Paino

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LillaE
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko sulla jotain faktaa tähän? :) Ihan mielenkiinnosta siis kyselen, sillä yritin etsiä, katsotaanko "lähtöpaino" ajalta ennen raskautta vai ekasta neuvolakäynnistä, mutta en onnistunut löytämään tietoa. :)

No ei ole faktatietoa. Kuulosti vain niin älyttömältä jutulta o_O. Ja miks se lähtöpaino sit isolla ilmoitetaan siihen neuvolakorttiin jos ei sillä ole mitään virkaa...? Eka neuvolakin on nykyään niin myöhään että siinähän on jo ehtinyt helposti kuukauden verran joko menettää painoa tai kerätä sitä... Mutta joo, eipä kai sillä niin suurta merkitystä ole. Pääasia kai on että painoa tulee suunnilleen niillä viikoilla kun on tarkoituskin.

Minulla on nyt 22+6 ja painoa on tullut raskauden aikana 8 kg. Terveydenhoitajasta se oli ihan normaalia, minulla ei ole ollut yli- tai alipainoa ennen raskautta.

Mulla kanssa lähtöpaino ilmoitettiin se mitä ekaneuvolakäynnillä oli. Se oli muistaakseni 9+2. Lähtöpaino on jonkun verran ylipainon puolella ja viimeksi neuvolassa pari vkoa sitten 22+4 oli tullut lisää +200g. Mulla paino on vähän kokoajan sahannut 1-1,5kg sisällä lähtöpainon alla. Riippuu tosi paljon mitä on syönyt.

Moi! Olen nyt rv 26+1 ja vaa'an mukaan ei ole tullut yhtäkään kiloa lähtöpainosta. Olen 171cm pitkä ja lähtöpaino 84kg. Lapsi on tosi vilkas masussa joten ei varmaan ole syytä huoleen? Kun kutenkin bmi 28 paikkeilla. Alkuraskaudessa pudotin pari kiloa, mutta ne tuli takas ja nyt oon siinä 84-85 paikkeilla. Tämä on kolmas raskaus ja edellisissä olen aloittanut samoissa mitoissa kun nyt ja tullut jo näihin rv 5-7kg. RU oli kaikki ok, vauva oli muutama päivä pienempi koostaan kun LA.
Keskiviikkona mulla on neuvola ja kauhistelen mitä neuvolatäti on mieltä jo nyt.

Mulla ekassa neuvolassa paino 68kg. 170cm pitkä. Nyt viikkoja 25+4 ja painoa 74kg. Viimeisen kuukauden aikana olen kerännyt varmaan 3kg. Mulla kerää kroppa raskauksissa ihan mielettömästi rasvaa. Ainakin siltä tuntuu. Reidet, takapuoli yms..kaikki toivon mukaan lähtee niinkuin edelliselläkin kerralla. Herkkuja olen toki syönyt. Nyt vähän tarkemmalla linjalla lopun aikaa.

Nyt olen tosissani katsellut mitä syön, liikkuminen ei ole ikävä kyllä ollut mitään erityisen aktiivista.. en uskalla katsoa painoani ja pelottaa etukäteen onko paino noussut vai pysynyt samana. Mutta ahdistaa etukäteen tosi paljon ja stressaa paino.. samoin sokerirasitus ja sen tulokset..

Ei pitäisi ainakaan stressata ja ahdistua, mutta yritän terveellisesti olla ja olla huolehtimatta liikaa..

Muokattu viimeksi:
Rvk 26, normaali lähtö-BMI ja painoa tullut tähän mennessä +3,5kg

Minulla viikkoja 26+4 ja painoa on tainnut tulla +9 kg. Normaalipainosta lähdettiin eikä neuvolassa ole tullut sanomista. Tuntuu aika isolta tuo nousu teihin muihin verrattuna, mutta mitäpä sitä vertailemaan :)

Viikkoja nyt 25+1 ja painoa tullu kans se about 9kg että on sitä muillekki tullu vähän enemmän jo..:grin ja normaalipainosta kans lähettiin liikkeelle.

Painoa tullut maltillisesti puoliväliin asti 59->62 kg, mutta kävin tässä omatoimisesti vaa-alla, ja nyt on kolmessa viikossa tullut noin 600g viikossa. Tässä kohtaa sitä painoa kai silti eniten helposti tuleekin (rv 23-25)?

Mä käyn aika usein aamuisin vaa'alla, kävin jo ennen raskautta...itseasiassa käynyt vuosia. Tänään meni 77kg rikki :sad001 Kilon verran vielä esikoista "jäljessä", mut lähtöpaino oli nyt muutaman kilon vähemmän. Pituuttahan mulla on vaan 158cm ja lähtöpaino 72kg, joten ylimääräistä ei tarvis tulla yhtään :sad001

Ei kuuluis stressata, mutta kun paino nyt vaan sattuu oleen aika herkkä paikka meikäläiselle.

Tänään viikkoja 26+2, painoa tullut tähän asti 1,6kg. Lähtötilanne ylipainon puolella, joten tyytyväinen olen, että on pysynyt nousu aisoissa :)

Tänään neuvolassa 26+5 paino 82.2. Alkupaino oli 78.2 eli 4kg tullu. Pituus 170cm. Tyytyväinen oon tähän tahtiin, pelkäsin että tulis paljo enemmän.. :D

Mulla on tullut nyt rv26 mennessä joku 9kg lähtöpainoon, joka sekin oli lievästi ylipainon puolella. Painoa on enemmän kuin esikoisesta synnärille mennessä, silloin tuli kaikkiaan muistaakseni 15kg. Apua jos tämä tällaisella vauhdilla jatkuu..! Ekojen kuukausien pahoinvoinnin jälkeen olen näköjään palannut taas armottomaksi herkkuperseeksi enkä ollenkaan pysty olemaan syömättä kaikkia hyvyyksiä. :sorry: Osaisi edes nautiskella niitä vain ihan vähän, mutta ei.

Mulla on ensi viikolla neuvola. En oo käyny kotona ollenkaan vaa'alla ja vähän kauhistuttaa koska herkut on viime aikoina maistuneet. Saamarin kesäkelit, tekee mieli jätskiä! :D
Viime neuvolassa paino ei ollu noussu kuin 900g alusta, saa nähdä onko nyt otettu sit reippaammin painoa. Jospa yrittäis tällä viikolla vielä alottaa tsemppauksen :D

Rv 25+5 ja painoa on neuvolakortin mukaan tullu n. 5kg (alkupaino eka neuvolakäynti) ja omien ovulaatioajankohtaan verrattujen mittausten mukaan n. 7,5kg.

Rv 27+0 painoa tullut 1,3kg. Tuli vähän sanomista ja kyselyä ruokavaliosta jne. Mutta toivottavasti rupee nousemaan pikkuhiljaa.

Rvk 26, normaali lähtö-BMI ja painoa tullut tähän mennessä +3,5kg
Rvk 28 ja nyt painon nousua +3,9kg. Silti musta tuntuu, että syön kuin heppa :joyful: Ja jos aiemmin ei makea maistunut, niin nyt kyllä maistuisi.. Eli eiköhän se painokin ala nousta :shy:

Takaisin