Paino ja vartalon muuttuminen

Totta isanen. Ei paljoa kilot harmita tässä kohtaa. Ihanan vapauttavaa myös kun itse olen enemmän ja vähemmän murehtinut muutamaa kiloa ja muhkuraa tähän asti. Nyt ne tuntuu merkityksettömiltä asioilta. Toki on hyvä silti ylläpitää terveellisiä elintapoja, mutta en minäkään laihduttamalla ala nyt viimeisiä kiloja laihduttaa. Katsoo mitä imetys ja vaunulenkit vie.:p
 
Sama homma täällä kun teillä. Jotenkin ei harmita yhtään. Mulla lähti kyllä maha tosi nopeasti. Jäi vain hieman löysää ja raskausarpia ne mitä tuli. Mutta aika sama, eiköhän nuo muutamat arvet vaalene ja tuo vatsan alue kiristy aikanaan. Ei oo päällimmäisiä murheita kyllä
 
Muokattu viimeksi:
Mulla tuli raskauden aikana 19kg painoa. Synnärille niistä jäi 10kg. (Paitsi neuvolan mielestä mulle tuli painoa vaan 15 kg, jolloin olisi vähemmän pudotettavaa, mutta niillä on tiedoissa eri lähtöpaino kun mulla...) vielä on tommonen ällö pehmoinen "tyyny" tossa missä oli ennen ihan kivan kiinteä maha.. :D
 
Maha on tosiaan synnytyksen jälkeen hassua pullamössöä. Mutta olin yllättynyt siitä miten nopeeta se raskausmaha lopulta lähti kun olin varautunut näyttämään siltä ettei mitään synnytystä ole vielä tapahtunut, ainakin siitä etukäteen varoiteltiin.. 18 kg tuli yhteensä ja 9kg jäi synnärille, sen jälkeen en olekaan vaa'alla käynyt. Mut onhan tää keskivartalo melko pehmee edelleen! Ja linea negra joka vatsaani ilmestyi raskauden aikana ei ole hävinnyt minnekään.
 
Mulla ilmestyi noi raskausarvet viimisillä viikoilla ja nyt tuntuu et synnytyksen jälkeen ne on tummunut, ne on kyllä tosi tyhmässä paikassa.. Häpyluun kohdalla ja siitäkin alemmas.. :3 mut hei, nyt näkee ajaa karvat! :D
 
Mul vaaka näyttää et lähtöpainossa ollaan (en muista oonko jo sen tänne kirjottanut), mut tosiaan vielä sais paino sen 10kg pudota (max15kg), jotta oisin tyytyväinen. Maha näyttää kamalan pieneltä pehmolöllöltä ja roikkuu enemmän kuin tyttöjen jäljiltä; ja tästä syytän nopeaa painon putoamista. Tytöistä lähti niin hitaasti se mitä lähti, et mahanahka pysyi mukana eikä päässy roikkumaan, mut nyt se sit roikkuu :sad001 Mut kait se niin on, et aina löytyy jotain mistä pitää valittaa.
 
Mulla jäi sairaalaan 6,5 kg verrattuna raskauden aikaiseen painoon ja lähtöpainoon. Painoni on tällä hetkellä 75,6 kg. Lähtöpaino oli 82 kg. Mahan alaosa on kyllä vieläkin aika pallo, mutta yläosa on pienentynyt. Mullekin on tullut raskausarpia ja sitten mulla on leikkaushaava, niistä näkee ainakin, että olen ollut raskaana ja synnyttänyt. Maha ei ole enää samanlainen koskaan kuin ennen raskautta. Siitä pitää olla ylpeä.
 
Mul on aina ollu sellanen pömpöttävä alavatsa, joten vuosien aikana oon saanu kuulla useemmanki kerran kysymysen oonko raskaana. Monet mekot vielä korostaa sitä pyöreyttä. Sellasta litteää vatsaa ei siis ole ollu ikinä (ei edes hoikkana tyttönä) eikä varmaan kyllä tulekaan olemaan :grin
 
Mulla Bettie sama juttu, pömppis on aina vaikka oisin kuinka hoikassa kunnossa. Mut nyt tää keskivartalo on ihan erilainen, paljon pehmeempi ja ihan kuin kaikki vähäisetkin lihakset olis sulanut pois.
 
