Paino ja vartalon muuttuminen

Niin, tuskinpa sillä muutamalla sadalla grammalla kauheesti merkitystä, kun sitähän ne seuraa ettei ihan älyttömiä nouse. Ja kai suurin osa osaa ottaa huomioon ne vaatteetkin, mikäli niitä paljon on :)
 
Kyllä meillä työterveydessä vähennetään punnituksessa automaattisesti 0,5-1,5kg vaatemäärästä riippuen. Tämä on työfyssareiden mukaan yleinen käytäntö heillä. Kun ensimmäisessä neuvolan punnituksessa tähän vihjasin, tai lähinnä kysyin että voinko ottaa paksun neuletakin pois, niin vastaus oli "no jos sua noin häiritsee niin kai sä kengät voit ottaa pois". Kyllä ne paksummat vaatekerrokset esim. talvella enemmän kuin sen sata grammaa painaa. Mutta samapa tuo. Itsellä tuo paino on ollut aina arka paikka, joten lähes pakkomielteisesti haluan saada mahdollisimman tarkan painon. :grin
 
Ei mun neuvolassa oo ainakaan vähennetty, samat lukemat kortissa mitä oli vaa'alla.. O.O :D
 
Bimbelibom, Juu siis toki painavammat vaatteet painaa enemmän ja sit pitää enemmän vähentää jos ne päällä käy. Itselläni perusvaatetus on ohut trikoopusero ja suorat housut tms ja kylmällä villatakki tai huppari jonka nappaan pois ennen punnitusta. Eli vaatetuksen mukaan :D
 
Meilkää ei neuvolassa vaatetuksesta painoa vähennetä, mut jos itellä on joku paksumpi paita tai neule, niin sen pois otan. Ja kenkiä en edes siellä pidä vaa jätän ne naulakoille :)
 
Nyt on rv 21+1 ja painoa tullu n. 5kg :) toivottavasti ei nousis minnekään 20kiloon.. :)
 
rv 20+3 ja 0,5 kg tullut painoa :) en jaksa painosta sen kummemmin stressata. Toivottavasti sitä tulee sen verran, että lapsi kasvaa ja kehittyy normaalisti. Vaa'an olen aikoja sitten heittänyt menemään entisenä syömishäröilijänä ja se on ollut elämäni paras päätös. Mikäli se olisi nyt kaapissa, niin varmasti hyppäisin sillä jatkuvasti..
 
Rv 22 tasan ja painon nousua 5,5 kg. Pituutta mulla on 176cm joten en pidä tuota nousua pahana. Enemmänkin kipuilen sitä, että ennen raskautta laihdutin 38 kiloa ja mietin sitä miten paljon sitä lopulta tulee, siis sitä ylimääräistä.
 
Rv 23+5 ja edelleen -2kg :wink jeeee!

Mä kyll suunnittelin jotain lihotuskuuria jotta sais masun näkyviin :woot: siis vieläkään ei mitään...
 
Mulla neuvolatäti oli tyytyväinen, kun paino oli edelleen -1,5 kg lähtöpainosta.
Sf-mitta kyllä edelleen käyrien yläpuolella.
 
Mä taas sain neuvolakorttiin hyvät lukemat tänään kun turvotuksen ansiosta paino 2kg korkeampi kuin eilen :D No eipä viikoittainen nousu silti ollut kuin noin 400g edellisestä neuvolasta lähtien. Sanoin kyllä terkalle, että mulla toi turvotus saa painon heittämään 2-3kg päivässä.
 
Vähän alkaa ahistaa, kun oikee pysty mitenkää liikkumaan. Uiminen oli jees, mut nyt siitäki aiheutu sit seuraavana päivänä hirveet säryt. Harrastukset ja lenkit joutunu jättää jo ajat sitte. Nyt onki kunto ja lihakset kadonnu :sad001 Ja myös paino alkanu nousemaan. Mulla siis tosiaan on ylipainoa ja oon jonkin aikaa sen kans taistellu. Ennen esikoista sain pudotettua hyvin, mut keräsin raskausaikana ja äitiyslomalla kaikki takasin. Nyt on paineet etten toista virhettä.
Nyt 24+5 (kääk, niin pitkällä jo, piti tarkistaa raskauslaskurista) ja painoa tainnu tulla 3kg. Ps. Tää vauvahan voi jo kuulla!
 
Minulla paino seikkailee aika lailla samassa kuin raskaaksti tullessa, jossain vaiheessa oli laskenut kilon, mutta luulen että se kilo on saattanut tulla takaisin. Huomennapa se selviää, kun on "virallinen" punnitus. En oikein luota täysin tuohon omaan vaakaan.

Olen jotenkin ajatellut että eipä tuo maha nyt kovin isolta näytä normaalitilaan verrattuna, ja ihmetellyt kun housut eivät mene päälle aikoihin. Kun painokaan ei ole noussut. Nyt tartuin mittanauhaan ja VOI LUOJA! Mahan ympärys on nyt isompi kuin se oli silloin kun painoin 25 kiloa enemmän kuin nykyään! Ei ihme, että housut eivät mahdu :sad001 Mitähän tästä vielä tulee?
 
Miten voi olla mahdollista että ei ole teillä paino noussut? Mulla on tullut +10kg! Nyt rv 23+0.
Neuvolantäti ei ole yhtään huolissaan tai kommentoinut mitenkään, sanoo vaan, että painonnousu on ihan normaaleissa mitoissa.. Toain mulla ei ole ollenkaan sellainen olo, että olisin lihonut, ainoastaan tissit, maha ja vähän lantio kasvaneet.
 
Mulla +15kg, nyt rv 24+2. On tullut paljon ihan jo alussa, turvotusta ja tupakoinnin korvaavaa mässäilyä ja herkuttelua. Nyt painonnousu rauhoittunut n. 500g/vk tahtiin..
 
+4kg oli viikolla 23+1. Lähtö painossa muutama kilo ylimääräistä. Olen tyytyväinen! Esikoisen aikaan oli jo +8kg rv 22+. Ei kerkeä niin paljon herkuttelemaan ja makoilemaan, ku vilkas pikkuneiti pitää liikkeellä :wink
 
Mulla bmi oli 35, joten mulle ei neuvolan mukaan saisi tulla kuin 7-11 kg lisää painoa. Nyt siis paino on -1,5 kg lähtöpainosta. Mulla on raskausdiabetes, joten senkin takia on pitänyt jättää herkut ja vehnät pois ruokavaliosta.m
 
Takaisin
Top