolta näytin nippa nappa 50 kiloisena kun vartta on 170), et aion olla kyllä armollinenkin itselleni jos tässä nyt muutama kilo kertyy..
 
Mulla sama Juli, että 65kg painoin esikoisen alussa ja kyllä söin ja herkuttelin tylsyyttäni loppupuolella, kun ei ollu seuraa ja itse kotona. Synnärillä painoin 93kg. Synnärille tosin jäi 16kg ja siitä tippu kilo kaksi per viikko kuukauden verran. Sit aloitin lenkkeilyt joiden ansiosta olin puolen vuoden päästä jo 64kg, mutta senteissä laihempi kuin ennen esikoista. Nyt ei onneks makea maistu eikä roskaruoka. Ja esikoinen pitää nyt kyl äidin seurasta huolen :D
 
Mulla tulee sunnuntaina 12 viikkoa, paino on tippunut 1,5kg lähtöpainosta. Edelleen on pahoinvointia ja ruokaa saan alas vaan vähän kerrallaan, sitten tulee ihan täyteen yht´äkkiä. :wtf:
 
Uskaltasko käydä vaa'alla viikonloppuna? :nailbiting: Mua ei oo punnitus vetäny puoleensa, mut näyttää ja tuntuu, että maha on paisunu. Ruokaki maistuu aina vaan... :p
 
Mulla ei oo puntaria kotona. Neuvola reilun viikon päästä, sitten näkee onko tullut kuinka muutosta lähtöpainoon.
 
Uskalsin nousta vaa'alle! Tuomio: lähtöpainosta noussu 1kg tähän mennessä. Viime raskaudessa oltiin miinuksella vielä näin alussa.
 
Paino noussut ekasta neuvolasta 3,5 kg. Alussa söin aika huonosti kun oli koko ajan huono olo, nyt tekis rasvaista roskaruokaa koko ajan mieli...
Olen ponnistelut mielihalujen kanssa nyt kolmisen viikkoa, viikkoja nyt 15+3. Töissä tulee liikuttua 10 000 askelta päivään niin en ole een päälle kamalasti jaksanut lenkkeillä, irti oon käynyt juoksuttaa toista koiraa kun en jaksa sen liikuntamäärää kävelyllä tyydyttää.
Laihduin ennen raskautta edeltävän vuoden aikana 20 kg. Nyt se paino tulee varmasti takaisin.
 
Musta tuntuu, että tunnen kohdun (tai jonkun möykyn :D) kun jännitän vatsalihaksia makuulla tai esim. Nousen makuulta istumaan, voiko olla?! :O
 
Nyt voi kai sanoa että on virallisesti tullut ensimmäinen raskauskilo kun vaaka näyttänyt samaa lukemaa 3:na peräkkäisenä aamuna. Tänään 11+6

Tuntuu nyt itsestäkin siltä että alkaa pärjäämään pienemmällä ruokamäärällämkuin aikaisemmin ja välipalat ovat muuttuneet terveellisemmiksi. Eilen esim iltapalaksi puolikas banaani viilissä ja ai että oli hyvää. Ei olisi maistunut kertaakaan aikaisemmin :wink
 
Mulla on paino 200g vähemmän kuin lähtöpaino ja viikkoja tänään 14+0. Onko huolestuttavaa ettei paino ole vielä lähtenyt nousuun?
 
Kävin tänään neuvolan vaa'alla ja oli tullut +3 kiloa siihen painoon minkä mittasin kotona ennen plussaa. Sanottiin vaan että on ihan ok eikä tartte vielä miettiä asiaa. :)
 
Siis miten vielä?! Sittenkö sitä mietitää kun asialle ei käytännös voi enää mitää kuten mulla ekas raskaudes kun kiloja oli tullu jo 15 ja sanottii et nyt ei sais enää hirveetä vauhtii nousta?!
 
No mä en ainakaan tykkää semmosestakaan menosta että joka ikinen kerta neuvolassa saa kuulla siitä että paino nousee. Mulla oli viimeks semmonen terkka ja sain aina kuulla olevani lihava ja se ei ollut kivaa kuunneltavaa kun aiemmin ollut ongelmia oman kropan kanssa :/ Varsinkin kun parhaani tein ettei ylimääräistä tulis.

Vaikka mä ymmärrän et parempi olis kun painonnousu vähäistä, mut ei kai sitä laihduttamaankaan kukaan ala raskaana. Mulla kuitenkin lopussa tasaantui se painonnousu, vaikka tuli niitä silti se 20kg.
 
Siis en mä tarkota että pitäs siitä sanoo että hei katoppa syömistä vaan siis ihan se että toi ett ei vielä tarvii miettiä ja sit yhtäkkii läväytetää että nyt ei yhtää sais tulla. Et eikö sitä voi silleen nätisti ennakoida...???
 
Niin no tuo on totta! Vaikee sitä nousua saada sit yhtäkkiä pysäytettyä..
 
Takaisin
Top