Painon ja kehon muutokset

Ihan turhaa käydä vaa'alla iltaisin tai keskellä päivää . Se on puhtaasti siitä kiinni mitä oot suuhus laittanut että paljonko se näyttää plussaa aamuun verrattuna. Lisäksi pystyssä olo kerää sitä nestettä todella..

Täällä +18.2kg ja rv 28+ menossa. Hehheh! Lähtö bmi 27 :bag:
 
Ihan turhaa käydä vaa'alla iltaisin tai keskellä päivää . Se on puhtaasti siitä kiinni mitä oot suuhus laittanut että paljonko se näyttää plussaa aamuun verrattuna. Lisäksi pystyssä olo kerää sitä nestettä todella..


Tiedän kyllä. Täällä ei ainakaa vaakassa pahemmin jouda päivisin olemaan.
 
Lähtö: 168cm/71kg (bmi 25,16)
Nyt 29+2 ja painoa tullut aika tarkalleen +10kg, uskoisin että tässä kertyy vielä 5-8 kiloa.
 
Täällä menossa rv 27+5 ja kiloja tullut 3 lähtö painoon (bmi26 muistaakseni)... Painon tuloa ei kyl muusta huomaa kun tisseistä (mies tykkää:wink) ja mahasta:)
 
Täällä 28+0 ja sellanen +15kg ainakin tullut! :eek: näkyy joka paikassa!
 
Tänään 31+2 ja viikko sitten neuvolassa painoo oli tullu +8kg (lähtöbmi 19). Eikä se kyllä omasta eikä muidenkaan mielestä oo menny oikeen muualle ku mahaan ja tisseihin :D
 
Mulla tänään +11kg, mihin lie hävinny 1kg, mutta bebe kasvaa normaalia vauhtia :) lähtö bmi 20 ja neuvolan täti sano että Ompas tullu kilot kauniisti vain vatsaan. samaa mieltä itsekkin :)
 
Moikka! Täällä kaivataan neuvoa! Ensimmäinen lapsi tulossa ja alkuun lähti painoa minulta -11kg joista takaisin tullut 5kg ja vaaka ei ole heilahtanut enään ollenkaan kumpaankaan suuntaan vaan pysynyt samassa jo monia viikkoja, onko normaalia että paino ei nouse?
 
Moikka! Täällä kaivataan neuvoa! Ensimmäinen lapsi tulossa ja alkuun lähti painoa minulta -11kg joista takaisin tullut 5kg ja vaaka ei ole heilahtanut enään ollenkaan kumpaankaan suuntaan vaan pysynyt samassa jo monia viikkoja, onko normaalia että paino ei nouse?

Mulla viikkoja 28+1 ja painoa tullut tasan 3kg, neuvolassa sanoneet että jos paino tippuu(siis kun pahasta olosta selvitty 2 kolmanneksen alusta->) niin sit pitäis vähän perehtyä että mikä mättää... mut jos sä syöt ihan normaalisti ja terveellisesti niin kyllä se vauva omansa ottaa:wink mulla paino alko nousta vasta pari viikkoa sitten että tää on hyvin yksilöllistä... onko vauva kasvanut kuitenkin ihan hyvin neuvolassa/Ultrassa? Tai onko neuvolassa sanottu mitään?
Mun mielestä siis on kyl ihan normaalia jos paino ei nouse humahtaen:wink
 
Mulla viikkoja 29+0 siis nyt :) no ultrassa ei ole ollut käyntiä rakenneultran jälkeen ja neuvolassakaan eivät ole sanoneet painosta mitään. Syön tosi paljon kaikkea ja herkkujakim tulee syötyä mutta ei vaan painoa tule. Täytyy ottaa neuvolassa 14.pv puheeksi tämä
 
Noh kyl mä uskoisin että siel sun masussa kaikki hyvin, aineenvahduntas vaan tekee hommansa paremmin kun hyvin:wink
 
Toi painonnousu riippuu myös aika paljon lähtöpainosta. Eli jos ennen raskautta mennään alipainon puolella niin sit jos paino ei ala nousemaan niin varmasti kiinnitetään huomiota. Mut jos taas ollaan ylipainon puolella, ei paino välttämättä nouse tai käsittääkseni ainakaan tarvitsisi nousta juurikaan muutamaa kiloa enempää. Kyllä se lapsi ottaa minkä tarvitsee, ja painonnousuja ei oikein keskenään voi verrata kun lähtötiedot on kaikilla niin erilaiset :)
 
No nyt minä sitten monen viikon jälkeen uskalsin puntarille:bag: ajattelin et painoo ois tullu vähän enemmä, kun oikeestaan paino oli noussu sen 0,1 grammaa:woot: no nyt sit mietin kuumeisesti et onko kaikki hyvin, tosin maha on kyl kasvanu:joyful:
 
Tänään neuvolassa käyty ja mittaukset tehty. Alkutilanteesta tullut painoa +4,5kg ja kaikki tullut maha/rinnat...
 
Kyllä tuo painonnousu varmasti vaihtelee jokaisella niin paljo.. Mää en oo uskaltanu ostaa vaakaa(aiemmin ollu hiukka syömishäiriön tapasta), mutta paino noussu jo n.9kg.. seki on kyllä jakkautunu suurimmaks osaks perseesee ja tisseihi...[emoji23] ei kyllä tarvis nuo tisulit ennää kasvaa, ahistaa jo... [emoji50]
Rv.31+5
 
Tämä on todella yksilöllistä havaintojeni perusteella. Olen kilpakuntotriathlonisti ja kaikesta huolimatta painoa tullut nyt jo +15 kg 29+1 ja varmaan tulee vielä 5-10 kg lisää, kun tietdän mitä isosiskolla on ollut. Suurin osa mistä itselläni on painoa tullut on turvotusta ihan selkeästi ja nyt tässä viimeisen puolentoista kk aikana. Alkuun painoni ei juuri noussut.

Sinällään olen vähän kateellinen niille joilla on pieni maha ja vähän ekstraa painossa, koska tämä paino ja jäätävä etureppu hankaloittaa liikkumista ihan hirveästi. Ei vaan jaksa, vaikka mieli tekisi. Koitan muistuttaa itseäni, että imetyksen kannalta parempi, jos on vähän ylimääräsitä kuitenkin.

Sokerirasituksen perusteella aineenvaihduntani on sen verran tehokas, että tänään neuvolassakin sanottiin, että minun pitää syödä, jos ei nyt kerralla paljoa, niin useasti ja olen huomannut sen itsekin, että alkaa heikottamaan aika nopeasti, jos en saa säännöllisesti syötävää.
 
Mä voisin (edelleen) ottaa vastaan vähän tissiä, jos liikenee :) Vaihdossa saa kaksoisleuan, tursuilevat sisäreidet ja höllyvät allit! Kukaan?

Niin joo, ja täällä meni uusi kymmenluku rikki! En olisi ikinä uskonut, että tulen joskus painamaan näin paljon oltuani koko elämäni alipainoinen, mutta sitä se raskaus teettää :) Nyt on noin 15 kiloa plussaa kasassa, ja ainakin se 10 saa luvan lähteä synnytyksen jälkeen - vähän tietysti riippuen siitä, kuinka paljon tässä ehtii vielä kerätä viimoisilla viikoilla painoa ja miten imetys onnistuu.
 
Takaisin
Top