Paino ja vartalon muuttuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lelluuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu ja raskauden aikaisesta painonnoususta usein saattaa montakin kiloa olla ihan pelkkää turvotusta joka lähtee purkautumaan välittömästi raskauden päätyttyä. Itse juuri eilen nauroin, että mulla kun on ihan kokopäiväisesti jo turvotusta tosi paljon (aamusta lähtien tuntuu silmistäkin turvotus) niin eilen oli taas aamu- ja iltapainon ero 3,5kg kun huvikseni punnitsin molemmat. Kannattaa olla itselleen armollinen noitten raskauskilojen suhteen. Niille voi sitten tehdä jotain ihan kunnolla jos niitä vielä on imetyksenkin päätyttyä ja tietysti raskauden loputtua voi jo tehostaa liikuntaa jos se raskausaikana on erinäisten vaivojen takia vaikka jäänyt vähemmälle. Olen aiemminkin täällä sanonut, että mulla nousi paino ekassa raskaudessa lähes 25kg ja lähes kaikki oli poissa ennen jälkitarkastusta. Seuraavassa nousi n. 20kg ja olin miinuksella lähtöpainoon nähden vuoden päästä synnytyksestä kun lopetin imettämisen ja liikkunutkaan en tuona aikana yhtään enempää. Nyt on tullut painoa 7-8kg, josta varmaan muutama kilo on pelkkää turvotusta, mutta painonnousu on alkanut vasta reilusti yli raskauden puolivälin ja nousee aika huimaa tahtia tällä hetkellä (sillä oikeaoppisella radiruokavaliolla joilla monilla paino laskee) eli saattaa loppupaino olla paljonkin. Mutta en jaksa stressata aiempiin kokemuksiin luottaen. Ja tosiaan jos painoa nyt jäisikin niin imetyksen jälkeen sitten tehokuuri liikuntaa jne. Meidän perheessä vauvat ovat olleet haastavia yövalvomisineen (allergioihin liittyviä vatsakipuja ensimmäiset 5v) ja olenkin miettinyt onko tämä painon kerääminen minun kroppani tapa valmistaa minua siihen rasitukseen. Tosi asiahan on, että yövalvomiset kuluttavat hurjasti energiaa ja imetys tekee saman. Tiedä häntä.

Naps93 täällä toinen jota hirvittää painonnousu, mulla myös BMI ennen raskautta 25 ja painoa tullut nyt n. 20kg. Turvotusta on paljon. Mut oon kyl syönytkin paljon.
Kuten edellä kirjoitettiin, mä uskon et ajan kanssa kaikista noista kiloista pääsee eroon eikä kannata vampyyriksi ryhtyä! :D heh

Tääl on paino pysyny samana viimesen kuukauden ja tänään neuvolassa sano, että paino -500g kahden viikon aikana. Eli alle lähtöpainon mennään edelleen :) tässä raskaudessa paino heitelly enemmän kuin esikoisen aikaan. Ollu tasaisempana toi paino ja ei toisen kolmanneksen jälkeen oo tullu isoja painon nousuja vaan enemmän +-0 menny kuukauden. Usealla rivillä viime käynneillä painon kehityksen kohdalla miinus luku. Nauroin miehelle neuvolassa, että ajattele miten meikä laihtuu, kun tää kaveri syntyy :D

Nyt viikon aikana on ruvennut tulemaan jotenkin huono olo ruokailuista. Siis vaikka en ahda ihan poskettomia määriä, niin tulee täyteen todella nopeasti ja sitä kautta huono olo. Kai sitä on sisukset niin puristuksissa, ettei enää mahtuisi mitään mistään :happy:.

Ennen raskautta olisin tullut lähinnä vain vihaiseksi semmoisista murusista, mistä nyt on puoliähky olo =D. Painon nousu ja sf mitta kääntyneet laskuun täällä. Kokonaisuudessaan tullut lähtöpainoon joku 3kg

Mullahan oli pari viime viikkoo semmosia ettei juuri mitään pystynyt syömään aamiaisen ja iltapalan välillä. Väkisin joutu syömään ja silloinkin vain pari suupalaa sai sisäänsä ahdettua. Tällaista on varmaa anorektikon syöminen..?

Mä en ole nyt vähään aikaan käynyt vaa'alla, mutta viimeksi neuvolassa painoa oli tullut yhteensä n. 10 kg. Nyt varmaan mennään taas jo isommissa lukemissa. En kuitenkaan jaksa liikaa stressata tuosta painosta; housut eivät kiristä kovin paljon enempää kuin ennen jne. Turvotusta ja varmaan muutakin ylimääräistä on kroppaan kuitenkin tullut, sillä eilen bongasin ensimmäiset raskausarvet - pakaroista! :o

Tänään neuvolassa ja painoa tullut nyt kokonaisuudessaan 12,5kg. Nyt menossa 34+4 ja mietin että paljonkohan sitä on vielä tulossa. Aikasemmin viikkokohtainen painonnousu on ollut aina tasaisesti +400/450g/vko, nytoli 550g/vko. Neuvolatäti sanoi että loppuakohden painonnousu tasaantuu kun ei jaksa enää syödä samoja annoskokoja ja närästys voi myös rajoittaa syömistä. Olen itse taas juuri ajatellut että loppuakohden se painonnousu kiihtyy kun vauva kasvaa?

