Paino

Mulla esikoisesta pysyi sitkeästi ne muutama kilo kun imetin. Heti kun imetys loppui, niin loppukilot karisi pois. Uskon, että sama juttu nytkin. Nyt erotuksena se, että Tirppa menee pelkällä tissillä kun esikko oli osittaisimetyksellä.
 
Mulla tuli 13kg, synnärille jäi 6 kg ja kotona on tippunut vielä 3kg. Ei oo kiirettä saada viimeisiä pois. Jos söisin vähemmän suklaata niin voisi onnistua paremmin..
 
5pv synnytyksestä olin raskauteen lähtöpainossa :eek: Ja 5pv siitä olin kilon laihempi (täysimetän). Tuntuu silti, että syön kuin hevonen koko ajan :eek: Iltapalakin on ateria eikä mikään pala. :wacky: Tänään vieraat toi herkkuja kaffetarjoiluun ja niitä oon nyt sitten syönytkin hyvällä omallatunnolla :hilarious:
 
Mulla ei oo tippunut kuin 6kg ja loput kymmenen on mahassa. Joka kerta sama juttu ettei imetys laihduta. Täysimettänyt olen kaikki kolme ja kroppa ei anna ollenkaan rasvaa pois. Ainut positiivinen on et syön mitä tahansa en lihoa mutta en myös laihdukaan vaan paino tyssää tiettyyn lukuun [emoji58]
 
Minulla vähän sama, että kroppa pitää viimeiseen asti kiinni joka kalorista. Kaksosten imetyksen aikana paino nousi 6-7kg! :eek: Nyt oli pudonnut noin 6kg synnytyksen jälkeen. Täysimetän ja luovutan maitoa, joten keho varmaan taas unohtaa laihtumisen.. :rolleyes:
 
Mulla on nyt pudonnu paino 11kg 18päivässä, eli oon 5kg alle raskauden lähtö painon. Enkä tosiaan oo tehny asian eteen mitään, en edes imetä. Oon pumpannu muutaman kerran päivässä.

Nyt ollaan kyllä alettu vaunulenkkejä tekemään aina kun säät sallii ja aion kaivaa mun käsipainot esille. Alan treenaa käsiä, olkapäitä ja jalkoja. Keskivartaloa hyvin varovaisesti ja tietysti lantionpohjalihaksia yritän muistaa treenailla päivittäin.
 
Haaveilija31 toihan on ihan huippua että paino laskee ilman imetystä :)
Mullakin sit kun lopetan imetyksen niin paino alkaa vasta tippumaan. Sitä ennen kannnan näitä kiloja :grin Vaunulenkkeilyn aloitan minäkin nyt kun palaa arki tähän perheeseen. Saa sillä ainakin jonkun näköstä pöhötystä pois:smiley-bounce012
 
Minulla vähän sama, että kroppa pitää viimeiseen asti kiinni joka kalorista. Kaksosten imetyksen aikana paino nousi 6-7kg! :eek: Nyt oli pudonnut noin 6kg synnytyksen jälkeen. Täysimetän ja luovutan maitoa, joten keho varmaan taas unohtaa laihtumisen.. :rolleyes:

Ja upeeta elaffy että luovutat maitoa! Hienoa työtä teet:Heartbigred
 
Mulla myös pakastin kohta täynnä maitoa :joyful: 1,5vkoa vanha vauva ja joka aamu täytyy tyhjentää tissit kun vauva nukkuu vaan yhdellä heräämisellä per yö ja ei jaksa edes yhtä tissiä imeä kuivaksi aamulla. 2,5dl tullut per päivä lypsittyä. Tunnen itseni lehmäksi :smiley-bounce022
Nå äidinmaito säilyy puoli vuotta pakastimessa että eiköhän sitä tulee käyttöön kohta jos äiti täytyy jonnekin lähteä :happy:
Jos olisi synnytyssairaala lähemmäs niin varmaan sinne veisin.
 
Minä olen myös pumppaillut sen 3-4dl/päivä, lähinnä aamuisin. Vaikka vauva syö yöllä 2-4 kertaa, on aamuyöstä olo jo todella tukala. Aamulla jaksaa syödä juuri ja juuri yhden rinnan, eikä sitäkään lähellekään tyhjäksi. Pumpulla saa vielä toista desiä maitoa tulemaan.. :D

Nyt en ole ottanut mitään stressiä tuosta pumppaamisesta. Kunhan sen miniminoutomäärän 0,5l saa kasaan niin se riittää. Pumppaan, kun tuntuu siltä, että pitää pumpata. :)
 
Mietin kans tuota pumppaamista. Mutta haluaisin vain oman tarpeeseen ja miniä noudattaa. Mutta mietinnän alla. Onko ajatusta miten lähteä kokeileen tai onko se vain turhaa. Tietenkin joskus voisin saada hetken omaa rauhaa.
 
Mä olen pumpannut vain "enimpiä paineita" pois. Toinen tissi suihkuaa ja toinen hidas valumaan.

Suihkutissihoidosta luin, mutta jos jätän 3-4 syöttöä välistä pois tuosta suihkutissistä, niin varmaan halkeisin :nailbiting: Nyt olen yleensä 2 syöttöä jättänyt vuolaasta rinnasta väliin ja jos ihan pakko tulee, niin sitten pienesti pumppaan tyhjäksi. Takanoja asento imettäessä auttanut vauvaa syömään tuosta rinnasta hitaammin :)
 
Myös pysty asento vauvalle voi auttaa. :) Kädellä voi myös ikään kuin "peinaa" maitoa taaksepäin rinnassa, jolloin vauvan on helpompi tarttua, jos rinta on kovin täynnä.
 
Hankin rintakumit. En tajunnut ensin, kun alku onnistui hyvin. Mutta kuulin niistä. Helpotti huomattavasti.
 
Mulla on vielä 5kg jäljellä ennen raskautta painoon. Nyt ei ole enää itsestään pudonnut viikkoon. Aikamoinen työmaa taitaa olla edessä painonpudotuksen kanssa...
 
Mulla viisi kiloa myös jäljellä. Nyt on hidastunut painon tippuminen. 10kg lähti viikossa. Pikkuhiljaa tippuu sitten loput.
 
Mulla tuli raskauskiloja n.21kg. Synnärillä sektiosta seuraavana päivänä vaaka näytti -4kg ja kotona tippunut siitä muutaman kilon. Aikamoinen "raskausmaha" on edelleen, mutta kai se siitä joskus tasottuu:)
Kiloja toivoisinkin vähän jäävän kun olin niin kamalan laiha ennen raskautta :happy:
 
Takaisin
Top