Nytkun oon ollut 6 päivää kotona, paino on tippunut 10 kiloa. Sairaalasta lähdin samanpainoisena kuin sinne meninkin, turvotukseni oli kyllä superjäätävää. Vieläkin näkyy kauhea jälki kun tukisukka oli pienellä rutulla ja painautui. Nyt alkaa nilkat näkyä, mutta vähän kyllä edelleen ihoa jaloista aristaa kun oli niin kiristyksissä. Yhteensä mulla tuli n. 24kg. Mutta on tää ihanaa kun arvostaa vartaloaan eritavalla kun sen muutoksista on tommonen palkinto tuhisemassa. Tehtiin pieni vaunulenkkikin puistossa ja oli niin ihanaa kun oon ollut niin paljon sisällä viimeisten viikkojen aikana. Mutta rauhallisesti saa edetä kun ulkoiluun yhdistyy aina portaatkin kolmanteen kerrokseen. Paljon on kuitenkin haavakipu helpottanut kotona olemisen aikana.
 
Pakko tulla tänne hehkuttaa kun ei oikein oo muutakaan kanavaa :) mutta siis aamulla hyppäsin vaa'alle ja tadaaa oon kymmenen kiloa laihempi nyt kuin ekalla neuvola käynnillä viime kesäkuussa! Että jos joku haluaa helposti laihduttaa niin suosittelen radi ruokavaliota! Vaikka en nyt oo sitä enään noudattanut niin vissiin keho on tottunut säännälliseen syömiseen :) ja sitä kautta tulee ns vahingossa syötyä terveellisemmin
 
Jes hienoa Ff! Ja säännöllinen syöminen pitää aineenvaihdunnankin vauhdissa :)
 
Mun vatsa kesii navasta alaspäin! :eek: oon kyllä rasvaillut sitä. Hämmentävää.
 
Mua on naurattanut kun paino putosi ensimmäiset 10 päivää kilon päivässä vaikka söin herkkuja minkä ehdin. Sen jälkeen paino on pysynyt samoissa lukemissa toiset 10 päivää samalla "ruokavaliolla". Nyt siis +4kg lähtöpainoon kun vauva on 3vkoa.
 
Mä uskaltauduin anopilla vaakaan tänään, tuli yli 14 kg raskauden aikana, vaikka söin radin takia säännöllisesti, ei ollut sokeriseurannassa yhtään arvoa edes lähelläkään rajoja.
Nyt olis vielä 5 kg lähtöpainoon, tällä imelän syömisellä en ole siinä ikinä!
Poikapuoli,joka siis asuu meillä pääsee heinäkuulla ripille, siihen on tavoite asetettu!
Vähän pelottaa, että joutuu jonkun kureliivin hommaamaan! :)
 
Mä en taas oo varmaan koskaan herkutellut niin vähää kuin nyt synnytyksen jälkeen. :D. Raskauden turvotus nosti painoa vikoilla viikoilla reilusti ja siksi puntari näyttää noin -14kg. Tästä n. -4kg vähemmän kuin ennen raskautta. Ajattelin yrittää pitää tätä suht herkutonta linjaa tietoisesti jatkossakin ja käydä enemmissä määrin rataslenkillä ja tehdä lihaskuntoa. Eiköhän se siitä aikanaan, mutta en aseta mitään tavoitteita tai aikatauluja millekään. Eihän se laardi kalenteria tunne :wink
 
Mä en voi ymmärtää ollenkaan itteeni, miten voi olla liha niin heikko! En syönyt odotusaikana ollenkaan imelää..nyt käy vieraita liikaa, joutuu leipomaan! ;P
 
Mulla on edelleen melkei kaikki raskauskilot, itku kurkussa katon itteeni peilistä..
 
Alinah kyllä se siitä :) Ja ihan lohduks voin sulle sanoa, et mitä hitaammin ne kilot lähtee sitä paremmin nahka pysyy mukana menossa ja palautuu joustavammin :wink Ei jää roikkumaan niin herkästi kuin niillä joilla kilot lähtee supernopsaa. Mulla tytöistä ei kilot kaikki koskaa edes lähteny (tosin oli kyl motivaation puutetta edes yrittää), mut ne mitä lähti, lähti hitaasti ja vatsa ei roikkunu yhtään. Nyt ku kilot lähti paris viikos niin nahka ei pysyny perässä ja sitä roikkuu ihan joka paikassa :meh: Ja nyt jännään palautuuko se pitkälläkään tähtäimellä täysin koskaan.
 
Takaisin
Top