Mulla on painonnousu tasaantunut, alussa tuli +900g/vko ja nyt n.300g/vko. Alussa mättäsin herkkuja oikein antaumuksella, nyt raskausdiabetes ja tarkka ruokavalio. Eikä mahdu tosiaan samoja määriä ruokaa kuin ennen.
Ja nyt oli -2kg kahdessa viikossa, oon siis laihtunut vaikka vauva on kasvanut!

Mulla oli/on Bmi 35 ja tällä hetkellä viikolla 34 paino alle lähtöpainon -1,5 kg tai sitten lähtöpainossa. Vaihtelee päivittäin. Olen syönyt normaalisti. Tosin jättänyt sokerit ja vehnät pois ruokavaliosta radin takia. Ilmeisesti painoni tulee pysymään samassa koko raskausajan, joten laitokselta lähtee laihempi minä. Maha kyllä kasvaa yli käyrien, joten vauvalla ei pitäisi olla hätää...

Mulla oli bmi 31 ennen raskautta ja lähtöpaino 81kg. Viime tiistaina neuvolassa 35+4 vaaka näytti 91,3 joten tullut 10,3kg tähän mennessä. Ja edellisee neuvolaan verrattuna oli tullu 295g/vk painoa :) Oon tosi tyytyväinen, ku pelkäsin et menee tällä kertaa satanen rikki, mut alkaa näyttää siltä et ei menekkään :)

Mulle tullut tosiaan vähän alle +20kg, pelkäsin et 90kg menee rikki mut ei taida mennä! Radin takia painoa lähtenyt -2kg ja nyt vaaka näytti 87kg. Tietty viimeisillä viikoilla voi vielä tulla, mut mut... :)

No sulla ei Maajo ole tosiaan tullut kyllä mittään. Omallekin lähtöpainolle olisi hyvä, ettei nyt hirveästi tulisi ja todella kohtuudella onneksi. Sittenhän sen tosiaan myöhemmin näkee mihin se paino asettuu

Sinnna: mut mie oonki reilusti ylipainoinen niin siksi varmaan on paino laskenu ja tiedän et se viimeisten viikkojen aikana lähtee nousuun.

Täällä on ainakin painonnousuvauhti nyt alkanut selvästi kiihtyä (nyt rv 34), vaikka olen aivan satavarma, että syön merkittävästi vähemmän kuin keskikolmanneksella. Aterioiden kokonaismäärä on vähäisempi, annoskoot pienempiä eikä todellakaan tee todellakaan mieli mitään "ylimääräistä", kun on niin täysi olo koko ajan. En jaksa ihan täysin uskoa noihin joihinkin lähteisiin, joissa väitetään, että painonnousu olisi suurinta keskikolmanneksella ja toisen kolmanneksen lopulla jopa pysähtyisi vallan... Vauvakin kasvaa nyt melkoista tahtia (oliko se 200 g viikko) ja ne mahdolliset lopun aikojen turvotuksetkin vielä odottavat tulemistaan.

Ah, se turvotus. Tähän asti oon päässyt aika vähällä, mutta viime viikkoina on sormet tuntuneet selkeästi turvonneemmilta kuin ennen. Ja nyt jalat on liittyneet joukkoon: iltaisin nekin on mulla oikeastaan aina enemmän tai vähemmän turvoksissa, mutta nyt tuntuu että jo aamulla saa kävellä pyöreiden jalkapohjien päällä.

Mul oli jossain vaiheessa enemmänkii turvotusta mut viime viikkoina on ollut tosi vähän. Paitsi et eilen illalla oliki sit saunan jälkee aikamoiset pallot jalkojen ja varpaiden tilalla, mut sekii sit yön aikana laski.

Yritän iltaisin olla koivet koholla, rennosti ja mies hieroo =D. Vielä on mahtunut sormukset sormiin ja en ole minkäännäköistä turvotusta huomannut. (Tullut niin tasaisesti kuitenkin ;D) Nooo...

Mul lakkas sormukset mahtumasta sormiin jo ennen plussatestin tekoa :grin Mul oli niin voimakas se alkuraskauden turvotus, et meinas vihkisormus jäädä jumiin. Onneks silloin satuin olee kylässä sellases maalaistalos, missä oikeesti tuli jäätävän kylmää vettä hanasta. Muuten ois jääny sormus siihen.

Mä jouduin kans jo alkuraskaudessa jättämään sormuksen pois. Sen verran helposti turvotti, ettei uskaltanut pitää sormessa jo ei sit saisikaan pois töihin mennessä.

Takaisin