Paino ja vartalon muuttuminen

Happymom, hienoa, että jaksat käydä salilla. Itse en ole vielä saanut itseäni niskasta kiinni, että olisin saanut edes salikortin hankittua. Raskausaikana yritin käydä salilla pari kertaa, mutta sekin jäi ja kortti vanheni, kun oli niin paljon kiireitä loppuraskaudessa ja väsytti. Kävelemässä olen käynyt vaunujen kanssa päivittäin. Mulla nyt syynä siihen, että en ole saanut salikorttia hankittua sektio ja siitä toipuminen, lisäksi mulla on oma auto tällä hetkellä seisonnassa ja asutaan täällä 10 kilometrin päästä lähimmästä salista ja sinne ei pääse ilman autoa. Miehen autolla en viitsi ajella, kun siinä on niin alhaalla etupuskuri, että pelkään kolhivani sen. Meillä on kyllä kotonakin pieni kuntosali yläkerrassa, jossa on miehen painot ja tanko sekä mun soutulaite. Ulkona saa ilmasta jumppaa, kun siivoaa pihaa ja tekee puutarhatöitä. Vauvan kantaminenkin käy kuntoilusta.
 
Mie latasin puhelimeen ilmaisen TopTreenari-sovelluksen. Siellä on semmonen ohjelma lantionpohjan lihaksille kuukaudeksi. Oon kohta puolessa välissä ja nyt jo huomaan eron. Nyt pystyy aivastaa pelkäämättä lorahdusta (siis jos ei oo pissahätä). Ennen lorahti housuun AINA aivastaessa tai nostaessa jotain painavaa ykskaks tmv. Sovellus muistuttaa joka päivä harjoittelee, se autto mua kyl tosi paljon, muuten en muistais.
 
No toivottavast saat Ff itseäs niskasta kiinni.. Tai jos kävelet sitä samaa lenkkiä mitä normaalisti niin otat vaan tavotteeks seuraaval kerral kävellä se nopeammin.. :)

Mut joo, salille en oo itsekään menny viel, mut tosiaan vaunulenkkejä olen tehnyt jo ihan sen takia et koira saa lenkkeilyä (lenkki kestää yleensä tunnin verran, +/- 10min..) ja sisällä olen tehnyt lihaskuntoharjoituksia.. Minnin ollessa päiväunilla, sitterissä tai leikkimatolla..
Netti on onneks pullollaan ohjeita harjoituksiin jos oma mielikuvitus loppuu.. kyllä tolla kehonpaino harjottelullakin saa paikat kipeäksi vaikka tekisi vaan viittä eri liikettä.. (Sarjoja ja toistoja muutellen) :)

Nii ja tuosta ilmasta.. Monesti sää näyttää aina pahemmalt ikkunast katsottuna.. :) ei mekään ihan kaatosateessa lenkille mennä, mut ei oo meitä sokerista tehty.. :) se on vähä niin ku pukeutumiskysymys.. :)
 
Ajattelin osallistua fitfarmin fitmama 6 viikon dieettiin, jos sillä saisi tuloksia. :) äideille suunnattu ja luki että aloitus 3-4kk synnytyksestä vähintään.
 
Mä kans näin sen fitmama valmennuksen ja kuulosti hyvältä. Oon fitfarmin bikini challengen vetänyt kaks kertaa ja kerran liten, niin on aika paljon treenejä koneella ja ruokavalio päässä :wink tiedän siis mitä ja miten, mutta...nami on hyvää!! :D
 
Mulla löytyy kans noita valmennuksia koneelta: superdieetti, bikini challenge ja advanced.. :) mut jotain uutta vois kokeilla.. Toi fitmama kuulostaa kyl hyvält.. :)

Mies oli potemas migreeniä tänää kotona niin menin sit Minnin päikkäreitten aikaan tekeen salitreenin.. :)
Ihan autotalliin saakka jonne ollaan rakennettu oma kuntosali.. :wink
 
Onko nuo olleet toimivia? Minkälaisia tuloksia ja kokemuksia ylipäätänsä ollut noista nettivalmennuksista?
 
Ja miten te saatte ittenne liikkeelle niiden avulla? Mä tarttisin varmaan jonkun reinerin joka potkis mua liikkeelle :) sama ku jos oon pari kertaa käynyt salilla niin vartissa lähteny pois kun en vaan jotenkin jaksa yksin tehdä mitään kunnolla...
 
Kyl mä jokaisella valmennuksella olen saanut tuloksia.. :)
Viime vuoden alussa tuolla Advanced-valmennuksella lähti 11kg.. :) eli ihan toimivaa.. Tarkkoja kiloja muista valmennuksista ei tuu juuri mieleen.. Eikä mulla esim bikinissä sillon aikanaa lähten ihan kauheasti kiloja mut se kehonkoostumus muuttui eli senttejä läks.. :)

Mä oon sitä mieltä et kaikki laihtuminen ja muu lähtee ihan omasta pääkopasta ennenkaikkea.. Meinaan et sitä täytyy ITSE haluta jolloin se motivaatiokin yleensä löytyy.. Sitä täytyy haluta tehdä itseä varten, ei sen takia et joku muu tekee.. Tietty joku pt olis ihan huippu juttu mut harvalla on varaa sellaiseen jokaiselle salikerralle.. Ja silloin ku itse aloitin ekan valmennuksen: ajattelin vain sen viikko määrän mitä se kestää, silloin 6.. Että sen mä kyl jaksan aina, mut saa siitä eväitä tulevaisuutta varten.. Monessa valmennuksessa saa ohjeistuksen jatkoa varten..
 
