Paino

Mulla on nyt rv 26+3 ja aikalailla tasan 10kg painoa tullut lisää. Mutta oon vaan tyytyväinen sillä lähtöpaino oli vaan 50kg niin vähän saanut lihaa luitten ympärille :happy:
 
29+5 ja painoa tullut vaan 1,7kg :sad001 stressaan kyllä vähän sitä mutta neuvolatädin mielestä ei ole syytä huoleen. Kohtu kasvaa ja vauva sätkii ja liikkuu paljon. Tulispahan nyt vähän seuraavalle neuvolakäynnille kuukauden päästä. Onneksi on loma niin ehkä tulee syötyä enemmän ja säännöllisemmin.. ongelmana on se ettei maistu isoja annoksia ja en varmaan tarpeeksi usein syö vaikka yritän. Ja aktiivinen yritän olla kun koiria on. Puolen tunnin kävely joka päivä. Edellisissä raskauksissa varmaan tuli mässättyä myös enemmän makeaa ja istuttua enemmän kun selkäkivut vaivasivat. Mutta kuitenkin oli molemmissa tullut n. 8kg jo tässä vaiheessa raskautta ja tasaiseb tahtiin.
Löytyykö muita kohtalotovereita?
 
Mullakaan ei ihan hirveesti tullu painoa. Alle 3kg, huomenna torstaina 31 vkoa täynnä. (Esikoista odottaessa oli tässä vaiheessa kans se 8kg.) Mut mulla n10kg ylipainoa raskauden alussa. Neuvolassa vaan sanottiin että ei tartte tulla painoa kuhan voin hyvin ja tiedän syöväni riittävästi.
Oon siis kyl syöny aika paljon vähän kaikkee mitä ei pitäis mut ei vaan tunnu nousevan toi paino. 178 pitkä ja 89kg lähtöpaino
 
Mullakin lähtöpaino 84kg ja 171cm!
Kiva kuulla etten ole ainut :happy:
Ja alkuviikot tipahti paino 82 kiloon.
Eihän se muuten mua haittaa tämä vähäinen painonnousu kunhan vauvalla kaikki hyvin. Koska onhan mulla extraa ollut ennestään.
Ja sitähän vaan mietin kun niin iso ero edellisistä molemmista raskauksista kun lähtöpaino suunnilleen sama tai kilon kaksi enempää ollut ja molemmissa tullut 8kg tasaisesti.
 
Muokattu viimeksi:
Joo mäkin mietin sitä miten niin suuri ero edelliseen raskauteen. Mutta kai ne raskaudet vaa on erilaisia. :p Saapi nähdä miten tää loppuaika menee. Että tuleekohan sit yhtäkkii iha kunnon nousu
 
33.rvk neuvolassa oli +5kg tullut niiden mittausten mukaan, oman kotipuntarin mukaan +6kg :joyful:
 
Eipä taida tulla paljon lisää kun tämä 5 kg :happy: en tiedä miksi näin erilainen raskaus kun edelliset.. ehkä olen ollut enemmän liikkeellä ja en syönyt NIIN hirveesti makeita.. edelliset raskaudet +18kg ja +16kg ja lähtöpaino suunnilleen sama. Tai sitten voiko vaikuttaa mieliala myös tähän painonnousuun? Lievästi masentunut olen ollut myös noi edelliset raskaudet henkisen raskaan työpaikan takia. Vähän päälle vuosi sitten aloitin uuden työpaikan ja siellä stressitaso pienempi ja viihdyn tosi paljon siellä.:happy: kiloja karissut vuodessa ennen raskautta 8kg
 
Mulla nyt 7kg tullut, 36+6. On tullut vähän turhan "vapaasti" syötyä viime viikon aikana, ja plösöystunne ollut sen mukainen. Noh, nyt taas parempi olo kun skarpannut pari päivää :angelic:
 
Mä taidan olla ihan omilla lukemilla tän painon nousun kanssa... rv 35+3 eilen lääkärissä ja +15,5kg tullut. Silti iloitsen, koska esikoisesta tuli painoa vieläkin reilummin ja nopeampaa tahtia. Kaikki kuitenkin oli lähtenyt noin 9kk synnytyksestä aika tavalla itsestään. Toi reilu 15kg tuntuu, että jää jo melkein synnärille :D
 
Mulle tullut jo 15kg...ihan kamalaa. Viikkoja vasta 35+2. Toivottavasti paino hidastuu niin kuin viimeksikin. Mulla tuli edellisessä 16kg. Silloin lähtöpaino oli 7kg enemmän. Nyt kuvittelin kerääväni vähemmän, mutta toisin kävi. Kunhan kaikki lähtisi yhtä helposti kuin viimeksikin niin sitten ei haittaa. Jälkitarkastukseen mennessä oli kaikki lähtenyt.
 
Minulla 33 vkoa täynnä ja +14 kg... Nyt aloitinkin herkkulakon, kesällä menny vähän liikaa jätskiä!
 
Mulla on 36+5 ja 12kg on paino noussut. Muuten olis ihan ok, mut BMI oli 30 ku raskaus alko ja silloin oli puhetta että 6-10kg olisi sopiva nousu. En oo kuitenkaan suurempaa stressiä asiasta ottanu, eikä neuvolassakaan oo siihen puututtu. Nyt on pari viikkoa pysyny samana paino. Tuntuu ettei oo näläntunnetta ja määrät on pieniä mitä mahtuu. Eikä onneks turvotustakaan oo juurikaan tullu.
 
Muhun uppoo herkkuja päivitäin... makeen himo on valtava! En ota vaa'an luvuista stressiä. Mulle kertyy muutenkin herkästi painoa ja nyt ei oo turvotusta, jota esikosta oli todella runsaasti. Kaikki arvot on priimaa ollu koko raskauden. Eiköhän nää kilot lähde, kun hormoonitoiminta taas tasaantuu. Jälkitarkastukseen mennessä ne ei kyllä multa vielä lähde, mutta ensi kesäksi jo sitten kyllä :) Imetys piti esikoisen aikaa kilot tiukasti kiinni. Kun esikoinen jätti yöimetykset pois 8kk iässä ja alko nukkua heräämättä yöt niin kilot suli nopsaan tahtiin :)
 
Mulla oli 34+1 kun mittasin ni tullut 13.5kg. Lähtöpaino nippanappa ylipainon puolella. Ihmettelen et missä ne kilot on ku en ite huomaa :D Mut kyllähän sen kuvista näkee et oon pyöristynyt.
 
33+ viikot ja painoa tullut sen 4,5kg :) Tosin Radi ja bmi raskauden alkaessa 32 niin eipä sitä hirveästi saisi kerätäkkään :) tässä tosin vielä viikkoja sen verran että kyllä sieltä ainakin muutama kilo varmasti keritään vielä kerryttämään :D
 
Mulla rv 36+3 ja noin 9 kg tullut. Oma "tavoite" oli että maksimissaan 10 kg tulisi, joten voi olla että se ylittyy... Mutta tulee mitä tulee, eipä tässä enää paljoa ole matkaa jäljellä.

Ihmettelen et missä ne kilot on ku en ite huomaa :D Mut kyllähän sen kuvista näkee et oon pyöristynyt.

Mäkin oon jotenkin "sokeutunut" omille kiloilleni/mahalleni. Mulla suurin osa on tullut mahaan, ja masu onkin tosi iso. Silti aina unohdan sen ja ihmettelen, jos esim. joku ventovieras ihminen tuo jollain tavalla raskauteni esiin. Ihmettelen "mistä se voi tietää", kunnes muistan että mullahan on ihan valtava maha. Ja peilin ohi mennessä kyllä aina muistaa :grin
 
Takaisin
Top