Ja monesti kun sen treenin lähtee tekee niin se fiilis sen jälkeen.. :) :) Ei kyl kaduta et tulipa lähdettyä.. :)
 
Niin ja jos on epävarma vaikka niistä liiketekniikoista niin monella salilla on saatavissa myös saliohjausta laitteille jolloin voi käydä tekniikat läpi..
 
Niinhän se on eka pitäis itse haluta :D mulle sopii parhaiten jotkut spinningit yms ryhmä liikunta jutut kun niissä se joukko paine on se the juttu :) jos sit syksyllä... kattelis missä täällä edes on lähin sali joka järkkää noita :) pitääkö ajaa vaan 30km vai jopa 50km lähimpään :)
 
mä kans mietin tuota fitmamaa et jos siitä sais vähän vinkkejä kotiharjoitteluun kun nyt liikkumislajeina on kävely ja pyöräily, ois mukava saada jotain kiinteytysvinkkejä tohon mahaan.
 
Sinnnalle, mul on kyl yks kaveri jolta loppuu kärsivällisyys tuollaisen valmennuksen aikana.. Eli jos vaikka tulee ohisyönti niin sit ajatellaan et otetaan lisää koska v*#%*ks se meni jo muutenki..
Eli kokemuksia on varmaan monia..
Monelle joka tuollaiseen valmennukseen ryhtyy, tulee se sokerittomuus myös aika kovana vastaan..
Ja se meillä naisilla on kyl vikana myös et vaa'alla pitäis saada kaikki muutokset.. Moni ajattelee muutaman viikon jälkeen et jos kiloja ei olekaan tippunut niin paljon kun kuvitellaan et ei se dieetti toimi.. Pitää muistaa et ei ne ylimääräset ole sinne vyötärölle tms tullut muutamassa viikossa.. :)
 
No huhhuh, heitän kohta vaa'an ikkunasta ulos... Tänään +4 kg painoon ennen raskautta, +2kg siihen missä alimmillaan on synnytyksen jälkeen käynyt... Painonhallinta on yleensä ollut vahvuuteni enkä ole varsinaisesti laihduttanut sitten yo-juhlien, mutta jotenkin mulla toi imetys on pistänyt systeemin uuteen uskoon eikä ihan siinä mielessä mitä etukäteen kuvittelin. Toki tässä on takana hiljaisempi liikuntajakso flunssan takia, vähän venähtäneitä nimijuhlaherkutteluja ym. mutta silti, suunta on väärä.

Liikun mielestäni jo ihan hyvin, joten pakko tässä on kai sitten joku herkkulakko pistää pystyyn ja vähän karsia hiilareista. Mies pitää mut liiankin hyvässä ravitsemuksessa lämpimillä ruuillaan. :D

Vuosi sitten olin tosi hyvässä kunnossa jumppailtuani kotosalla koko alkuvuoden Kayla Itsinessin supertehokkaita puolen tunnin kotijumppia. Nykyään ei kuitenkaan tuo kotitreeni tunnu niin hyvältä kuin kuntokeskuksessa käynti kun tulee kotona oltua kaikki aika muuten.
 
Kyllä noilla valmennuksilla saa tosi hyviä tuloksia kun vaan noudattaa ohjeita :) Mä en itse ehkä jaksais enää sitä punnitusmaratonia, jossa joka ateria on gramman tarkasti määritelty.
Täällä sataa vettä (ilmeisesti tänään koko päivän), mutta tunnin päiväunilenkki tehty, kaupassa käyty ja ärrältä haettu hm:n paketti :P nyt pikku-ukko jatkaa unia sängyssä tissi suussa...olis niin kiva juoda rauhassa kaffet :D
 
Mä just tilasin motiviren 8vk:n kesäkroppa-kurssin. Ja ei sitä suositella vähän aikaa sitte synnyttäneille, mut koen pystyväni tuonkin tekemään kun oon nyt maaliskuusta alkaen pari vastaavaa ilmaishaastetta tehny eikä ne ole pahentanu mitää vatsalihasten suhteen. Istumaannousut oon kyl jättäny suosiolla tekemättä :grin Tos motiviren kurssis sanottii et imettäjän ei tarvitse niin tiukasti noudattaa ruokavaliota ja se on muutenkin vähän omien tarpeiden mukaan muokattava. Eli riippuu myös siitä onko tavoitteena painon pudotus vai kunnon kohotus.

Mulla ei ole paino pudonnut enää pitkään aikaan eli tilanne on edelleen -1kg lähtöpainoon. Tosin ei se ole noussukaan :) Noitten ilmaishaasteiden kanssa kunto on noussut ja esim. punnerruksissa pääsen alemmas kuin ennen ja se on mulle todella suuri saavutus.
 
Hei mun vastaus menikin salaiselle puolelle huhtikuun höpinöihin. Jes, eli Edit;

Ja noista nettivalmennuksista; voisi olla hauska kokeilla. En ole kovin hyvä salilla kävijä. Olen tottunut, että treenit tehdään verenmaku suussa jalat hapoilla ja itku kurkussa :D, hehh. Siis teininä vielä tuli kilpailtua urheilussa ja treenit oli rajuja. Sikäli vois tehdä kotonakin, sillä tietäis mitä tehdä kyllä. Haluaisin vaan aloittaa jonkun lajin jossa kehittyä. Salilla se tarkottaisi lähinnä fitness-juttuja tai jonkun muun lajin lihaskunto-osuutta. Joku tanssilajikin voisi olla kiva. Siihen sitten oheisena vaikka salia tai lenkkiä.
 
Takaisin
Top